• "Normally I'd say don't do anything rash, but rash seems to be a genetic trait."



    De serie draait om Sarah Manning (Tatiana Maslany), een zogenaamde con artist, die getuige is van de zelfmoord van haar döppelganger Beth Childs. Manning neemt vervolgens Childs' identiteit over, en duikt zo dieper het leven in van haar kloon. Uiteindelijk blijkt dat ze meerdere 'zussen' en een 'broer' heeft, verspreid over Noord-Amerika en Europa, en dat er een plan is om hen te vermoorden. De serie snijdt de thema's 'moraal' en 'ethiek' van menselijk klonen aan, en het effect op persoonlijk identiteit.


    Seizoen 1/ 10 afleveringen / 30 maart 2013 – 1 juni 2013
    Seizoen 2/ 10 afleveringen/ 19 april 2014 – 21 juni 2014
    Seizoen 3/ ?? afleveringen/ 18 april 2015 - ?? ???? 2015

    Welcome to Clone Club.
    Weekes - Dore - alles gezien.
    Ambrose - Cherona - alles gezien.
    Twisty - ? - alles gezien.
    Wiarda - Jip - alles gezien.
    Ungoliant - Evi - alleen seizoen 1 gezien.

    [ bericht aangepast op 20 dec 2014 - 19:32 ]


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Wooh, me. ;D

    Cherona, alles gezien.

    + één broer.

    [ bericht aangepast op 19 dec 2014 - 18:42 ]


    I'm your little ray of pitch black.

    Ik las eerst Oprah fantopic, lol, idk why.

    Maar goed, count me in. Ik heb ook alles gezien!


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ambrose schreef:
    Wooh, me. ;D

    Cherona, alles gezien.

    + één broer.


    Je staat erbij!

    oeps, zomaar gekopieerd van Wikipedia zonder te checken. My fault.


    Ik las eerst Oprah fantopic, lol, idk why.

    Maar goed, count me in. Ik heb ook alles gezien!


    Ik typte in eerste instantie ook Oprah Black fantopic. Oeps. Bijna hetzelfde. En je staat erbij!

    [ bericht aangepast op 19 dec 2014 - 18:47 ]


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Twisty schreef:
    Ik las eerst Oprah fantopic, lol, idk why.

    Maar goed, count me in. Ik heb ook alles gezien!


    Oprah, hahaha. ;D


    I'm your little ray of pitch black.

    Jaaa! Ik zat er al een tijdje aan te denken om zelf een OB topic aan te maken, maar het leek me zoveel gedoe. Count me in! Heb alles gezien. :Y)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Jaaa! Ik zat er al een tijdje aan te denken om zelf een OB topic aan te maken, maar het leek me zoveel gedoe. Count me in! Heb alles gezien. :Y)


    Dit topic is echt alles behalve vakwerk hoor maar ik vond het tijd voor een Fantopic.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Count me in! Ik heb alleen seizoen 1 gezien, maar ga zeker de rest kijken wanneer ik tijd heb (:

    Oh ja, die kip heet Jip. c;

    Ik vind het altijd zo vreselijk lang duren voor het nieuwe seizoen komt. Maar goed, gelukkig geven ze ons genoeg om erover te blijven fangirlen. Wie zijn eigenlijk jullie favoriete clones? En jullie favoriete personages?


    I'm your little ray of pitch black.

    Ambrose schreef:
    Oh ja, die kip heet Jip. c;

    Ik vind het altijd zo vreselijk lang duren voor het nieuwe seizoen komt. Maar goed, gelukkig geven ze ons genoeg om erover te blijven fangirlen. Wie zijn eigenlijk jullie favoriete clones? En jullie favoriete personages?


    Ik kijk nog niet zo lang en toen ik begon met kijken was seizoen 2 al afgelopen, dus dit is de eerste keer dat ik moet wachten en het duurt zóóóóóó lang.
    Mijn favoriete clones zijn Helena [wiens accent ik mezelf heb aangeleerd] en Sarah. Daarnaast ben ik verliefd op Cal en houd ik van Felix.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Frary schreef:
    (...)

