• Ik vroeg mij af of meer mensen die hier op Quizlet hebben gehad. Volgens google zijn er verschillende soorten valdromen.

    - Dromen waarin je struikelt
    - Dromen dat je van een gebouw af valt
    - Dromen dat je in water valt
    - Dromen dat je uit een vliegtuig valt

    Eigenlijk heb ik mij wel af gevraagd waarom ik meer dan een keer zo'n droom heb gehad.

    Bij mij is het altijd een van drie van dezelfde dromen zeg maar. Ik spring vanaf de bovenste trede van een trap naar beneden, ik mis de laatste twee of de laatste tree van een trap of ik stap onverwacht van een stoep af. Na zo'n droom word ik altijd wakker, nogal verschrikt en ik maak ook echt de stap zeg maar met mijn been. Ik denk dat ik daardoor wakker word.

    Dus heeft iemand ook ooit zo'n droom gehad? Zo ja, werd je toen wakker?


    Physics is awesome

    Ja, ik heb dat wel vaker. Ik val van verschillende dingen en dan schrik ik inderdaad wakker en dan heb ik soms nog het gevoel gehad te vallen. Ik heb ook wel eens dat ik droom dat ik iemand ga slaan en dan wakker word en blijkbaar echt mijn arm heb bewogen in een poging iets te slaan.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik heb best vaak zulke dromen, maar dan kan ik me eigenlijk nooit herinneren hoe ik ben gevallen. Eén keer wist ik nog dat ik van een gebouw af was gevallen.
    Ik vind het altijd wel grappig. Een miliseconde doodsangst en dan realiseer je je weer dat je gewoon lekker in je bed ligt :Y)

    Ungoliant schreef:
    Ik heb best vaak zulke dromen, maar dan kan ik me eigenlijk nooit herinneren hoe ik ben gevallen. Eén keer wist ik nog dat ik van een gebouw af was gevallen.
    Ik vind het altijd wel grappig. Een miliseconde doodsangst en dan realiseer je je weer dat je gewoon lekker in je bed ligt :Y)


    Ik voel me altijd wel een beetje ontheemd. En daarna draai ik me nog eens lekker om inderdaad.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik heb het ook soms en als ik dan wakker wordt val ik precies nog door. Weird.


    Queer zijn is gewoon alles

    Gebeurt dat niet als je hart te snel rustiger gaat kloppen en je lichaam je wakker laat worden omdat het denkt dat je doodgaat? Zoiets had ik ergens gelezen.
    Ik heb die dromen best vaak, die vind ik altijd best eng, haha.

    [ bericht aangepast op 28 dec 2014 - 20:58 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik weet wel dat ik soms wakker word en dat gevoel houd of dat als ik 'sluimer' en dan kan ik je zo alles nog na vertellen ook!


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Ja, regelmatig! En ik knal dan ook wel tegen dingen aan zoals de muur.
    Ik heb ook vaak dat ik letterlijk in slaap val, daar schrik ik dan weer wakker van.
    Iets heel anders! Ik droom ook vaak dat mijn tanden uitvallen.


    'Nobody said it was easy

    Niphredil schreef:
    Ja, ik heb dat wel vaker. Ik val van verschillende dingen en dan schrik ik inderdaad wakker en dan heb ik soms nog het gevoel gehad te vallen. Ik heb ook wel eens dat ik droom dat ik iemand ga slaan en dan wakker word en blijkbaar echt mijn arm heb bewogen in een poging iets te slaan.


    Als ik zo'n droom heb, dan heb ik altijd het gevoel dat ik val en waarschijnlijk word ik daarom verschrikt wakker.

    Dat laatste heb ik nooit gehad, het is waarschijnlijk hetzelfde als dat met je been onbewust beweegt als reactie op de droom.


