• Dat ik hier nog eens een topic over zou openen..

    Ik ben nu 22 jaar en ben nog nooit in mijn leven echt verliefd geweest. Ik heb meerdere relaties gehad, maar stuk voor stuk heb ik ze zelf beëindigd omdat het gevoel miste. In het begin is het hele veroverd worden nog wel leuk, maar zodra ik dan echt samen ben met zo iemand.. Dan voel ik niet die gevoelens die bij verliefdheid zouden moeten horen. Ik ben wel empathisch, gevoelig en het is niet zo dat ik niet geef om de persoon met wie ik op zo'n moment bent. Maar telkens bij die persoon willen zijn, hem missen wanneer hij er niet is, die vlinders in de buik, een gevoel van euforie tijdens de seks. Noop. Nooit.

    Ik vind dit behoorlijk.. tsja, weet niet. Beklemmend? Ik weet dat ik nog vrij jong ben, maar ik ben gewoon nog nooit verliefd geweest. Ik ben een ontzettend nuchter persoon wanneer het aankomt op relaties met mensen, droom heel graag weg in mijn eigen wereld (doormiddel van schrijven en muziek luisteren) en ik ben dan ook erg graag alleen. Ik kan rustig dagenlang in mijn eentje in mijn appartementje zitten werken wanneer mijn huisgenoot er niet is, en daar geniet ik zelfs enorm van. Al die dingen zullen er wel mee te maken hebben. Toch vind ik het een beetje.. weet niet.. naar. Ik wil ook eens ervaren hoe het is om omver geblazen te worden door die ene speciale persoon.

    Op dit moment spreek ik af en toe af met een jongen van mijn opleiding die me al heeft laten weten dat hij verliefd op me is. Ik vind hem aardig, hij ziet er goed uit, hij is intelligent.. maar again, no butterflies. Het is ook niet zo dat ik me niet aangetrokken voel tot mannen, want dat doe ik wel. Ik kan zeker wel een paar mannen opnoemen die ik zeer aantrekkelijk vind (en die onbereikbaar zijn), maar dat is natuurlijk iets heel anders.

    Wat denken jullie hiervan, lieve therapeuten van Quizlet..? :/ Wat kan ik het beste doen? En/of hebben jullie zelf in zo'n situatie gezeten/zitten jullie er middenin?


    ars moriendi

    Ik ben 21, heb nog nooit iemand gezoend, en nog nooit een relatie gehad.
    & I DON'T CARE.
    Je bent nog zo jong, je leven is echt niet over als je nog nooit verliefd bent geweest?

    Hmm lastig. Maar je kunt het beste eerlijk zijn, anders is het zo lullig voor die jongen. Je kunt best nog meer met hem afspreken, om te zien of er dan wel wat gebeurt maar geef jezelf geen valse hoop en wees eerlijk tegen hem.

    [ bericht aangepast op 21 jan 2016 - 12:35 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    Misschien ben je de juiste nog niet tegengekomen, dat kan best. Je kunt niet verliefd worden op iedereen en degene met wie je iets hebt gehad, waren misschien gewoon niet de juiste persoon voor jou. Vandaar dat je ook geen vlinders voelt. Ik snap dat je het een beetje gek vindt, maar het hoeft niks raar te zijn. Een vriendin van mij had ongeveer hetzelfde als jij met een vorm van bindingsangst erbij. Zij heeft hier ook heel lang meer rondgelopen, totdat zij haar huidige vriend tegen kwam. Ze vertrouwde hem meteen en werd ook echt verliefd op hem en dat terwijl ze tot haar 21ste altijd single is geweest. Daarvoor had ze altijd kritiek op jongens, waren ze nooit goed genoeg, had ze er geen gevoelens bij en als ze een goede had, was ze bang om zich aan hem te binden.
    Ik denk dat je er zelf niet zo mee bezig moet zijn en dat dat gevoel vanzelf komt. Liefde overkomt je en als je echt verliefd bent op iemand, dan ga je dat vanzelf wel merken.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Goh, dit is lastig. Want het eerste wat ik me eigenlijk afvraag is of je niet teveel verwacht van verliefd zijn, en dat het je daarom juist belemmert in een relatie :-/

    Ik heb zelf bijvoorbeeld ook nooit die bombastische verliefde gevoelens en vlinders in m'n buik gehad voor m'n vriend, en toch zijn we nu mei 9 jaar samen.
    Zelf ben ik van mening dat verliefd zijn gewoon een irritant begrip is, waar je eigenlijk geen bal aan heb. En je moet ook zeker geen relatie baseren op 'vlinders in je buik' want die geven je toch maar een vertekend beeld van een persoon :'D

