• Hello ^^

    Ik weet eigenlijk niet hoeveel autorijdende/rijles nemende Quizletters er hier rondzwerven, dus ik hoop dat er genoeg animo is voor een speciaal topic. Dit topic is bestemd voor iedereen die wil gaan lessen, het al doet, of zelfs zijn rijbewijs al heeft. Zelf vind ik het altijd fijn om mensen lastig te vallen met mijn rijles-avonturen en te luisteren naar de herkenbare verhalen anderen. Maar ook voor vragen en stress is dit topic uitermate geschikt.

    Op het moment heb ik 8 lessen van 1 uur gehad, wat helemaal niet veel is, maar toch wel zo voelt haha. In het begin leste ik 1x in de week, maar nu les ik 2x, omdat je er dan wat beter in blijft. Aan mijn theorie wil ik snel beginnen.

    Les:
    - Misfire - 18 - geslaagd theorie
    - IrishNialler - 18 - geslaagd theorie
    - JamesPotter - 17 - geslaagd theorie
    - SPECS - 17 - geslaagd theorie
    - SleepyAsh - 19
    - Cherilyn - 17
    - Harrysbum - 17 - geslaagd theorie
    - Norman - 18 - geslaagd theorie, TTT
    - Ailine - 18
    - Bugs - 18 - geslaagd theorie
    - Endress - 18 - geslaagd theorie
    - Inmiscible - 18
    - Kern - 18
    - Rewritten - 17
    - Morgiana - 18 - geslaagd theorie
    - Apocalyptic - 21 - geslaagd theorie, TTT
    - Altaria - 17 - geslaagd theorie
    - JBarakat - 17
    - Dormiveglia - 17
    - Serenata - 18
    - Philip - 19 - geslaagd theorie
    - Scully - 18
    - IamSherlocked - 21
    - Holzel - 16
    Rijbewijs:
    - Isimat - 19 - (2013)
    - Chandler - 19 - (2013)
    - Gibbs - 18 - (2015)
    - Rider - 18 - (2013)
    - Amiable - 21 - (2013)
    - Oakenshield - 24 - (2011)
    - PukkelxDing - 21 - (2014)
    - Maleficia - 18 - (2014)
    - Zeratul - 19 - (2012)
    - Barnabas - 21 - (2012)
    - Genius - - (2012)
    - Dysphoria - 20 - (2013)
    - Karabatic - 18 - (2014)
    - StephenFry - 19
    - Scandal - 22 - (2011)
    - Dauth - 21 - (2015)
    - Lesnar - 20 - (2013)
    - Ichabod - 17 - (2015)
    - nerveus - 19 - (2014)
    - Vanderbilt - 20 - (2013)
    - 324B21 - 19 - (2014)
    - Halseys - 18 - (2015)
    - Cresseyde - 18 - (2015)
    - Elvenking - 19 - (2014)
    - xMissMarije - 19 - (2015)
    - Ethan - 19 - (2015)
    - Meraki - 19 - (2014)
    Wil gaan lessen:
    - Taytay - 17
    - Harris - 18
    - Quiver - 17
    - Rewritten - 17

    [ bericht aangepast op 11 sep 2015 - 17:47 ]


    i put the fun in funeral

    Ik heb nog altijd rijles, en heb sinds vandaag m'n theorie gehaald! Oh, ik ben btw 17.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Polo schreef:
    (...)
    Daar ben ik ook bang voor. x'D Maarja, komt allemaal wel. Ik rijd trouwens diesel.
    Heeft een van jullie ook het stop-and-go-systeem? Het is best handig (als je auto afslaat hoef je alleen de koppeling in te trappen en hij rijdt weer), alleen ik denk dat ik hilarische momenten ga hebben als ik net op mezelf rij omdat de meeste auto's dat niet hebben en dat ik dan de koppeling voor niks in ga trappen :W


    Jup. Dat had ik ook in mijn lesauto. Heerlijk!
    Alleen mijn vaders auto heeft het niet. Zal wennen worden. :')


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Polo schreef:
    (...)
    Daar ben ik ook bang voor. x'D Maarja, komt allemaal wel. Ik rijd trouwens diesel.
    Heeft een van jullie ook het stop-and-go-systeem? Het is best handig (als je auto afslaat hoef je alleen de koppeling in te trappen en hij rijdt weer), alleen ik denk dat ik hilarische momenten ga hebben als ik net op mezelf rij omdat de meeste auto's dat niet hebben en dat ik dan de koppeling voor niks in ga trappen :W


    Jup in mijn lesauto zat dat ook. En ik had dat nutteloos intrappen overigens helemaal niet, dus misschien valt dat bij jou ook wel mee.


    Happy Birthday my Potter!

    Polo schreef:
    (...)
    Een diesel gaat rijden als je de koppeling op laat komen. Je hoeft niet bij te gassen.


    Idd, dat bedoelde ik. Super handig in een file of op een parkeerplaats etc. Ik mis dat zo erg hè. Ik kan nu ook prima zonder, maar toch. Ik was er helemaal op ingesteld :')


    Happy Birthday my Potter!

    Wat hebben jullie allemaal laat je theorie! Ik had nog maar 1 les gehad toen ik al theorie had!

    Nou mijn les ging trouwens hartstikke goed! We gaan een afspraak maken voor een TTT! ;D


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Door dit topic zit ik er over te denken om rijlessen te nemen. Ik zal sowieso dan op les gaan bij de rijinstructeur waar allebei mijn broers hebben gelest.
    Hopelijk lukt het me dan om een rijbewijs te halen. Ik heb namelijk geen idee hoe ik in het verkeer zal zijn.
    Mijn leeftijd is trouwens 18.

    [ bericht aangepast op 13 jan 2015 - 22:46 ]


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    CrissSquared schreef:
    Door dit topic zit ik er over te denken om rijlessen te nemen. Ik zal sowieso dan op les gaan bij de rijinstructeur waar allebei mijn broers hebben gelest.
    Hopelijk lukt het me dan om een rijbewijs te halen. Ik heb namelijk geen idee hoe ik in het verkeer zal zijn.
    Mijn leeftijd is trouwens 18.


    Gewoon doen. Rijden is leuk. :Y)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Overkill schreef:
    Hoe vinden jullie rijden in het donker en/of met regen? Ik had beide tijdens mijn vorige les, en ik moet zeggen dat ik er weinig last van had. Nu doet mijn instructeur ook nog wel veel kijk werk voor me, dus dat zal ook wel een rol hebben gespeeld.
    Juist geen problemen mee, zeker niet in de bebouwde kom. Ervan uitgaande dat iedereen licht heeft kun je mensen beter zien juist door die lichten (Y)


    Life is hard and then we die

    Zou ik op de lijst mogen van mensen die bezig zijn met rijles :Y)? Ik ben achttien.


    Ik vroeg me af, zijn er onder jullie mensen die een faalangst rijexamen hebben gedaan? En zo ja, wat vonden jullie er van?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ugh ik heb geen zin. Over een half uur maar ik ben bang. De vorige keer moest ik er helemaal inkomen en ging het bagger


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ailine schreef:
    Zou ik op de lijst mogen van mensen die bezig zijn met rijles :Y)? Ik ben achttien.


    Ik vroeg me af, zijn er onder jullie mensen die een faalangst rijexamen hebben gedaan? En zo ja, wat vonden jullie er van?


    *steekt hand op* Ik.

    Ik had eerst een regulier examen, en mijn 2e examen was een faalangstexamen. Bij het regulier gingen we handen schudden, beetje identiteitdinges controleren en direct de auto in en rijden.
    Bij het faalangstexamen werd er eerst een gesprekje gehouden en stelde de man me wat op me gerust. Vroeg hij wat ik fijn vond tijdens het auto rijden en wat niet. En hij zou alles een beetje opbouwen. Dus makkelijk beginnen en me steeds iets meer uitdagen. Dit vond ik wel fijn. Ik wist waar ik aan toe was en mijn examinator wist ook hoe hij doen moest zodat ik niet in paniek zou raken. Volgens mij weten alle examinators van een faalangstexamen dit wel.
    Het kost wel wat meer dan een regulier examen though. Maar dat verschilt per rijschool hoeveel.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Lijst is weer bijgewerkt :Y).

    @JamesPotter: Spannend! ;3
    @CrissSquared: Inderdaad, gewoon beginnen. It's fun.
    @IrishNialler: Hoe ging 't?


    i put the fun in funeral

    @Overkill het ging echt super goed. al moet ik wel wat beter op gevaar letten. Het p laten komen had ik af en toe moeite maar deze les totaal niet en alles ging prima =3

    Lol papa wijs gemaakt dat ik volgende week voor praktijk mag. heb pas negen lessen. 'Ohh mijn dochter is geweldig' reageert hij ahahhaha


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik wil eigenlijk eerst een diploma halen voordat ik ga beginnen aan rijlessen. Volgend schooljaar zit ik namelijk al in mijn examenjaar en ik wil dan niet ook nog theorie-examens erbij hebben waar ik voor moet leren.
    Ik heb nog alle tijd om mijn rijbewijs te halen, dus het staat voorlopig in de wacht.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Gibbs schreef:
    (...)

    *steekt hand op* Ik.

    Ik had eerst een regulier examen, en mijn 2e examen was een faalangstexamen. Bij het regulier gingen we handen schudden, beetje identiteitdinges controleren en direct de auto in en rijden.
    Bij het faalangstexamen werd er eerst een gesprekje gehouden en stelde de man me wat op me gerust. Vroeg hij wat ik fijn vond tijdens het auto rijden en wat niet. En hij zou alles een beetje opbouwen. Dus makkelijk beginnen en me steeds iets meer uitdagen. Dit vond ik wel fijn. Ik wist waar ik aan toe was en mijn examinator wist ook hoe hij doen moest zodat ik niet in paniek zou raken. Volgens mij weten alle examinators van een faalangstexamen dit wel.
    Het kost wel wat meer dan een regulier examen though. Maar dat verschilt per rijschool hoeveel.


    Ah, nice.
    Ik ga zelf ook een faalangstexamen doen, al gaat het nog wel lang duren voordat dat gaat gebeuren :')
    Had je ook een tussentijdsetoets gedaan?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered