• The 16th Quarter Quell!



    Vele jaren na de tweede opstand van de districten zijn de 300ste Hunger Games. De districten zijn 225 jaar geleden weer opnieuw ingedeeld. Heel Panem bestaat uit 24 districten. Tijdens de normale Hunger Games komt er één jongen of één meisje uit een district maar dit jaar zal er uit elk district één jongen en één meisje komen, dit is omdat hun voorouders dat ook moesten doen en dat zij ook niet in staat waren om tegen de macht van het Capitool op te kunnen. Alles lijkt goed te gaan, de tributen gaan de Arena in en een aantal worden er vermoord. Maar dan gebeurd hetgeen wat niemand verwachtte, er komt een invloed van buiten Panem in het spel. De bewoners van Euron, een land wat in het continent wat ooit Europa was ligt, willen Panem overnemen en daardoor gijzelen ze de overgebleven tributen in de hoop dat ze ze komen halen. Zullen de tributen blij zijn dat ze eindelijk verlost zijn van het Capitool, of gaat het er in Euron niet erg veel beter aan toe?


    Rollen:
    District 1 • Luxeartikelen
    Elise Tris Adams | TheHangingTree


    District 2 • Metselwerk



    District 3 • Technologie



    District 4 • Visserij
    Activa Alana Rycoma | WhereITold
    Declan Jr. Curtis | NecklessOfHope

    District 5 • Energie



    District 6 • Vervoer



    District 7 • Hout
    Madeline 'Mady' Troian Parker | ComingToTheTree
    Archibald "Archie" Ravor | NecklessOfHope

    District 8 • Textiel



    District 9 • Graan



    District 10 • Vee



    District 11 • Landbouw



    District 12 • Mijnbouw



    District 13 • Kernenergie



    District 14 • Goud en zilver
    Emily Hanna Jones | TheHangingTree
    Wolf Donaghue Griffith | Ephrya

    District 15 • Informatie en kennis



    District 16 • Interieur en design

    William "Will" Luthrodox | WhereITold

    District 17 • Geschiedenis
    Alison Lily McCallie | TheHangingTree
    Jace Matthew McCallie | MetUpAtMidnight

    District 18 • Verzorgingsartikelen
    Zanna Fawn Savenge | Gwych


    District 19 • Vermaak
    Shealyn Jonah Rash | Ephrya
    Cayden "Kay" Jack Henderson | Mashtonx

    District 20 • Kunst
    Samantha Lynn Hale | MetUpAtMidnight
    Lucassem 'Lucas' Maxwell Rivers | ComingToTheTree

    District 21 • Experimenten



    District 22 • Mutaties

    Evrest Lavin | Orochi

    District 23 • Voedsel verwerking



    District 24 • Elektronica
    Cashmere `Chassy` Lauren O`Delane | Gently



    Extra uitleg over de districten:
    District 14: Dit district is vooral bezig met goud en zilver uit de grond te halen, omdat goud en zilver een erg gewilde grondstof is in het Capitool is dit district daarom ook erg rijk. Dit is tevens een beroepsdistrict.
    District 15: In dit district wordt alle informatie over het hele Capitool verwerkt, van inwoners van de districten tot de deelnemers aan the Hunger Games. Ook wordt hier bepaalt wat mensen op school leren. De mensen in dit district zijn niet rijk maar ook niet arm, vergelijkbaar met district 5.
    District 16: In dit district wordt interieur ontworpen en gemaakt. Dit district is redelijk arm.
    District 17: In dit district houden ze zich vooral bezig met de geschiedenis, maar dan vóór het Capitool. Alles wat nog niet is vernietigd wordt hier wel vernietigd. Niemand weet precies wat de mensen in dit district doen en het is ook allemaal uitermate geheim. Dit district is het kleinste van allemaal. Het is niet arm maar ook niet rijk.
    District 18: In dit district houdt men zich bezig met verzorgingsartikelen maken zoals make-up. In dit District zijn ze ook erg rijk en dit is ook een beroepsdistrict.
    District 19: In dit district worden alle mensen opgeleid tot acteurs, zangers, dansers en alles wat met vermaak te maken heeft. De aller besten mogen af en toe naar het Capitool om daar op te treden. Dit district is ongeveer even rijk als district 4. Dit district is een beroepsdistrict.
    District 20: Hier maakt men de schilderijen, schrijft men de boeken en alles wat met kunst te maken heeft. Dit district is arm.
    District 21: In dit district worden verschillende experimenten uitgevoerd ook worden er hier, net zoals in district 2, vredesbewakers opgeleid en wapens gemaakt. Dit district is echter niet zo rijk als district 2 en behoort ook niet tot de beroepsdistricten.
    District 22: In dit district houdt men zich bezig met mutaties. Dit is een redelijk arm district.
    District 23: In dit district wordt voedsel verwerkt. Dit is een heel erg arm district.
    District 24: In dit district wordt elektronica gemaakt voor het Capitool. Dit is een rijk district en een van de beroepsdistricten.



