• Ja ja, ik heb morgen mijn eerste rijles! De meeste van mijn vrienden zijn nog geen of nog maar net 18, en toch heeft het merendeel al zijn rijbewijs. Zelf word ik over een halfjaartje 18, maar heb nu al rijlessen gekregen voor mijn verjaardag (waar ik natuurlijk heel dankbaar voor ben, aangezien veel mensen het zelf moeten betalen). Ik heb er wel zin in I guess, maar ben ook wel nerveus. Nou ja, dat is iedereen natuurlijk. Ik zie mezelf echt nog niet achter een stuur zitten hehehe.

    Hoe was jullie eerste rijles?


    i put the fun in funeral

    Ik kan mijn eerste rijles nog heel goed herinneren, ook ik was super zenuwachtig. Ik had een rijinstructeur die me eerst op een parkeerplaats rondjes liet rijden, maar na drie rondjes mocht ik de gewone weg al op. Die les heb ik aan een stuk door gereden. Ik had gewoon het geluk dat ik voor bijna niemand hoefde te stoppen hahaha. Mijn instructeur was niet echt de juiste voor mij. Hij deed van alles behalve, naar mijn mening, op het overige verkeer letten. Als ik dan iets verkeerd deed dan greep hij of het allerlaatste moment in. Dat heb ik als erg vervelend ervaren. En ook had ik de eerste les meteen een toeterende automobilist achter me.... Moet je je maar niks van aantrekken iedereen is ooit zo als jou begonnen.
    Ik ben nu al één jaar gelukkig met mijn rijbewijs! Heel veel succes en plezier natuurlijk.


    'Nobody said it was easy

    Ik vond het de eerste keer best eng, ik moest ook alles zelf doen. Ik werd ook lekker meteen al de snelweg opgestuurd, maar alles ging gelukkig goed. Na heel wat rij examen pogingen heb ik nu al weer een jaar mijn rijbewijs (:


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Bedankt allemaal ^^
    Ik houd jullie wel op de hoogte :p.


    i put the fun in funeral

    Ik heb deze maandag mijn eerste rijles gehad en ik was best gespannen, totdat ik zelf achter het stuur zat. Ik denk dat ik gewoon mezelf even achter moest zetten om er overheen te komen. Rijen is echt ontzettend leuk en ik was volgens mijn leraar al behoorlijk goed bezig (ik reed behoorlijk recht, niet te veel zwabberen en het schakelen ging goed). Sturen gaat alleen iets minder, maar ik moet nog even leren inschatten wanneer ik moet gaan draaien. Ik ben te vroeg, ofja, te enthousiast. Ik wil tien meter voor de afslag al gaan draaien x'D Maar dat is gewoon kwestie van leren inschatten, ofwel: meer rijlessen! Vind ik niet erg ;D

    Veel plezier alvast!


    Deep inside, I've never felt alive

    DiNozzo schreef:
    Ik lees dat meerdere mensen nog niet direct alles mochten doen bij de eerste rijles? Nu vraag ik me af waarom ik dat wel moest, want ik had nog nooit eerder achter het stuur gezeten. :')

    Ik denk dat dat aan je instructeur ligt. Mijn instructeur is volgens mij gewend om je eerst op een afgelegen weg te zetten en te leren wegrijden in de eerste versnelling, want het leek alsof hij het vaker had gedaan. Ik denk ook dat een instructeur heel goed oplet waar je al aan toe bent. Ik had het idee dat ik vrij weinig wist, alleen dat was dus het tegenovergestelde; ik wist al best veel. Ik had ook al bij mijn ouders afgekeken met rijden, dus dat hielp.
    Vervolgens ben ik even een stukje gaan rijden en ben ik een beetje gaan schakelen, maar wanneer het moeilijk werd deed mijn instructeur dat voor me, omdat ik ook op remmen en het overige verkeer moest letten en op mijn handen moest letten met het sturen. Toen hebben we op een afgelegen weg even wat spul ingevuld voor administratie, moest ik nog een aantal keren de koppeling in de eerste versnelling laten oplopen (=wegrijden) en toen zijn we naar huis gereden met mij achter het stuur :Y)

    Ik denk dat iemand met een andere instructeur een heel ander verhaal zal vertellen, omdat die natuurlijk niet dezelfde methode gebruikt. Iedere instructeur kiest ervoor wat hij de beste methode vindt voor zijn leerlingen. ^^
    Ik vind het bijvoorbeeld raar dat er mensen zijn die tijdens zijn of haar eerste les al op de snelweg hebben gereden. ;D

    [ bericht aangepast op 20 nov 2014 - 22:53 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Mijn eerste les was leuk. Hij legde eerst een heleboel dingen uit, zodat ik wist wat ik deed, en daarna ging ik rijden. Ik zei de hele tijd, 'ik rij, ik rij!', met 5 km/u haha.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Niemand aangereden!
    Ik heb een hele aardige instructeur. Hij reed ons eerst naar een industrieterrein waar hij allerlei auto dingen uitlegde die het ene oor in en het andere oor weer uitgingen (was te veel bezig met de doemscenario's in mijn hoofd van ontploffende auto's). Daarna zelf achter het stuur, wat wel wennen was natuurlijk. Ook het gaspedaal was een uitdaging: of ik gaf geen gas, of ik ging ineens als een speer. Uiteindelijk zelf naar huis gereden, wat wel een erg gaaf gevoel was. Volgende week gaan we beginnen met schakelen.


    i put the fun in funeral

    Mijn eerste rijles was met mijn moeder en dat was VER-SCHRIK-KE-LIJK! inmiddels heb ik twee jaar mijn rijbewijs en ik haat het nog steeds als mn moeder bij me zit. Ik ben 20.


    Happiness is the best revenge

    Tijdens mijn eerste rijles trapte ik te enthousiast op het gaspedaal en reed daardoor bijna de bosjes op - was het niet dat de instructrice op de rem trapte, waardoor ik uiteindelijk overdwars op de weg stond. :'D

    [ bericht aangepast op 22 nov 2014 - 13:02 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Geen rijlessen gehad, wel een proef rijles(om te ervaren hoe het is, tijdens een open dag van een rijschool) en dat vond ik ontzettend gaaf. Mijn moeder die mee mocht, vond het wat minder leuk. Vooral toen ik bijna dwars over een rotonde ging in plaats van er omheen zoals het hoort, gelukkig zag mijn rij instructeur het al aankomen.


    Physics is awesome

    Heel veel succes ^^


    'The best way to predict the future is to create it'.