• Hoihoi!
    Voor Nederlands moeten we een betoog houden, mijn stelling is "Polygame huwelijken in Nederland moeten toegestaan worden" en ik ben hier een voorstander van. (Polygamie = een huwelijk met meerdere mensen, zoals Sisterwives op TLC :'D) Ik heb hier ook tegenargumenten voor nodig die ik zelf niet echt kan bedenken (in ieder geval geen sterke tegenargumenten), dus nu mijn vraag: zijn er hier mensen die het er niet mee eens zijn? Zoja, waarom ben je het er niet mee eens?

    UPDATE: ik heb mijn betoog verbeterd en moet hem morgen presenteren. Hebben jullie tips voor hoe ik mijn betoog het beste over kan laten komen? Ik vind mezelf namelijk altijd een beetje onzeker klinken...

    [ bericht aangepast op 15 jan 2015 - 12:58 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik zou het prima vinden, maar ik kan wel een deze argumenten tegen bedenken:
    - Gaat tegen religie in
    - Zielig voor de kinderen die ermee geplaagd kunnen worden

    Ungoliant schreef:
    Ik zou het prima vinden, maar ik kan wel een deze argumenten tegen bedenken:
    - Gaat tegen religie in
    - Zielig voor de kinderen die ermee geplaagd kunnen worden

    Gaat tegen religie in: Als je geen religie hebt, zou je gewoon moeten kunnen trouwen.
    Zielig voor de kindjes: Dan mag een homohuwelijk ook wel weer illegaal worden.

    Zie je mijn probleem, er is altijd wel iets tegen in te brengen. Maar bedankt voor de moeite (:


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Gaat tegen religie in: Als je geen religie hebt, zou je gewoon moeten kunnen trouwen.
    Zielig voor de kindjes: Dan mag een homohuwelijk ook wel weer illegaal worden.

    Zie je mijn probleem, er is altijd wel iets tegen in te brengen. Maar bedankt voor de moeite (:


    Hm ja dat is wel waar. Maar religieuze mensen kunnen ook heel streng zijn over niet-gelovigen. Over wat ze wel of niet mogen. Maar ik snap je punt ^.^
    Succes! Ik moet in februari ook een betoog houden...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Zie je mijn probleem, er is altijd wel iets tegen in te brengen. Maar bedankt voor de moeite (:

    Dat is met voor argumenten net zo. Overal kan je wat tegenin brengen.

    Ik ben het er niet mee eens omdat een huwelijk gewoon voor 2 mensen is.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2015 - 16:22 ]

    Polygamie gaat niet tegen religie in want Polygamisten hebben hun eigen religie.


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Polygamie gaat niet tegen religie in want Polygamisten hebben hun eigen religie.


    Niet tegen religie in het algemeen. Ik bedoelde meer bijvoorbeeld het christendom

    Misschien iets van dat er vaak meer kinderen te onderhouden vallen, maar er minder geld is omdat je geen twee werkende ouders hebt, maar anderhalf. (een vader en twee moeders bijvoorbeeld, in plaats van twee vaders en twee moeders), dus minder inkomen.
    Vrouwen die gedwongen worden om met dezelfde man te trouwen, mannen die meer vrouwen hebben, krijgen meer status en trouwen daardoor enkel daarvoor, zulke dingen?
    Idk, ik vind altijd dat mensen het zelf moeten weten.


    Your make-up is terrible

    Waarom ben jij hier voor?
    - De wet in Nederland is tegen polygame huwelijken en de wet verander je niet zomaar.
    - Als polygamie wordt toegestaan komen er mannen zonder vrouwen te zitten (dit klinkt grappig maar is bewezen)
    - Percentages crimineelgedrag is in polygame gemeenschappen velen malen hoger dan niet polygame gemeenschappen
    - Zo'n huwelijk zorgt voor strijd
    - Man komt meer boven de vrouw te staan.


    'Nobody said it was easy

    Ungoliant schreef:
    (...)

    Niet tegen religie in het algemeen. Ik bedoelde meer bijvoorbeeld het christendom


    Oh zo, ja dat zou wel kunnen.='d


    You were born original, don't die as a copy.

    Assassin schreef:
    Misschien iets van dat er vaak meer kinderen te onderhouden vallen, maar er minder geld is omdat je geen twee werkende ouders hebt, maar anderhalf. (een vader en twee moeders bijvoorbeeld, in plaats van twee vaders en twee moeders), dus minder inkomen.
    Vrouwen die gedwongen worden om met dezelfde man te trouwen, mannen die meer vrouwen hebben, krijgen meer status en trouwen daardoor enkel daarvoor, zulke dingen?
    Idk, ik vind altijd dat mensen het zelf moeten weten.

    Hmmm, ja. Dat eerste argument is inderdaad goed, maarja, dan kan je ook wel zeggen "neem dan minder kinderen".
    Je kan ook een soort voorwaarden stellen aan het huwelijk, dan kan dat tweede worden voorkomen, lijkt me.