    Regels:
    - Hou het gezellig!
    - Er is geen woordenlimiet maar schrijf wel een redelijke post
    - Bedenk goed of je actief mee kan doen voordat je een rol reserveert
    - Niet elkaars personages besturen zonder toestemming
    - Alleen MetUpAtMidnight en TheHangingTree openen topics
    - 16+ mag maar zet het even in een spoiler


    De Arena


    Cornucopia
    De cornucopia is een soort tent, met tassen bestaande uit benodigdheden er in, er om heen verspreid, hoe dichter bij het midden je komt, hoe beter de wapens en de overlevingsmiddelen
    Startblokken
    De startblokken staan op een soort palen en tijdens het aftellen dalen deze langzaam steeds verder de grond in en na drie minuten zijn de volledig onder de grond verdwenen. Wanneer de teller op 0 staat staat het blok tien seconden stil en gaat het daarna weer langzaam aan dalen.
    Bossen
    In de bossen zijn veel mutaties te vinden, je vindt hier met geluk ook wat water en voedsel.
    Rotsen en Bergen
    De rotsen en bergen zijn erg gevaarlijk en scherp, op de top ligt sneeuw. Er zijn hoe verder je naar de top komt, minder mutaties en meer kans op het vinden van water en/of eten en heel af en toe kleine wapens zoals een pijl, of een klein mes.
    Heuvels
    De heuvels zijn erg overzichtelijk, er zitten hier geen mutaties maar je wordt snel gezien. Er is hier ook water en eten te vinden als je goed zoekt..
    Drinkbaar water
    Staat voor zich.
    Niet drinkbaar water
    Dit water is vergiftigd of zout en due niet drinkbaar.
    Sahara
    Hier is het droog. Er is geen eten en of drinkbaar water te vinden en er zijn veel mutaties.
    Stad
    In de stad is veel eten en water te vinden en met geluk wat wapens. Er zijn hier wel veel mutaties
    Grasveld
    Spreekt voor zich.
    Rietveld
    spreekt voor zich.


    Het begin.
    We beginnnen met het startsein, dus wanneer de teller op 0 staat. Volgende week zaterdag om 16:00 zullen we overgaan naar Euron. Naar hun gijzeling e.d.



    In het speeltopic heb ik de reservaties uit de lijst gehaald. Als jou rol wel af was, maar er dus niet in staat, zou het fijn zijn als je dat meld.


    # Idee van MetUpAtMidnight en TheHangingTree

    May the odds be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 29 dec 2014 - 11:06 ]


    take me back to the basics and the simple life

    EMILY HANNA JONES.
    "I killed someone, you see. I killed the girl who used to be me"


    Wolf doed een paar stappen richting de jongen en steekt vervolgens het mes in zijn borst. Vervolgens trekt hij de speer uit het middenrif van de jongen en steekt hem naar mij uit.
    "Hier, heb je je speer" ik pak hem dankbaar aan. Hij houdt zijn hand op voor een highfive en ik sla er ook tegen aan.
    "Dat zijn twee van de zevenenveertig stappen dichter bij de winnaar" zegt hij vervolgens. Ik kijk even naar zijn gezicht. Ik wil dat hij wint, ik gun het hem om te winnen.
    "Kom, laten we de andere careers gaan helpen"


