• Een paar jaar geleden had ik een relatie met een jongen. Dat is gauw geëindigd (door mij), omdat ik het aan mijn kant niet goed ging. Toen kwam ik erachter dat ik lesbisch ben. Maar de laatste tijd ben ik steeds minder zeker hierover, over dat ik lesbisch ben. Ik weet zeker dat ik op meisjes val, maar ik weet niet zeker of ik op jongens val. Hoe weet ik nu zeker dat ik lesbisch ben en niet 90/10 bi? Want het laatste wat ik wil is een relatie starten met een jongen als ik die wel zie staan, maar dan toch nét niet.
    Het is vrij onduidelijk. Punt is, ik ben onzeker of ik lesbisch ben of heel erg bi. Hoe kan ik daarachter komen?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Daarvoor zijn relaties, kijken wat je leuk vind en niet (:
    Verder denk ik dat je eens rond (op internet, op straat, school e.d.) moet kijken of je ook ergens knappe jongens tegenkomt.

    Je kan ook bi zijn en simpelweg het meest neigen naar vrouwen of juist naar mannen. Misschien ben jij bi en neig je het meest naar vrouwen, maar betekend dat niet dat je ook verliefd kan worden op mannen.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Waarom is her belangrijk om te weten of je bi bent of niet? Om te kunnen zeggen dat je dat bent? Ik ben persoonlijk van mening dat bi, lesbisch, hetero enzovoorts alleen maar een stomme naam is. Ik zou mij er persoonlijk niet zo druk om maken. Als je een jongen tegen komt die je leuk vindt dan is dat zo, is dat niet dan maakt het verder rest toch niet zo uit?


    "Ignite, my love. Ignite."

    Daar zul je zelf ooit een antwoord op moeten kunnen vinden, want er bestaat niet zoiets als criteria om te zien of je nu lesbisch of bi bent.
    Ik geloof dat er een continuüm is tussen hetero en homo/lesbisch. Biseksueel zou dan net in het midden moeten bestaan, maar er bestaan ook nog punten tussen hetero - bi en homo/lesbisch - bi.
    Ik kan ook nog een hele uitleg gaan schrijven over het feit dat er ook nog hetero/bi/lesbisch romantisch en hetero/bi/lesbisch seksueel is, maar dan maak ik het alleen maar moeilijker. Doe gewoon wat jij voelt en maak je niet druk om die benamingen. Ga je in een relatie met een jongen en blijk het later niet te klikken, dan is dat zo. Ik denk niet dat er een andere manier is dan relaties te starten met mensen en uitproberen. Het is geen schande om relaties te proberen. Is het uiteindelijk echte liefde, fantastisch! Is dat niet zo, geen ramp en maak het dan gewoon op een duidelijke en respectvolle manier uit.


    Take me to wonderland

    Blackthorn schreef:
    Waarom is her belangrijk om te weten of je bi bent of niet? Om te kunnen zeggen dat je dat bent? Ik ben persoonlijk van mening dat bi, lesbisch, hetero enzovoorts alleen maar een stomme naam is. Ik zou mij er persoonlijk niet zo druk om maken. Als je een jongen tegen komt die je leuk vindt dan is dat zo, is dat niet dan maakt het verder rest toch niet zo uit?


    Your make-up is terrible

    Blackthorn schreef:
    Waarom is her belangrijk om te weten of je bi bent of niet? Om te kunnen zeggen dat je dat bent? Ik ben persoonlijk van mening dat bi, lesbisch, hetero enzovoorts alleen maar een stomme naam is. Ik zou mij er persoonlijk niet zo druk om maken. Als je een jongen tegen komt die je leuk vindt dan is dat zo, is dat niet dan maakt het verder rest toch niet zo uit?


    26 - 02 - '16

    Volg je hart en doe wat je denkt dat goed voor je is. Het maakt niet heel veel uit als je nog niet weet wat nou precies je seksuele geaardheid is.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Bi betekend ook dat je een voorkeur kan hebben voor vrouwen, maar ook mannen leuk vind. Het naampje zelf maakt. Doe wat je zelf fijn vind!


    Seasons will change, but I shall remain

    Filosoof schreef:
    Volg je hart en doe wat je denkt dat goed voor je is. Het maakt niet heel veel uit als je nog niet weet wat nou precies je seksuele geaardheid is.


    † Love? I want to sleep.

    Precies wat de anderen hier al zeggen: het is enkel een benaming van iemands geaardheid. Je hoeft het nog niet zeker te weten als je het gewoon even aankijkt.
    Maar ik kan ook begrijpen dat je daar wellicht niet op zit te wachten. Relaties helpen wel, misschien dat je naar verhalen van vrienden (die les/bi zijn) kunt luisteren. Je kunt overigens nog altijd biseksueel zijn met een voorkeur voor vrouwen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Kauai schreef:
    Je kan ook bi zijn en simpelweg het meest neigen naar vrouwen of juist naar mannen. Misschien ben jij bi en neig je het meest naar vrouwen, maar betekend dat niet dat je ook verliefd kan worden op mannen.


    Firm believer of all that is magic

    Blackthorn schreef:
    Waarom is her belangrijk om te weten of je bi bent of niet? Om te kunnen zeggen dat je dat bent? Ik ben persoonlijk van mening dat bi, lesbisch, hetero enzovoorts alleen maar een stomme naam is. Ik zou mij er persoonlijk niet zo druk om maken. Als je een jongen tegen komt die je leuk vindt dan is dat zo, is dat niet dan maakt het verder rest toch niet zo uit?


    "Satan's friendship reaches to the prison door."

    Ach, het maakt inderdaad niet zoveel uit. Ik heb hetzelfde probleem, maar voor de meeste mensen zeg ik dat ik bi ben. Ik voel me beter bij dat label.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    JBarakat schreef:
    Waarom is her belangrijk om te weten of je bi bent of niet? Om te kunnen zeggen dat je dat bent? Ik ben persoonlijk van mening dat bi, lesbisch, hetero enzovoorts alleen maar een stomme naam is. Ik zou mij er persoonlijk niet zo druk om maken. Als je een jongen tegen komt die je leuk vindt dan is dat zo, is dat niet dan maakt het verder rest toch niet zo uit?

    Waarschijnlijk om te kunnen wéten wat je bent. Als je iets buiten de norm valt, wil je misschien graag weten waar het vandaan komt en waarom dat zo is. Da's niet meer dan een logische/natuurlijke reactie om de puzzelstukjes aan mekaar te binden die de identiteit vormen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik vind het labelen van je seksualiteit niet echt nodig. Doe gewoon waar je zin in hebt ;)