• De toetsweek is een paar dagen geleden afgelopen en we krijgen nu alle cijfers terug. Natuurlijk zitten er ook van die mensen tussen die heel erg gaan opscheppen als ze een hoog cijfer hebben, ze zeggen bijvoorbeeld dat ze er helemaal niks voor hebben gedaan en dat de toets heel slecht ging. Zo ook mijn vriendin, iedere keer als ze een hoger cijfer dan mij heeft begint ze weer: "Ja, omg, ik weet ook niet hoe ik zo'n goed cijfer heb kunnen halen, ik heb echt helemaal niks gedaan deze toetsweek!" Ik voel me dan altijd best kut als ik urenlang geleerd heb en net een zesje heb gehaald. Ben ik de enige die zich hier heel erg aan ergert? Ik zou zo hele lullige opmerkingen naar haar hoofd willen slingeren, maar ja, zo gemeen ben ik nou ook weer niet, haha. Hoe gaan jullie met dat soort mensen om?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Hou op, schei uit. Ik heb laatst een toets gehad waar ik werkelijk 20 pagina's voor heb volgeschreven. En dat ook nog eens met de hand.
    Kom ik die dag op school, heeft bijna niemand geleerd maar omdat de lerares niet oplette hebben ze allemaal hun telefoon kunnen gebruiken en daarna heerlijk op kunnen scheppen met hun achten terwijl ik een zesje had..


    - God only knows

    Ik herken het helaas D:
    Er zit zo'n meisje in mijn klas die altijd zegt van 'Ik heb het zó slecht gemaakt. Vast een drie.'. En zij haalt altijd de beste cijfers zoals een 9 ofzo :')


    El Diablo.

    Ik kon me daar zo aan irriteren. Het is dan leuk voor diegene, maar dan hoeft hij/zij het niet rond te roepen.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Maleficia schreef:
    Herkenbaar! Haha. Ik heb me daar zo aan geïrriteerd op de middelbare school.
    Als je een opleiding gaat doen lijkt die uitspraak vrijwel te verdwijnen overigens..


    Ik hoop het, want het is erg irritant.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Die mensen komen zichzelf nog tegen. Of ja, ik had dat wel. Op de middelbare met een avondje leren een zeven, op de uni met een avondje leren een drie. Nu doe ik mijn eerste jaar opnieuw, voortaan gewoon een week vantevoren beginnen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik ben een van die mensen die nooit leert, en dat weet ook iedereen, ik haal ook heel vaak onvoldoendes, oops. Maar als ik dan eens een negen haal voor Engels zonder te hebben geleerd, ben ik trots en dan schreeuw ik het wel weer door de klas. ADHD'er meldt zich. :')

    In klas één was er zo'n wijf meisje dat altijd schreeuwde dat ze een acht had en niet had geleerd, blahblah. Ik weet ook nog precies dat ze aan onze mentor vroeg, 'Als je een acht gemiddeld staat, wat gebeurt er dan?'' Duidelijk alleen om op te scheppen over haar hoge cijfers, want iedereen wist dat je met 7,5 gemiddeld naar VWO mocht. Tja.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    k zit met duits naast eentje, "toets ging echt super slecht" en toen had ze letterlijk een 9,3
    vrij irritant ja


    Natsu Dragneel`s flames are brighter than my future

    Niphredil schreef:
    (...)

    Dat is wel een heel andere situatie die je beschrijft. Ik vind het op zich niet heel gek als je verwacht dat je hoger haalt, dat je dan teleurgesteld bent. Dat is heel iets anders dan het er inwrijven dat je een hoog cijfer hebt gehaald. Misschien heeft hij/zij wel heel goed geleerd.


    Nou eigenlijk niet. Ze was altijd een goede vriendin van mij en ze maakte mij altijd heel duidelijk dat ze er niks voor deed.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik geef wel altijd toe dat ik niet geleerd heb, maar heb dan ook nogal wat onvoldoendes. :'D
    Maar ik snap de irritatie van mensen, ik heb het ook lol.


    wat was dit ookalweer

    JaceLightwood schreef:
    (...)

    Nou eigenlijk niet. Ze was altijd een goede vriendin van mij en ze maakte mij altijd heel duidelijk dat ze er niks voor deed.


    Ah okee, dan is het wel vervelend. De situatie zoals je hem beschreef, vond ik niet heel gek namelijk.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik heb vakken waarvoor ik dat heb, dat ik niet moet leren. Engels, natuurwetenschappen en wiskunde gaan voor mij zonder moeite, maar er zijn er evengoed waarvoor ik een hele nacht kan leren en dat het niets uitmaakt.


    What would Emma do?

    Etherious schreef:
    k zit met duits naast eentje, "toets ging echt super slecht" en toen had ze letterlijk een 9,3
    vrij irritant ja


    Dat is weer iets anders volgens mij, omdat ze niet zegt dat ze niet geleerd heeft, maar dat het naar haar gevoel heel slecht ging.
    Ikzelf herken dit soort uitspraken, omdat ik enorm kamp met faalangst en al snel denk dat iets heel slecht ging tot ik het terugkrijg en het tegendeel blijkt.
    Je gevoel kan je soms enorm bedriegen, zeker op de middelbare school.

    Maar een echte opschepper heb ik ook wel in de klas hoor, zo iemand die bij het benoemen van de cijfers heel goed oplet wat anderen halen en dan bij mensen met een lager cijfer gaat vragen wat zij hebben, alleen om daarna op te kunnen scheppen over hoeveel hoger zijn cijfer wel niet is. Dodelijk vermoeiend.
    (En dan bij herkansingen zegt "ik heb écht geen idee wat ik moet herkansen, ik heb alleen maar achten..." terwijl anderen vieren en drieën moeten op zien te halen.)


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik heb dat met geschiedenis gehad afgelopen toesweek; nauwelijks geleerd, snapte de helft van de toets niet, drie opdrachten niet en toch een 8,2, terwijl de meeste geen eens een voldoende hadden. Dat is serieus de eerste keer dat het mij is overkomen. Normaal kan ik me ook enorm ergeren aan dat soort mensen.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Om heel eerlijk te zijn: Ik heb een bloedhekel aan die zin (en niet aan die mensen, trouwens, voor degenen die dat mochten denken, ik haat niemand die ik niet ken). Ik kom het ook best wel eens tegen dat ik totaal niet leer voor een test en dan uiteindelijk nog een zeven of een acht haal, maar volgens mij begint het "cool" te worden om "niet te leren". Well, als je ermee doorheen je jaar raakt, mij niet gelaten, maar schep er dan alsjeblieft niet zo mee op. Er zijn mensen die moeten knokken voor hun punten en dat is nu niet bepaald motiverend. Daarnaast heeft niemand er een boodschap aan dat jij toevallig goede punten hebt terwijl je er niet voor geleerd hebt. Het is fijn voor je, maar het heeft totaal geen toegevoegde waarde.

    Ik moet persoonlijk ook werken voor mijn punten - dat ben ik beginnen beseffen in het tweede middelbaar. Ik moet evenveel werken als de gemiddelde leerling bij ons, en ik begin het leeftijdsverschil goed te merken. Ik heb het inzicht niet (of tja, eigenlijk wel, moest ik in het tweede wél geleerd hebben. Toen heb ik inderdaad niet geleerd - bijna niet, en dat was ook wel te merken aan mijn punten) voor wetenschapsvakken (waaronder ook wiskunde), dat sommige mensen uit mijn klas wel hebben. Inzicht komt met de jaren, en als mensen een jaar en een half, of in sommige gevallen een jaar en negen maand ouder zijn dan mij, dan is het logisch dat ik minder inzicht heb - en als het niveau waarop wiskunde en wetenschappen dan nog eens gegeven wordt op het niveau van hun inzicht, dan moet ik inderdaad serieus knokken.

    However, ik vind het persoonlijk inderdaad ook niet zo leuk dat mensen dat zeggen, maar je kunt iemand niet tegenhouden het te zeggen. Probeer het te negeren. (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Vaak kan ik daar niet zo goed mee omgaan, maar ik probeer het een beetje los te laten. Ik haal zelf vrij hoge cijfers, maar ik zeg nooit dat ik niet voor een toets geleerd heb, want dat is ronduit liegen. Ik werk gestructureerd en goed aan school en heb het gemak goed te kunnen leren. Helaas heb ik wel snel het idee dat ik een laag cijfer haal, wat voornamelijk komt door een best wel aanwezige faalangst, waardoor ik heel onzeker word over de uitslag van een toets. Diezelfde angst zorgt er ook weer voor dat ik meer tijd besteed aan voorbereiden, wat het best wrang maakt als iemand zegt niet geleerd te hebben en er met een mooi cijfer vanaf komt. Ik kan niet niet leren, omdat ik dan volledig in de stress schiet. Dus eerder jaloers op het feit dat mensen niet kunnen leren, niet echt geërgerd.


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."