• The 16th Quarter Quell!



    Vele jaren na de tweede opstand van de districten zijn de 300ste Hunger Games. De districten zijn 225 jaar geleden weer opnieuw ingedeeld. Heel Panem bestaat uit 24 districten. Tijdens de normale Hunger Games komt er één jongen of één meisje uit een district maar dit jaar zal er uit elk district één jongen en één meisje komen, dit is omdat hun voorouders dat ook moesten doen en dat zij ook niet in staat waren om tegen de macht van het Capitool op te kunnen. Alles lijkt goed te gaan, de tributen gaan de Arena in en een aantal worden er vermoord. Maar dan gebeurd hetgeen wat niemand verwachtte, er komt een invloed van buiten Panem in het spel. De bewoners van Euron, een land wat in het continent wat ooit Europa was ligt, willen Panem overnemen en daardoor gijzelen ze de overgebleven tributen in de hoop dat ze ze komen halen. Zullen de tributen blij zijn dat ze eindelijk verlost zijn van het Capitool, of gaat het er in Euron niet erg veel beter aan toe?


    Rollen:
    District 1 • Luxeartikelen
    Elise Tris Adams | TheHangingTree


    District 2 • Metselwerk



    District 3 • Technologie



    District 4 • Visserij
    Activa Alana Rycoma | WhereITold
    Declan Jr. Curtis | NecklessOfHope

    District 5 • Energie



    District 6 • Vervoer



    District 7 • Hout
    Madeline 'Mady' Troian Parker | ComingToTheTree
    Archibald "Archie" Ravor | NecklessOfHope

    District 8 • Textiel



    District 9 • Graan



    District 10 • Vee



    District 11 • Landbouw



    District 12 • Mijnbouw



    District 13 • Kernenergie



    District 14 • Goud en zilver
    Emily Hanna Jones | TheHangingTree
    Wolf Donaghue Griffith | Ephrya

    District 15 • Informatie en kennis



    District 16 • Interieur en design

    William "Will" Luthrodox | WhereITold

    District 17 • Geschiedenis
    Alison Lily McCallie | TheHangingTree
    Jace Matthew McCallie | MetUpAtMidnight

    District 18 • Verzorgingsartikelen
    Zanna Fawn Savenge | Gwych


    District 19 • Vermaak
    Shealyn Jonah Rash | Ephrya
    Cayden "Kay" Jack Henderson | Mashtonx

    District 20 • Kunst
    Samantha Lynn Hale | MetUpAtMidnight
    Lucassem 'Lucas' Maxwell Rivers | ComingToTheTree

    District 21 • Experimenten



    District 22 • Mutaties

    Evrest Lavin | Orochi

    District 23 • Voedsel verwerking



    District 24 • Elektronica
    Cashmere `Chassy` Lauren O`Delane | Gently



    Extra uitleg over de districten:
    District 14: Dit district is vooral bezig met goud en zilver uit de grond te halen, omdat goud en zilver een erg gewilde grondstof is in het Capitool is dit district daarom ook erg rijk. Dit is tevens een beroepsdistrict.
    District 15: In dit district wordt alle informatie over het hele Capitool verwerkt, van inwoners van de districten tot de deelnemers aan the Hunger Games. Ook wordt hier bepaalt wat mensen op school leren. De mensen in dit district zijn niet rijk maar ook niet arm, vergelijkbaar met district 5.
    District 16: In dit district wordt interieur ontworpen en gemaakt. Dit district is redelijk arm.
    District 17: In dit district houden ze zich vooral bezig met de geschiedenis, maar dan vóór het Capitool. Alles wat nog niet is vernietigd wordt hier wel vernietigd. Niemand weet precies wat de mensen in dit district doen en het is ook allemaal uitermate geheim. Dit district is het kleinste van allemaal. Het is niet arm maar ook niet rijk.
    District 18: In dit district houdt men zich bezig met verzorgingsartikelen maken zoals make-up. In dit District zijn ze ook erg rijk en dit is ook een beroepsdistrict.
    District 19: In dit district worden alle mensen opgeleid tot acteurs, zangers, dansers en alles wat met vermaak te maken heeft. De aller besten mogen af en toe naar het Capitool om daar op te treden. Dit district is ongeveer even rijk als district 4. Dit district is een beroepsdistrict.
    District 20: Hier maakt men de schilderijen, schrijft men de boeken en alles wat met kunst te maken heeft. Dit district is arm.
    District 21: In dit district worden verschillende experimenten uitgevoerd ook worden er hier, net zoals in district 2, vredesbewakers opgeleid en wapens gemaakt. Dit district is echter niet zo rijk als district 2 en behoort ook niet tot de beroepsdistricten.
    District 22: In dit district houdt men zich bezig met mutaties. Dit is een redelijk arm district.
    District 23: In dit district wordt voedsel verwerkt. Dit is een heel erg arm district.
    District 24: In dit district wordt elektronica gemaakt voor het Capitool. Dit is een rijk district en een van de beroepsdistricten.



    Regels:
    - Hou het gezellig!
    - Er is geen woordenlimiet maar schrijf wel een redelijke post
    - Bedenk goed of je actief mee kan doen voordat je een rol reserveert
    - Niet elkaars personages besturen zonder toestemming
    - Alleen MetUpAtMidnight en TheHangingTree openen topics
    - 16+ mag maar zet het even in een spoiler


    De Arena


    Cornucopia
    De cornucopia is een soort tent, met tassen bestaande uit benodigdheden er in, er om heen verspreid, hoe dichter bij het midden je komt, hoe beter de wapens en de overlevingsmiddelen
    Startblokken
    De startblokken staan op een soort palen en tijdens het aftellen dalen deze langzaam steeds verder de grond in en na drie minuten zijn de volledig onder de grond verdwenen. Wanneer de teller op 0 staat staat het blok tien seconden stil en gaat het daarna weer langzaam aan dalen.
    Bossen
    In de bossen zijn veel mutaties te vinden, je vindt hier met geluk ook wat water en voedsel.
    Rotsen en Bergen
    De rotsen en bergen zijn erg gevaarlijk en scherp, op de top ligt sneeuw. Er zijn hoe verder je naar de top komt, minder mutaties en meer kans op het vinden van water en/of eten en heel af en toe kleine wapens zoals een pijl, of een klein mes.
    Heuvels
    De heuvels zijn erg overzichtelijk, er zitten hier geen mutaties maar je wordt snel gezien. Er is hier ook water en eten te vinden als je goed zoekt..
    Drinkbaar water
    Staat voor zich.
    Niet drinkbaar water
    Dit water is vergiftigd of zout en due niet drinkbaar.
    Sahara
    Hier is het droog. Er is geen eten en of drinkbaar water te vinden en er zijn veel mutaties.
    Stad
    In de stad is veel eten en water te vinden en met geluk wat wapens. Er zijn hier wel veel mutaties
    Grasveld
    Spreekt voor zich.
    Rietveld
    spreekt voor zich.


    Het begin.
    We beginnnen met het startsein, dus wanneer de teller op 0 staat. Volgende week zaterdag om 16:00 zullen we overgaan naar Euron. Naar hun gijzeling e.d.



    In het speeltopic heb ik de reservaties uit de lijst gehaald. Als jou rol wel af was, maar er dus niet in staat, zou het fijn zijn als je dat meld.


    # Idee van MetUpAtMidnight en TheHangingTree

    May the odds be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 29 dec 2014 - 11:06 ]


    take me back to the basics and the simple life


    Lucassem 'Lucas' Maxwell Rivers
    Chassy lijkt ook geschrokken te zijn door de gil. Maar er is iets aan de kreet, iets...
    'Ben je niet bang dat we achtervolgd worden? Kunnen we hier wel vannacht slapen, of moeten we verder? Of wacht nee, er houdt waarschijnlijk iemand wacht toch?' zegt Chassy zenuwachtig, waarna ze een blik achterom werpt. Dan knijpt ze zachtjes in mijn hand. Ik hoef er niet eens over na te denken; ik geef gewoon een kneepje terug. Het voelt vertrouwd en fijn, net zoals het altijd deed met Sam. Sam!
    'Chassy,' fluister ik, waarna ik stop met lopen. 'Volgens mij - volgens mij was die gil niet zomaar een gil. Volgens mij was het Sam,' zeg ik, en de angst giert door mijn lichaam. Is Sam vermoord?
    Nee, volgens mij was het geen gil. Wat als ze mijn naam riep? Wilde ze me in de val van de Beroeps lokken? Sam?
    Mijn hart valt door mijn lichaam, en het lijkt alsof Sam mijn lichaam verlaat. Ze houdt niet van me en heeft het nooit gedaan ook. Ze wilt me dood. Maar Chassy - ik kan Chassy niet laten vermoorden. Dat gaat niet gebeuren.
    'Kom,' zeg ik dan, waarna ik weer begin te lopen, iets harder dan eerst. Ik moet Chassy beschermen tegen de Beroeps. Tegen... tegen Sam.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Cashmere 'Chassy' Lauren O'Delane
    • District 24 •




    Lucas gaf een kneepje terug, waardoor ik me al iets opgeluchter voelde. "Chassy," fluisterde Lucas, hij stopte met lopen - waardoor ik automatisch mijn pas inhield en naast hem tot stilstand kwam. "Volgens mij - volgens mij was die gil niet zomaar een gil. Volgens mij was het Sam," ik zag de angstige blik in zijn ogen, maar er schoot een vraag door mijn hoofd; wie is Sam?
    Mijn tanden boorden zich alweer in mijn onderlip en even keek ik naar Lucas, hij leek totaal in gedachten verzonken. Was Sam een vriendin, of zijn districtgenoot of?.. Zou ze hem echt willen roepen om hulp, of is ze een moordenaar? Duizenden vragen schoten door mijn hoofd, waardoor ik even mijn tanden op elkaar zet. Dit is geen spel, hier kan je niet zomaar iets leuks gaan doen - je moet overleven.
    "Kom," zei Lucas uiteindelijk, na een stilte - die ik niet echt had meegekregen, doordat ik zelf teveel aan het denken was. Lucas begon weer te lopen, net zoals ik - maar hij liep harder en ik had moeite met hem bijhouden. "Lucas, waarom zo snel?" Ik kuchte even en keek achterom, er was niemand te zien.
    "Als we zo snel doorlopen, zijn we het bos al uit - voordat we überhaupt stopten," vragend keek ik naar Lucas, hij leek niet zo zeker - maar dat kon waarschijnlijk een verbeelding zijn.

    [ bericht aangepast op 13 jan 2015 - 23:39 ]


    "Satan's friendship reaches to the prison door."


    Lucassem 'Lucas' Maxwell Rivers
    Chassy loopt mee, maar houdt mijn versnelde pas amper bij.
    'Lucas, waarom zo snel?' vraagt ze, waarna ze even achterom kijkt. 'Als we zo snel doorlopen, zijn we het bos al uit - voordat we überhaupt stoppen.'
    Ik voel haar blik op mijn gezicht, maar ik kijk alleen maar naar de bomen voor me. Dan zucht ik. 'Omdat we in een arena zijn waarin we elk moment vermoord kunnen worden, daarom,' zeg ik bijna geïrriteerd. Natuurlijk ben ik niet boos op Chassy, ik ben boos op Sam maar vooral op mezelf.
    'Sorry,' zeg ik, zodra ik Chassy's gekwetste blik zie. 'Ik wil gewoon niet dat je gewond raakt.'
    Eerst heb ik niet eens door wat ik zei; maar dan denk ik er over na. Ik wil gewoon niet dat je gewond raakt. Je? Niet wij? Wat is er er toch allemaal aan de hand met mij?


    “A queen will always turn pain into power.”

    Cashmere 'Chassy' Lauren O'Delane
    • District 24 •




    Lucas zuchtte waardoor ik hem nog een tikkeltje vragender aankeek dan ik al had gekeken. "Omdat we in een Arena zijn waar we elk moment kunnen vermoord worden, daarom."
    Ik keek hem eerst met open mond aan, maar dat veranderde al snel in een gekwetste blik bij de irritatie van zijn stem.
    "Sorry," vervolgde hij naar een momentje, maar ik keek hem alsnog wat gekwetst aan. "Ik wil gewoon niet dat je gewond raakt," zei hij uiteindelijk.
    Bedoelde hij dit nou of was hij ook zo'n iemand die eerst iemand zich liet vertrouwen en daarna op kille moord uitging? Ik beet even op mijn onderlip, terwijl ik mijn hand weghaalde van Lucas' zijn hand.
    Ik vouwde mijn armen over elkaar en probeerde nog sneller te lopen, wat tot mijn verbazing lukte - waardoor ik Lucas een stuk voor ging.
    "Waarschijnlijk is het beter als we niet praten voordat we een plek hebben gevonden waar we kunnen overnachten," mompelde ik zachtjes.
    Lucas had me gekwetst, inderdaad. Maar ik kende hem nauwelijks, dus waarom zou ik me erom zorgen? Ik zorgde me erom en ja geen idee hoezo, het idee was dan ook niet met hem te praten.
    Een zuchtje verliet mijn lippen.

    [ bericht aangepast op 8 jan 2015 - 17:59 ]


    "Satan's friendship reaches to the prison door."

    [center]Samantha Lynn Hale



    Ik hoor geen reactie en ren verder het bos in. "Luke! Lucas asjeblieft!" Roep ik door het bos. Angst, wanhoop en bezorgdheid zijn de drie acspecten die in mijn stem te horen zijn. En ik roep nog een keer, en ren door. Een traan verlaat mijn oog en wanneer ik nog een keer roep is ook een snik hoorbaar. Hij leeft toch nog wel? Hij ging het bod in. Toch.. Ik stop met rennen en loop nu door. Ik ril door mijn natte kledij maar schud mijn hoofd. Ik moet nu godverdomme niet aan kleren en kou denken. Dat helpt niks. "Lucas. Asjeblieft. " zeg ik nog een keer, maar deze keer roep ik het niet meer. Ik ben bang voor hem. Voor hoe het met hem gaat. Is hij alleen? Of werkt hij met iemand samen? Ik weet het niet ik weet het niet. Ik laat mexelf tegen een boom aanzakken en sta mezelf toe om een slokje water te nemen


    take me back to the basics and the simple life


    Lucassem 'Lucas' Maxwell Rivers
    De gekwetste blik in Chassy's ogen verandert niet na mijn woorden. Ze beet slechts op haar lip en haalde haar hand uit de mijne. Vervolgens krijgt ze het voor elkaar nog sneller te lopen dan we al deden, zonder te rennen. Wat best een prestatie is.
    'Waarschijnlijk is het beter als we niet praten voordat we een plek hebben gevonden waar we kunnen overnachten,' mompelt ze dan, amper verstaanbaar. Een vlaag van verdriet gaat door mijn lichaam heen. Het was dom zo tegen haar uit te vallen. Ik heb gewoon geen idee wat er aan de hand is met me. Vindt ik Sam nou nog leuk, of niet? Ben ik boos op haar? Ben ik boos op Chassy? Wat voel ik voor Chassy? Ik heb werkelijk geen idee.
    'Luke! Lucas alsjeblieft!' hoor ik achter me. Sam. 'Lucas, alsjeblieft,' vervolgt ze zacht. Er zit ondertussen een groot gat tussen mij en Chassy. Wat moet ik nu doen?
    'Chassy, wacht,' zeg ik uiteindelijk, waarna ik de afstand naar haar overbrug, Sam achter me latend. En dat is niet alleen letterlijk zo.

    -misschien kan Sam Chassy en Lucas zien op het moment dat Euron ze bevrijdt? Dat ze ziet, aan komt rennen, en op dat moment Euron aan komt? Waarschijnlijk staan Chassy en Lucas dan wel te zoenen maar who cares-


    “A queen will always turn pain into power.”

    Cashmere 'Chassy' Lauren O'Delane
    • District 24 •





    "Chassy, wacht," de inmiddels bekende stem van Lucas drong tot mijn oren.
    Ik klemde mijn kaken op elkaar en keek hem aan," je beweerde zelf dat we zouden moesten doorlopen omdat we anders dood zijn. Nou, ik doe het.." De laatste zin kwam er wat zwakker uit, maar dat kon me heel even niet schelen.
    De stem van het meisje dat zijn naam riep, weerkaatste nog telkens in m'n hoofd. Lucas, alsjeblieft. Zo als ze het uitsprak leek ze geen gevaarlijk mens, maar sommigen waren wel erg listig om mensen te moorden.
    "Wie is dat, wie is diegene die je naam roept?" Terwijl ik doorliep, sprak ik het uit met een monotone toon en probeerde zoveel mogelijk oogcontact met Lucas te vermijden. Waarschijnlijk kwam er geen woord meer uit m'n mond als ik hem aankeek en leek ik de laatste holbewoner op aarde, bovendien had ik geen eens een reden om stil te vallen wanneer ik hem zag.. of wel?

    [ bericht aangepast op 9 jan 2015 - 15:50 ]


    "Satan's friendship reaches to the prison door."


    Lucassem 'Lucas' Maxwell Rivers
    ´Je beweerde zelf dat we zouden moesten doorlopen omdat we anders dood zijn. Nou, ik doe het...´ zegt Chassy. Inmiddels heb ik erg veel spijt dat ik mijn woede op Chassy af heb gereageerd.
    ´Wie is dat, wie is diegene die je naam roept?´ vraagt ze erachteraan. Even ben ik stil.
    ´Mijn District genoot,´ zeg ik vervolgens, niet wetend hoe ik moet uileggen wie Sam precies is. Moet ik vertellen aan Chassy dat ik mijn hele leven een crush heb gehad op mijn beste vriendin en nu met haar in de arena zit? Maar dan zou ik ook moeten vertellen wat Chassy in de paar uur die ik haar pas ken - het voelt al veel langer.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Cashmere 'Chassy' Lauren O'Delane
    • District 24 •





    "Mijn district genoot," beantwoorde Lucas mijn vraag. Het leek hem bezig te houden, waren ze vrienden of haten ze elkaar? Zouden ze elkaar beschermen, zouden ze vrienden zijn - of zou Lucas bewust weglopen?
    Oké, de stilte was ondraagbaar. Waarschijnlijk was ik veel te boos geworden om een klein ding, maar waarom voelde het dan zo pijnlijk dat hij boos op me werd - ik bedoel, ik ken hem maar sinds een paar uur. Betekend me dat al zoveel?
    Mijn blik gleed opzij naar Lucas en even snel slikte ik de brok in m'n keel weg. "H-het spijt me, ik wou je niet zo aanvallen - ik bedoel jij zij maar alleen de waarheid, het spijt me dat ik zo fel erop reageerde, maar ik.. het voelde gewoon zo... zo aanvallend." Mompelde ik dan tegen hem, ik wou niet dat hij me nu ging haten. Het was al gek genoeg dat hij zich er zorgen over leek te maken, gezien hij geen enkel woord sprak.
    "Het spijt me," zei ik nog een keer voordat ik weer voor me uit keek.

    [ bericht aangepast op 9 jan 2015 - 16:02 ]


    "Satan's friendship reaches to the prison door."


    Lucassem 'Lucas' Maxwell Rivers
    eerst zegt Chassy niets - maar dan doorbreekt ze de stilte.
    'H-het spijt me, ik wou je niet zo aanvallen - ik bedoel jij zij maar alleen de waarheid, het spijt me dat ik zo fel erop reageerde, maar ik.. het voelde gewoon zo... zo aanvallend,' gooit ze eruit. Even zeg ik niets omdat ik zo verbaasd ben. Chassy hoeft geen sorry te zeggen?
    'Het spijt me,' voegt ze er nog aan toe.
    'Je hoeft geen sorry te zeggen!' roep ik uit. 'Mijn district genoot - we zijn heel lang vrienden maar zij besloot dat ze liever bij de Beroeps ging. Vandaar. Maar ik ben degene die sorry moet zeggen, ik viel zo uit,' zeg ik. Chassy mag zich absoluut niet schuldig voelen omdat ik iets deed.

    [ bericht aangepast op 9 jan 2015 - 16:02 ]


    “A queen will always turn pain into power.”

    Cashmere 'Chassy' Lauren O'Delane
    • District 24 •





    "Je hoeft geen sorry te zeggen!' roep ik uit. 'Mijn district genoot - we zijn heel lang vrienden maar zij besloot dat ze liever bij de Beroeps ging. Vandaar. Maar ik ben degene die sorry moet zeggen, ik viel zo uit," zei Lucas uiteindelijk. Even beet ik op mijn lip, maar ik besloot toch iets te zeggen - misschien was Lucas de aansteker, maar degene die erom boos werd was ik.
    "Nee, ik maakte van een mug een olifant. Het spijt me trouwens, voor je district genoot.." vervolgde ik nog snel. Het was begrijpelijk dat hij haar daarom ontliep, wie weet wat ze voor had.
    Mijn blik gleed over een grote boomstam," wacht hier, Lucas." Zei ik tegen hem, voor ik er heen liep. Achter die grote boomstam zaten van die grote struiken, die een soort boom waren met bladeren tot de grond. Met mijn arm haalde ik wat takken aan de kant, er waren een aantal mos begroeide stenen en alleen maar bomen te zien.
    Ik haalde mijn arm weer weg, waardoor de takken weer over elkaar heen vielen en klom over de boomstam heen. "Ik heb misschien een plek gevonden," zei ik met een zwakke glimlach. Hier zou niemand naar kijken.


    "Satan's friendship reaches to the prison door."

    Samantha Lynn Hale



    Wanneer ik opnieuw geen antwoord hoor rollen de tranen over mijn gezicht, terwijl ik zachtjes doorslenter. Ik pak een van de messen en bekijk het aandachtig. Als ik toch doodga.. We weten allemaal dat ik dit niet kan winnen. Wat nou als ik het snel maak? Nee. Nee Sam. Zo mag je niet denken. Ik draai het mes een paar keer rond en stop het dan weer weg in de messenriem. "Lucas.." Zeg ik redelijk zacht terwijl er nog steeds tranen over mijn gezicht vallen. Ik wil dit niet. Ik laat me tegen een boom zakken en ga op de grond zitten, waar ik breek. De tranen volgen elkaar snel op en mijnschouders schokken. Snikken verlaten mijn mond en ik kan het niet meer stoppen. Ik ben klaar met mezelf sterk houden. Ik ben klaar met het sterke meisje zonder verdriet spelen.


    take me back to the basics and the simple life

    Wij zijn van plan om morgenmiddag, tussen half vier en half vijf, iedereen uit de Arena te laten halen door Euron. Dit zal ik morgen aangeven.


    take me back to the basics and the simple life


    Archibald "Archie" Ravor


    "Maar natuurlijk, Captain Bertha." Ik rol met mijn ogen. De enige reden dat ik dit bondgenootschap wilde, is omdat ze Mady en mij anders had verslagen. Mij in ieder geval. Zonder echt op hun te letten, loop ik naar de heuvels toe. We kunnen weten deze optie nemen dan de andere, de woestijn.
    "Een half uur in de spelen en nu al meningsverschillen onder mijn bondgenoten. Geweldig. Kom op, lopen." zegt Elise en even grijns ik. Het is zo waar. We lopen nu al te kibbelen, maar ze kunnen me niets schelen. Wat mij betreft lopen ze helemaal weg. Dan pakt Mady opeens mijn hand vast en trekt me lichtjes mee.
    "Kom," zegt ze erbij. Ik kijk even naar haar en loop op haar tempo mee. Kort kijk ik achterom.
    "We moeten deze heuvels zo snel mogelijk oversteken. Hier zijn we te makkelijk te zien."
    [/font


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Vanaf nu kan er geschreven worden dat de tributes via een hovercraft opgehaald worden. De hovercrafts zijn met zijn vijven en zijn niet supergroot. Ze zijn pikzwart en zien er ongeveer hetzelfde uit als die van het capitol en district 13.


    take me back to the basics and the simple life