• Vandaag heb ik in een 'iRepairshop' een iMac gekocht. Die winkel is wel betrouwbaar, want ik heb men iphone daar vandaan en was er wel heel erg blij mee. Je kan daar alles goedkoper krijgen dan de normale prijs. Ik heb daar een toestel "21,5 inch i3 1000gb" gekocht. Toen ik er echter meet huis kwam had ik het soms al voor dat men imac ineens afsloot en er een melding opkwam "your computer restarted because of a problem...." (klik er op als je niet snapt wat ik bedoel. Ik had er niet echt wat problemen van. Toen begon het vaker en vaker uit te vallen.. En nu wilt hij zelf al helemaal niet meer opstarten zonder deze melding te tonen en weer te herstarten.. Ik weet echt niet wat ik moet doen. & terug gaan naar die winkel zie ik niet echt zitten omdat men papa dit weet dat hij echt woedend ga zijn. Iemand die dit probleem ook al heeft gehad en me kan helpen?


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Oh - foutje - het is die man van die winkel zou woedend gaan zijn.. . Nou en dan? Laat je daardoor niet afschrikken! De wereld loopt vol van deze mensen! Dat wilt niet zeggen dat jij het recht niet hebt om jouw goed recht op te eisen, wat is dat nu. (:
    Als je daarvoor hebt betaald, is het maar eerlijk dat je een werkend model krijgt. Niets aantrekken van zo'n man - gewoon laten overwaaien - en intussen heb jij een werkend model. Je kunt niet zoveel geld wegwerpen, gewoon door zo'n figuur. Al wat telt is dat jij een werkende Imac krijgt, zoals je die ook hebt betaald! Van die figuur hoef je je echt niets aan te trekken! Opnieuw, de wereld zit er vol van, en zij hebben heus het recht niet om jouw op zo'n manier te sturen! Ga gewoon terug naar die winkel, en trek het je niet aan. Zoiets hoef je echt niet persoonlijk te nemen. Het is gewoon hoe die man in het leven staat. Nou en? Gewoon naartoe gaan - het rustig laten overwaaien - en dan heb je je computer. (:

    [ bericht aangepast op 23 dec 2014 - 10:32 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Trouwens, hoe kan je papa nu wéten dat hij woedend zal gaan worden. 7/10 keren is dat gewoon niet het geval, maar wordt zoiets aangenomen - als het zo'n dominant, onvriendelijk, hard en nors persoon is. Dat verwacht ik ook soms, van negatieve mensen. Maar zo goed als alle keren doen ze dan gewoon rustig en correct hun werk, zonder veel boe of ba. Het is niet dat jij in fout bent. En dan nog, is het gewoon hoe zij zijn.

    [ bericht aangepast op 23 dec 2014 - 10:41 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Andersen schreef:
    (...)

    Het kan wel, je kunt hem gewoon helemaal reseten met Yosemite. voor ik het zelf probeer uit te leggen...Ik heb het ook eens gehad, en had toen heel veel aan de hulp wat hier beneden word uitgelegd. (:

    Klik


    Was jij je basisprogramma's dan kwijt? Of niet? (:
    Ik zal het eens proberen te snappen want ik heb al veel opgezocht maar het is echt chinees :')


    EDIT: ik heb niet de tijd genoeg denk ik om dat programma nog te downloaden op men iMac..
    Hij valt veel te snel uit..

    [ bericht aangepast op 23 dec 2014 - 11:31 ]


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Histoire schreef:
    Oh - foutje - het is die man van die winkel zou woedend gaan zijn.. . Nou en dan? Laat je daardoor niet afschrikken! De wereld loopt vol van deze mensen! Dat wilt niet zeggen dat jij het recht niet hebt om jouw goed recht op te eisen, wat is dat nu. (:
    Als je daarvoor hebt betaald, is het maar eerlijk dat je een werkend model krijgt. Niets aantrekken van zo'n man - gewoon laten overwaaien - en intussen heb jij een werkend model. Je kunt niet zoveel geld wegwerpen, gewoon door zo'n figuur. Al wat telt is dat jij een werkende Imac krijgt, zoals je die ook hebt betaald! Van die figuur hoef je je echt niets aan te trekken! Opnieuw, de wereld zit er vol van, en zij hebben heus het recht niet om jouw op zo'n manier te sturen! Ga gewoon terug naar die winkel, en trek het je niet aan. Zoiets hoef je echt niet persoonlijk te nemen. Het is gewoon hoe die man in het leven staat. Nou en? Gewoon naartoe gaan - het rustig laten overwaaien - en dan heb je je computer. (:



    Je hebt wel gelijk.. Maar als ik het zelf kan verhelpen dan doe ik dat liever.. Want hij gaat zowiezo geld vragen voor het te repareren en ik ben blut. :/


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Pyschopath schreef:
    (...)