    Ik kijk nog niet zo lang en toen ik begon met kijken was seizoen 2 al afgelopen, dus dit is de eerste keer dat ik moet wachten en het duurt zóóóóóó lang.
    Mijn favoriete clones zijn Helena [wiens accent ik mezelf heb aangeleerd] en Sarah. Daarnaast ben ik verliefd op Cal en houd ik van Felix.


    Oh, lucky you. Ik heb het vanaf de eerste aflevering telkens op tijd gekeken, dus erg vervelend. Raak je niet aan gewend... haha.
    Ik heb eigenlijk drie favoriete clones. Helena, Cosima en Sarah. En qua de mannen, couldn't agree more. "Fetch me something gay" blijf een van de geweldigste quotes ooit, vooral toen ik achteraf hoorde dat dat improvisatie was.


    I'm your little ray of pitch black.

    Ambrose schreef:
    (...)

    Oh, lucky you. Ik heb het vanaf de eerste aflevering telkens op tijd gekeken, dus erg vervelend. Raak je niet aan gewend... haha.
    Ik heb eigenlijk drie favoriete clones. Helena, Cosima en Sarah. En qua de mannen, couldn't agree more. "Fetch me something gay" blijf een van de geweldigste quotes ooit, vooral toen ik achteraf hoorde dat dat improvisatie was.


    Ik vind Beth/Sarah en Paul best leuk 'samen' maar Cal is toch wel echt dé bae.
    Ik kan me nog herinneren dat mijn vriendin die me dwong het te kijken (ze duwde letterlijk haar tablet met de eerste aflevering op Netflix in mijn handen met de boodschap 'je beweegt niet tot je hebt gekeken') tegen me zei "In aflevering drie komt Kira's vader, hij is zo mooi" en ik eerst dacht dat ze het over Teen Wolf had [daar is ook een Kira met een aziatische vader] en daarna dacht ik 'dat valt wel mee' maar wooooooh, hij is zo mooi én Nederlands.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Frary schreef:
    (...)

    Ik vind Beth/Sarah en Paul best leuk 'samen' maar Cal is toch wel echt dé bae.
    Ik kan me nog herinneren dat mijn vriendin die me dwong het te kijken (ze duwde letterlijk haar tablet met de eerste aflevering op Netflix in mijn handen met de boodschap 'je beweegt niet tot je hebt gekeken') tegen me zei "In aflevering drie komt Kira's vader, hij is zo mooi" en ik eerst dacht dat ze het over Teen Wolf had [daar is ook een Kira met een aziatische vader] en daarna dacht ik 'dat valt wel mee' maar wooooooh, hij is zo mooi én Nederlands.


    Jaa, "Big Dick" Paul wás leuk. Totdat er van alles gebeurde. Maar inderdaad. Cal is awesome, vooral hoe hij met Kira is. c:
    Haha, verstandige keus van haar. c: Ik had Michiel Huisman al bij Game of Thrones gezien en had zoiets van; 'wauw, van Volle Maan, naar Game of Thrones. En toen nog eens bij Orphan Black, ik gilde het uit. Mijn vriend is trouwens helemaal dol op Alison en Vic. Wat ik sowieso al vreemd vind, maar goed. Haha.


    I'm your little ray of pitch black.

    Mijn naam is Evi trouwens (:

    Ambrose schreef:
    Oh ja, die kip heet Jip. c;

    Ik vind het altijd zo vreselijk lang duren voor het nieuwe seizoen komt. Maar goed, gelukkig geven ze ons genoeg om erover te blijven fangirlen. Wie zijn eigenlijk jullie favoriete clones? En jullie favoriete personages?


    De voornaamste reden waarom ik deze PF zo leuk vond. :'D

    Ik kan niet echt een favoriete clone kiezen, denk ik. Ik heb een heel zwak plekje in mijn hart voor Helena, Tony, Alison en Sarah. Qua andere personages sowieso Delphine, Felix, Kira en Siobhan. c:


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Kan echt niet wachten tot dit weer begint!
    Zet mij ook maar op de lijst. Ik heb beide seizoenen gezien.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.