• The 16th Quarter Quell!



    Vele jaren na de tweede opstand van de districten zijn de 300ste Hunger Games. De districten zijn 225 jaar geleden weer opnieuw ingedeeld. Heel Panem bestaat uit 24 districten. Tijdens de normale Hunger Games komt er één jongen of één meisje uit een district maar dit jaar zal er uit elk district één jongen en één meisje komen, dit is omdat hun voorouders dat ook moesten doen en dat zij ook niet in staat waren om tegen de macht van het Capitool op te kunnen. Alles lijkt goed te gaan, de tributen gaan de Arena in en een aantal worden er vermoord. Maar dan gebeurd hetgeen wat niemand verwachtte, er komt een invloed van buiten Panem in het spel. De bewoners van Euron, een land wat in het continent wat ooit Europa was ligt, willen Panem overnemen en daardoor gijzelen ze de overgebleven tributen in de hoop dat ze ze komen halen. Zullen de tributen blij zijn dat ze eindelijk verlost zijn van het Capitool, of gaat het er in Euron niet erg veel beter aan toe?


    Rollen:
    District 1 • Luxeartikelen
    Elise Tris Adams | TheHangingTree


    District 2 • Metselwerk



    District 3 • Technologie



    District 4 • Visserij
    Activa Alana Rycoma | WhereITold
    Declan Jr. Curtis | NecklessOfHope

    District 5 • Energie



    District 6 • Vervoer



    District 7 • Hout
    Madeline 'Mady' Troian Parker | ComingToTheTree
    Archibald "Archie" Ravor | NecklessOfHope

    District 8 • Textiel



    District 9 • Graan



    District 10 • Vee



    District 11 • Landbouw



    District 12 • Mijnbouw



    District 13 • Kernenergie



    District 14 • Goud en zilver
    Emily Hanna Jones | TheHangingTree
    Wolf Donaghue Griffith | Ephrya

    District 15 • Informatie en kennis



    District 16 • Interieur en design

    William "Will" Luthrodox | WhereITold

    District 17 • Geschiedenis
    Alison Lily McCallie | TheHangingTree
    Jace Matthew McCallie | MetUpAtMidnight

    District 18 • Verzorgingsartikelen
    Zanna Fawn Savenge | Gwych


    District 19 • Vermaak
    Shealyn Jonah Rash | Ephrya
    Cayden "Kay" Jack Henderson | Mashtonx

    District 20 • Kunst
    Samantha Lynn Hale | MetUpAtMidnight
    Lucassem 'Lucas' Maxwell Rivers | ComingToTheTree

    District 21 • Experimenten



    District 22 • Mutaties

    Evrest Lavin | Orochi

    District 23 • Voedsel verwerking



    District 24 • Elektronica
    Cashmere `Chassy` Lauren O`Delane | Gently



    Extra uitleg over de districten:
    District 14: Dit district is vooral bezig met goud en zilver uit de grond te halen, omdat goud en zilver een erg gewilde grondstof is in het Capitool is dit district daarom ook erg rijk. Dit is tevens een beroepsdistrict.
    District 15: In dit district wordt alle informatie over het hele Capitool verwerkt, van inwoners van de districten tot de deelnemers aan the Hunger Games. Ook wordt hier bepaalt wat mensen op school leren. De mensen in dit district zijn niet rijk maar ook niet arm, vergelijkbaar met district 5.
    District 16: In dit district wordt interieur ontworpen en gemaakt. Dit district is redelijk arm.
    District 17: In dit district houden ze zich vooral bezig met de geschiedenis, maar dan vóór het Capitool. Alles wat nog niet is vernietigd wordt hier wel vernietigd. Niemand weet precies wat de mensen in dit district doen en het is ook allemaal uitermate geheim. Dit district is het kleinste van allemaal. Het is niet arm maar ook niet rijk.
    District 18: In dit district houdt men zich bezig met verzorgingsartikelen maken zoals make-up. In dit District zijn ze ook erg rijk en dit is ook een beroepsdistrict.
    District 19: In dit district worden alle mensen opgeleid tot acteurs, zangers, dansers en alles wat met vermaak te maken heeft. De aller besten mogen af en toe naar het Capitool om daar op te treden. Dit district is ongeveer even rijk als district 4. Dit district is een beroepsdistrict.
    District 20: Hier maakt men de schilderijen, schrijft men de boeken en alles wat met kunst te maken heeft. Dit district is arm.
    District 21: In dit district worden verschillende experimenten uitgevoerd ook worden er hier, net zoals in district 2, vredesbewakers opgeleid en wapens gemaakt. Dit district is echter niet zo rijk als district 2 en behoort ook niet tot de beroepsdistricten.
    District 22: In dit district houdt men zich bezig met mutaties. Dit is een redelijk arm district.
    District 23: In dit district wordt voedsel verwerkt. Dit is een heel erg arm district.
    District 24: In dit district wordt elektronica gemaakt voor het Capitool. Dit is een rijk district en een van de beroepsdistricten.



