• Vandaag heb ik in een 'iRepairshop' een iMac gekocht. Die winkel is wel betrouwbaar, want ik heb men iphone daar vandaan en was er wel heel erg blij mee. Je kan daar alles goedkoper krijgen dan de normale prijs. Ik heb daar een toestel "21,5 inch i3 1000gb" gekocht. Toen ik er echter meet huis kwam had ik het soms al voor dat men imac ineens afsloot en er een melding opkwam "your computer restarted because of a problem...." (klik er op als je niet snapt wat ik bedoel. Ik had er niet echt wat problemen van. Toen begon het vaker en vaker uit te vallen.. En nu wilt hij zelf al helemaal niet meer opstarten zonder deze melding te tonen en weer te herstarten.. Ik weet echt niet wat ik moet doen. & terug gaan naar die winkel zie ik niet echt zitten omdat men papa dit weet dat hij echt woedend ga zijn. Iemand die dit probleem ook al heeft gehad en me kan helpen?


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Ga gewoon alleen, of met want vrienden naar een apple shop, of zoek het op internet.


    Nadeel van een apple shop is dat die rijke stinkerds geld vragen, als je een probleem hebt, ik moest 20.00 betalen

    Op internet heb ik al wat opgezocht.. maar dit is gewoon allemaal chinees voor mij.


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Met alle macs die ik in mijn bezit heb gehad, heb ik dat nog nooit meegemaakt. Sorry.


    Happy Birthday my Potter!

    WolfyBlackheart schreef:
    Ga gewoon alleen, of met want vrienden naar een apple shop, of zoek het op internet.


    Nadeel van een apple shop is dat die rijke stinkerds geld vragen, als je een probleem hebt, ik moest 20.00 betalen


    Hier in Uitgeest zijn ze super vriendelijk en helpen ze je zo gratis en wel, tenzij er echte problemen zijn en hij gerepareerd moet worden door eigen nalatigheid... laatst heeft mijn zus nog een nieuwe apple tv gehad omdat hij ermee gekapt was na twee jaar...


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    Met alle macs die ik in mijn bezit heb gehad, heb ik dat nog nooit meegemaakt. Sorry.


    Ohgod. Ik ben echt woedend nu. :@


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Rustig blijven. Uhm, staat er geen 'reset' mogelijkheid in de gebruiksaanwijzing?


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    Rustig blijven. Uhm, staat er geen 'reset' mogelijkheid in de gebruiksaanwijzing?


    Volgens mij zit er zelfs niet eens een gebruikersaanwijzing bij.. Het zat niet in de originele box..


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Oké. Houd de aan en uit knop eens dertig seconden ingedrukt dan? Geen idee of dat bij dit model werkt maar proberen kan nooit kwaad.


    Happy Birthday my Potter!

    Hij start op en sluit na een iets van 10 minuten dan weer af met de melding..

    [ bericht aangepast op 22 dec 2014 - 22:20 ]


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Probeer anders de software opnieuw te installeren, gelijk als hij opstart command + R indrukken tot dat het Apple logo verschijnt, de schijf leegmaken en vervolgens de software opnieuw installeren. Als het een probleem in de software betreft zou je het zo opzich kunnen oplossen, als het hardware blijkt te zijn moet je er gewoon echt mee terug naar de winkel.

    Ik heb de melding aan mijn vader laten zien in combinatie met je verhaal en hij denkt dat de harde schijf kapot is....


    Happy Birthday my Potter!

    Wat? Hoe kan dat nou? Hij is net nieuw.. :/

    Edit: die man van de winkel kan me een nieuwe geven.


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Edit: ik heb dus eens naar die meneer gemailt en hij denkt dat de software niet goed is geinstalleerd. Kan ik deze zelf installeren of moet ik echt terug,.


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Pyschopath schreef:
    Edit: ik heb dus eens naar die meneer gemailt en hij denkt dat de software niet goed is geinstalleerd. Kan ik deze zelf installeren of moet ik echt terug,.


    Het kan wel, je kunt hem gewoon helemaal reseten met Yosemite. voor ik het zelf probeer uit te leggen...Ik heb het ook eens gehad, en had toen heel veel aan de hulp wat hier beneden word uitgelegd. (:

    Klik


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Wel, je hebt waarschijnlijk misschien een mislukt exemplaar. Terug naar die winkel, zou ik zo zeggen, hier kun je echt niet mee verder doen. Dit is niet normaal, normaal gebeurt dat niet. Niet al te emotioneel denken over zoiets. (:
    Gewoon terug naar de winkel, je vader heeft geen reden om kwaad te zijn. Irepairshop of niet, ze kunnen geen geld vragen voor een computer die niet werkt! En als ze dat wel doen, moeten ze op z'n minst de koper voordien hebben ingelicht wat de mankementen precies zijn! Dit kan niet.
    Ga terug, anders is het weggesmeten geld - als je er bij dag 1 al mee sukkelt... Zo snel mogelijk teruggaan, niet over een halfjaar. En niet zelf beginnen prutsen!

    [ bericht aangepast op 23 dec 2014 - 10:35 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.