    Ja, ze moeten het gewoon zelf weten, daarom vind ik het ook belachelijk dat zulke mensen niet het recht hebben om te trouwen. En dan zegt Nederland nog steeds dat iedereen gelijk is. Pfff.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Hmmm, ja. Dat eerste argument is inderdaad goed, maarja, dan kan je ook wel zeggen "neem dan minder kinderen".
    Je kan ook een soort voorwaarden stellen aan het huwelijk, dan kan dat tweede worden voorkomen, lijkt me.

    Ja, ze moeten het gewoon zelf weten, daarom vind ik het ook belachelijk dat zulke mensen niet het recht hebben om te trouwen. En dan zegt Nederland nog steeds dat iedereen gelijk is. Pfff.

    "Neem dan minder kinderen", dat vind ik echt een hele harde uitspraak. Wat nou als een man 4 vrouwen heeft en dan één van die vrouwen geen kind mag, die zij juist graag wil hebben en al haar hele leven naar uitkijkt?
    Dan ga je niet zomaar zeggen "jij mag geen kind!"

    Je hoeft ook niet de meest sterkte tegenargumenten te hebben. Kies gewoon twee (ik weet niet hoeveel je er nodig hebt), vrij sterke tegenargumenten uit, maar wel twee argumenten die je zelf met meer gemak de kop in kunt drukken. Je maakt een betoog namelijk niet bepaald sterk als je jezelf in allerlei bochten moet wringen om dat ene argument te ontkrachten.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Amiable schreef:
    Waarom ben jij hier voor?
    - De wet in Nederland is tegen polygame huwelijken en de wet verander je niet zomaar.
    - Als polygamie wordt toegestaan komen er mannen zonder vrouwen te zitten (dit klinkt grappig maar is bewezen)
    - Percentages crimineelgedrag is in polygame gemeenschappen velen malen hoger dan niet polygame gemeenschappen
    - Zo'n huwelijk zorgt voor strijd
    - Man komt meer boven de vrouw te staan.

    -Voor homo's is het ook verandert, toch? Polygamie is gewoon een andere vorm van liefdesuiting, net zoals monogamie.
    -"Percentages crimineelgedrag is in polygame gemeenschappen velen malen hoger dan niet polygame gemeenschappen" Dit hoeft niet zo te zijn. Als het gewoon wordt geaccepteerd zou er geen verschil moeten zijn tussen monogamie en polygamie.
    -Strijd en vrouwenondrdrukking is tegen te gaan door bepaalde voorwaarden te zetten aan het huwelijk, bijvoorbeeld dat iedereen in het huwelijk het ermee eens moet zijn.

    Ik had ook nog deze argumenten:
    -Polygame mensen hebben nu minder rechten dan monogame mensen, omdat ze niet mogen trouwen. In een vrij land zoals Nederland zou dit niet zo mogen zijn.
    -Op basis van het GBA heeft een Tweede Kamerlid in 2009 gezegd dast er 1374 polygame huwelijken hier in Nederland zijn. Het niet legaliseren van polygamie bevordert dus de illegaliteit.
    -Je zegt eigenlijk tegen polygame mensen dat ze hun polygame gevoelens (pfff overvloed van het woord "polygaam) moeten onderdrukken, dat klopt niet. Mensen zeggen ook wel dat er maar één ware liefde is en dat je dus niet van meerdere mensen tegelijk kan houden, maar “ware liefde” is een Westers begrip waar monogamie de norm is, dus natuurlijk is “ware liefde” dan enkelvoud.
    -Als er vrouwenonderdrukkig etc bij komt kijken, moet je juist de vrouwenonderdrukking aanpakken, niet het polygame huwelijk.

    Purrrfect schreef:
    (...)
    "Neem dan minder kinderen", dat vind ik echt een hele harde uitspraak. Wat nou als een man 4 vrouwen heeft en dan één van die vrouwen geen kind mag, die zij juist graag wil hebben en al haar hele leven naar uitkijkt?
    Dan ga je niet zomaar zeggen "jij mag geen kind!"

    Ja, dat is waar. Sorry. Maar, zeggen dat ze niet mogen trouwen omdat ze dan minder geld hebben, dat hoeft toch ook niet? Het is hun keuze om 20 kinderen te krijgen of ééntje, dat zou niet een huwelijk tegen mogen gaan.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2015 - 16:37 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik moet hier even over nadenken, ik ben wel voor trouwens. Maar dan onder bepaalde voorwaarden.

    In de Koran staat bijvoorbeeld dat je iedere vrouw evenveel aandacht/geld/liefde/etc moet geven en nog meer van die dingen.


    wat was dit ookalweer

    Tigresse schreef:
    Je hoeft ook niet de meest sterkte tegenargumenten te hebben. Kies gewoon twee (ik weet niet hoeveel je er nodig hebt), vrij sterke tegenargumenten uit, maar wel twee argumenten die je zelf met meer gemak de kop in kunt drukken. Je maakt een betoog namelijk niet bepaald sterk als je jezelf in allerlei bochten moet wringen om dat ene argument te ontkrachten.

    De klas moet tegenargumenten geven, dat is het juist. Anders zou ik ook met makkelijke tegenargumenten komen, haha.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...