• After 13 years together, Tim Burton and Helena Bonham Carter have split.

    The couple "separated amicably earlier this year and have continued to be friends and co-parent their children," Carter's rep tells PEOPLE exclusively. "We would ask that you respect their privacy and that of their children during this time."

    The pair – who never married – first met when Burton, 56, directed Carter, 48, in 2001's Planet of the Apes.

    Since then, they've teamed up on several blockbusters, including Charlie and the Chocolate Factory, Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street, Alice in Wonderland and Dark Shadows.

    Attending the Wizarding World of Harry Potter expansion at Universal Orlando Resort in June with Burton and their two children – son Billy, 11, and daughter Nell, 7 – Carter told PEOPLE Burton simply represented "love."


    Bron: People.com


    Ik vind het ergens wel enorm jammer, ik vond hen altijd enorm leuk samen, en ook hoe ze over elkaar praatten in interviews was lekker luchtig. Ze waren zo'n leuk koppel.
    Maar stiekem hoop ik dat hiermee hun samenwerkingen voor films niet ophouden, want die zijn gewoon epic :Y)


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Wat jammer. Ik vond het altijd zo leuk dat die twee elkaar gevonden hadden. :c Maar goed, ze lijken er wel heel volwassen mee om te gaan, dus dat is al een plus.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    A shame. Er kwamen echt pareltjes van die twee.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Lol, ik kwam er net pas achter dat dit aantal jaren voor dit koppel misschien ook wel voorbestemd was, want passender kan je het bijna niet hebben. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Wat jammer. Ik vond het altijd zo leuk dat die twee elkaar gevonden hadden. :c Maar goed, ze lijken er wel heel volwassen mee om te gaan, dus dat is al een plus.

    Wiarda schreef:
    Lol, ik kwam er net pas achter dat dit aantal jaren voor dit koppel misschien ook wel voorbestemd was, want passender kan je het bijna niet hebben. :'D


    13 :W

    Echt jammer man! D:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik ken ze niet, geloof ik.


    Pretty is just a pretty word.

    Mulleroni schreef:
    Ik ken ze niet, geloof ik.


    Ken je Harry Potter en daar Bellatrix van? Dat is Helena (:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik vind het wel jammer en ik hoop inderdaad dat hun filmsamenwerkingen niet stoppen


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Meh. Ik vond het echt een leuk koppel, voornamelijk ook omdat zij in zowat alle films van Burton meespeelt (just like Johnny Depp, haha). Vind 't echt sneu!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik las het. One ship sunk. T_T


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Twisty schreef:
    Ik las het. One ship sunk. T_T


    But I will go down with ship ;n;


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Wiarda schreef:
    Wat jammer. Ik vond het altijd zo leuk dat die twee elkaar gevonden hadden. :c Maar goed, ze lijken er wel heel volwassen mee om te gaan, dus dat is al een plus.


    Dit inderdaad. Het is wel ontzettend jammer en ik hoop dat ze nog altijd leuke films gaan blijven maken.
    Maar ik ben wel blij voor de kinderen dat het zo goed loopt tussen hen in tegenstelling dat je het wel vaker ziet dat de ouders ruziënd en vechtend uit elkaar gaan.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Twisty schreef:
    Ik las het. One ship sunk. T_T


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ah die twee waren gemaakt voor elkaar.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Echt, ik vond ze zo geweldig bij elkaar! Ik ben echt letterlijk verliefd geworden op de filmstijl van Burton, en Helena is een geweldige actrice met een dark gevoel voor humor. En dat vond ik nou altijd zo leuk aan ze.