    -


    Lucassem 'Lucas' Maxwell Rivers
    'Nou,' begint Chassy, een beetje ongemakkelijk. Waarschijnlijk is over haarzelf praten niet haar sterkste punt. 'Zoals je misschien al weet ben ik van de arrogante beroeps. Euhh, ik ben zeventien en in het algemeen lees ik veel of doe dingen met m'n broer, Garric.'
    Even slikt ze, en je kan merken dat ze hem mist. Dan voegt ze er snel aan toe: 'Hoe zit het met jou?'
    Een zucht komt uit mijn mond, en ik haal mijn hand even door mijn haren. 'Nou, ik kom uit twintig, ik houdt van schrijven, was waarschijnlijk schrijver geworden als het niet voor deze verdomde spelen was geweest...' even val ik stil, vergeten dat ik iets aan het vertellen was. 'Oh, ik vind schilderen ook leuk enne... en ik vindt jou niet arrogant hoor. En ik ben ook zeventien.'
    Het doet meer pijn dan je zou denken, praten over jezelf en hoe het leven was voordat ik in deze arena kwam. Maar gezeldschap maakt alles altijd beter, en ik heb geluk om Chassy bij me te hebben.


    “A queen will always turn pain into power.”


    Cashmere 'Chassy' Lauren O'Delane
    • District 24 •

    Ik keek hem kort aan, totdat ik mezelf erop betrapte dat ik begon te staren naar Lucas die z'n hand gemakkelijk door zijn donkere lokken haalde. Ik perste mijn lippen op elkaar en keek zo gelaten mogelijk vooruit.
    "Nou, ik kom uit twintig, ik houdt van schrijven, was waarschijnlijk schrijver geworden als het niet voor deze verdomde spelen was geweest..." Hij stopte even waardoor ik even begrijpend kon knikken, schrijver.. Mhm, die hebben altijd van die fantasie en dat zijn de 'ouders' van boeken, als je het zo zou kunnen noemen.
    "Oh, ik vind schilderen ook leuk enne... en ik vindt jou niet arrogant hoor. En ik ben ook zeventien." Even glimlachte ik en bekeek hem van de zij, tijdens het lopen. "In jouw district heb je tenminste kunstenaars of schrijvers, als jullie er niet zouden zijn - zouden er dus waarschijnlijk geen boeken of zoiets verder bestaan, toch?" Met name het gesprek doorging, begon ik me telkens gemakkelijker te voelen in zijn gezelschap.
    Het deed me niet zo erg denken aan de beknelde situatie in die we nu zaten en dat liet het vergeten door gesprekken.
    "Op arrogant terug te komen, al zeg ik het zelf - mij kun je inderdaad niet zo'n titel geven, voor mijn vader bijvoorbeeld bestaat er geen enkele verwoording meer. Hoog boven arrogant, egoïstisch en sadistisch alles samen." Even grijnsde ik, voor mijn vader bestond er namelijk echt niets waarmee je hem kan vergelijken.

    [ bericht aangepast op 7 jan 2015 - 15:35 ]


    "Satan's friendship reaches to the prison door."


    Lucassem 'Lucas' Maxwell Rivers
    Chassy glimlacht eventjes. Het valt me op dat een glimlach haar meteen nog mooier maakt dan ze is. Dan krijgt ze een soort uitstraling, waardoor ze niet het onbereikbare knappe meisje is, maar je vriendin die eigenlijk best leuk is.
    'In jouw district heb je tenminste kunstenaars of schrijvers, als jullie er niet zouden zijn - zouden er dus waarschijnlijk geen boeken of zoiets verder bestaan, toch?' vraagt ze. Dat is wel waar, maar vroeger, toen er nog maar 12 districten waren, waren ze er ook. Dus eigenlijk heb ik geen idee hoe het precies zit.
    'Op arrogant terug te komen, al zeg ik het zelf - mij kun je inderdaad niet zo'n titel geven, voor mijn vader bijvoorbeeld bestaat er geen enkele verwoording meer. Hoog boven arrogant, egoïstisch en sadistisch alles samen,' voegt ze eraan toe. Ze grijnst kort - geen idee waarom, maar niet dat het echt uit maakt.
    'Wij schrijven inderdaad wel alle boeken enzo, maar ik weet niet wie het deed toen er nog maar twaalf districten waren...' zeg ik twijfelig als antwoord van haar vraag.
    'Leuk, zo een vader. En de rest van je familie?' vraag ik geïnteresseerd. Ik hoop voor haar dat de rest van haar familie niet arrogant zijn - iedereen heeft wel een beetje liefde nodig in zijn leven.


