• In het begin van vorig schooljaar heb ik een paar nieuwe vriendinnen ontmoet via vriendinnen van school. Twee ervan kende ik al langer (die noem ik even groep 1), de twee andere (groep 2) kende ik nog niet zo lang. De twee andere hadden buiten school nog een stuk of 3 vriendinnen (groep 3). Met die volledige groep (1, 2 en 3) hebben we al enkele dingen samen gaan doen enzo...
    1 van de personen van groep 3 hen was deze week jarig, en nog één van 3 volgende week. Vandaag werd ik in een groepsgesprek gezet door de zus van iemand van 3, waarin ze zei dat ze een verrassingsfeestje voor hen gingen houden. Maar ik ben nogal een flapuit en vertelde dit tegen de rest van het hele groepje op school (1&2 dus) - waarbij twee mensen zaten die niet in dit groepsgesprek zaten (de mensen van 1). Zij waren niet uitgenodigd blijkbaar en ik vroeg me af waarom, maar kreeg geen antwoord.
    's Avonds krijg ik een bericht van één van de personen uit 2. Ze zei dat het niet de bedoeling was dat ik het had over het feest met de personen van 1, omdat het feest enkel was voor echt de close vriendinnen van de jarige mensen, en die zus had mij per ongeluk bij het gesprek gezet (ik ben wel vrienden met hen, maar niet zo close dus)

    Nu ben ik dus wel uitgenodigd, maar het was niet echt de bedoeling, en de personen aan wie ik al raad gevraagd heb, weten niet wat ik moet doen.
    Als ik ga, zou ik het wel leuk vinden, maar zullen de personen van 1 niet echt blij zijn en zich waarschijnlijk uitgesloten voelen. Bovendien weet ik ook dat er iemand komt waar ik soort van een crush op heb.
    Maar als ik niet ga, weet ik dat ik het enorm jammer ga vinden omdat ik graag dingen ga doen met mensen, maar ze zullen me er misschien niet graag bij hebben, en ik zie mijn crush ook niet heel vaak (we praten meestal online, sinds we ver uiteen wonen).
    Wat zouden jullie doen in mijn plaats?

    Alvast bedankt!

    Avarosa schreef:
    Laat die wijven zitten en doe iets leuks met je andere vriendinnen. Je hebt toch niks aan zulke huppelkutjes. Wel ontzettend lame dat ze afkomen met het excuus dat het niet de bedoeling was dat je kwam. Hoe arrogant is dat.

    Echt he. Dat dan ook nog gewoon durven zeggen. Dat is gewoon gemeen.


    ars moriendi

    Ik vind het echt niet normaal dat ze dan ook gewoon zeggen dat het niet de bedoeling was je uit te nodigen, ik zou met echt niet meer gewenst voelen dan.
    Maar als jij denkt dat je het gewoon naar je zin gaat hebben, waarom zou je niet gaan?