• Ik ben dit jaar begonnen aan de opleiding Audiovisuele Media op de HKU (Hogeschool Kunsten Utrecht) en eindelijk mochten we een filmpje maken na weken lang alleen maar fotografie opdrachten te hebben gedaan. Ik ben best trots op het resultaat - ook al zitten er nog wat dingen in onder de montage de montage die beter hadden gekund, maar we hadden niet echt de tijd en de ervaring om die nog op te lossen.
    De opdracht was om een videoclip te maken en daarbij gebruik te maken van bestaand beeldmateriaal en zelf geschoten materiaal - sinds het een montage opdracht was.
    Dus, wat vinden jullie ervan? Wat zouden jullie verbeteren? Snappen jullie het verhaal dat we proberen te vertellen?


    Er is trouwens een blog waar het storyboard/concept/decoupage etc. op staat, dus als je het leuk vindt om die te zien, dan kan ik die wel geven (:

    [ bericht aangepast op 9 dec 2014 - 21:10 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Het ziet er echt goed uit!


    16 - 09 - '17

    Even mijn topics. Ik bekijk 'm later vanavond.

    Dat liedje is zo mooi, hè. Goede keuze. *.* Ik heb ze onlangs nog live gezien en ze voerden dat liedje zo mooi uit. Dat even terzijde. :v Vind de beelden er goed passen, eigenlijk heel erg overeenkomend met de originele clip.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Euron schreef:
    Dat liedje is zo mooi, hè. Goede keuze. *.* Ik heb ze onlangs nog live gezien en ze voerden dat liedje zo mooi uit. Dat even terzijde. :v Vind de beelden er goed passen, eigenlijk heel erg overeenkomend met de originele clip.

    Daar kwamen wij ook achter haha, we hebben de originele videoclip niet gekeken voor we begonnen, pas nadat we alle beelden gefilmd hadden en het grootste deel van de montage af hadden. Wij waren ook wel verbaasd om te zien dat het best wel op elkaar leek en ja dat liedje is geweldig, alleen kan ik hem nu amper meer aanhoren.

    Ik zie trouwens nu dat er nog wat foutjes zitten in de montage, even snel eruit halen haha, zo fijn als je dat pas ziet nadat het je een uur gekost heeft om hem te renderen en te uploaden.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    (...)
    Daar kwamen wij ook achter haha, we hebben de originele videoclip niet gekeken voor we begonnen, pas nadat we alle beelden gefilmd hadden en het grootste deel van de montage af hadden. Wij waren ook wel verbaasd om te zien dat het best wel op elkaar leek en ja dat liedje is geweldig, alleen kan ik hem nu amper meer aanhoren.

    Ik zie trouwens nu dat er nog wat foutjes zitten in de montage, even snel eruit halen haha, zo fijn als je dat pas ziet nadat het je een uur gekost heeft om hem te renderen en te uploaden.

    Ah, echt? Dan vind ik 't heel goed gedaan, zonder die voorkennis.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ungoliant schreef:
    Even mijn topics. Ik bekijk 'm later vanavond.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Whaw! Ik kreeg tranen in mijn ogen! De boodschap is zeker overgekomen, en het kwam niet door de tekst van het liedje, omdat ik de helft niet versta door mijn goede Engelse taalontwikkeling ;P
    Ik vind hem erg mooi geworden!


    ~My Mind Is Free~

    Fladder schreef:
    Whaw! Ik kreeg tranen in mijn ogen! De boodschap is zeker overgekomen, en het kwam niet door de tekst van het liedje, omdat ik de helft niet versta door mijn goede Engelse taalontwikkeling ;P
    Ik vind hem erg mooi geworden!

    Serious? Oh wow *blushes* thanks!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Het is geweldig! Zo nice dat je dat kan!
    Eerlijk gezegd ben ik zelf aan t twijfelen om die opleiding te volgen (Alleen in België dan, daar heet het Audiovisuele Kunsten). Maar ergens zit ik heel erg met het probleem dat ik me echt niet kan inbeelden wat het inhoudt en wat ik er later mee zou kunnen doen. De andere richting waar ik dus tussen twijfel is psychologie en zoals je misschien wel begrijpt, heb ik van dat wel een zeer duidelijk beeld wat me later te wachten staat. Ik zie mezelf zeker wel met mensen praten om hun problemen te proberen oplossen en zo. Het lijkt me een beroep dat zeker goed doet, maar toch blijft daar die gedachte van audiovisuele kunsten door mijn hoofd spelen. Het lijkt me echt geweldig om te doen natuurlijk! Maar ik weet er alleen zo weinig van.
    Psychologie is een duidelijk pad dat ik kan volgen, veilig, terwijl audiovisuele kunsten echt een sprong in het duister zou zijn, waardoor ik toch heel erg ga twijfelen. Het is nogal beangstigend zo. Ik wil natuurlijk ook de juiste keuze maken en niet verkeerd terecht komen.
    Ik heb nog heel wat denk- en opzoekingswerk te doen voor september 2015. ;/

    Kan ik misschien de link naar die blog krijgen? Lijkt me leuk om dat eens te zien! ;3

    [ bericht aangepast op 9 dec 2014 - 20:17 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Ik vind m echt heel erg leuk! (:


    wat was dit ookalweer

    FairyGothMother schreef:
    Het is geweldig! Zo nice dat je dat kan!
    Eerlijk gezegd ben ik zelf aan t twijfelen om die opleiding te volgen (Alleen in België dan, daar heet het Audiovisuele Kunsten). Maar ergens zit ik heel erg met het probleem dat ik me echt niet kan inbeelden wat het inhoudt en wat ik er later mee zou kunnen doen. De andere richting waar ik dus tussen twijfel is psychologie en zoals je misschien wel begrijpt, heb ik van dat wel een zeer duidelijk beeld wat me later te wachten staat. Ik zie mezelf zeker wel met mensen praten om hun problemen te proberen oplossen en zo. Het lijkt me een beroep dat zeker goed doet, maar toch blijft daar die gedachte van audiovisuele kunsten door mijn hoofd spelen. Het lijkt me echt geweldig om te doen natuurlijk! Maar ik weet er alleen zo weinig van.
    Psychologie is een duidelijk pad dat ik kan volgen, veilig, terwijl audiovisuele kunsten echt een sprong in het duister zou zijn, waardoor ik toch heel erg ga twijfelen. Het is nogal beangstigend zo. Ik wil natuurlijk ook de juiste keuze maken en niet verkeerd terecht komen.
    Ik heb nog heel wat denk- en opzoekingswerk te doen voor september 2015. ;/

    Dank je! En succes ermee, ik zou als ik jou was gewoon naar veel open dagen gaan en meeloopdagen als die georganiseerd worden!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    (...)
    Dank je! En succes ermee, ik zou als ik jou was gewoon naar veel open dagen gaan en meeloopdagen als die georganiseerd worden!

    Daar dacht ik ook aan ja, maar sites in België zijn nogal onduidelijk vaak. Volgens mij is er enkel 1 open dag op die school, verder niet echt meevolgdagen. Tja, ik zal eens echt goed aan de research moeten gaan.
    Bedankt voor de tip ;3


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Wauw, je mag hier zeker trots op zijn! De boodschap is zeker aangekomen en het beeldmateriaal is echt prachtig. Vooral hoe bepaalde scenes gefilmd zijn en dan ook nog met die muziek er onder: het raakt echt. Ik ben nu benieuwd naar andere filmpjes van je, heb je er nog meer? (:


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Oh, wauw, dan zitten wij bij elkaar op school. Ik doe daar Game Art :'D

    Ziet er goed uit! I like it.


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Wauw, echt heel tof! Daar mag je zeker trots op zijn.