• Ik vroeg mij af of meer mensen die hier op Quizlet hebben gehad. Volgens google zijn er verschillende soorten valdromen.

    - Dromen waarin je struikelt
    - Dromen dat je van een gebouw af valt
    - Dromen dat je in water valt
    - Dromen dat je uit een vliegtuig valt

    Eigenlijk heb ik mij wel af gevraagd waarom ik meer dan een keer zo'n droom heb gehad.

    Bij mij is het altijd een van drie van dezelfde dromen zeg maar. Ik spring vanaf de bovenste trede van een trap naar beneden, ik mis de laatste twee of de laatste tree van een trap of ik stap onverwacht van een stoep af. Na zo'n droom word ik altijd wakker, nogal verschrikt en ik maak ook echt de stap zeg maar met mijn been. Ik denk dat ik daardoor wakker word.

    Dus heeft iemand ook ooit zo'n droom gehad? Zo ja, werd je toen wakker?


    Physics is awesome

    Nu je het zegt - ik heb dat wel eens gehad. Maar dan blijf ik zeg maar steeds vallen en kan ik er niks aan doen.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Ungoliant schreef:
    (...)

    Ja ik weet niet precies hoe doodsangst voelt, maar ik ben dan in ieder geval eventjes heel bang.

    Misschien is het een leuk idee om een droomtopic te openen waarin mensen hun dromen kunnen plaatsen. Lijkt me best wel interessant :')


    Ik heb niet al te lang geleden dit topic aangemaakt in het thema van dromen.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Amiable schreef:
    Ja, regelmatig! En ik knal dan ook wel tegen dingen aan zoals de muur.
    Ik heb ook vaak dat ik letterlijk in slaap val, daar schrik ik dan weer wakker van.
    Iets heel anders! Ik droom ook vaak dat mijn tanden uitvallen.


    Ik hoop dat je dan niet bezeert. Want dat lijkt mij niet fijn.

    Dat is ook interessant, ik merk nooit dat ik in slaap val.

    Ik las dat het iets heeft te maken met schoonheid of iets met kracht. Tanden zouden dan voor kracht staan omdat je ermee kan bijten, vlees van het bot kan scheuren en zo voort. Ik weet niet hoeveel daarvan waar is.


    Physics is awesome

    Beckmann schreef:
    (...)

    Dat is interessant. Wanneer besef je dan dat je niet echt valt?

    Zodra ik wakker ben dan is het gelijk over, eigenlijk zodra ik mijn been beweeg.


    Vaak na een paar seconden.(:


    Queer zijn is gewoon alles

    Underestimated schreef:
    (...)

    Ik heb niet al te lang geleden dit topic aangemaakt in het thema van dromen.


    Oja dat kan ik me nog herinneren. Maar zou wel leuk zijn als het een beetje actief blijft. Misschien handig om een eventueel topic dan te openen in het off-topic subforum. Beetje zoals het lucht je hart. Maar 't is ook maar een ideetje ^.^
    Ik vind het altijd veel te interessant om te horen over dromen.

    Histoire schreef:
    Dat is een lichamelijke reactie van je lichaam - als je in je slaap stopt met ademhalen krijg je dat soort schok en schiet je vanzelf wakker, het lichaam zendt een schok uit.
    Bij baby's is dat mechanisme nog niet altijd ontwikkeld, en daarom worden ze getest op wiegendood, als ze het niet hebben - krijgen ze zo'n bakje, die hun ademhaling registreert dat een luid geluid uitzendt als het kindje stopt met ademen in de slaap, zodat het ook letterlijk wakker schrikt.
    Ik heb ooit eens gehoord dat het daarom is. (:


    Interessante theorie, ik weet alleen niet of het klopt. Ik weet namelijk niet of ik daarvoor ben gestopt met adem halen.

    Ik heb ook het vreemde gedachte dat we niet voor niets de hik hebben. Bij mij kan het soms best heftig zijn en ik heb wel eens gedacht dat er dan iets mis gaat. En dat door te hikken, je lichaam het weer goed probeert te krijgen. Maar dat is weer iets heel anders.


    Physics is awesome

    Ungoliant schreef:
    (...)

    Oja dat kan ik me nog herinneren. Maar zou wel leuk zijn als het een beetje actief blijft. Misschien handig om een eventueel topic dan te openen in het off-topic subforum. Beetje zoals het lucht je hart. Maar 't is ook maar een ideetje ^.^
    Ik vind het altijd veel te interessant om te horen over dromen.


    Ik ook! Vooral wat er dan gebeurt in de droom en of mensen die droom vaker hebben.


    Physics is awesome

    Debbaut schreef:
    Ik heb het ook soms en als ik dan wakker wordt val ik precies nog door. Weird.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Dat komt doordat je lichaam zich tijdens het inslapen, na een tijdje, plotseling ontspant en je spieren daarop een reflex geven. Het is dus verder niets ergs ofzo. ^^

    [ bericht aangepast op 28 dec 2014 - 21:34 ]

    Kennen jullie dat ook dat je tijdens het slapen precies een schok krijgt?


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Kennen jullie dat ook dat je tijdens het slapen precies een schok krijgt?


    Hoe bedoel je precies? :3

    Keynes schreef:
    (...)

    Hoe bedoel je precies? :3


    Dat je ligt te slapen en dan ineens een schok voelt en opslag wakker wordt. Niet eens in een droom. Gewoon, een schok.:'D


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Dat je ligt te slapen en dan ineens een schok voelt en opslag wakker wordt. Niet eens in een droom. Gewoon, een schok.:'D


    Dat heb ik alleen als ik in slaap aan het vallen ben.

    OT: Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een valdroom heb gehad. Waarschijnlijk zal het heus wel eens gebeurd zijn, maar ik weet het niet meer. :')


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Underestimated schreef:
    Volgens mij heb ik dat echt niet vaak, maar ik kan me wel een keer van langer geleden herinneren. Ik droomde weg, om het maar zo te zeggen. Ik viel zowat in slaap, maar echt goed/regelmatig slapen was het niet. Ik was aan het schaatsen, en toen viel ik. Helemaal raar als je dan blijkt te liggen en op die manier niet kan vallen. Ik heb, volgens mij in tegenstelling tot veel anderen, helemaal niet vaak dromen waarin ik wordt achtervolgd of waarin ik val.
    Ik heb precies hetzelfde, ik heb dat dus niet vaak, al kan ik, áls ik het heb de gehele nacht niet meer slapen...


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Debbaut schreef:
    (...)

    Dat je ligt te slapen en dan ineens een schok voelt en opslag wakker wordt. Niet eens in een droom. Gewoon, een schok.:'D
    Dat is eng!
    Ik heb dat wel is. :3


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.