    Regels:
    - Hou het gezellig!
    - Er is geen woordenlimiet maar schrijf wel een redelijke post
    - Bedenk goed of je actief mee kan doen voordat je een rol reserveert
    - Niet elkaars personages besturen zonder toestemming
    - Alleen MetUpAtMidnight en TheHangingTree openen topics
    - 16+ mag maar zet het even in een spoiler


    De Arena


    Cornucopia
    De cornucopia is een soort tent, met tassen bestaande uit benodigdheden er in, er om heen verspreid, hoe dichter bij het midden je komt, hoe beter de wapens en de overlevingsmiddelen
    Startblokken
    De startblokken staan op een soort palen en tijdens het aftellen dalen deze langzaam steeds verder de grond in en na drie minuten zijn de volledig onder de grond verdwenen. Wanneer de teller op 0 staat staat het blok tien seconden stil en gaat het daarna weer langzaam aan dalen.
    Bossen
    In de bossen zijn veel mutaties te vinden, je vindt hier met geluk ook wat water en voedsel.
    Rotsen en Bergen
    De rotsen en bergen zijn erg gevaarlijk en scherp, op de top ligt sneeuw. Er zijn hoe verder je naar de top komt, minder mutaties en meer kans op het vinden van water en/of eten en heel af en toe kleine wapens zoals een pijl, of een klein mes.
    Heuvels
    De heuvels zijn erg overzichtelijk, er zitten hier geen mutaties maar je wordt snel gezien. Er is hier ook water en eten te vinden als je goed zoekt..
    Drinkbaar water
    Staat voor zich.
    Niet drinkbaar water
    Dit water is vergiftigd of zout en due niet drinkbaar.
    Sahara
    Hier is het droog. Er is geen eten en of drinkbaar water te vinden en er zijn veel mutaties.
    Stad
    In de stad is veel eten en water te vinden en met geluk wat wapens. Er zijn hier wel veel mutaties
    Grasveld
    Spreekt voor zich.
    Rietveld
    spreekt voor zich.


    Het begin.
    We beginnnen met het startsein, dus wanneer de teller op 0 staat. Volgende week zaterdag om 16:00 zullen we overgaan naar Euron. Naar hun gijzeling e.d.



    In het speeltopic heb ik de reservaties uit de lijst gehaald. Als jou rol wel af was, maar er dus niet in staat, zou het fijn zijn als je dat meld.


    # Idee van MetUpAtMidnight en TheHangingTree

    May the odds be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 29 dec 2014 - 11:06 ]


    take me back to the basics and the simple life


    Archibald "Archie" Ravor × District 7 × Snee in linkerarm


    "Dat krijg je met die opgedofte trutten in mijn district. Die vragen erom een wapen naar hun hoofd te krijgen." Ze haalt uit naar mijn gezicht en ondanks dat ik mijn bijl hef om het te blokkeren, weet ik dat het in mijn nek, misschien zelfs nek zou komen en me zou doden.
    "Archie!" roept Mady, terwijl ze ertussen duikt en het zwaard blokkeert. Ze kruipt in mijn richting en zo snel mogelijk help ik haar overeind. Ik begin te betwijfelen of we dit kunnen winnen; al helemaal omdat mijn linkerarm vrij hevig bloedt en mijn zicht waziger lijkt te worden. "Gaat het?" mompel ik naar Mady.
    "Bondgenoten?" roep ik naar haar. Dat klinkt als de enige maniet om hier levend uit te komen. We moeten hier snel weg, naar het bos. Daar hebben Mady en ik in ieder geval het meest kans om te overleven.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    EMILY HANNA JONES.
    "I killed someone, you see. I killed the girl who used to be me"


    Ik keek naar Wolf en zag dat hij knikte.
    "Laten we gaan voor die twee uit drieëntwintig" zei hij vervolgens. Ik keek even naar de twee mensen afkomstig uit district drieëntwintig. Ik knikte en greep mijn met bloed bespatte zwaard wat beter vast. Ik keek even naar zijn gezicht. Wolf was de enige die me ooit had geloofd. De enige die ooit had geloofd dat ik geen achteloos monster was.
    "Op drie, twee, één"


    -


    Lucassem 'Lucas' Maxwell Parker
    'Oké. Lucassem - toch?' vraagt Cashmere zich af. Ze staat er een beetje ongemakkelijk, met een soort van lach op haar lippen. Eigenlijk trekt ze alleen maar haar mondhoeken omhoog, maa oké.
    'En, euh, nu?' vraagt ze dan, precies wat ik dacht. Wat nu? 'Ik heb bovendien een rugzak met eten en een flesje water,' voegt ze er nog aan toe, een trots glimlachje sierde haar lippen, deze keer iets gemeender.
    'Zeg maar Lucas,' zeg ik uiteindelijk. 'Cashmere?' zeg ik erachter aan, hopend dat ze inderdaad Cashmere is.
    'Ik heb ook een rugzak, maar ik weet niet wat er in zit,' voeg ik eraan toe. 'Laten we maar verder lopen. Hoe verder we bij de Cornucopia zijn, hoe beter,' zeg ik tegen haar.


    “A queen will always turn pain into power.”


    Cashmere 'Chassy' Lauren O'Delane
    • District 24 •

    "Zeg maar Lucas," zei hij na een korte stilte. "Cashmere?" Ik keek hem aan en het leek alsof hij zich wou verzekeren dat ik zo heet," noem me gerust Chassy, Lucas." Het laatste voegde ik er nog met een snelle glimlach aan toe.
    "Ik heb ook een rugzak, maar weet niet wat er in zit." Een beetje gerustgesteld knikte ik, alsnog beter als een enkele rugzak.
    "Laten we maar verder lopen. Hoe verder we bij de Cornocopia zijn, hoe beter." Ik knikte instemmend en hield mijn hand vriendschappelijk uit naar Lucas, zodat hij zich kon optrekken en we gelijk verder zouden kunnen gaan
    .

    [ bericht aangepast op 30 dec 2014 - 17:47 ]


    "Satan's friendship reaches to the prison door."

    SHEALYN JONAH RASH.


          Het volgende kreeg ze niet helemaal mee, maar gezien het meisje voor de jongen was gesprongen en hij haar overeind moest helpen en zelfs nog moest vragen hoe het ging, was het al snel duidelijk dat ze dit zelf zonder hulp van Kay nog ging winnen.
          'Bondgenoten?' Riep de jongen uiteindelijk. Ze zette een paar passen achteruit en bekeek de twee. 'Zolang jullie niet als twee kleine kinderen gaan huilen bij elke verwonding.' Ze zweeg even. 'Geef ik het een kans. Jullie hebben lef, iets teveel als je het mij vraagt.' Vervolgens zette ze nog een stap achteruit zodat ze naast Kay stond. 'Maar weet dat als je ook maar één wantrouwende beweging maakt ik hoogstpersoonlijk je hoofd van je schouders af snijd.' Snoof ze er nog achteraan.


    WOLF DONAGHUE GRIFFITH.


          Ze knikte. 'Op drie, twee, één..' Wolf begon te rennen. Hij baande zich een weg tussen de andere beroeps die nu bezig waren met het doden. Hij hoefde niet heel dicht in de buurt te komen van de tributen, dat zou dom zijn. De jongen zag er een stuk sterker uit en het meisje leek voor hem wel twee meter groter, dus hij ging er maar niet vanuit dat hij dit zomaar zou kunnen winnen als het een op een werd.
          Hij sprintte tussen de twee tributen door en draaide zich om, om vervolgens zijn voeten in het zand te zetten en stil te staan voor hij het mes tussen het meisje haar ogen wierp. Ze zakte ineen en direct had hij de jongen achter zich aan, maar gezien Emily achter hem stond was hij niet bang voor hem. Hij had tenslotte een zwaard, hij zou dichterbij moeten komen en dan had Emily hem allang verwond.