    Maar goed, dat is echt gewoon hoe ik tegen een relatie aankijk. Dat moeten geen vlinders zijn en bombastische verliefdheid. Je moet je vooral goed voelen in elkaars aanwezigheid en wat voor mij gewoon heel belangrijk was en waarom ik juist met m'n vriend een relatie aanging destijds en niet met één van de 3 andere gasten in rij (ook al voelde ik me tot elk van hen wel aangetrokken) was gewoon dat we dezelfde dingen in het leven wilden - en nu nog steeds. En zo nog wel wat punten die ikzelf gewoon belangrijk vind in een relatie.
    Want een relatie hebben - een langdurige toch - is uiteindelijk zoveel meer dan die verliefde gevoelens in het begin die je zou moeten hebben (volgens velen), wat ik dus complete onzin vind, maar goed, ik ben in dat opzicht ook gewoon een heel nuchter persoon XD

    Dus ik heb geen idee of ik je iets van een tip kan geven, of als je iets aan mijn 'visie' hebt. Maar misschien is het gewoon eens een idee om na te denken wat voor jou belangrijk is binnen een relatie, waarom je er één wilt en wat jij verwacht van een relatie met een persoon, buiten die bombastisch verliefde gevoelens en vlinders in je buik. Gewoon eens verder kijken dan dat.

    Mijn relatie is bijvoorbeeld doodsimpel begonnen met een one-night-stand, dat een weekend werd omdat we het gewoon leuk hadden, zonder diepere gevoelens of verliefdheid en uiteindelijk kwamen we erachter dat we eigenlijk dezelfde dingen wilden - en nog steeds. Ook kon ik gewoon mezelf zijn, in tegenstelling bij de andere gasten waar ik destijds contact mee had. En van die punten uit, en nog een aantal die voor mij gewoon belangrijk waren en blijkbaar ook voor hem, hadden we besloten om niet meer met anderen te daten. Inmiddels zijn we toch bijna 9 jaar en 2 kindjes verder, zien we elkaar graag en is onze relatie één van de sterkere, vergeleken in onze omgeving.
    In het beginnen hadden we het gewoon leuk, meer niet, en dat werd langzaam serieuzer evenals onze gevoelens voor elkaar.

    Misschien is het niet wat de meesten verwachten van een relatie te beginnen, maar zoals ik al eerder zei: zelf vind ik die overdreven verliefde bullshit gewoon overrated en het brengt je vaak meer miserie dan wat anders omdat je niet 'helder' naar de persoon en relatie kijkt. Maar goed, dat is slechts mijn ervaring en mening XD
    Misschien heb je er iets aan, misschien niet en misschien zullen velen wel iets anders zeggen. Ik hoop in ieder geval echt dat je er voor jezelf uit geraak (flower)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Het is niet zo raar dat je de juiste nog niet bent tegengekomen hoor. Zoals hierboven ook al gezegd is, ben je nog erg jong. De wereld heeft nog zoveel in petto voor je! Even buiten beschouwing latend dat ik net zo oud ben als jij. Wauw ik klink zo oud.
    In ieder geval; het komt vast wel. Vroeg of laat vind je die ware echt wel. Love always comes when you least expect it. Succes in ieder geval (flower)


    I don't understand that reference. - Castiel

    MT. Ik zal zo even mijn wijze woorden delen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik kan me hier zo erg in vinden aangezien ik ook nooit echt verliefd ben geweest. Ik ben daarin tegen wel jonger dan jij dat bent, maar ik weet wel hoe het voelt. Ook ik vind het voorafgaan van een relatie (het jagen en het veroverd worden) wel erg leuk, maar zodra het op het relatieniveau komt heb ik het zelf altijd wel gehad. (hierbij stop ik het altijd optijd zodat er geen relaties uitkomen want ik wil niemand kwetsen.) Ik heb wel eenmalig gedacht dat ik verliefd was, maar dit was niet zo ik hield gewoon van iemand op een vriendschap level. Ik hoor van iedereen altijd twee dingen. Je moet wachten en geduldig zijn tot het je overkomt of er naar opzoek gaan en nieuwe dingen gaan doen waar je mensen tegen zal komen wat je nooit zou kunnen verwachten. Daarbij word ieder ander anders verliefd en het gebeurt gewoon (al zou ik graag weten wanneer). Het ligt er ook aan wat je wil voelen. Veel mensen vinden verliefd zijn als voorbeeld een vonk terwijl het voor de ander een explosie is. Sommige mensen kunnen zich verliefd voelen, maar voelen het niet zo intens en denken dan dat het gewoon niet aanwezig is. Uiteindelijk als je aangetrokken voelt en hem wel leuk vind je er misschien op moet gaan bouwen? Het creëren van het gevoel kan soms langer duren of verscholen zijn van binnen.


    The Clock Is An Illusion And We Are All Trapped In It. Fye • Onism • Astrophe • Alazia