• Hello ^^

    Ik weet eigenlijk niet hoeveel autorijdende/rijles nemende Quizletters er hier rondzwerven, dus ik hoop dat er genoeg animo is voor een speciaal topic. Dit topic is bestemd voor iedereen die wil gaan lessen, het al doet, of zelfs zijn rijbewijs al heeft. Zelf vind ik het altijd fijn om mensen lastig te vallen met mijn rijles-avonturen en te luisteren naar de herkenbare verhalen anderen. Maar ook voor vragen en stress is dit topic uitermate geschikt.

    Op het moment heb ik 8 lessen van 1 uur gehad, wat helemaal niet veel is, maar toch wel zo voelt haha. In het begin leste ik 1x in de week, maar nu les ik 2x, omdat je er dan wat beter in blijft. Aan mijn theorie wil ik snel beginnen.

    Les:
    - Misfire - 18 - geslaagd theorie
    - IrishNialler - 18 - geslaagd theorie
    - JamesPotter - 17 - geslaagd theorie
    - SPECS - 17 - geslaagd theorie
    - SleepyAsh - 19
    - Cherilyn - 17
    - Harrysbum - 17 - geslaagd theorie
    - Norman - 18 - geslaagd theorie, TTT
    - Ailine - 18
    - Bugs - 18 - geslaagd theorie
    - Endress - 18 - geslaagd theorie
    - Inmiscible - 18
    - Kern - 18
    - Rewritten - 17
    - Morgiana - 18 - geslaagd theorie
    - Apocalyptic - 21 - geslaagd theorie, TTT
    - Altaria - 17 - geslaagd theorie
    - JBarakat - 17
    - Dormiveglia - 17
    - Serenata - 18
    - Philip - 19 - geslaagd theorie
    - Scully - 18
    - IamSherlocked - 21
    - Holzel - 16
    Rijbewijs:
    - Isimat - 19 - (2013)
    - Chandler - 19 - (2013)
    - Gibbs - 18 - (2015)
    - Rider - 18 - (2013)
    - Amiable - 21 - (2013)
    - Oakenshield - 24 - (2011)
    - PukkelxDing - 21 - (2014)
    - Maleficia - 18 - (2014)
    - Zeratul - 19 - (2012)
    - Barnabas - 21 - (2012)
    - Genius - - (2012)
    - Dysphoria - 20 - (2013)
    - Karabatic - 18 - (2014)
    - StephenFry - 19
    - Scandal - 22 - (2011)
    - Dauth - 21 - (2015)
    - Lesnar - 20 - (2013)
    - Ichabod - 17 - (2015)
    - nerveus - 19 - (2014)
    - Vanderbilt - 20 - (2013)
    - 324B21 - 19 - (2014)
    - Halseys - 18 - (2015)
    - Cresseyde - 18 - (2015)
    - Elvenking - 19 - (2014)
    - xMissMarije - 19 - (2015)
    - Ethan - 19 - (2015)
    - Meraki - 19 - (2014)
    Wil gaan lessen:
    - Taytay - 17
    - Harris - 18
    - Quiver - 17
    - Rewritten - 17

    [ bericht aangepast op 11 sep 2015 - 17:47 ]


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    Voor de mensen met een rijbewijs: hoe lang duurde het voordat jullie zelfverzekerd achter het stuur zaten? Ik kan me voorstellen dat het aardig wennen is dat er geen instructeur met pedalen meer naast je zit :Y).


    Ik zat pas zelfverzekerd achter het stuur toen ik naar een andere rijschool ging, waar ik wél normaal werd behandeld. :')
    Toen had ik al over de 20 lessen gehad. En ik wist ook wel dat ik al wel kon rijden, maar de eerste rij instructeur gaf me niet dat gevoel. :p


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Overkill schreef:
    Voor de mensen met een rijbewijs: hoe lang duurde het voordat jullie zelfverzekerd achter het stuur zaten? Ik kan me voorstellen dat het aardig wennen is dat er geen instructeur met pedalen meer naast je zit :Y).


    Ten eerste vroeg mijn examinator aan mij of ik alleen zou durven rijden, nadat we hadden gereden, waarop ik "ja" antwoordde en hij mij dan wel wilde feliciteren met het in één keer behalen van mijn rijbewijs :') (het was echt een aardige grappige man, ik had geluk ^^). Verder had ik eerst nog dat er standaard een bijrijder naast mij moest zitten, wat ik wel fijn vond, want stel dat je in problemen komt, dan heb je altijd je mams of paps nog om je te helpen. De eerste keer dat ik echt alleen zat, was toen er iets gehaald moest worden bij mij thuis. Ik was de eerste paar seconden zenuwachtig, maar ik vind rijden heel leuk, dus dat was eigenlijk zo weg. Nu ben ik alleen nog zenuwachtig als er iemand naast mij zit, vooral omdat ik bijvoorbeeld gewend ben dat mijn zus mij standaard afkat. Ik word dus voornamelijk onzeker van mensen naast mij. Alleen rijden vind ik héérlijk ^^


    Happy Birthday my Potter!

    Ik heb verplicht nog een tijd met een begeleider naast me moeten rijden en ik moet zeggen dat me dat zeer goed bevallen is. In die korte tijd heb ik veel meer geleerd dan in al mijn rijlessen samen. Ook nu ik alleen rij leer ik elke keer nog dingen bij. Natuurlijk is het eng op het begin maar je word alleen maar zelfverzekerder door ervaring op te doen.


    - God only knows

    Wat ik wel aan kan raden voor de mensen die net hun rijbewijs hebben gehaald: gewoon in die auto stappen!
    Ook al moet je bij wijze van meteen 300 km rijden, daar leer je het meest van.
    Mijn vader gaf me geen keus die ging heel nonchalant op de bijrijder stoel zitten zodat ik wel moest. Zo heb ik toen ik nog geen maand mijn rijbewijs had al helemaal naar Bremen gereden. Ik had klamme handjes, maar hier heb ik wel heel veel van geleerd.


    'Nobody said it was easy

    Ik heb sinds 2011 mijn rijbewijs. Ik heb me nooit op mijn gemak gevoeld achter het stuur tijdens het lessen en voel dat nog steeds niet, dus ik vrees dat dat ook niet meer zal gaan gebeuren. xD

    [ bericht aangepast op 12 jan 2015 - 14:14 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik heb mijn rijbewijs afgelopen november gehaald, na 3 jaar autorijlessen te hebben gehad. Pffff wat ben ik blij dat ik daar van af ben haha


    Life is hard and then we die

    Ik voel me eenzaam in mijn kolommetje :[.
    Hoeveel lessen hebben jullie ongeveer gehad voor jullie slaagden?


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    Ik voel me eenzaam in mijn kolommetje :[.
    Hoeveel lessen hebben jullie ongeveer gehad voor jullie slaagden?


    Precies 40. 2 keer in de week lessen van 2 uur.


    - God only knows

    Ik wil gaan lessen, ik ben zeventien en al hard aan het sparen. Gelukkig betalen mijn ouders de helft, maar het is nog steeds echt veel geld, weet iemand hoeveel rijles (met alles erop en eraan) gemiddeld kost?


    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.” ~ Albert Einstein

    Ikikikikik!
    Ik heb les (net gehad trouwens) en volgende week maandag heb ik mijn theorie -.-"
    Ik ben trouwens net 19 geworden. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Taytay schreef:
    Ik wil gaan lessen, ik ben zeventien en al hard aan het sparen. Gelukkig betalen mijn ouders de helft, maar het is nog steeds echt veel geld, weet iemand hoeveel rijles (met alles erop en eraan) gemiddeld kost?
    Ligt eraan hoe lang de rijles duurt. 1 uur zal tussen de 40 en 50 euro liggen, 2 uur tussen de 60 en de 80 van wat ik heb begrepen.


    Life is hard and then we die

    Overkill schreef:
    Ik voel me eenzaam in mijn kolommetje :[.
    Hoeveel lessen hebben jullie ongeveer gehad voor jullie slaagden?


    Ik denk wel honderd uur. :/


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    (...)

    Ik denk wel honderd uur. :/
    Ik rond de tweehonderd dus schaam je niet hoor haha


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Ik rond de tweehonderd dus schaam je niet hoor haha


    Jeetje. Nou ja, het is niet dat ik me schaam. Maar het was wel kut en duur. xD
    Maar ja, daar kun je dan over meepraten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mulleroni schreef:
    Ik wil binnenkort beginnen maar ik wil eerst mijn theorie halen en daarvoor moet ik echt goed leren maar ik ben zo lui en heb geen zin en ik kijk liever Pretty Little Liars. :c

    Je kunt beter tijdens je rijlessen je theorie halen. Ik pas mijn theorie al veel makkelijker toe en heel veel leer ik stiekem al tijdens mijn rijlessen ipv uit mijn boekje.


    Deep inside, I've never felt alive