    “A queen will always turn pain into power.”


    Cashmere 'Chassy' Lauren O'Delane
    • District 24 •

    "Wij schrijven inderdaad wel alle boeken enzo, maar ik weet niet wie het deed toen er nog maar twaalf districten waren..." Antwoordde Lucas twijfelend op mijn vraag. Hi had gelijk, waarschijnlijk was er maar een klein stel kunstenaars - al was ik er vrij zeker van dat Lucas geen gewoonlijke schrijver zou zijn, misschien wel een erg goede.
    "Leuk, zo een vader. En de rest van je familie?" Die vraag liet me uit m'n gedachtes halen en met een zwakke glimlach keek ik voor me uit.
    "Mijn moeder is toch met alles eens wat mijn vader zegt, daar bestaat geen twijfel," zuchtte ik. Nu ik het zo zei drong het me pas door wat een arrogante familie ik had. "Mijn broer Garric, is anders. Hij was er altijd voor me, weet je. Mijn ouders trokken alsnog mij voor, omdat ik gewoon geen aanspraak op ze had en Gare durfde wel iets te zeggen. Gare is de beste broer als je kan hebben, maar hij weet niet dingen op te vatten - bijvoorbeeld jij wel," vervolgde ik. Wacht, wat? Had ik Lucas nou genoemd? Ik voelde het bloed naar mijn wangen stijgen en ging beschaamd een paar stappen naar voren.
    Ik kende Lucas geen eens goed, alhoewel hij in die korte tijd belangrijker leek dan wie dan ook in mijn leven. Belangrijker als mijn rustige leven, belangrijker als mijn heet geliefde boeken, belangrijker als Garric..
    Ik beet met mijn tanden op elkaar en draaide me langzaam om, alsnog voelde ik het schaamrood in mijn hoofd. "Sorry, ik bedoelde er niet zo.. Of eigenlijk wel, maar niet zo als ik zei dat ik het niet bedoelde.. Of nou ja.. Sorry.." Stamelde ik en keek nerveus naar mijn voeten.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2015 - 20:46 ]


    "Satan's friendship reaches to the prison door."


    Lucassem 'Lucas' Maxwell Rivers
    Chassy glimlacht zwakjes. 'Mijn moeder is toch met alles eens wat mijn vader zegt, daar bestaat geen twijfel,' zucht ze. Medelijden overspoelt. Chassy verdient veel beter dan een paar arrogante ouders. 'Mijn broer Garric, is anders,' vervolgt ze dan. Ze klinkt meteen veel blijer. 'Hij was er altijd voor me, weet je. Mijn ouders trokken alsnog mij voor, omdat ik gewoon geen aanspraak op ze had en Gare durfde wel iets te zeggen. Gare is de beste broer als je kan hebben, maar hij weet niet dingen op te vatten - bijvoorbeeld jij wel.'
    Mijn wenkbrauwen gaan omhoog uit verbazing - en ook wel een beetje uit plezier - toen ze dat zei. Chassy wordt meteen rood en begint te stamelen. 'Sorry, ik bedoelde het niet zo... Of eigenlijk wel, maar niet zo als ik zei dat ik het niet bedoelde... Of nou ja... Sorry...' zegt ze, waarna ze beschaamd naar haar voeten staart. Eventjes weet ik niet wat ik moet zeggen. Normaal gesproken was ik in lachen uit gebarsten ofzo, maar niet bij Chassy. Ze is anders. Ze zorgt ervoor dat deze vervelende arena helemaal niet verschrikkelijk meer is en om de één of andere reden lijkt Sam ineens niet meer zo belangrijk en bijzonder meer.
    'Chassy,' zeg ik, waarna ik haar kin optil. Ze kijkt me aan, haar wangen nog steeds rood. Ik zeg niets, ik probeer mijn gevoelens te laten zien in mijn ogen. Waarschijnlijk lukt het niet echt, aangezien ik mijn eigen gevoelens niet eens snap. Hoe kan zij het dan begrijpen?


    “A queen will always turn pain into power.”

