• De toetsweek is een paar dagen geleden afgelopen en we krijgen nu alle cijfers terug. Natuurlijk zitten er ook van die mensen tussen die heel erg gaan opscheppen als ze een hoog cijfer hebben, ze zeggen bijvoorbeeld dat ze er helemaal niks voor hebben gedaan en dat de toets heel slecht ging. Zo ook mijn vriendin, iedere keer als ze een hoger cijfer dan mij heeft begint ze weer: "Ja, omg, ik weet ook niet hoe ik zo'n goed cijfer heb kunnen halen, ik heb echt helemaal niks gedaan deze toetsweek!" Ik voel me dan altijd best kut als ik urenlang geleerd heb en net een zesje heb gehaald. Ben ik de enige die zich hier heel erg aan ergert? Ik zou zo hele lullige opmerkingen naar haar hoofd willen slingeren, maar ja, zo gemeen ben ik nou ook weer niet, haha. Hoe gaan jullie met dat soort mensen om?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Corday schreef:
    Ik was op de middelbare school een van die mensen, want ik leerde niet tot nauwelijks en haalde goede punten. Nu negeer ik die mensen gewoon en ik denk dat je dat inderdaad het beste kunt doen.


    Dit :') Ik voer gewoon voor de toetsweken niets uit enzo en maak nooit huiswerk. Alleen in de toetsweek zelf doe ik wel veel


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Ik vind het zelf irritant maar ik be zelf niet de actiefste. op het middelvaar bloke ik me rot voor talen en lukte het niet terwijl ik bij de rest niks deed.

    Ik beken afgelopen jaat en dit jaar geen enkele onvoldoende en amper studie uren. Maar om een ander dat ik de gezicht te wrijven. Een klasgenoot is slecht in taal. Zeg ik je kunt beter trots zijn op een hard gestudeerde zes dan een niets gedaande tien


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Naevia schreef:
    De meeste mensen zeggen dat gewoon om 'stoer' te lijken. Natuurlijk kan het wel eens zo zijn dat je veel geluk hebt gehad bij een toets, maar de mensen die dat constant roepen, hebben heus wel geleerd, hoor. (:

    Ik negeer de opmerkingen meestal, maar ik kan er dan ook wel redelijk goed tegen.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Trohman schreef:
    (...)

    Dit :') Ik voer gewoon voor de toetsweken niets uit enzo en maak nooit huiswerk. Alleen in de toetsweek zelf doe ik wel veel


    Ja, oke, de weken voor mijn examens steek ik ook niet teveel uit, maar tijdens leer je uiteraard wel. Dat is iets anders.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik herken het. Heb in de toetsweek ontzettend hard zitten leren voor Engels, de toets ging ontzettend goed en toen kreeg ik een 5,5 terug. Op het randje voldoende. ik moest huilen toen ik het zag, terwijl mensen die een 3 hebben zo zitten van 'achja, t is maar een 3' en ik heb dan nog wel een voldoende... Iemand anders die ook keihard heeft zitten leren voor die toets kreeg een 5,6 terug, maar die dacht ook al dat de toets slecht ging dusja. En dan doodleuk van die mensen "wtf ik heb maar een 8,4. Maar toch, ik heb er niet voor geleerd." dan denk ik echt zo van "stil jij."

    Aan de andere kant weet ik ook mensen die keihard blokken voor scheikunde en een 3 haalden voor het SO en daarna een 5 voor de repetitie, terwijl ik in een halfuurtje de stoffen had geleerd en toen een 10 voor de SO had en daarna die stoffen nooit meer heb bekeken en wel een samenvatting voor de repetitie gemaakt en die een keer gemarkeerd en een keer doorgelezen en toen een 9,5 voor de repetitie had, terwijl ik niet beta noch alpha ben haha.

    Meestal ligt het ook wel aan hoe goed je talenten zijn voor het vak (maakte voor scheikunde nooit mn huiswerk en voor Engels wel), je inzet, motivatie en zelfvertrouwen. Misschien hebben de mensen die zeggen dat de toets slecht ging wel enorm weinig zelfvertrouwen maar hebben ze wel een hoog cijfer, maar ja, het gebeurt gewoon en mensen kunnen zich overal aan ergeren, want als een mens zich een dag niet ergert dan heeft dat mens een dag niet geleefd...

    Ik denk altijd "stil" als mensen zeggen dat ze zonder te leren een hoog cijfer hebben, maar ja, ik heb ook van die toetsen waar ik amper voor leer en ik deel dan ook enthousiast mijn cijfer...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Er zijn nou eenmaal mensen die makkelijk kunnen leren en mensen die hier minder goed in zijn. Al is dat nog geen reden voor je vriendin om dat telkens in je gezicht te wrijven, natuurlijk. Dat is niet zo tactisch. Zelf heb ik echt een hekel aan de mensen die een 7.5 haalden voor een toets waar de rest van de klas zo ongeveer een onvoldoende voor had, en dan gaan zeiken hoe slecht ze hun cijfer wel niet vinden. "Een 7.5? Serieus? Jezus, ik had echt véél hoger verwacht..."


    i put the fun in funeral

    Maleficia schreef:
    Herkenbaar! Haha. Ik heb me daar zo aan geïrriteerd op de middelbare school.
    Als je een opleiding gaat doen lijkt die uitspraak vrijwel te verdwijnen overigens..


    That is not quit true..

    Ik doe nu een studie grafisch vormgeven, en het blijft.steeds.komen.(duivel)


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Ik geloof dat eigenlijk vaak niet. Net als die mensen die zeggen. Ik ben er pas gisteren avond aan begonnen en dan een 16 ofzo halen. De enige keer dat ik effectief niet geleerd had was met mijn examen biologie. Ik kende alles al van op de middelbare school dus toen heb ik letterlijk 15 minuten geleerd, 2 uur League of Legends gespeeld om het dan nog eens 15 min te bekijken. En ik had een 19/20. Maar dat was ook omdat ik het al kende van vroeger en het eigenlijk geen nieuwe onbekende stof was.
    Maarja middelbare school en hoge school is natuurlijk iets heel anders. In het middelbaar leerde ik enkel de middag voordien en had ik meestal ook mooie cijfers.

    [ bericht aangepast op 29 jan 2015 - 11:04 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik vind dit ook erg irritant ja. Vooral als mensen zeggen dat de toets super makkelijk was en me dan vragen wat ik had. Kom ik aan met mijn 4,1 voor wiskunde (cat)

    Ik ben ook een van die mensen geweest, maar dat kwam ook omdat ik een niveau deed dat eigenlijk te laag was. Toen ik havo vier kwam, veranderde dit en toen kon ik de opleiding zelfs niet meer afmaken. Ik zit nu op het mbo en ik hoor dat soort uitspraken echt nauwelijks hier.


    26 - 02 - '16

    Eh, oke. Ik leerde amper tot niets. Dus als ik dan een goed cijfer kreeg dan was ik eerder stomverbaasd en blij dan dat ik druk bezig was met opscheppen. Er zit wel een duidelijk verschil daartussen. Ik liet het trouwens alleen weten aan mn beste vriendin en mn zus. Vaste vriendengroep kon me niks schelen. :'D


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ja.. dat is echt klote hoor. Ik had dat met wiskunde op de Havo, waar ik met veel geluk een keer een vijf of zes voor haalde. En dan naast me zat iemand te zeuren dat ze een 8.6 had. M'n rechtervuist begon lichtelijk te jeuken.
    Op het VMBO was het 't omgekeerde verhaal maar dan met geschiedenis (waar ik ook op de Havo goed in was). Daar begon de lerares de leerlingen die een onvoldoende haalden uit te foeteren met 'zoiets leer je niet in een dag!' Terwijl ik dat dus wel had gedaan en een 9 haalde. Maar goed, geschiedenis was dan ook voor mij makkelijk. En dan je kop houden omdat je anderen niet tegen 't hoofd wil stoten haha.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik moet wel zeggen dat ik in het middelbaar ook vaak huilend ben thuis gekomen omdat mijn examens zogezegd totaal mislukt waren =/ en ik dan altijd de hoogste van de klas eindigde. =/ Dat is niet altijd iets wat je veinst - het voelt werkelijk zo aan. En dat ik met gemak hoge punten halen kon zonder er zwaar voor te hoeven werken, laat beginnen... MAAR, daar liep ik dus, nooit, maar dan ook nooit, op school mee te koop. Als ze vroegen hoeveel ik had, of wanneer ik was begonnen gaf ik wel eerlijk antwoord, maar om nu uit mezelf luidkeels over te gaan opscheppen tegenover andere klasgenoten, nah. Dat vind ik echt niet mooi om te doen en heb ik ook nooit gedaan, dus ik ben er, gelukkig, ook nooit om gehaat geweest, dat zou ik echt niet willen! Behalve door één meisje, die er echt niet tegen kon dat ik beter was in dingen dan haar, constant gemotiveerd werd door leraren en klasgenoten/vriendinnen om er een beetje meer voor uit te komen, omdat ik verlegen was. Op al die positieve, complimenterende aandacht, daar was ze blijkbaar ziekelijk jaloers op. Vanàf ik eens een lager cijfer had en telkens in sport - waar ik heel slecht in was, moéten benadrukken zodat iedereen het zou weten, hoe slecht ik wel niet in dat ene was. Lol. Raar, raar kind. Ze was altijd voor bijna alles gezakt en als ze eens goede punten had, ging ze er ook altijd mee lopen te paraderen voor iedereen, werkelijk, doorheen de klas met haar blad papier. Aan iedereen gaan vrolijk gaan vragen hoe zij het hebben gedaan. Tegen mij nog erbij zeggend: 'ik ben slimmer dan jou!' Lol. Neem dat soortje echt maar met een korreltje zout, want meestal stemt dat voort van een soort innerlijke onzekerheid daaromtrent die ze op die manier voor zichzelf willen compenseren. Anders doe je dat echt niet hoor. Ze vinden het daarom ook niet grof van zichzelf, omdat ze zichzelf soort van lager zien, dus voor hen is het meer opluchtend compenseren denk ik dan dat ze zichzelf werkelijk zoveel beter vinden dan anderen.

    [ bericht aangepast op 30 jan 2015 - 10:36 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik erger me daar ook aan. Een klasgenoot had ooit een 9 en zij zei toen hardop in de klas 'wow, heb ik nou het hoogste cijfer van de hele klas?'. ook de docent zei er toen wat van, maar anders had ik dat gedaan. Ik erger me daar zo erg aan. Hetzelfde als mensen heel trots aan elkaar aan het vertellen zijn dat ze nooit huiswerk maken. Goed zo jongens, daarmee ga je het vooral redden op een HBO! -.-


    Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty! - Jinx, the Loose Cannon.

    Ik maakte ook zo goed als nooit mn huiswerk. Ik deed dat snel in de les. Anders moest ik vaak twee dikke boeken meezeulen om maar 1 blaadje in te vullen. Ik ben niet gek.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?