    Physics is awesome

    Ungoliant schreef:
    Ik heb best vaak zulke dromen, maar dan kan ik me eigenlijk nooit herinneren hoe ik ben gevallen. Eén keer wist ik nog dat ik van een gebouw af was gevallen.
    Ik vind het altijd wel grappig. Een miliseconde doodsangst en dan realiseer je je weer dat je gewoon lekker in je bed ligt :Y)


    Bij mij is het geen doodsangst, maar wel echte angst omdat ik blijkbaar altijd denk dat ik mij pijn ga doen.

    Het is wel grappig dat als je realiseert dat je in je bed ligt bijna meteen ontspant en weer verder wil slapen, zo is dat bij mij tenminste.


    Physics is awesome

    Eledhel schreef:
    Gebeurt dat niet als je hart te snel rustiger gaat kloppen en je lichaam je wakker laat worden omdat het denkt dat je doodgaat? Zoiets had ik ergens gelezen.
    Ik heb die dromen best vaak, die vind ik altijd best eng, haha.


    Er worden verschillende verklaringen voor gegeven. De meeste hebben het over dat je, je onbewust of bewust onzeker voelt of dat je emoties hebt die je dan in je slaap verwerkt.

    Een site had het over de ziel die terug valt in het lichaam, ik vond dat over je onzeker voelen en je emoties verwerken toch iets geloofwaardiger klinken.


    Physics is awesome

    Beckmann schreef:
    (...)

    Bij mij is het geen doodsangst, maar wel echte angst omdat ik blijkbaar altijd denk dat ik mij pijn ga doen.

    Het is wel grappig dat als je realiseert dat je in je bed ligt bijna meteen ontspant en weer verder wil slapen, zo is dat bij mij tenminste.


    Ja ik weet niet precies hoe doodsangst voelt, maar ik ben dan in ieder geval eventjes heel bang.

    Misschien is het een leuk idee om een droomtopic te openen waarin mensen hun dromen kunnen plaatsen. Lijkt me best wel interessant :')

    Debbaut schreef:
    Ik heb het ook soms en als ik dan wakker wordt val ik precies nog door. Weird.


    Dat is interessant. Wanneer besef je dan dat je niet echt valt?

    Zodra ik wakker ben dan is het gelijk over, eigenlijk zodra ik mijn been beweeg.


    Physics is awesome

    Ungoliant schreef:
    (...)

    Ja ik weet niet precies hoe doodsangst voelt, maar ik ben dan in ieder geval eventjes heel bang.

    Misschien is het een leuk idee om een droomtopic te openen waarin mensen hun dromen kunnen plaatsen. Lijkt me best wel interessant :')


    Inderdaad, dat zou best wel tof zijn. Moet dan alleen checken of er niet zoiets al is.

    Aangezien sommige mensen dromen hebben die hetzelfde zijn of lijken op elkaar. Ik heb dat wel eens gehad.


    Physics is awesome

    Volgens mij heb ik dat echt niet vaak, maar ik kan me wel een keer van langer geleden herinneren. Ik droomde weg, om het maar zo te zeggen. Ik viel zowat in slaap, maar echt goed/regelmatig slapen was het niet. Ik was aan het schaatsen, en toen viel ik. Helemaal raar als je dan blijkt te liggen en op die manier niet kan vallen. Ik heb, volgens mij in tegenstelling tot veel anderen, helemaal niet vaak dromen waarin ik wordt achtervolgd of waarin ik val.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Dat is een lichamelijke reactie van je lichaam - als je in je slaap stopt met ademhalen krijg je dat soort schok en schiet je vanzelf wakker, het lichaam zendt een schok uit.
    Bij baby's is dat mechanisme nog niet altijd ontwikkeld, en daarom worden ze getest op wiegendood, als ze het niet hebben - krijgen ze zo'n bakje, die hun ademhaling registreert dat een luid geluid uitzendt als het kindje stopt met ademen in de slaap, zodat het ook letterlijk wakker schrikt.
    Ik heb ooit eens gehoord dat het daarom is. (:

    [ bericht aangepast op 28 dec 2014 - 21:21 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.