    Madeline 'Mady' Troian Parker


    'Jonah, zeg maar Jo,' antwoord Shealyn. Ten minste, blijkbaar is ze Shealyn niet maar Jonah. Ik snap er helemaal niets meer van. 'Luister eens even, skip de bijnamen. We gaan nú lopen, want de zon gaat over een paar uur onder en voor die tijd moeeten we in het bos zijn,' zegt Archie.
    'Maar natuurlijk, Captain Bertha.'
    'Een half uur in de spelen en nu al meningsverschillen onder mijn bondgenoten. Geweldig,' mengt Elise zich in het gesprek. 'Kom op, lopen,' vervolgt ze. Ik ben het met haar eens, en dus pak ik bijna Archie's arm vast - maar dan bedenk ik me dat hij gewond is. En dus aarzel ik maar een seconde voordat ik vastbesloten zijn hand vast pak en hem mee trek naar het bos.
    'Kom,' zeg ik zacht, zonder een blik achterom te werpen om te kijken of Jonah/Shealyn ons volgt.


    “A queen will always turn pain into power.”


    Cashmere 'Chassy' Lauren O'Delane
    • District 24 •

    "Chassy." Voordat ik naar de stem van Lucas kon opkijken, voelde ik zijn hand mijn kin optillen.
    Ik keek recht in de mooie kijkers van hem en nu, op dit moment precies - weet ik helemaal geen woord meer uit te brengen. Waarschijnlijk als ik mijn mond zou openen zou er óf onzin uit komen of ik zou hem met open mond aanstaren.
    Zijn blik leek de mijne wil te doorboren, maar in zijn blik lag nog iets anders.. Emoties. Ik slikte en probeerde iets erin te zien.
    Voor een fractie van een seconde zag ik hem voor me, hoe hij me in een cirkel draaide in een omarming. Precies dat wat Garric deed toen hij terug kwam van zijn stage/werk.
    Ik knipperde verdwaasd met mijn ogen en keek Lucas daarna weer aan, nee hij stond er nog - met mijn kin in zijn hand.
    "Moeten w-we niet verder, ik bedoel.. Straks komen nog meer naar het woud of..Lucas?" Ik keek hem haast vertederd aan bij z'n aanblik, maar kon het voor me houden via de tanden die in mijn lippen boorden.
    Bij de trainingen leken een paar tributen me wel interessant, waaronder Lucas - maar daar werd ik door niemand aangesproken, behalve door een paar beroeps die uiteindelijk ook niet veel zeiden.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2015 - 18:54 ]


    "Satan's friendship reaches to the prison door."


    Lucassem 'Lucas' Maxwell Rivers
    Even kijken we elkaar alleen maar aan. Ik probeer in Chassy's ogen te lezen hoe zij zich voelt, maar ik ben niet echt goed in andermans gevoelens in te schatten. Maar ik ben compleet omver geblazen door... dit. Want dat ik zoiets zou voelen, zo plotseling voor iemand die ik amper ken... Het is raar en eng, maar ergens wel leuk. Fijn.
    'Moeten w-we niet verder, ik bedoel.. Straks komen nog meer naar het woud of... Lucas?' zegt Chassy uiteindelijk. Eerst staar ik haar alleen nog maar verdwaasd aan, maar dan besef ik wat ze zojuist gezegd heeft.
    'Ehm, ja... ja, laten we maar gaan lopen,' weet ik er uiteindelijk uit te persen. Mijn vingers verliezen contact met haar huid, en bijna meteen voelen ze wat kouder. Dan klinkt er een gil, een hele harde gil die waarschijnlijk bij de Cornucopia vandaan komt. De gil rukt me terug naar waar we zijn. En dat we elk moment vermoord kunnen worden. Dat Chassy elk moment gemarteld zou kunnen worden, krijsend op de vloer zou kunnen liggen...
    'Kom,' zeg ik dus maar, waarna ik haar hand vast pak met het doel haar snel mee te trekken.


    “A queen will always turn pain into power.”


