• Heb ik laatst ontdekt. (cat)

    En dan heb ik het over bordspelletjes. Ik speel bijvoorbeeld ook games, en dan boeit het me echt niets als ik verlies. Vind t wel jammer als ik een heel goed rondje heb gehad maar ik ga dan gewoon weer door.
    Van vroeger kan ik me niet herinneren dat ik niet tegen verliezen kon, maar sinds kort ben ik bordspelletjes gaan spelen met mijn vriend. En ik word zo erg chagrijnig als ik verlies. Ik snap niet zo goed waarom, want ja, het is inderdaad maar een spelletje. Ik vind het jammer, want ik houd van bordspelen ^^

    Anyways, meer mensen die last hebben van niet tegen je verlies kunnen? Tips?


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Ik heb dat ook heel erg :'D Ik scheld heel erg...


    What would Emma do?

    Haha, ik kan ook absoluut niet tegen mijn verlies. En dan al helemaal als ik verlies van iemand die een stuk jonger is dan ik ben, bijvoorbeeld mijn broertjes.


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Ik heb afgelopen zomers geleerd om tegen mijn verlies te kunnen, omdat een meisje van tien jaar me op de camping waar we elk jaar komen steeds versloeg met het spelen van memory. Tot ik op een gegeven moment ontdekte dat ze vals speelde door kaartjes op een bepaalde manier neer te leggen. :')


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Als kind heel slecht, daarom heb ik een hekel gekregen aan bordspelletjes XD.


    No growth of the heart is ever a waste

    Eh, ja, ik wil graag zeggen dat ik er tegen kan, maar dan spreek ik mezelf tegen. Het onderhuidse gekriebel dat ik de neiging heb om het bordspel naar buiten te gooien en misschien ook wel met de winnaar (als deze arrogant uit de hoogte gaat doen) moet ik echt enorm tegenhouden. En ja, dan moet ik maar schelden om het enigszins te evenaren.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    StephenFry schreef:
    Ik heb dat ook heel erg :'D Ik scheld heel erg...


    26 - 02 - '16

    Lang leve vals spelen (cat)


    wat was dit ookalweer

    Ik kan er niet goed tegen. Vooral als het iemand is die altijd wint. Dan ben ik echt boos. Ik ben op mijn ergst tijdens het spel als ik weet dat ik ga verliezen en er niks aan kan doen.

    Gelukkig verlies ik niet altijd.


    Physics is awesome

    Beckmann schreef:
    Ik kan er niet goed tegen. Vooral als het iemand is die altijd wint. Dan ben ik echt boos. Ik ben op mijn ergst tijdens het spel als ik weet dat ik ga verliezen en er niks aan kan doen.

    Gelukkig verlies ik niet altijd.


    Precies, mijn vriend is toevallig een hele goede speler in gewoon alles. (cat)


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Tsuchiya schreef:
    Eh, ja, ik wil graag zeggen dat ik er tegen kan, maar dan spreek ik mezelf tegen. Het onderhuidse gekriebel dat ik de neiging heb om het bordspel naar buiten te gooien en misschien ook wel met de winnaar (als deze arrogant uit de hoogte gaat doen) moet ik echt enorm tegenhouden. En ja, dan moet ik maar schelden om het enigszins te evenaren.


    Maar ik blijf altijd heel rustig en doe net alsof ik er heel erg goed tegen kan. Mijn broer wint altijd met spelletjes en hoewel we het anders heel goed kunnen vinden, kan ik hem echt niet uitstaan als hij weer wint. Ik loop vaak weg tijdens spelletjes en kan het spelletje 'Risk' al helemaal niet meer spelen omdat ik dan té boos kan worden.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Tsuchiya schreef:
    Eh, ja, ik wil graag zeggen dat ik er tegen kan, maar dan spreek ik mezelf tegen. Het onderhuidse gekriebel dat ik de neiging heb om het bordspel naar buiten te gooien en misschien ook wel met de winnaar (als deze arrogant uit de hoogte gaat doen) moet ik echt enorm tegenhouden. En ja, dan moet ik maar schelden om het enigszins te evenaren.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik vind verliezen niet echt leuk, maar dat maakt mij niet echt veel uit. Ik kan er eerder niet tegen dat mijn vriend altijd wint.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik kan er niet tegen als mensen tijdens een spelletje, bijvoorbeeld Kolonisten, telkens jou uitkiezen om een kaart van te trekken, terwijl jij niet eens eerste staat. Ik kan dus echt niet tegen mijn verlies, of in ieder geval van die opmerkingen. :'D


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Ik heb het afgeleerd door heel veel met kleine kinderen te spelen en die soms te laten winnen. (:


    Mhm?

    Volgens mij kunnen best veel mensen er (stiekem) niet tegen. Ik kan er soms tegen, soms niet.. Maar ik kan er meestal het slechtst tegen als mijn broer van me wint. Hij reageert dan ook wel eens heel irritant op dat moment en gedraagt zich op zo'n manier die me het bloed onder mijn nagels vandaan kan halen. Het is soms ook best irritant als ik ergens goed in blijk te zijn, en hij er weer eens per se beter in moet zijn. Maar er heeft zich een flinke verbetering in vergelijking met vroeger plaatsgevonden.

    Zelf denk ik dat het het soms beter is om het wel te zeggen wanneer je weet dat je niet tegen je verlies kan. Als je het continu verbergt bedrieg je daar jezelf ook snel mee en wordt het volgens mij eerder nog erger. Het verschilt natuurlijk per situatie of je wilt dat je medespelers het weten, maar wanneer je bijvoorbeeld bent met vrienden, zou het niet al te veel kwaad moeten kunnen. Als het dan wordt gevraagd, kan je misschien zeggen: "Eigenlijk niet altijd, maar ik zal proberen me zo redelijk mogelijk te gedragen." Er zijn genoeg mensen die dat kunnen begrijpen, onder andere door ervaring.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…