• Ik heb nu al meer dan 5 jaar een bril. Er zijn heel wat dingen aan die bril die me irriteren. Zoals, niet onverwacht eens een dutje doen, niet kunnen zien als je onder de douche staat, regen op je bril etc. Daarom ben ik aan het twijfelen voor lenzen. Vorig jaar had ik er al eens wat geprobeert, maar ik kreeg ze maar niet in. Daarom vraag ik ook tips van mensen die misschien lenzen hebben?

    Maar nu dus de vraag waarom ik deze topic opende, wat is het mooiste bij mij? Lenzen of een bril?

    WEG

    [ bericht aangepast op 22 juli 2015 - 22:35 ]


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Persoonlijk vind ik een bril veel handiger. En je bent op allebei de foto's even mooi. Dus je moet echt kijken of je bereid bent om iedere ochtend lenzen in te doen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Persoonlijk vind ik een bril veel handiger. En je bent op allebei de foto's even mooi. Dus je moet echt kijken of je bereid bent om iedere ochtend lenzen in te doen.


    Het is wel handiger.. maar als je make up draagt zie je deze totaal niet door je bril. :')


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Ik vind zowel bril als geen bril mooi bij je staan, dus in dat opzicht maakt het denk ik niet heel veel uit.

    Ik heb zelf lenzen én een bril, maar ik draag liever lenzen. Dat is sowieso zo omdat ik vanwege een bepaalde oogaandoening eigenlijk ook lenzen moet dragen, een bril corrigeert mijn zicht wel enigszins, maar niet volledig, en lenzen doen dat wel voor een groter deel. Dus zie ik beter met lenzen. Maar los daarvan vind ik lenzen veel fijner. Het voelt, ondanks dat ik harde lenzen heb, veel natuurlijker dan een bril. Het vervelende is wel dat doordat ik harde lenzen heb het onwijs veel pijn kan doen als er iets onder komt, en soms krijg ik ook luchtbelletjes onder mijn lenzen waardoor ik juist nog slechter zie, of een lens schiet in een ooghoek. Maar dat komt door die aandoening die ik heb. Ik ga er van uit dat als jij lenzen neemt het zachte lenzen zijn, en volgens mij zijn die wel een stuk fijner dan harde. (heb zelf nooit zachte lenzen gedragen, maar ik hoor het wel van anderen.) Het indoen is inderdaad wel echt even wennen, maar ik was er in een aantal weken wel aan gewend. In het begin moet je er echt eventjes voor zitten en kan het soms een uur duren voor je ze in hebt, maar als dat eenmaal lukt gaat het nog sneller dan tandenpoetsen.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik vind je met allebei heel erg pretteh. <3

    Ik heb allebei en vind het allebei wel prima, al loop ik liever met lenzen omdat ik sporten etc er niet zo fijn mee vind. Maar tegenwoordig is het juist enorm leuk om een bril te hebben en vooral jouw bril is hartstikke normaal. Je hebt het gezicht ervoor dus ja, hehe.
    Tot nu toe heb ik alleen maar zachte lenzen gehad en ik vind ze echt geweldig zitten, ik voel ze meestal niet, behalve als ze vies zijn. Persoonlijk maak ik alles enorm snel vies, dus tja dan heb ik er wat meer last van. Maar als je ze goed schoonmaakt zijn ze zeker heel fijn. Je moet wel altijd een doosje+je bril bij je hebben, want soms is het echt ondragelijk en dan wil je ze echt uit doen.


    wat was dit ookalweer

    Ik heb nooit een bril gehad, maar ik zie de voordelen wel. Lenzen zijn voor mij prima, maar als ik moe ben, worden mijn ogen 's avonds wel geïrriteerd en dan zou een bril best handig kunnen zijn denk ik. Ook als ik bijvoorbeeld een ontstoken oog heb, zit ik óf met een lens in een geïrriteerd oog, óf ik draag geen lenzen die dag(en) en dat is ook erg vervelend. Komt niet heel vaak voor, maar goed, wel irritant.
    Aan de andere kant ben ik wel echt ontzettend tevreden met mijn lenzen. Ik heb er niet heel vaak last van en omdat ik veel sport, is het voor mij ideaal. Toch denk ik dat het hebben van een combi het fijnste is ;).


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ik heb ze allebei. Ik erger me namelijk dood aan mijn bril, dus die heb ik alleen voor 's avonds en 's ochtends nadat en voordat ik mijn lenzen heb ingedaan. Lenzen vind ik 100x handiger. Ik heb zachte, dus die doen geen pijn en zijn makkelijk in te doen. Je voelt ze eigenlijk niet gedurende de dag, pas als ze ouder zijn (ik heb maandlenzen). Je hebt geen last van een natte bril bij regen of zwemmen, je kan niet over lenzen heenkijken, je kan er in principe mee slapen (maar dit wordt niet aangeraden, ik doe het alleen voor dutjes) en ze vallen niet van je neus af. Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Adara schreef:
    Ik heb ze allebei. Ik erger me namelijk dood aan mijn bril, dus die heb ik alleen voor 's avonds en 's ochtends nadat en voordat ik mijn lenzen heb ingedaan. Lenzen vind ik 100x handiger. Ik heb zachte, dus die doen geen pijn en zijn makkelijk in te doen. Je voelt ze eigenlijk niet gedurende de dag, pas als ze ouder zijn (ik heb maandlenzen). Je hebt geen last van een natte bril bij regen of zwemmen, je kan niet over lenzen heenkijken, je kan er in principe mee slapen (maar dit wordt niet aangeraden, ik doe het alleen voor dutjes) en ze vallen niet van je neus af. Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen.


    Oh ik ga er niet mee zwemmen hoor, bij mij zijn ze 2x uitgevallen. :'d
    Maar slapen is inderdaad niet het beste, maar het kan wel. :Y)


    wat was dit ookalweer

    TomRiddle schreef:
    (...)

    Oh ik ga er niet mee zwemmen hoor, bij mij zijn ze 2x uitgevallen. :'d
    Maar slapen is inderdaad niet het beste, maar het kan wel. :Y)

    Oh my, ik ga er ook echt niet mee zwemmen. x'D Douchen zou beter ook niet kunnen, maar doe ik stiekem wel met lenzen. Maar als ik er dan eentje kwijtraak heb ik een groot probleem, want die dingen zijn ruim 100,- per stuk en worden maar eens in het jaar betaald door de verzekering. :x


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Puffin_ schreef:
    (...)
    Oh my, ik ga er ook echt niet mee zwemmen. x'D Douchen zou beter ook niet kunnen, maar doe ik stiekem wel met lenzen. Maar als ik er dan eentje kwijtraak heb ik een groot probleem, want die dingen zijn ruim 100,- per stuk en worden maar eens in het jaar betaald door de verzekering. :x


    Ho shit, ja dat is wel een duur grapje ja. :'D
    Mja, ik heb heel veel reserve lenzen liggen omdat ik bijna iedere maand er wel een kwijt raak. Woops.


    wat was dit ookalweer

    TomRiddle schreef:
    (...)

    Oh ik ga er niet mee zwemmen hoor, bij mij zijn ze 2x uitgevallen. :'d
    Maar slapen is inderdaad niet het beste, maar het kan wel. :Y)

    Nou ja, gewoon je ogen niet open doen onder water en oppassen met wrijven in ogen. Ik heb ze nog nooit verloren tbh.

    Puffin_ schreef:
    (...)
    Oh my, ik ga er ook echt niet mee zwemmen. x'D Douchen zou beter ook niet kunnen, maar doe ik stiekem wel met lenzen. Maar als ik er dan eentje kwijtraak heb ik een groot probleem, want die dingen zijn ruim 100,- per stuk en worden maar eens in het jaar betaald door de verzekering. :x

    Wat hebben jullie voor lenzen dan? O.o Niet mee douchen? Ik heb daar echt nog nooit problemen mee gehad. Maar goed, in het ergste geval raak ik er een kwijt en dan pak ik een nieuwe van de volgende maand, die ik dan gewoon iets langer moet dragen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Bril bril bril bril. Lenzen heb ik ook gehad maar ik ben overgestapt op een bril omdat ik lenzen teveel werk vond. Als ik bijvoorbeeld net wakker ben en ik wil lezen, kan ik zo mijn bril pakken. Anders moet ik weer helemaal uit bed en lenzen in doen enzo... Nja, als je niet zo lui bent als ik, zou ik gewoon voor lenzen gaan, want dat is wel wat fijner met om je heen kijken (dan zit je bril er niet tussen, zegmaar). Het staat je allebei goed!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Patholoog schreef:
    Persoonlijk vind ik een bril veel handiger. En je bent op allebei de foto's even mooi. Dus je moet echt kijken of je bereid bent om iedere ochtend lenzen in te doen.

    +
    Ik heb zelf een bril en lenzen zijn bij niet echt een optie. Ik heb namelijk een sterke cilinderafwijking aan mijn rechteroog, waardoor lenzen heel duur zullen worden.
    Ik zie nog goed aan mijn andere oog, dus ik hoef mijn bril niet constant op mijn neus te hebben. Ik weet niet hoe jouw ogen zijn, maar misschien is het handig om de voor en nadelen op een rij te zetten en te kijken wat beter uit komt c:. Maar ja , ik kan me voorstellen als je helemaal niet goed kan zien dat je lenzen wilt.

    [ bericht aangepast op 14 dec 2014 - 14:46 ]


    Seasons will change, but I shall remain

    Adara schreef:
    (...)
    Wat hebben jullie voor lenzen dan? O.o Niet mee douchen? Ik heb daar echt nog nooit problemen mee gehad. Maar goed, in het ergste geval raak ik er een kwijt en dan pak ik een nieuwe van de volgende maand, die ik dan gewoon iets langer moet dragen.

    Door de keratoconus die ik aan mijn ogen heb (=De vorm van mijn oog niet niet mooi rond maar een soort kegelvormig waardoor ik een hele grote cilinder heb) zorgt ervoor dat ik harde lenzen moet dragen. Maar omdat de vorming van mijn oog niet goed is schiet mijn lens vaak sneller uit mijn oog dan normaal en zo, en als je je lens dan kwijt raakt onder de douche of in het zwembad... Dan heb je echt een probleem. :P Want ze zijn echt fooocking duur.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Puffin_ schreef:
    (...)
    Oh my, ik ga er ook echt niet mee zwemmen. x'D Douchen zou beter ook niet kunnen, maar doe ik stiekem wel met lenzen. Maar als ik er dan eentje kwijtraak heb ik een groot probleem, want die dingen zijn ruim 100,- per stuk en worden maar eens in het jaar betaald door de verzekering. :x



    Uhm 100 euro? :')
    Zijn ze echt zo duur?


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Phenomenom schreef:
    (...)


    Uhm 100 euro? :')
    Zijn ze echt zo duur?


    Hardere wel, zachte zijn veel goedkoper volgens mij. c:


    wat was dit ookalweer