    Cashmere 'Chassy' Lauren O'Delane
    • District 24 •

    "Ehm, ja... ja, laten we maar gaan lopen," zei Lucas uiteindelijk, haast moeizaam. Zijn vingers verdwenen van mijn kin en het voelde raar aan, gezien het fijn voelde op een vreemde manier.
    Ik haalde even diep adem, maar keek verschrokken op door een schrille gil. Mijn blik gleed over de donkere bomen, waarschijnlijk was het bij de Cornucopia - weer iemand dood. Als ik zo schamende woorden zoals net zou uitbrengen, zou het me teveel afleiden van de realiteit. De realitieit is de Arena, van het ene op het andere moment dood kunnen zijn.
    "Kom." Lucas leek hetzelfde te denken, want hij pakte mijn hand om me mee te trekken - waardoor ik ook in beweging kwam en werkelijk begon te lopen. "Ben je niet bang dat we achtervolgd worden? Kunnen we hier wel vannacht slapen, of moeten we verder? Of wacht nee, er houdt waarschijnlijk iemand wacht toch?" Ik zette snelle stappen en raakte een beetje opgewonden in de zin van negatief, door de gil. Ik stelde eigenlijk de vragen meer mezelf, maar dan hardop.
    Ik kneep lichtjes in Lucas' hand, bang in de realiteit terug te zijn. Deze Hongerspelen kunnen iemand waanzinnig maken die eraan meedoet, zoals mij net met m'n waterval van woorden.
    Een zucht verliet mijn mond en ik schudde even mijn hoofd, voordat ik achterom keek.


    "Satan's friendship reaches to the prison door."

    Oh god. Ik heb nog helemaal niet met Jace gepost. Of een tweede keer met Sam. *Schaam*


    take me back to the basics and the simple life

    - Wanneer komt de Euron-actie? Zaterdag of..? -


    "Satan's friendship reaches to the prison door."

    Samantha Lynn Hale



    Nu ik de careers mensen zie vermoorden bedenk ik me dat het helemaal niet slam was om een bondgenootschap met ze te sluiten. Ik denk snel even na over de opties. Ik kan een schijnbondgenootschap vormen. Maar dat wil ik niet. Ik wil Lucas vinden. Ik heb nu al spijt van het feit dat ik hem alleen achter gelaten heb. Oh god. Hij leeft toch nog wel. Dan bedenk ik me dat ik hem de bossen in heb zien rennen, en gestoord als ik ben spring ik in het water om vervolgens richting de bossen te sprinten. Mijn outfit is zeiknat en dat maakt het lopen zwaarder. Maar het maakt me eigenlijk helemaal niks uit. Ik moet hem vinden. Ik wil dat hij overleefd. Hoe kon ik mijn beste vriend nou voor de dood achterlaten terwijl ik zelf met de careers meeging. Waarom was ik zo egoïstisch. Te veel gedachten vormen zich in mijn hoofd. Wanneer ik in het bos kom ren ik nog een stuk door. Wanneer ik denk dat hopelijk niemand me meer kan horen roep ik zijn naam. "Lucas!" galmt er door het bos. Wanhoop is te horen in mijn stem. En de wanhoop is echt. Ik wil helemaal niet met de careers in een bondgenootschap.

    Jace komt hierna

    [ bericht aangepast op 6 jan 2015 - 20:42 ]


    take me back to the basics and the simple life

    Amaris schreef:
    - Wanneer komt de Euron-actie? Zaterdag of..? -


    Dit zal zaterdag gebeuren^^


    take me back to the basics and the simple life

    Jace Matthew McCallie



    Nadat het startschot ring ben ik meteen gaan rennen naar de cornucopia, velen zijn me voor maar ik weet alsnog een redelijk zwaard te bemachtigen. Verward kijk ik om me heen, opzoek naar Alison, als ik haar gevonden heb pak ik haar bij haar pols en trek ik haar overeind, om vervolgens naar het water te rennen, ik kijk nog een keer om me heen en spring dan het water in, om er aan de andere kant weer uit te klimmen. We staan nu voor een grote groep met bergen en rosten, en vragend kijk ik Alison aan. Ik ben opzich wel bereid om er in te gaan, wetende dat het gevaarlijk is, maar dat dat ook het voordeel geeft dat waarschijnlijk niemand ons zal vinden en de gamemakers er hopelijk wat eten en drinken hebben verstopt.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2015 - 20:49 ]


    take me back to the basics and the simple life