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    EMILY HANNA JONES.
    "I killed someone, you see. I killed the girl who used to be me"


    Wolf begon te rennen. Hij rende tussen de andere tributen door en ik volgde hem op de voet. Ik keek naar de jongen en het meisje. Beide waren ze niet erg doorvoed maar zagen ze er toch krachtig uit. Wolf stopte en ik stopte op precies hetzelfde moment. We waren goed op elkaar afgetraind en wisten zonder dat we moesten praten wat de ander ging doen. Wolf wierp het mes tussen de ogen van het meisje. Ze zakte dood neer op de grond en de jongen kwam gelijk naar ons toe lopen. In zijn hand had hij een zwaard. Hij zou dus dichterbij moeten komen als hij ons wilde doden. Ik nam het zwaard in mijn andere hand en pakte een speer die ik richting zijn buik gooide. Hij werd geraakt in zijn middenrif en was nog niet dood maar dat zou niet lang meer duren. Ik wachtte op Wolf zodat hij de laatste klap uit kon delen met zijn mes.


    -

    ELISE TRIS ADAMS.
    "Why would you do that to me after I gave you everything that I had?"


    Na een tijdje zoeken vond ik het koppel uit district zeven. Ik rende er heen en keek ondertussen naar de andere tributen. Aan de lijken die op de grond lagen te zien waren er al heel wat mensen gestorven.
    "Bondgenoten?" hoorde ik de jongen uit zeven zeggen. Ik wist zijn naam niet precies maar het begon met een A. Ik keek naar het meisje tegen wie hij het had. Ik zag Shealyn en Cayden staan. Zij hadden blijkbaar ook besloten om zich niet bij de Careers aan te sluiten.
    "Hoor ik hier iets over bondgenootschappen?" zei ik tegen de vier toen ik erbij was gaan staan. Ik keek even naar de gezichten. Het meisje uit zeven heette geloof ik Madeline.


    -

    Cayden 'Kay' Jack Henderson || District 19


    Alles wat volgde ging als het ware aan een waas voor me voorbij. Terwijl iedereen elkaar de kop in aan het hakken was, dacht ik na over de beste plek om je schuil te houden in deze arena. Ik kwam uiteindelijk uit op de verlate stad if de bergen. Vanaf een hoog punt kun je -je namelijk altijd makkelijker verdedigen. Natuurlijk zal het daar vol zitten met verschillende boobytraps of mutilanten, zo makkelijk gemakkelijk geven de spelmakers het niet weg. Maar alsnog leek deze plek me het beste.
    Ik werd uit mijn gedachtes gehaald door de jongen die bloedend voor ons stond.
    'Bondgenoten?' Vroeg hij, zijn laatste hoop op overleven. Ik keek de jongen en het meisje een keer aan. Ik wist het eigenlijk zo net nog niet. Grote groepen zijn niets voor mij, maar voordat ik kon protesteren hoorde ik Jonah er al mee in stemmen.
    'Geef ik het een kans. Jullie hebben lef, iets teveel als je het mij vraagt. Maar weet dat als je ook maar één wantrouwende beweging maakt ik hoogstpersoonlijk je hoofd van je schouders af snijd.' Een lach verliet mijn lippen, ik ken Jonah al een lange tijd en dit is exact hoe ze buiten de arena ook was.
    Ik knikte maar een keer. 'Ik vind het wel best.' Zo enthousiast als ik normaal ben, zo droog kwam dat eruit. Het was dat of niets en om eerlijk te zijn ben ik liever in een grotere groep, dan dat ik volledig op mezelf ben aangewezen.

    [ bericht aangepast op 29 dec 2014 - 13:45 ]


    "I'm fine with internet communication, it's just the real life I have problems with!" ~ Dan Howell

    Evrest Lavin
    Evrest was moe van het rennen en zat nog steeds tegen de boom geleund, hijgend naar de veldslag voor hem te kijken. Zijn mede tribuut uit twee en twintig had hij nergens gezien. Hij hoopte dat ze veilig was.
    Evrest liep richting de vervallen huizen en keek kort achterom of er mensen waren die hem beslopen of wilde achtervolgen, maar de zucht die uit zijn lippen kwamen, was wel nodig, maar voor hoelang.
    Everst rende het laatste stukje naar de huizen en zocht een plek om te schuilen. Hopend dat hij niet te vinden was.


