• Ik heb een titel nodig voor een OP die ik wil gaan schrijven, dus als jullie iets weten hoor ik het graag. ^^

    Ongeveer tweehonderd jaar geleden is het eiland Kihota ontdekt door een groep professoren, die het eiland besloten te gebruiken als groot laboratorium. Na jaren te hebben gepuzzeld, hadden ze een vergif uitgevonden. Door deze vloeistof in het bloed van mensen te spuiten, kan je ze besturen met wat ze doen, zeggen en hoe ze denken. Een van de professoren, Gio Ortiz, kwam met het idee om dit uit te proberen met mensen. Ze haalden 50 jongens en 50 meisjes uit de bewoonde wereld en probeerden het uit op een van de jongens, Nuri Tucker. Nuri sloten ze op in een huisje, de overige 99 lieten ze overnachten in een groot gebouw. De dag erna gingen de professoren achter computers zitten om te kijken of alles werkte, wat uiteindelijk zo was. Hierna is iedereen ingeënt en zijn ze een samenleving op gaan bouwen in het westen van Kihota, onder het bestuur van de professoren.
    De professoren hebben meer mensen uit de bewoonde wereld gehaald, om ze alles te leren over het besturen van hun mede-mens. Na een tijdje was er een eigenwijs groepje jongeren, die in opleiding waren bij professoren, die weg zijn gelopen en daardoor in aanraking kwamen met mensen die werden bestuurd.
    Zo zijn de groepen ontstaan. De professoren zijn de oprichters van groep 1, de mensen die bestuurd worden behoren tot groep 2 en de eigenwijze jongeren waren het begin van groep 3.

    Het verhaal speelt zich dus af op het eiland Kihota. Groep 1 leeft in het onderste deel van het eiland, Emily (16) en haar broer Mike (19) wonen in Menos. Groep 2 en 3 leven samen, Edward (16) en Daniël (17) zijn vrienden en wonen beide in Cohai.

    In de opleiding in groep 1 zit je vanaf je twaalfde tot je zestiende op school, je leert hoe de computer werkt en hoe het hele systeem in elkaar zit. Voor je twaalfde ga je gewoon naar school en leer je de basis dingen die alle normale kinderen leren. Als je de opleiding hebt afgerond moet je eerst een proef doorstaan, pas daarna kan je mensen besturen. Om de vier jaar krijg je een nieuw mens om te besturen, als degene die jij bestuurd in die tijd overlijd moet je wachten tot jouw vier jaar om zijn.
    Groep 2 en 3 krijgen gewoon school als alle mensen uit de gewone bewoonbare wereld, als ze iets willen doen met computers wordt het ze verboden of verhuizen ze naar groep 1, zonder nog contact te kunnen hebben met hun familie.
    Als er iemand is van groep 2 die kinderen wilt met iemand van groep 3 worden deze kinderen vermoord bij de geboorte, er mogen geen half-bestuurbare mensen komen.

    Emily besluit op een vrije zaterdag te gaan wandelen, ze is de drukke stad zat en wilt rust. Na ongeveer een uurtje, met muziek in haar oren, te hebben gewandeld, komt ze uit bij een meertje. Op het gras, vlakbij het meer, komt ze een jongen tegen die weggelopen is van huis, ze beginnen te praten en al snel is er een paar uur voorbij. Emily komt erachter dat de jongen, Daniël, niet in Menos woont, maar in Cohai. Als Daniël thuis komt vraagt hij aan zijn ouders of ze het stadje Menos kennen, waarna ze verbaasd hun hoofd schudden.
    Emily en Daan bouwen een band met elkaar op, terwijl ze weten dat Daan eigenlijk niet van haar bestaan af mag weten. Emily vertelt alles, over wat zij allemaal leert op school, waardoor er een lichte woede opborrelt in Daan's hoofd. Als hij erachter komt dat er mensen zijn die zijn beste vriend besturen, is hij het zat. Met hulp van Emily en mensen uit zijn vriendengroep komt hij in opstand.


    Suggesties

    Engels:
    - Unknown
    - Without
    - Poisoned

    Nederlands:
    - Bestuurd
    - Kihota
    - De opstand
    - In de Ban

    [ bericht aangepast op 22 dec 2014 - 8:00 ]

    LOEKSEL! Je zet echt te weinig komma's. :'S
    En een keer schrijf je word zonder t. (:

    Maar euhmm... Suggesties.
    Wil je Engels of Nederlands?
    Engels:
    - Unknow
    - Without
    Nederlands:
    - Bestuurd
    - Kihota
    - De opstand
    - In de Ban

    Hier ben ik niet goed in :'S


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Het klinkt leuk, maar ik kom niet meteen op een titel.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Vergilius schreef:
    LOEKSEL! Je zet echt te weinig komma's. :'S
    En een keer schrijf je word zonder t. (:

    Maar euhmm... Suggesties.
    Wil je Engels of Nederlands?
    Engels:
    - Unknow
    - Without
    Nederlands:
    - Bestuurd
    - Kihota
    - De opstand
    - In de Ban

    Hier ben ik niet goed in :'S


    Ik heb het snel geschreven, whoops. Ik ga het nog wel een keer nalezen. ^^
    Omg, Divergent, De opstand.
    Bedoel je Unknown?

    [ bericht aangepast op 21 dec 2014 - 19:59 ]

    Gwych schreef:
    (...)

    Ik heb het snel geschreven, whoops. Ik ga het nog wel een keer nalezen. ^^
    Omg, Divergent, De opstand.
    Bedoel je Unknown?


    Kan ook. :'D dunno, mijn Engels sucks, en heb het niet opgezocht. :')


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik heb ook geen suggesties, maar stuur je me een berichtje als hij online staat? :)

    Toch een kleine poging tot suggestie:
    -Poisoned


    What would Emma do?

    submitted schreef:
    Ik heb ook geen suggesties, maar stuur je me een berichtje als hij online staat? :)

    Toch een kleine poging tot suggestie:
    -Poisoned


    Is goed. c: