• Soms zie ik weleens als mensen een cover maken dat de titel op een dikke horizontaal lijn– achtig iets staat. Weet iemand hoe dit heet en hoe je dit op een cover kan zetten? ^^

    Ik sla een zwarte balk op, plak m op mijn cover, vervaag het wat en schrijf er dan de titel op. ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Nenya schreef:
    Ik sla een zwarte balk op, plak m op mijn cover, vervaag het wat en schrijf er dan de titel op. ^^


    Hoe doe je dat vervagen? Met opacity? :3
    Ik ben nieuwsgierig, want ik wil ook wel weten hoe dat moet.


    26 - 02 - '16

    Insouciant schreef:
    (...)

    Hoe doe je dat vervagen? Met opacity? :3
    Ik ben nieuwsgierig, want ik wil ook wel weten hoe dat moet.


    Met een gum of soms staat er gewoon "fade" bij. Sorry, ik ken niet zoveel photoshoptermen. ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Nenya schreef:
    (...)

    Met een gum of soms staat er gewoon "fade" bij. Sorry, ik ken niet zoveel photoshoptermen. ^^


    Doe je dat met zo'n brush?

    Oké, even een handigere vraag: Met welk fotobewerkingsprogramma werk je?

    [ bericht aangepast op 3 jan 2015 - 17:35 ]


    26 - 02 - '16

    Als je in photoshop werkt kun je gewoon een balk trekken met een figuurtje, en die dan vervagen. De kleur kun je, uiteraard, ook aan passen! (:


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Insouciant schreef:
    (...)

    Doe je dat met zo'n brush?

    Oké, even een handigere vraag: Met welk fotobewerkingsprogramma werk je?


    Ik heb gewerkt met zowel GIMP, photoshop elements 12 als bepaalde online programma's. Meestal het laatste de laatste tijd, want mijn computer is naar de zak. ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Andersen schreef:
    Als je in photoshop werkt kun je gewoon een balk trekken met een figuurtje, en die dan vervagen. De kleur kun je, uiteraard, ook aan passen! (:


    Ah, dat is ook handig ;3

    @Leah:

    Oké :3
    Gimp heb ik ook al geprobeerd, maar het werkte niet echt voor mij.


    26 - 02 - '16

    MT, want dit wil ik ook wel eens weten!


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Ik zoek een zwart (kan ook een andere kleur) plaatje op en knip hem dan tot een balk, en dan vervaag ik die

    Edit: ik zie net dat dit al in dit topic stond:)

    [ bericht aangepast op 3 jan 2015 - 18:32 ]


    I solemly swear that I am up to no good

    MT


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    Lacrimarum schreef:
    MT, want dit wil ik ook wel eens weten!

    Ik snap niet helemaal wat er bedoeld wordt, maar als het gaat om een simpele lijn zie ik hier wel allemaal ingewikkelde manier daarvoor.
    In Photoshop heb je gewoon een 'line tool' (onder de 'rectangle tool', niet om te selecteren maar om vierkanten mee te maken) en dan kan je de kleur, dikte, etc. kiezen. Met shift ingedrukt kan je een precies rechte lijn trekken.

    Als je een divider bedoeld (met versieringen enzo) die kan je gewoon op google zoeken en kopieren/plakken naar je cover.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2015 - 18:42 ]


    awake my soul.

    Ik doe eerst een balk op de achtergrond:



    Dan vergaag ik de balk met opacity


    Tadaaa:

    [ bericht aangepast op 3 jan 2015 - 18:58 ]


    I solemly swear that I am up to no good