• Hoi allemaal!
    Ik ben een meisje van 14 en ik ben bi.
    Maar ik heb het gevoel dat ik meer op meisjes val.
    Het probleem is dat ik niet gemakkelijk een meisje vind in België die ook op meisjes valt. Ik weet niet echt hoe ik aan een meisje moet geraken die bi is ofzo. Hebben jullie tips? Je kan ook altijd een Privebericht sturen naar mij.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2015 - 14:40 ]

    Als je, je indentificeerd met bisexueel moet je dat lekker doen. Je mag zelf kiezen hoe je, je zelf labelt en naar buiten brengt. Als je het vervolgens nodig vind om dit label met anderen mensen te delen familie, vrienden etc. moet je dat ook gewoon doen. Zelf vond ik uit de kast komen absuurt en mijn vrienden zijn er van zelf wel achter gekomen toen ik hen vertelde op wie ik een crush had. Ik bedoel hetrosexueele mensen komen ook niet uit de kast, right?

    Verder aan een vriendin komen? Dit klinkt gewoon een beetje vreemd, al helemaal met je leeftijd maar ook ongeacht je leeftijd.
    Dat is net zoiets als: Ik moet een vriendje want al mijn vriendinnen hebben er één! Ik bedoel als je iemand leuk vind sure, go for it girl! Maar anders?


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Ik ben bi maar ik ben op 't moment gewoon lekker vrijgezel :Y). Je moet vooral niet bang zijn het je ouders/vrienden te vertellen, ze zullen het echt wel accepteren ^-^.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Pff, ik ben ook bi, met dezelfde voorkeur voor vrouwen als jij. Dit zijn de dingen die ik (niet erg succesvol) heb geprobeerd
    - Tinder
    - OKCupid
    - LGBT feesten
    - via vrienden
    - mensen via internet leren kennen (tumblr in mijn geval)
    - iedereen vertellen dat ik bi ben

    Oh, en over je vrienden: het is altijd lastig. Bereid je niet alleen voor op niet geaccepteerd worden, maar ook op flauwe grappen en worden gezien als 'anders' (joepie).

    Ik hoop dat je iets aan mijn reactie hebt, en bedenk je dat je niet uit de kast hoeft te komen als je dat niet wilt. PB'en mag ook altijd.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    SonOfGondor schreef:
    Pff, ik ben ook bi, met dezelfde voorkeur voor vrouwen als jij. Dit zijn de dingen die ik (niet erg succesvol) heb geprobeerd
    - Tinder
    - OKCupid
    - LGBT feesten
    - via vrienden
    - mensen via internet leren kennen (tumblr in mijn geval)
    - iedereen vertellen dat ik bi ben

    Oh, en over je vrienden: het is altijd lastig. Bereid je niet alleen voor op niet geaccepteerd worden, maar ook op flauwe grappen en worden gezien als 'anders' (joepie).

    Ik hoop dat je iets aan mijn reactie hebt, en bedenk je dat je niet uit de kast hoeft te komen als je dat niet wilt. PB'en mag ook altijd.


    Haha, heel stiekem vroeg ik me dat al af door je MSV-personage en je verhaal. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    MissMe2012 schreef:
    (...)
    Het grootste probleem is: mijn ouders, vrienden... Weten dit niet. Aangezien mijn ouders geen probleem hebben met homo/ lesbische/ bi mensen zal het ook geen groot probleem zijn, maar ik weet niet of mijn vrienden daar ook zo op gaan reageren. Ik ben bang voor de negatieve commentaar enz

    Mijn familie weet ook niet dat ik bi ben. Dat ga ik ze ook zeker niet vertellen omdat ze dat niet gaan goedkeuren.
    Maar je moet je daar echt niet druk over maken hoor. Als je het niet wil vertellen aan iemand, dan doe je dat niet. Wie je niet accepteert kan ophoepelen, jij bent veel te goed voor ze dan.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2015 - 15:55 ]

    Assassin schreef:
    Waarom moet je aan een meisje raken? Je bent pas 14, zo nodig hoef je toch geen vriendinnetje alleen omdat je denkt dat je erop valt? Wacht gewoon af tot er vanzelf iets gebeurd.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Over het idee dat je vrienden je niet zouden accepteren.
    Laatst begon mijn leraar het verhaal te vertellen toen hij "uit de kast kwam". Zijn vrienden accepteerde hem inderdaad niet en wilde niks met hem te maken hebben. Dat was even heel moeilijk maar uiteindelijk heeft hij nieuwe vrienden gevonden die hem wel accepteerde zoals hij is.


    "Ignite, my love. Ignite."

    OakenshieId schreef:
    (...)

    Haha, heel stiekem vroeg ik me dat al af door je MSV-personage en je verhaal. :')


    Ja, ik heb wel een paar hints laten vallen hier en daar. Dat doe ik bijna overal (ook een goede tip als je uit de kast wil komen, maar het niet zo officieel te maken). Daar wordt je wel creatief mee (ik heb het een keer in een presentatie gedaan)


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Sketches schreef:
    Als je, je indentificeerd met bisexueel moet je dat lekker doen. Je mag zelf kiezen hoe je, je zelf labelt en naar buiten brengt. Als je het vervolgens nodig vind om dit label met anderen mensen te delen familie, vrienden etc. moet je dat ook gewoon doen. Zelf vond ik uit de kast komen absuurt en mijn vrienden zijn er van zelf wel achter gekomen toen ik hen vertelde op wie ik een crush had. Ik bedoel hetrosexueele mensen komen ook niet uit de kast, right?

    Verder aan een vriendin komen? Dit klinkt gewoon een beetje vreemd, al helemaal met je leeftijd maar ook ongeacht je leeftijd.
    Dat is net zoiets als: Ik moet een vriendje want al mijn vriendinnen hebben er één! Ik bedoel als je iemand leuk vind sure, go for it girl! Maar anders?


    Je hebt hierbij wel een punt. Ik neem dan ook niet zomaar iemand om gewoon een lief te hebben

    Sketches schreef:
    Als je, je indentificeerd met bisexueel moet je dat lekker doen. Je mag zelf kiezen hoe je, je zelf labelt en naar buiten brengt. Als je het vervolgens nodig vind om dit label met anderen mensen te delen familie, vrienden etc. moet je dat ook gewoon doen. Zelf vond ik uit de kast komen absuurt en mijn vrienden zijn er van zelf wel achter gekomen toen ik hen vertelde op wie ik een crush had. Ik bedoel hetrosexueele mensen komen ook niet uit de kast, right?

    Verder aan een vriendin komen? Dit klinkt gewoon een beetje vreemd, al helemaal met je leeftijd maar ook ongeacht je leeftijd.
    Dat is net zoiets als: Ik moet een vriendje want al mijn vriendinnen hebben er één! Ik bedoel als je iemand leuk vind sure, go for it girl! Maar anders?


    Precies dit vind ik ook. Waarom zou je uit de kast komen? Je gaat toch ook niet openlijk je voorkeur voor soort boeken roepen of je voorkeur voor een soort eten? Waarom wel waar je het liefst een relatie mee begint?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik zou zeggen, laat het lekker met de tijd komen. Veel mensen van veertien beginnen net een beetje te experimenteren of in ieder geval zich af te vragen wat hun geaardheid is en ik denk dat de meeste biseksuele meisjes van jouw leeftijd over een paar jaar daar veel opener in zullen zijn. Ik heb ook jarenlang rondgelopen met de gedachte dat eventuele vriendinnetjes pas in mijn studententijd zouden optreden, maar uiteindelijk is dat heel anders gelopen. Geef het dus lekker de tijd en waarschijnlijk komt het allemaal gewoon lekker op zijn pootjes terecht.

    Je hoeft overigens ook niet luidkeels uit de kast te komen als je dat niet wilt, natuurlijk, maar als de gedachte je wel prettig lijkt, zou ik het vooral doen als ik jou was. Het leek mij ook fijner om gewoon in mijn vriendenkring openlijk te laten weten dat ik niet hetero ben, anders voelde het als een geheim of zo, dus doe gewoon wat jou het fijnst lijkt.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Maar ik kan moeilijk naar een praatgroep of zo als mijn ouders van niets weten. :/

    SonOfGondor schreef:
    Pff, ik ben ook bi, met dezelfde voorkeur voor vrouwen als jij. Dit zijn de dingen die ik (niet erg succesvol) heb geprobeerd
    - Tinder
    - OKCupid
    - LGBT feesten
    - via vrienden
    - mensen via internet leren kennen (tumblr in mijn geval)
    - iedereen vertellen dat ik bi ben

    Oh, en over je vrienden: het is altijd lastig. Bereid je niet alleen voor op niet geaccepteerd worden, maar ook op flauwe grappen en worden gezien als 'anders' (joepie).

    Ik hoop dat je iets aan mijn reactie hebt, en bedenk je dat je niet uit de kast hoeft te komen als je dat niet wilt. PB'en mag ook altijd.

    Balen dat het zo voor jou is gegaan, maar zo hoeft het niet te zijn (beetje hoop geven ;]). Een vriendin van mij is ook bi en daar heeft niemand ooit een probleem mee gehad, ook nooit nare opmerkingen over gemaakt. Zij heeft haar vriendinnen leren kennen door anime zooi, als je daar iets aan hebt.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    MissMe2012 schreef:
    Maar ik kan moeilijk naar een praatgroep of zo als mijn ouders van niets weten. :/


    Ik denk dat je persoonlijk alles een beetje te snel wilt. Je bent er achter gekomen dat je op meisjes valt maar dat betekend niet dat je gelijk een vriendin moet hebben. Ik zou gewoon even alles met rust laten. Ooit kom je een heel leuk persoon tegen en dan kan je het alsnog tegen je ouders zeggen. Dat lijkt mij namelijk persoonlijk makkelijker. Dat je gewoon thuis gaat zitten en zegt: 'Ik heb een vriendin.' In plaats van: 'Ja, ik val volgens mij op meisjes.'


    "Ignite, my love. Ignite."

    Je bent nog maar 14. Een meisje vinden die je leuk vind komt vanzelf wel c:


    Seasons will change, but I shall remain