    Vampire + Servant = Servamp


    Archibald "Archie" Ravor × District 7 × Zwaardwond op linkerarm


    Zolang jullie niet als twee kleine kinderen gaan huilen bij elke verwonding.' Ik kijk haar het samengeknepen ogen aan. Ze heeft mijn arm opgereten en dan gaat ze zeggen dat ik niet bij alles moet gaan janken. 'Geef ik het een kans. Jullie hebben lef, iets teveel als je het mij vraagt. Maar weet dat als je ook maar één wantrouwende beweging maakt ik hoogstpersoonlijk je hoofd van je schouders af snijd.' Bij het laatste kijk ik haar wantrouwig aan. De enige reden waarom ik dit deed, is omdat ze ons anders vermoord zou hebben. Ergens hoop ik dat het er niet op aankomt dat we tegen elkaar moeten gaan. Dan win ik niet met deze arm.
    "Hoor ik hier iets over bondgenootschappen?" Ik kijk op en zie Elise staan. Bij de trainingen had ik met haar gepraat over een eventueel bondgenootschap, dus ik ben blij dat ik haar nu zie.
    "Prima, maar hetzelfde geldt voor jou. Niemand doet verdachte dingen of zeikt." Even kijk ik naar de chaos. "Pak zoveel mogelijk en dan gaan we naar het bos."

    [ bericht aangepast op 29 dec 2014 - 15:33 ]


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman


    Activa Alana Rycoma


    "Ik zat dus te denken." Zegt Declan als ik bij hem ben aangekomen. Ik frons een beetje, al kan ik hem niet aankijken omdat ik goed op moet letten wie er aan komt. Mijn boog houdt ik klaar om te schieten en met mijn ene oog wat is geopend kijk ik goed of er mensen aankomen. Er rend een meisje weg zodra ze mijn boog ziet, al krijg ik het niet voor elkaar haar neer te schieten. Ze is te ver weg. Daar ga ik geen pijl aan verspillen. "Is het een ridicuul plan om dit eiland over te nemen en de rest weg te jagen? Dan maken we gebruik van het feit dat het omringd is door water." Vervolgd hij. Ik denk even na. Water is een goed teken, als er iemand met water om kan gaan zijn wij het wel. Ergens voel ik me trots als ik dat denk. Ik ben trots op mezelf en vooral op de plek waar ik vandaan kom, District vier. "Beschermen net vissersnetten. Geen slecht idee, toch." Ik moet toegeven dat ik dat plan wel zie zitten. Ik kijk om me heen. Nog lang niet iedereen is weg. Even verder op staat een groepje wat al een tijdje bij elkaar staat. Het bevalt me niets als die samen gaan werken.
    "Is goed. Maar hoe wil je iedereen weg gaan krijgen? We zijn niet met veel zoals anderen."

    [ bericht aangepast op 29 dec 2014 - 16:34 ]


    She was always looking for more..

    Madeline 'Mady' Troian Parker


    Archie trekt me onmiddellijk overeind met zijn goede arm. De andere is opengereten door het zwaard en doorweekt met bloed. 'Gaat het?' mompelt hij. Ik knik. Hoe gaan we dit nog winnen? Archie is gewond, dit gaat nooit lukken.
    'Bondgenoten?' roept hij dan. Eventjes ben ik geïrriteerd dat hij het vraagt zonder overleg, maar hij heeft gelijk. Dit is de enige manier om hier weg te komen, en waarschijnijk ook de enige die ons wat meer tijd in de Arena gunt. Denk ik.
    'Zolang jullie niet als twee kleine kinderen gaan huilen bij elke verwonding... Geef ik het een kans. Jullie hebben lef, iets teveel als je het mij vraagt. Maar weet dat als je ook maar één wantrouwende beweging maakt ik hoogstpersoonlijk je hoofd van je schouders af snijd,' zegt het meisje. Het zelfe geldt voor haar, vind ik.
    'Hoor ik hier iets over bondgenootschappen?' Het is Elise, een meisje met wie Archie en ik al een soort halve bondgenootschap hebben afgesproken.
    'Prima, maar hetzelfde geldt voor jou. Niemand doet verdachte dingen of zeikt,' zegt Archie. 'Pak zoveel mogelijk en dan gaan we naar het bos.'
    Ik ren naar een rugzak en een touw dat niet verderop ligt en pak het op. Dan kijk ik naar het bos, dat best een stukje verderop ligt. 'We moeten wel een beetje opschieten,' zeg ik.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Zanna Fawn Savenge
    District 18 • Verzorgingsartikelen




