• Op de tomaten in de supermarkten na dan, die zijn nu goedkoop.

    Ik maakte net met mijn zusje een account aan op rainbowloom.com (met de speciale code die je bij de loom krijgt) en toen gingen we kijken bij de online shop.
    De echte loom was daar $14,99 (€11,20) en de elastiekjes (zakje, 600 stuks) zijn $2,99 (€1,86). Toen gingen we kijken wat de verzendkosten naar Nederland zijn, dat is $6,32 (€4,72). Via PayPal of creditcard kopen is voor ons geen optie, omdat onze ouders daar fel op tegen zijn.

    Dus nu zijn wij boos op Nederland. Nou ja, boos op Nederland, boos op de speelgoedwinkels like Bart Smit en andere winkels zoals The Readshop en Bruna, omdat die voor een zakje van 300 elastiekjes al €3,99 vragen en 600 stuks minstens €4,99 zijn. Like, je bestelt in Amerika 500 zakjes elastiekjes, betaalt ff de verzendkosten en dan kun je het in je winkel gaan verkopen. Ik snap best dat die winkels winst willen maken, maar om nou 2,5x zoveel geld te vragen. We vinden dat echt oplichterij haha.

    Dus bij deze:

    Vinden jullie ook wel eens dat je erg opgelicht/afgezet wordt door winkels in opzichte van het buitenland?

    48.8% (21 stemmen)
     
    Ja (welke producten/spullen?)

    20.9% (9 stemmen)
     
    Nee

    30.2% (13 stemmen)
     
    Ik vergelijk nooit prijzen van winkels in Nederland met het buitenland.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Jup, op sommige punten is dat echt erg.

    [ bericht aangepast op 16 aug 2014 - 23:12 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Laat het Mitchell voor je bestellen. :Y) Hij doet dat soort dingen met loombandjes.


    Your make-up is terrible

    Oh wauw, en ik die zakjes van 2 euro al veel te veel vinden. O_0


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik vind alles duur..


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Uhm, ik koop altijd zakjes met 200 elastiekjes voor een euro?


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Ben ik ff blij dat mijn zusje loombandjes van iemand heel goedkoop kan krijgen. De prijzen zijn echt belachelijk O.O

    Sommige dingen zijn echt belachelijk duur,maar ja, zal ook wel weer een reden hebben. :')


    wat was dit ookalweer

    Nori schreef:
    Uhm, ik koop altijd zakjes met 200 elastiekjes voor een euro?


    Dat deed ik ook, maar die knapten continue, toen ben ik over gestapt naar Band It! in de hoop dat dat betere kwaliteit zou zijn, en nu mijn zusje sinds vandaag de echte Rainbowloom kit heeft (ik heb er eentje voor 6,50 bij de Budgetstore gekocht vandaag, die er precies hetzelfde uit ziet en nog fijner werkt) en de elastiekjes die ze daarbij kreeg echt heel makkelijk en fijn werken (en sterk zijn) willen we overstappen naar de Rainbowloom-elastiekjes, maar we worden tegengehouden door de prijs.
    Want ja, Nederlandse winkels zijn afzetters en willen natuurlijk zoveel mogelijk winst maken, en er zijn mensen die gek genoeg zijn om dat dan ook nog eens te kopen...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ga eens naar een markt toe. Daar is het spotgoedkoop!
    Hoewel ik niet weet wat voor elastiekies het zijn, want ik doe niet aan loomen. Hahaha


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Op de markt is het idd vrij goedkoop. 1 euro voor een zakje van 200-300 bandjes ofzo. Heb er niet goed naar gekeken, maar het viel me toevallig wel op.


    Stenenlikker

    Vinception schreef:
    (...)

    Dat deed ik ook, maar die knapten continue, toen ben ik over gestapt naar Band It! in de hoop dat dat betere kwaliteit zou zijn, en nu mijn zusje sinds vandaag de echte Rainbowloom kit heeft (ik heb er eentje voor 6,50 bij de Budgetstore gekocht vandaag, die er precies hetzelfde uit ziet en nog fijner werkt) en de elastiekjes die ze daarbij kreeg echt heel makkelijk en fijn werken (en sterk zijn) willen we overstappen naar de Rainbowloom-elastiekjes, maar we worden tegengehouden door de prijs.
    Want ja, Nederlandse winkels zijn afzetters en willen natuurlijk zoveel mogelijk winst maken, en er zijn mensen die gek genoeg zijn om dat dan ook nog eens te kopen...


    Ik ben absoluut geen econoom, maar tussen de prijs van producten en het gemiddelde inkomen van een land zit een verband. Nederland is gewoon rijk, en de producten dus duur. Je kan een winkel het niet verwijten dat ze winst willen maken.


    i put the fun in funeral

    alles is idd tyfus duur, ugh.

    Ik bestel ook best veel dingen via ebay.

    Ik haat het ook altijd als iknaar de winkel ga om boodschappen tedoen of verzorgingsspullen moet halen. daarom zie je mij ook altijd bij de action of big bizar.
    Je kunt toch niet veel met stufi -_-


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Overkill schreef:
    (...)

    Ik ben absoluut geen econoom, maar tussen de prijs van producten en het gemiddelde inkomen van een land zit een verband. Nederland is gewoon rijk, en de producten dus duur. Je kan een winkel het niet verwijten dat ze winst willen maken.


    Juist, nederland is rijk maar merendeels van de bevolking niet, helaas


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ja, ik vind met name het openbaar vervoer in Nederland absurd duur tegenover het openbaar vervoer in België. Dit geldt ook voor collegegeld. Daarentegen is levensonderhoud ongeveer gelijk, denk ik. Althans, geen grote verschillen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Ja, ik vind met name het openbaar vervoer in Nederland absurd duur tegenover het openbaar vervoer in België. Dit geldt ook voor collegegeld. Daarentegen is levensonderhoud ongeveer gelijk, denk ik. Althans, geen grote verschillen.


    Het Nederlandse openbare vervoer is inderdaad belachelijk, en ja het collegegeld is duur en het wordt elk jaar erger. Maar je kunt ook kijken naar landen als Engeland, waar collegegeld makkelijk rond de 8000 pond per jaar is, en dan valt het in Nederland toch wel weer mee. In Amerika zijn dingen zoals Loombandjes misschien goedkoop, maar bijvoorbeeld gezond voedsel niet, waardoor mensen makkelijker Obesitas krijgen. Ik denk dat elk land zijn voordelen en nadelen heeft op het gebied van prijzen. Dat wil echter niet zeggen dat ik het niet belachelijk vind dat ze zoveel vragen voor zulke bandjes.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Of wij zijn verwend? Dat we met onze vingers kunnen knippen als we wat hebben willen en dan ook nog over de prijs gaan zeuren? Maybe.