• Hello ^^

    Ik weet eigenlijk niet hoeveel autorijdende/rijles nemende Quizletters er hier rondzwerven, dus ik hoop dat er genoeg animo is voor een speciaal topic. Dit topic is bestemd voor iedereen die wil gaan lessen, het al doet, of zelfs zijn rijbewijs al heeft. Zelf vind ik het altijd fijn om mensen lastig te vallen met mijn rijles-avonturen en te luisteren naar de herkenbare verhalen anderen. Maar ook voor vragen en stress is dit topic uitermate geschikt.

    Op het moment heb ik 8 lessen van 1 uur gehad, wat helemaal niet veel is, maar toch wel zo voelt haha. In het begin leste ik 1x in de week, maar nu les ik 2x, omdat je er dan wat beter in blijft. Aan mijn theorie wil ik snel beginnen.

    Les:
    - Misfire - 18 - geslaagd theorie
    - IrishNialler - 18 - geslaagd theorie
    - JamesPotter - 17 - geslaagd theorie
    - SPECS - 17 - geslaagd theorie
    - SleepyAsh - 19
    - Cherilyn - 17
    - Harrysbum - 17 - geslaagd theorie
    - Norman - 18 - geslaagd theorie, TTT
    - Ailine - 18
    - Bugs - 18 - geslaagd theorie
    - Endress - 18 - geslaagd theorie
    - Inmiscible - 18
    - Kern - 18
    - Rewritten - 17
    - Morgiana - 18 - geslaagd theorie
    - Apocalyptic - 21 - geslaagd theorie, TTT
    - Altaria - 17 - geslaagd theorie
    - JBarakat - 17
    - Dormiveglia - 17
    - Serenata - 18
    - Philip - 19 - geslaagd theorie
    - Scully - 18
    - IamSherlocked - 21
    - Holzel - 16
    Rijbewijs:
    - Isimat - 19 - (2013)
    - Chandler - 19 - (2013)
    - Gibbs - 18 - (2015)
    - Rider - 18 - (2013)
    - Amiable - 21 - (2013)
    - Oakenshield - 24 - (2011)
    - PukkelxDing - 21 - (2014)
    - Maleficia - 18 - (2014)
    - Zeratul - 19 - (2012)
    - Barnabas - 21 - (2012)
    - Genius - - (2012)
    - Dysphoria - 20 - (2013)
    - Karabatic - 18 - (2014)
    - StephenFry - 19
    - Scandal - 22 - (2011)
    - Dauth - 21 - (2015)
    - Lesnar - 20 - (2013)
    - Ichabod - 17 - (2015)
    - nerveus - 19 - (2014)
    - Vanderbilt - 20 - (2013)
    - 324B21 - 19 - (2014)
    - Halseys - 18 - (2015)
    - Cresseyde - 18 - (2015)
    - Elvenking - 19 - (2014)
    - xMissMarije - 19 - (2015)
    - Ethan - 19 - (2015)
    - Meraki - 19 - (2014)
    Wil gaan lessen:
    - Taytay - 17
    - Harris - 18
    - Quiver - 17
    - Rewritten - 17

    [ bericht aangepast op 11 sep 2015 - 17:47 ]


    i put the fun in funeral

    Ik heb mijn rijbewijs sinds 11 augustus 2014.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Karabatic schreef:
    Ik heb mijn rijbewijs sinds 11 augustus 2014.

    11 augustus is een fantastische datum. :Y)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Vandaag alle bijzondere verrichtingen gedaan, awwwwyis. Ik loop op schema volgens mijn instructeur, dus dat is fijn om te horen. Volgende week gaan we alles nog een keer herhalen en daarna door met kijken en voorrang e.d.

    Deze les, zoals gebruikelijk (wat nog wel een beetje mag zo in het begin, vind ik zelf :p) een paar klunzige acties gehad. Op een gegeven moment reed ik in een nogal vreemd, erg nauw straatje en ik moest de bocht door. Ik weet niet wat er precies gebeurde, maar opeens stond ik op de stoep en sloeg de motor af haha. Ik heb nog wel eens moeite met mijn plek op de weg inschatten. Later begon mijn instructeur vrij uitgebreid over zijn avondeten te praten, hoe blij hij was dat hij eindelijk weer eens Hollandse kost zou eten, en toen kreeg ik honger.


    i put the fun in funeral

    Ik moet zo weer. Best zenuwachtig zoals gewoonlijk


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    Ik moet zo weer. Best zenuwachtig zoals gewoonlijk


    Ik ook hoor, al hoop ik dat dit met de tijd wel zal wegtrekken :x


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    Ik ook hoor, al hoop ik dat dit met de tijd wel zal wegtrekken :x


    Hoop ik ook ja. Ik ben al bijna een jaar bezig, maar het blijft spannend


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik heb al les gehad, omgeveer 16 lessen en ben nu bezig met theorie. Brn 17 jaar btw

    Ik heb al een stuk of 20 lessen gehad (ik weet het niet precies en heb geen zin om nu dat kaartje te pakken..). Af en toe ben ik bezig met de theorie en ik ben 17 jaar.


    There is nothing more badass than being yourself

    Rijden/reden jullie in een diesel- of een benzine-auto? Ik rij zelf benzine, maar ik geloof dat dat redelijk uitzonderlijk voor lesauto's. Ik vraag me wel echt af hoe groot het verschil is.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    Rijden/reden jullie in een diesel- of een benzine-auto? Ik rij zelf benzine, maar ik geloof dat dat redelijk uitzonderlijk voor lesauto's. Ik vraag me wel echt af hoe groot het verschil is.


    Ik reed in diesel en toen ik daarna in mijn moeders auto ging rijden, benzine, kwam ik voor het probleem te staan dat je daarmee niet op de koppeling kon rijden, zoals wel kon in mijn rijlesauto en wat ik dus geleerd had. Sloeg mijn auto ff vaak af de eerste vijf minuten :') Daarna was ik gewend en was er niks meer aan de hand.


    Happy Birthday my Potter!

    Vandaag mijn theorie binnengehaald hoor jongens! En wat ben ik er ongelofelijk blij mee, haha!

    Heb nu een les of 20 gehad dus de tussentijdse toets komt er binnenkort ook aan!


    “A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Rider schreef:
    (...)

    Ik reed in diesel en toen ik daarna in mijn moeders auto ging rijden, benzine, kwam ik voor het probleem te staan dat je daarmee niet op de koppeling kon rijden, zoals wel kon in mijn rijlesauto en wat ik dus geleerd had. Sloeg mijn auto ff vaak af de eerste vijf minuten :') Daarna was ik gewend en was er niks meer aan de hand.


    Met mijn lesauto kan ik wel op de koppeling rijden... Ik kan alleen niet de koppeling te ver laten opkomen, want dan zou de motor afslaan (wat me laatst gebeurde voor een stoplicht). Ik weet niet of je dat bedoelt?

    @Bolin: gefeliciteerd! ^^


    i put the fun in funeral

    Rider schreef:
    (...)

    Ik reed in diesel en toen ik daarna in mijn moeders auto ging rijden, benzine, kwam ik voor het probleem te staan dat je daarmee niet op de koppeling kon rijden, zoals wel kon in mijn rijlesauto en wat ik dus geleerd had. Sloeg mijn auto ff vaak af de eerste vijf minuten :') Daarna was ik gewend en was er niks meer aan de hand.

    Daar ben ik ook bang voor. x'D Maarja, komt allemaal wel. Ik rijd trouwens diesel.
    Heeft een van jullie ook het stop-and-go-systeem? Het is best handig (als je auto afslaat hoef je alleen de koppeling in te trappen en hij rijdt weer), alleen ik denk dat ik hilarische momenten ga hebben als ik net op mezelf rij omdat de meeste auto's dat niet hebben en dat ik dan de koppeling voor niks in ga trappen :W


    Deep inside, I've never felt alive

    Overkill schreef:
    (...)

    Met mijn lesauto kan ik wel op de koppeling rijden... Ik kan alleen niet de koppeling te ver laten opkomen, want dan zou de motor afslaan (wat me laatst gebeurde voor een stoplicht). Ik weet niet of je dat bedoelt?

    @Bolin: gefeliciteerd! ^^

    Een diesel gaat rijden als je de koppeling op laat komen. Je hoeft niet bij te gassen.


    Deep inside, I've never felt alive

    Polo schreef:
    (...)
    Daar ben ik ook bang voor. x'D Maarja, komt allemaal wel. Ik rijd trouwens diesel.
    Heeft een van jullie ook het stop-and-go-systeem? Het is best handig (als je auto afslaat hoef je alleen de koppeling in te trappen en hij rijdt weer), alleen ik denk dat ik hilarische momenten ga hebben als ik net op mezelf rij omdat de meeste auto's dat niet hebben en dat ik dan de koppeling voor niks in ga trappen :W


    Dat klinkt handig! In het begin liet ik de motor nooit afslaan, dus ik dacht al helemaal dat ik er talent voor had. Tegenwoordig laat ik 'em iedere les wel een keer afslaan, haha.


    i put the fun in funeral