    Met het gebonk van de teller op de achtergrond kijk ik om me heen, de arena in me opnemend. Zo te zien hadden de spelmakers veel ideeën voor deze spelen, er zijn veel verschillende omgevingen. Een van de fijne dingen vind ik het water, daar kan ik me goed in vinden. Waarschijnlijk gaan veel mensen naar het bos, omdat daar goede plekken zijn waar je je kunt verstoppen, dus besluit ik naar het veld rechts van me te gaan. Het ziet er vanaf deze afstand uit als riet en gras, dus daar zou ik me in kunnen verstoppen. Ik zou laag moeten blijven, maar hopelijk gaat dat wel lukken, al moet ik eerst levend het bloedbad uit zien te komen. Ik richt mijn blik op de teller en zie dat er nog tien seconden zijn, voordat de spelen beginnen. Een vlaag van enthousiasme, gemengd met angst gaat door me heen.
    Rustig blijven, Fawn, niet gaan flippen. Ik adem diep in door mijn neus en laat de lucht door mijn mond terug naar buiten glippen. De gong gaat en meteen komen mijn benen in beweging. Zo snel als ik kan ren ik naar een rugzak, die tussen andere spullen in staat, maar blijf om me heen kijken of er iemand op me af komt. Ik grijp de rugzak, net voordat het meisje uit zes de rugzak bereikt. Een kleine grijns komt op mijn lippen te staan en ik doe snel de rugzak op mijn rug. Heel even ga ik wat langzamer rennen en kijk een beetje om me heen. Er liggen al een paar lichamen op het gras, sommigen met open ogen die dood voor zich uit staren, anderen met gesloten ogen. Om me heen zijn veel mensen in gevecht, terwijl anderen het water in springen om te vluchten. Ik zie iemand mijn kant op komen rennen, waardoor ik automatisch weer versnel. Als ik het water heb bereikt, neem ik een hap lucht en spring ik er, zonder twijfel, in.

    [ bericht aangepast op 29 dec 2014 - 20:16 ]

    SHEALYN JONAH RASH.


          Zonder fatsoenlijk overleg of alleen al de vraag of ze het oké vond, werd er besloten dat ze naar het bos gingen en dat er een nieuwe meid bij kwam. Ze was nooit van plan geweest met überhaupt meer mensen dan Kay mee te gaan, dus hier was ze het absoluut niet mee eens. 'Zeg Bertha,' Begon ze tegenover de jongen, gezien ze zijn naam nog steeds niet wist. 'Leuk dat er ook overlegd word.'
          Ze rolde even met haar ogen en rende vervolgens een stukje het gevecht in om een tas te pakken met een dolk. Ze rende terug en gezien ze moesten zwemmen, trok ze de jas die ze hadden gekregen even uit. Ze propte het ding snel in de half lege tas en het duurde niet lang voor ze enkel in haar shirt stond, klaar om te gaan. Het ding zou zich volzuigen met water en dat zou betekenen dat ze meer moeite moest doen goed vooruit te komen, dus kon ze het ding beter weghouden. 'Juist, ik ben klaar.' Ondertussen haalde ze haar haren uit de staart en deed die in een losse knot, zodat ook die niet in de weg zouden zitten.

    [ bericht aangepast op 29 dec 2014 - 21:23 ]


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.


    Archibald "Archie" Ravor


    "Zeg Bertha. Leuk dat er ook overlegd word." Ik rol met mijn ogen. Ik pak snel een rugtas die bij me in de buurt ligt. Terwijl de anderen spullen pakken, scheur ik een stuk van mijn mauw af en knoop ik het om mijn arm. Mijn gezicht vertrekt van de pijn. Het stuk stof is meteen al rood van het bloed. Ik moet het straks ontsmetten en dichtnaaien, anders ben ik binnen een paar dagen dood.
    "We moeten wel een beetje opschieten," zegt Mady en instemmend knik ik. Even kijk ik naar het water; ik heb nog nooit gezwommen en mijn arm lijkt ook niet mee te willen werken.
    "Juist, ik ben klaar." Het gevecht om ons heen wordt intenser.
    "Als we doorlopen, zijn we er voor het donker. Daar maken we een kamp. Iedereen klaar om te zwemmen?" Ik trek mijn jas uit en steek het in de net gepakte rugzak. Dit wordt een ramp.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman