• Ik ben een groot liefhebber van eten- een echte bourgondiër om het zo maar te zeggen. Kerst is daarom een van mijn favoriete periodes van het jaar. Nu ben ik benieuwd naar wat jullie allemaal eten met Kerst dit jaar, om me daarbij te verlekkeren en om misschien ideeën op te doen.
    Voel je vrij om hier je kerstmenu's te plaatsen, van zowel vanavond als Eerste en Tweede Kerstdag, je kerstontbijt of al het lekkers dat je tussendoor eet: cakes, taarten of hapjes bij de borrel met eventueel foto's.

    Om alvast af te trappen: ik eet vanavond varkensbuik met kruiden en venkel en als toetje bosvruchtenparfait die ik zelf heb gemaakt.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Carpaccio. Hmmmmmmmm


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Vanavond niks bijzonders op ons vlees in de vorm van kerststerren na dan. Morgen gaan we gourmetten ^^ Verder hebben we ook lekker brood en tussendoortjes en zo.


    Happy Birthday my Potter!

    Er gaan veel mensen gourmetten zeg! Wij doen dat echt nooit en ik ben thuis sowieso altijd degene die pleit voor minstens driegangenmenu's voor Kerst, maar vlees in de vorm van kerststerren klinkt ook behoorljk cool.

    @Nikki, omg dat klinkt echt fabuleus. Ik wil dat jouw moeder ook een keer voor mij kookt haha.
    @Evi, superculinair haha (al zou ik nooit nee zeggen tegen een pizza met allemaal kaas, zelfs niet met kerst)

    Als ik iedereen zo hoor, zijn wij behoorlijk overdreven bezig hier thuis haha


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Morgen gaan we hier fonduen :Y)

    Tweede kerstdag komt mijn familie, dus dan is dit het menu (allemaal vers/zelfgemaakt). Mijn moeder en ik moeten hier goed voor samenwerken, haha. Al doe ik voornamelijk de zoete dingen en salades/sauzen.

    Carpaccio
    Vleesbouillon met enkele groenten
    Biefstuk met champignonsaus, mini aardappelgratins, groene asperges met spek, sperziebonen met spek, aardappeldauphinois en een rucola-ijsbergmelange (met ei, paprika, komkommer en bieslookslasaus).
    Vanille panna cotta met vlierbessengelei, frambozensorbet en verse frambozen
    Koffie met vanille ijs erin

    En dan als tussendoortjes hebben we kruidencupcakes met vanille botercreme, een worstplateau, kaas, worteltjes en komkommer met dipsaus, nootjes, chips en alles wat er verder nog bijhoort x]

    [ bericht aangepast op 24 dec 2014 - 18:12 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Yoda schreef:
    Morgen gaan we hier fonduen :Y)

    Tweede kerstdag komt mijn familie, dus dan is dit het menu (allemaal vers/zelfgemaakt). Mijn moeder en ik moeten hier goed voor samenwerken, haha. Al doe ik voornamelijk de zoete dingen en salades/sauzen.

    Carpaccio
    Vleesbouillon met enkele groenten
    Biefstuk met champignonsaus, mini aardappelgratins, groene asperges met spek, sperziebonen met spek, aardappeldauphinois en een rucola-ijsbergmelange (met ei, paprika, komkommer en bieslookslasaus).
    Vanille panna cotta met vlierbessengelei, frambozensorbet en verse frambozen
    Koffie met vanille ijs erin

    En dan als tussendoortjes hebben we kruidencupcakes met vanille botercreme, een worstplateau, kaas, worteltjes en komkommer met dipsaus, nootjes, chips en alles wat er verder nog bijhoort x]


    Oeeeeeh, dat klinkt heel lekker Sam.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Niphredil schreef:
    Er gaan veel mensen gourmetten zeg! Wij doen dat echt nooit en ik ben thuis sowieso altijd degene die pleit voor minstens driegangenmenu's voor Kerst, maar vlees in de vorm van kerststerren klinkt ook behoorljk cool.

    @Nikki, omg dat klinkt echt fabuleus. Ik wil dat jouw moeder ook een keer voor mij kookt haha.
    @Evi, superculinair haha (al zou ik nooit nee zeggen tegen een pizza met allemaal kaas, zelfs niet met kerst)

    Als ik iedereen zo hoor, zijn wij behoorlijk overdreven bezig hier thuis haha


    Ikr! Mijn moeder had echt zin om groots aan te pakken, maar daar heeft ze soms wel vaker last qua desserts. Normaal eten we eerste kerstdag bij mijn tante, maar die wilt altijd een lopend buffet met hapjes en quiche (bah) maken. Dit jaar vond ze het teveel werk, dus gaan we lekker zelf een kerstmenu maken en eten, hehehe.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Ikr! Mijn moeder had echt zin om groots aan te pakken, maar daar heeft ze soms wel vaker last qua desserts. Normaal eten we eerste kerstdag bij mijn tante, maar die wilt altijd een lopend buffet met hapjes en quiche (bah) maken. Dit jaar vond ze het teveel werk, dus gaan we lekker zelf een kerstmenu maken en eten, hehehe.


    Ik kan me erg vinden in je moeder (nagerechten zijn heel belangrijk) en dit klinkt beter dan een lopend buffet haha


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Eerste kerstdag ga ik biefstuk met champignonsaus, zoete aardappel, stoofpeertjes, boontjes, salade enz. maken als hoofd en als nagerecht cranberry panna cotta! :3 Tweede kerstdag gaan we gourmetten.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2014 - 18:50 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Vandaag kalkoen met kroketjes en morgen fondue en met oudjaar is een verrassing (mijn tante gaat dan koken)

    [ bericht aangepast op 24 dec 2014 - 19:49 ]

    Vandaag niks bijzonders, alleen als mijn moeder en oma's de kerk uit komen gaan we zelfgemaakte worstenbroodjes en suikerbrood etc. eten. Dadelijk dus. c:

    Morgen moet ik werken (blehh), maar anders was het een vier gangen-diner geweest.

    Tweede Kerstdag is bij ons thuis, de hele familie komt en mijn moeder had het idee dat iedereen zelf tapas maakt en meeneemt, hoewel wij thuis nog extra maken. Met aardappelkroketjes of course. ^^


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Kerstavond:
    Sneeuwblok schijfjes (aardappel) met verschillende groentes en een runderschnitzel

    Eerste kerstdag:
    Chinees eten

    Tweede kerstdag:
    Verrassing, want ik eet bij mijn schoonfamilie dan en ik weet nog niet wat ik dan voorgeschoteld krijg.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Vanavond hadden wij eend, zoete aardappelpuree en rode kool.
    Morgen komt mijn moeders familie hier. Ik heb een oom met een verstandelijke handicap die niet zo van wachten houdt, dus eten we de hele avond door allerlei lekkere hapjes. Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat er op het menu staat, op de gebruikelijke cranberry cheesecake na dan. Mijn vader is constant heen en weer met allerlei ingrediënten, dus ik zie wel.
    Op tweede kerstdag ben ik met mijn vaders familie bij mijn opa, waar iedereen wat meeneemt. We weten volgens mij nog niet helemaal wat wij gaan maken, maar mijn opa maakt(bestelt) een visschotel.
    En als afsluiter, op 'derde kerstdag', gaan wij nog lekker gourmetten haha.


    i put the fun in funeral

    Eerste kerst eten wet de hele familie een zeven gangen menu, waarbij iedereen een eigen gang maakt. Tweede kerstdag gaan we gourmetten.


    ©1998

    Wij gaan met Kerst altijd uit eten. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Aangezien ik bij mijn familie in Frankrijk zit en we met de hele familie eten hebben mijn moeder, mijn oma en ik de hele dag in de keuken gestaan.

    Vanavond hebben we wat hapjes vooraf gehad, daarna Coquilles Saint Jacques (Sint Jacobs schelpen) en zalm. Daarna parelhoen met aardappeltjes en als toetje kleine ijstaartjes. Morgen eten we 's middags bij een crêperie en 's avonds gewoon een soepje aangezien het anders waarschijnlijk heel veel is. Een Tweede kerstdag hebben we hier niet haha (:


    When time and life shook hands and said goodbye.