• De titel lijkt me duidelijk, is het nou essay (schrijf ik het goed...?) of SA? Om is SA een afkorting/sms-taal dingetje?


    ©1998

    Een stand-alone is toch een One Shot zonder aanvraag? Tenminste, zo heb ik hem begrepen. Eigenlijk heb ik dus geen idee. :'D


    wat was dit ookalweer

    Fabrizio schreef:
    Een stand-alone is toch een One Shot zonder aanvraag? Tenminste, zo heb ik hem begrepen. Eigenlijk heb ik dus geen idee. :'D


    O, staat SA voor stand-alone, maar ik zie ook heel vaak mensen die volgens van SA voor Essay gebruiken, vandaar dat ik verward ben...

    [ bericht aangepast op 22 nov 2014 - 22:09 ]


    ©1998

    Esssay klinkt ook als SA (op zijn Engels), dus dat zou niet raar zijn. Ik denk dat het nogal afhangt van de context.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Hangt af wat je bedoelt. Een essay is formeler en vaak meer richting een opstel, waarin je iets beargumenteert of toelicht of onderzoek. Je maakt het bijvoorbeeld voor een opleiding, terwijl een SA echt als een op zichzelf staand verhaal is en dus niet argumenten of onderzoek hoeft te bevatten, maar een verhaallijn, gewoon de verhalen die je op Q aantreft. Denk ik.


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Fabrizio schreef:
    Een stand-alone is toch een One Shot zonder aanvraag? Tenminste, zo heb ik hem begrepen. Eigenlijk heb ik dus geen idee. :'D


    Da's toch gewoon hetzelfde? Of het nu met aanvraag is of niet?
    Een essay is denk ik meer een opstel en een SA echt een verhaal.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    SA staat inderdaad voor stand alone. Een stand alone is een heel kort verhaal dat maar uit één "hoofdstuk" bestaat (daarom noemen mensen het dus ook soms one-shot, maar dat is lichtjes anders omdat de nadruk daarin meer ligt op jet feit dat het maar uit ėėn hoofdstun bestaat en dat het dus ook vergeleken kan worden met bijvoorbeeld een four-shot, alleen bestaat die dan dus uit vier hoofdstukken). Het staat dus letterlijk op zichzelf. Een essay is een soort opstel of een stuk waarin iemand zijn mening geeft, iets heel anders dan een SA dus. Ik heb het toen ik op Quizlet kwam heel lang met elkaar verward omdat ik het op dezelfde manier uitspreek in mijn hoofd (SA = de letters S en A in het Engels, wat dus hetzelfsde klinkt als essay).

    Snap je het nu? Want ik ben echt een ramp in dingen uitleggen. :]

    [ bericht aangepast op 22 nov 2014 - 22:28 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Iluvatar schreef:
    (...)

    Da's toch gewoon hetzelfde? Of het nu met aanvraag is of niet?
    Een essay is denk ik meer een opstel en een SA echt een verhaal.


    Ik heb gehoord dat een One Shot met aanvraag is een Stand Alone zonder. x)


    wat was dit ookalweer