• Hello ^^

    Ik weet eigenlijk niet hoeveel autorijdende/rijles nemende Quizletters er hier rondzwerven, dus ik hoop dat er genoeg animo is voor een speciaal topic. Dit topic is bestemd voor iedereen die wil gaan lessen, het al doet, of zelfs zijn rijbewijs al heeft. Zelf vind ik het altijd fijn om mensen lastig te vallen met mijn rijles-avonturen en te luisteren naar de herkenbare verhalen anderen. Maar ook voor vragen en stress is dit topic uitermate geschikt.

    Op het moment heb ik 8 lessen van 1 uur gehad, wat helemaal niet veel is, maar toch wel zo voelt haha. In het begin leste ik 1x in de week, maar nu les ik 2x, omdat je er dan wat beter in blijft. Aan mijn theorie wil ik snel beginnen.

    Les:
    - Misfire - 18 - geslaagd theorie
    - IrishNialler - 18 - geslaagd theorie
    - JamesPotter - 17 - geslaagd theorie
    - SPECS - 17 - geslaagd theorie
    - SleepyAsh - 19
    - Cherilyn - 17
    - Harrysbum - 17 - geslaagd theorie
    - Norman - 18 - geslaagd theorie, TTT
    - Ailine - 18
    - Bugs - 18 - geslaagd theorie
    - Endress - 18 - geslaagd theorie
    - Inmiscible - 18
    - Kern - 18
    - Rewritten - 17
    - Morgiana - 18 - geslaagd theorie
    - Apocalyptic - 21 - geslaagd theorie, TTT
    - Altaria - 17 - geslaagd theorie
    - JBarakat - 17
    - Dormiveglia - 17
    - Serenata - 18
    - Philip - 19 - geslaagd theorie
    - Scully - 18
    - IamSherlocked - 21
    - Holzel - 16
    Rijbewijs:
    - Isimat - 19 - (2013)
    - Chandler - 19 - (2013)
    - Gibbs - 18 - (2015)
    - Rider - 18 - (2013)
    - Amiable - 21 - (2013)
    - Oakenshield - 24 - (2011)
    - PukkelxDing - 21 - (2014)
    - Maleficia - 18 - (2014)
    - Zeratul - 19 - (2012)
    - Barnabas - 21 - (2012)
    - Genius - - (2012)
    - Dysphoria - 20 - (2013)
    - Karabatic - 18 - (2014)
    - StephenFry - 19
    - Scandal - 22 - (2011)
    - Dauth - 21 - (2015)
    - Lesnar - 20 - (2013)
    - Ichabod - 17 - (2015)
    - nerveus - 19 - (2014)
    - Vanderbilt - 20 - (2013)
    - 324B21 - 19 - (2014)
    - Halseys - 18 - (2015)
    - Cresseyde - 18 - (2015)
    - Elvenking - 19 - (2014)
    - xMissMarije - 19 - (2015)
    - Ethan - 19 - (2015)
    - Meraki - 19 - (2014)
    Wil gaan lessen:
    - Taytay - 17
    - Harris - 18
    - Quiver - 17
    - Rewritten - 17

    [ bericht aangepast op 11 sep 2015 - 17:47 ]


    i put the fun in funeral

    Polo schreef:
    Ikikikikik!
    Ik heb les (net gehad trouwens) en volgende week maandag heb ik mijn theorie -.-"
    Ik ben trouwens net 19 geworden. ^^


    Eindelijk, een lotgenoot!

    Mijn broer is vier keer gezakt voor zijn praktijk en is er voor nu helemaal mee gestopt. Hartstikke zonde natuurlijk, maar ja, zijn keuze :p. Ik weet dat mijn familie nu stiekem extra van mij verlangt dat ik mijn rijbewijs snel haal, woops.


    i put the fun in funeral

    OakenshieId schreef:
    (...)

    Jeetje. Nou ja, het is niet dat ik me schaam. Maar het was wel kut en duur. xD
    Maar ja, daar kun je dan over meepraten.
    Inderdaad zeg. Ik heb in eerste instantie heb ik alles zelf betaald. Maar op een gegeven moment duurde het zo lang dat ik simpelweg geen geld meer had. Toen heeft mijn vader me gespekt. Anders had ik nu nog niet mijn rijbewijs xD Ik heb al twee keer mijn theorie moeten halen omdat de eerste was verlopen naar 1,5 jaar. Het had bijna voor de derde keer gemoeten als ik in november was gezakt. Mijn theorie verliep op 23 november en ik moest 18 november afrijden.

    [ bericht aangepast op 12 jan 2015 - 14:27 ]


    Life is hard and then we die

    Wow, ik vond mijzelf echt ontzettend sloom en duur, maar dat blijkt dus nog wel mee te vallen. Ik heb denk iets van 40/50 uur in totaal les gehad. Het plan was in eerste instantie om 36 uur te lessen en daarna een examen, maar dat is uiteindelijk wat meer geworden, omdat ik wist dat als ik toen examen ging doen, ik nog veel te onzeker zou zijn geweest.


    Happy Birthday my Potter!

    Overkill schreef:
    Voor de mensen met een rijbewijs: hoe lang duurde het voordat jullie zelfverzekerd achter het stuur zaten? Ik kan me voorstellen dat het aardig wennen is dat er geen instructeur met pedalen meer naast je zit :Y).


    In het begin reed ik gelukkig altijd nog met mijn ouders ernaast, maar op een ochtend had ik me verslapen, en was ik dus te laat voor de bus naar Nijmegen. Mijn vader zei toen: 'pak de de auto maar'. Dat was de eerste keer dat ik alleen reed, en ik vond het heel eng. Nu vind ik rijden gelukkig allang niet meer eng (:


    Travel far enough, you'll meet yourself

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Inderdaad zeg. Ik heb in eerste instantie heb ik alles zelf betaald. Maar op een gegeven moment duurde het zo lang dat ik simpelweg geen geld meer had. Toen heeft mijn vader me gespekt. Anders had ik nu nog niet mijn rijbewijs xD Ik heb al twee keer mijn theorie moeten halen omdat de eerste was verlopen naar 1,5 jaar. Het had bijna voor de derde keer gemoeten als ik in november was gezakt. Mijn theorie verliep op 23 november en ik moest 18 november afrijden.


    Pff dat is ook lekker zeg. :/
    Nou gelukkig had je hem toen wel.(:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Overkill schreef:
    Voor de mensen met een rijbewijs: hoe lang duurde het voordat jullie zelfverzekerd achter het stuur zaten? Ik kan me voorstellen dat het aardig wennen is dat er geen instructeur met pedalen meer naast je zit :Y).
    Uhm, naja zelfverzekerd zit ik wel achter het stuur hoor. De enige momenten waarop ik even mijn adem in houd zijn de momenten waarop ik weet dat ik eigenlijk te moe ben om te rijden en dan toch wel moet rijden... Ik ben veel minder alert als ik moe ben. Gelukkig is dat alleen in de avond en dan zijn er natuurlijk veel minder mensen op de weg.


    Life is hard and then we die

    Polo schreef:
    (...)
    Je kunt beter tijdens je rijlessen je theorie halen. Ik pas mijn theorie al veel makkelijker toe en heel veel leer ik stiekem al tijdens mijn rijlessen ipv uit mijn boekje.

    Daar heb je ook een punt, maar ik ben bang dat ik mijn theorie niet ga halen en ik dan niet verder kan met de praktijklessen - zoals een vriendin van mij dat nu heeft. Ze moet nu eerst haar theorie halen en heeft een pauze op de praktijk, en dat wil ik nou net niet hebben. :Y)


    Pretty is just a pretty word.

    Hoe vinden jullie rijden in het donker en/of met regen? Ik had beide tijdens mijn vorige les, en ik moet zeggen dat ik er weinig last van had. Nu doet mijn instructeur ook nog wel veel kijk werk voor me, dus dat zal ook wel een rol hebben gespeeld.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    Hoe vinden jullie rijden in het donker en/of met regen? Ik had beide tijdens mijn vorige les, en ik moet zeggen dat ik er weinig last van had. Nu doet mijn instructeur ook nog wel veel kijk werk voor me, dus dat zal ook wel een rol hebben gespeeld.


    Donker met regen vind ik niet erg op de snelweg, maar op een weg tussen twee dorpen in is het wel heel vervelend.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Overkill schreef:
    (...)

    Eindelijk, een lotgenoot!

    Mijn broer is vier keer gezakt voor zijn praktijk en is er voor nu helemaal mee gestopt. Hartstikke zonde natuurlijk, maar ja, zijn keuze :p. Ik weet dat mijn familie nu stiekem extra van mij verlangt dat ik mijn rijbewijs snel haal, woops.

    Ah je moet geen druk voelen. En echt zonde dat je broer is gestopt. Wou hij geen staatsexamen doen?
    Zo dacht ik er ook over toen ik 4x was gezakt, IK STOP!. Mijn ouders hebben mij een tijdje in die waan gehouden. Volgens hun was het prima, maar één week later moesten we toch maar eens om tafel. Toen hebben we samen besloten dat ik er gewoon voor ging en ja hoor ik heb hem de vijfde keer gewoon gehaald! Staatsexamen vond ik echt heel relax!

    Ik heb in totaal 55 tot 60 rijlessen gehad, maar dat valt nog mee gezien het aantal keren dat ik heb moeten afrijden.


    'Nobody said it was easy

    Ik heb mijn rijbewijs gehaald in oktober. 2014 dus!


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Ik weet dat ik dit ook kan opzoeken maar ik wil t van jullie horen.
    Ik ben momenteel net 16 en je mag vanaf 16,5 aan je auto-theorieexamen beginnen. Ik ga dit ook doen, maar nu komt het.
    Wat is slimmer, theorie halen als ik (bíjna) 17 ben en dan daarna gelijk mijn praktijk kan doen (als alles goed verloopt natuurlijk) óf als ik 16,5 ben theorie doen en dan wachten tot ik 17 ben? (:

    Ik heb mn rijbewijs sinds 13 december 2012
    En al heel flink wat kilometers achter de rug sinds ik een auto heb ;D


    It's high noon.

    Marguerite schreef:
    Ik weet dat ik dit ook kan opzoeken maar ik wil t van jullie horen.
    Ik ben momenteel net 16 en je mag vanaf 16,5 aan je auto-theorieexamen beginnen. Ik ga dit ook doen, maar nu komt het.
    Wat is slimmer, theorie halen als ik (bíjna) 17 ben en dan daarna gelijk mijn praktijk kan doen (als alles goed verloopt natuurlijk) óf als ik 16,5 ben theorie doen en dan wachten tot ik 17 ben? (:


    Gewoon beginnen met praktijk en tijdens praktijk je theorie doen. Rond de 10 lessen of zo. Dan heb je ook praktijk ervaring.

    [ bericht aangepast op 12 jan 2015 - 17:21 ]


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Ik hen mn theorie in December behaald en heb nu acht rijlessen gehad en ik rij een keer in de week


    Change is for weirdos ~ Niall Horan