    Je hebt wel gelijk.. Maar als ik het zelf kan verhelpen dan doe ik dat liever.. Want hij gaat zowiezo geld vragen voor het te repareren en ik ben blut. :/


    Voor fabrieksfouten niet hoor. Zoiets heet garantie en je hebt meestal wel een garantie op fabrieksfouten.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Like I said, Command + R tijdens het opstarten, je schijf wissen en de software opnieuw installeren. Heeft iemand anders in je familie niet toevallig ook een Mac, want dan zou je de Yosemite software ook op een usb kunnen zetten om hem zo op je Mac te installeren.

    Prefect schreef:
    Like I said, Command + R tijdens het opstarten, je schijf wissen en de software opnieuw installeren. Heeft iemand anders in je familie niet toevallig ook een Mac, want dan zou je de Yosemite software ook op een usb kunnen zetten om hem zo op je Mac te installeren.



    I tried. Al een een uur geleden. Ik zag dat het zo'n 3 uur kon duren, dus ik verliet men kamer. Toen ik terug binnen kwam, was het scherm plots weer zwart. Ik startte hem weer op, maar in gewone modus en hij gaf weer de melding van: "je computer sluitte zich af omdat er een probleem optrad" blabla..


    EDIT: nou schijf wissen heb ik denk ik niet gedaan.. ik heb hem gewoon in die speciale modus opgestart en direct op OS x opnieuw installeren geklikt..;

    [ bericht aangepast op 23 dec 2014 - 12:07 ]


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Ik zou dus niet zelf beginnen met prutsen, want op die manier maak je het alleen maar erger. Ga terug naar de winkel, voordat je dadelijk iets doet waardoor de garantie vervalt.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Sura schreef:
    Ik zou dus niet zelf beginnen met prutsen, want op die manier maak je het alleen maar erger. Ga terug naar de winkel, voordat je dadelijk iets doet waardoor de garantie vervalt.


    Erger dan dit kan het niet worden :')


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Pyschopath schreef:
    (...)


    I tried. Al een een uur geleden. Ik zag dat het zo'n 3 uur kon duren, dus ik verliet men kamer. Toen ik terug binnen kwam, was het scherm plots weer zwart. Ik startte hem weer op, maar in gewone modus en hij gaf weer de melding van: "je computer sluitte zich af omdat er een probleem optrad" blabla..


    EDIT: nou schijf wissen heb ik denk ik niet gedaan.. ik heb hem gewoon in die speciale modus opgestart en direct op OS x opnieuw installeren geklikt..;


    Tsja, je zou het kunnen proberen, ook al klink het wel alsof je Mac niet echt enthousiast meedoet. Om je schijf te wissen moet je in principe deze stappen volgen:
    http://www.appletips.nl/een-mac-opnieuw-installeren-met-os-x-yosemite-clean-install/

    Als je echt denkt dat het Hardware is zou je ook de Apple Hardware Test kunnen doen, die zou dan uitsluitsel kunnen geven over of het nou software/hardware is
    http://support.apple.com/nl-nl/HT1509

    Echt kut voor je allemaal, ik weet hoe duur die dingen zijn. Als het echt een fabrieksfout betreft zou je in principe gewoon nog een jaar garantie moeten hebben, ook als je naar een apple store gaat (niet bij iCenters though)

    Oke, ik ben nu dus men gegevens van de schijf aan het wissen.. Er staat bijna niks persoonlijk op dus dat kan dan toch geen kwaad?


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Pyschopath schreef:
    Oke, ik ben nu dus men gegevens van de schijf aan het wissen.. Er staat bijna niks persoonlijk op dus dat kan dan toch geen kwaad?


    Nope, ik heb het ook gedaan toen mijn software crashte, nu doet hij het prima. Hoop dat het voor jou ook wat oplost :/

    Update: Nou, ik weet niet wat er gebeurt is met men computer maar nu vertoont hij alleen een wit beeld en een mapje met een vraagteken op. Het flikkert heel de tijd.


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Heb je het al kunnen oplossen ondertussen? (:
    Wel, die man kan dat normaal niet echt maken, als je hem zo gekocht hebt, moet hij in orde staan, als hij daar geld voor vraagt, is dat compleet bedrog! Misschien moet je eens telefoneren? Gewoon om te informeren. (:
    Vaak zeggen zij dan wat je moet gaan doen, als het een klein foutje is, die je zelf kunt verhelpen - en als het niet zo is, dan kunnen ze je niet meteen geld vragen, aangezien je belt in plaats van gaat. (:
    Dan heb je tenminste een soort van idee, of stuur een mailtje.

    [ bericht aangepast op 28 dec 2014 - 11:00 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.