• Hallo aardbewoners,

    Aangezien ik elk jaar met de familie gezellig samen zit met kerst en nieuwjaar, ben ik dus opzoek naar spelletjes die er kunnen gespeeld worden om pakjes te openen. We hebben het systeem dat we spelletjes spelen met rondes en elke keer dat we een winnaar hebben, mag hij of zij een pakje openen. Zo hebben we al enkele keren met de Wii gespeeld, Singstar, dat ene spelletje met de plakbriefjes op je voorhoofd, dat kinderspelletje waar je de tandjes van een beestje in moet duwen tot het dicht klapt,...
    Nu zijn we dus opzoek naar nieuwe spelletjes. Alle ideeën die we nu krijgen, steken we dus in een pot en we loten er gewoon eentje om te doen. Hieronder staat al wat ik in gedachte had, maar ik vroeg me dus af of jullie ook soms nog leuke spelletjes weten om mijn lijstje mee aan te vullen.
    Alvast bedankt! :3

    De lijst:
    Pictionary


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Dat spel waar je zo iets moet uitbeelden en de andere dat moeten raden. Geen idee hoe het heet :'D
    Jungle Speed is ook super leuk! En oeh, Weerwolven :3 en Twister? Wat een leuk systeem!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Dat spel waar je zo iets moet uitbeelden en de andere dat moeten raden. Geen idee hoe het heet :'D
    Jungle Speed is ook super leuk! En oeh, Weerwolven :3 en Twister? Wat een leuk systeem!

    Jungle speed hebben we niet, voor weerwolven zijn we met te weinig en twister, daar is de oma wat te oud voor :'D
    Arm schaap...Ze is 83, zou echt wel erg zijn. Haha.
    Uno hebben we wel, maar dat duurt dan weer te lang.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Haerolin schreef:
    (...)
    Jungle speed hebben we niet, voor weerwolven zijn we met te weinig en twister, daar is de oma wat te oud voor :'D
    Arm schaap...Ze is 83, zou echt wel erg zijn. Haha.
    Uno hebben we wel, maar dat duurt dan weer te lang.


    Oooh het moet voor alle leeftijden zijn, die had ik even niet mee haha :'D je kan ook gewoon kaarten? Wiezen, kwajongen of kingen,... duurt allemaal niet langer dan tien minuten.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Met memo's op je voorhoofd 'Wie Ben Ik' spelen! Dat is altijd grappig.

    Edit: Sorry, ik lees net in je beginpost dat je dit al hebt genoemd, oeps. Misschien zoals hierboven gezegd kaartspelletjes?

    [ bericht aangepast op 18 dec 2014 - 20:20 ]


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Jongens vs Meisjes? Van RTL?

    Dat je een aantal bladen maakt met letters erop, en dat je dan een woord moet maken met vier letters.

    Bijvoorbeeld: ''Welk dier miauwt?'' - dat is dan dus poes. (diegene met de meeste punten mag er een open maken?)


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Andersen schreef:
    Jongens vs Meisjes? Van RTL?

    Dat je een aantal bladen maakt met letters erop, en dat je dan een woord moet maken met vier letters.

    Bijvoorbeeld: ''Welk dier miauwt?'' - dat is dan dus poes. (diegene met de meeste punten mag er een open maken?)

    Dat eerste moest ik opzoeken aangezien ik een Belgje ben, al denk ik dat dit het ook niet gaat worden aangezien we met 6 volwassenen zijn waaronder 2 mannen. (Mijn vader en schoonbroer) :')
    Al zal ik het tweede alvast doorgeven aan mijn zus.
    Thanks.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Wij deden vorig jaar Charades (dat uitbeeldspelletje) maar met personen/gebeurtenissen uit 2013. Das wel leuk ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Weerwolven van Wakkerdam is altijd leuk met een bende.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Jenga is misschien ook wel leuk. Al is het dan wel een heel gedoe met opnieuw maken als de toren is omgevallen.

    Halli galli. :Y)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Avarosa schreef:
    Weerwolven van Wakkerdam is altijd leuk met een bende.


    Oeh ja, en degene die dood is mag een cadeautje halen :3


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Avarosa schreef:
    Weerwolven van Wakkerdam is altijd leuk met een bende.

    We zijn met te weinig daarvoor. ^-^
    Ik heb het spel wel liggen, alleen zijn we met 6 volwassenen en een kind van 4 jaar en eentje van een paar maanden.
    Voor WvW moet je met 8 zijn.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Wij doen vaak enkele quizvragen =).
    Vorig jaar hebben we er voor gekozen dat iedereen zelf een opdracht moest verzinnen. Degene die won moest een nieuwe opdracht verzinnen. Zo hebben we onder andere om ter verst een papieren vliegtuigje moeten smijten, dobbelen met de dobbelsteen, iemand beschreef een persoon en degene die het eerst raadde mocht dan een pakje opendoen enzovoorts =)


    If you had never come out of the blue, I would've stay