• Hoi hoi,
    Samen met een vriendin moet ik voor maatschappijleer een documentaire maken. Deze moet ongeveer 4 tot 5 minuten duren en het thema is 'identiteit'.
    Nu worden we verder helemaal vrij gelaten in het soort documentaire etc., maar we hebben echt geen idee waar we het over kunnen doen..
    Nu vroeg ik me af of hier mensen zijn die ideeën hebben waar we misschien iets uit kunnen halen of waardoor we ineens een geniale ingeving krijgen c:


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Transgenders? Die zijn heel duidelijk bezig met hun identiteit.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Misschien de vraag: wat is nou de echte Nederlandse identiteit? Wanneer ben je cultureel gezien een Nederlander?


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Adara schreef:
    Transgenders? Die zijn heel duidelijk bezig met hun identiteit.


    die is best goed

    Chandler schreef:
    Misschien de vraag: wat is nou de echte Nederlandse identiteit? Wanneer ben je cultureel gezien een Nederlander?


    Hier dacht ik ook meteen aan. Misschien zou je ook iemand kunnen vinden voor je documentaire die is opgegroeid met twee culturen. Hoe worden deze gecombineerd (gebruiken, normen en waarden, feestdagen, tradities etc.)? Waar voelt diegene zich het meest thuis? Ik heb dit zelf voor een studieproject gedaan in de eerste en interviewde een man die 20 jaar geleden naar Nederland was gekomen. Ontzettend interessant en leuk om te doen (:


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass