• Hallo creatieve zielen c:

    Al een aantal weken ben ik druk aan het denken en schrijven aan mijn verhaal. Maar er zijn onderweg een aantal problemen waar ik op stuitte en jullie hulp voor nodig heb!

    Eliane, dochter uit een zeer rijke familie, besluit haar eigen vleugels uit te strekken en op zoek te gaan naar een manier om haar leven te leiden zonder de welvaart en constante ondersteuning van haar ouders, waarvan ze betwijfelt of die op eerlijke manier verkregen is.
    "Een jonge vogel springt uit het nest om voor de eerste keer te leren vliegen. Dat is precies wat ik nu moet doen. Uit mijn nest springen en misschien val ik, maar misschien vlieg ik. En dat is het beste wat me nu kan gebeuren.

    Ze gaat werken in een bejaardentehuis, waar ze de ouderen bezig houdt en met ze praat. Ze speelt het Heilige Pokerspel - een spel waarbij de verliezer het geld krijgt en de verliezer een geheim moet delen - met vier anderen waarbij het leven allemaal anders ging dan ze verwachtten. Door de bejaarden en deze mensen leert ze dat ze opgroeide met privileges in plaats van ongeluk en dat ze meer kansen heeft gehad dan iedereen daar.
    "Je snapt het gewoon niet, Eli. Niet iedereen is in een gouden wieg gelegd en heeft succes en rijkdom gekregen als voedsel. Dus ik laat het niet toe dat je ook maar voor een seconde medelijden hebt met jezelf, want jij kréég dit. Zij niet, ik niet."


    Nu zijn er twee manieren hoe ik dit kan gaan aanpakken: ten eerste kan ik me heel erg focussen op de verhalen die de ouderen haar vertellen en die aanpassen op de verloop van het grote verhaal. Maar ik kan het ook wat algemener maken door haar allerlei dingen verteld te laten krijgen door de mensen die meedoen aan het Heilige Pokerspel.
    Na weken vol uitschrijven, twijfelen en voor- en nadelen met elkaar afwegen, weet ik het nog steeds niets. Dus hierbij de vraag: wat lijkt jullie het leukst? Dat het verhaal ingedeeld is aan de hand van de verhalen van de ouderen, of dat de verhalen wat subtieler door het verhaal verweven zijn.

    Alvast bedankt voor het lezen c:


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    In ieder geval moeten de verhalen van die ouderen een grote rol spelen in het verhaal, want dat lijkt me erg bijzonder. Echter weet ik niet wat jouw intenties met de hoofdpersoon zullen zijn, dus kan ik niet echt een keuze maken. Kies zelf wat jou het beste lijkt!


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Maleficia schreef:
    In ieder geval moeten de verhalen van die ouderen een grote rol spelen in het verhaal, want dat lijkt me erg bijzonder. Echter weet ik niet wat jouw intenties met de hoofdpersoon zullen zijn, dus kan ik niet echt een keuze maken. Kies zelf wat jou het beste lijkt!


    Bedankt c:


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman