• Hallo allen,

    Ik maak met een vriendin een profielwerkstuk over de handel in Europese (blanke) slaven. Hier is veel minder over bekend dan over bijvoorbeeld de Trans-Atlantische slavenhandel, en wij willen graag onderzoeken wat zich precies heeft afgespeeld. Een grote zijsprong in ons profielwerkstuk is in hoeverre dit onderwerp bekend is bij de Nederlanders. Hiervoor hebben wij een enquête opgesteld die op de volgende site in te vullen valt: http://www.survio.com/survey/d/G1R7O1G8O3Q4O4I4B

    ^

    Dit is de tweede enquete en deze is specifieker! Als iedereen deze ook zou willen invullen, zou echt top zijn!!!
    Ook, indien iemand nog een goed artikel over dit onderwerp kent uit nieuwsbladen zoals bijvoorbeeld Historisch Nieuwsblad, laat het aub weten. Het is, omdat er zo weinig over bekend is, zeer moeilijk er veel informatie over te kunnen vinden. Nogmaals bedankt voor het invullen van de enquête en een eventuele bijdrage aan ons onderzoek dmv artikelen of bronnen!

    De enquête is anoniem!

    [ bericht aangepast op 18 jan 2015 - 14:43 ]


    -

    Wauw, sinds dit topic al 3 enquêtes erbij. Super! Ik heb het meerdere keren aan heel 6 vwo gevraagd, op Facebook gepost en in Whatsapp gesprekken gevraagd, maar daar wordt geen gehoor aan gegeven. Dank!


    -

    Ingevuld! (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Onwijs bedankt :)


    -

    Ingevuld en je krijgt van mij echt like een thumbs up joh! Eindelijk wordt dit besproken!

    Ja, dat is voor ons ook heel belangrijk. De handel in blanke slaven heeft een veel grotere omvang dan dat men denkt. Dit is de voornaamste reden dat er zo weinig aandacht voor is, ook in het geschiedenisonderwijs. Wij hebben een geschiedenisdocent die gelukkig veel buiten het boek werkt, dankzij hem weten wij hier ook vanaf. Anders hadden we nooit van het bestaan af geweten, of er iig niet over nagedacht.


    -

    De enquête is trouwens anoniem, voor het geval dat je keuze makkelijker maakt


    -

    Ik heb het ingevuld :)


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Ik heb het ook ingevuld.


    She was always looking for more..

    Thanks a lot!


    -

    Ik heb het ook ingevuld!


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Ingevuld! Interessant onderwerp hebben jullie gekozen!


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Chandler schreef:
    Ingevuld! Interessant onderwerp hebben jullie gekozen!


    Dank! Wij vinden het zelf gelukkig ook heel interessant, het blijft gewoon jammer dat er zo weinig over te vinden is.


    -

    Ingevuld! Succes met jullie PWS.

    Dank iedereen!
    Iemand enig idee waar ik dit nog meer kan plaatsen zodat het nog meer wordt ingevuld?


    -

    NIETONLINE schreef:
    Dank iedereen!
    Iemand enig idee waar ik dit nog meer kan plaatsen zodat het nog meer wordt ingevuld?

    Mail alle leerlingen van je school met de vraag of ze t willen invullen. Bij ons doen ze dat momenteel ook namelijk.