• Facebook verandert gebruikersvoorwaarden vandaag: Bye Bye privacy?


    Vanaf vandaag is er geen ontsnappen meer aan. De nieuwe en ook meest verregaande gebruiksvoorwaarden van Facebook zijn in werking getreden. Wat Mark Zuckerberg gisteren nog niet over je vastlegde, doet hij vanaf vandaag wel. Bye bye privacy?
    De impact van de nieuwe gebruiksvoorwaarden is in elk geval te groot om zomaar te negeren. Voortaan werpt Facebook immers voortdurend een blik op jouw locatie en jouw WhatsApp- en Instagramberichten en de websites die je als surfer bezoekt.


    Het aantal gegevens die de sociaalnetwerksite bijhoudt, blijkt enorm. Alles wat we zeggen of doen op de sociaalnetwerksite, de app en de Messenger-app wordt opgeslagen. Alle informatie over de computer, tablet of telefoon waarmee we werken, heeft Facebook eveneens in handen. Het type van je telefoon, je telefoonnummer, je batterijpercentage en je provider: Facebook weet dit allemaal.

    Adverteerders
    Aan de hand van al die geggevens beslist de sociaalnetwerksite welke advertenties het meest geschikt zijn om te tonen. Bovendien mag Facebook die info ook doorspelen aan adverteerders behalve dan je naam, thuis- en e-mailadres.

    Neen zeggen tegen het nieuwe privacybeleid is onmogelijk. Facebook verlaten dan maar? Ook dat is geen oplossing, meldt De Morgen. De sociaalnetwerksite bewaart eveneens informatie van niet-gebruikers die webpagina's en apps gebruiken die op een of andere manier met Facebook verbonden zijn.

    Bron: hln.be

    ========================================
    Ben ik de enige die dit gewoon ziek vind? Dit is toch gewoon niet meer normaal! Zelfs privé foto's mogen ze gebruiken.
    Ik weet het, ik heb geen Facebook, maar toch vind ik het belangrijk om iedereen hier voor te waarschuwen, zeker wat foto's betreft want met alle foto's bedoelen ze dus elke foto, geen uitzondering.

    Maar er is misschien nog hoop, zes Europese landen waaronder Nederland en België zullen een rechtzaak aanspannen tegen deze voorwaarden.

    Groetjes,
    Jarne


    Queer zijn is gewoon alles

    Dit is inderdaad echt ziek. Mijn Whatsapp berichten? Hallo? Waarom zouden ze die überhaupt willen weten? Ik ga toch ook niet in hun privé gesprekken neuzen? Zucht, echt niet normaal dit.


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Kalon schreef:
    Ik vind het ook ziek, maar wat doe je eraan?

    +
    Goed maar dat ik geen facebook heb :'D


    Seasons will change, but I shall remain

    Yeah, het is weer tijd voor Telegram!


    Your make-up is terrible

    Ik las het ook een tijdje terug. Ik vind het raar dat Facebook zulke gebruikersvoorwaarden mag opstellen. Dat ze ook alles van andere privé kanalen zoals je gsm kunnen achterhalen is zeker een stap te ver, want dat heeft toch niets met Facebook zelf meer te maken?

    Ik hoop echt dat die rechtzaak er iets tegen kan doen.


    Ik wil een tuin vol egels

    Tylan schreef:
    Foei foei. Als vertrekken van Facebook al geen zin meer heeft. Ik snap niet dat dit zomaar toegelaten wordt. Ik bleef op Facebook omdat ik daar contact heb met heel veel mensen die ik nergens anders kan spreken. Nu gaat het toch echt wel te ver met Facebook... -.-


    Caution first, always.

    Even een vraagje tussendoor hoor, misschien heeft iemand hier antwoord op. Ik moest laatst even een account aanmaken zodat ik iets van mijn vriendin kon opzoeken. Daar heb ik uiteraard een ander e-mailadres voor gebruikt, naam en geen foto. Betekent dat nu ook dat mijn privacy naar de haaien is? :')


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Rawhide schreef:
    Even een vraagje tussendoor hoor, misschien heeft iemand hier antwoord op. Ik moest laatst even een account aanmaken zodat ik iets van mijn vriendin kon opzoeken. Daar heb ik uiteraard een ander e-mailadres voor gebruikt, naam en geen foto. Betekent dat nu ook dat mijn privacy naar de haaien is? :')


    Op welk toestel heb je het gedaan?(:

    Ik moest verplicht een taak maken met een Facebookaccount, echt klote, en toen heb ik een computer op school gebruikt, nepmail, nepnaam en geen foto.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Op welk toestel heb je het gedaan?(:

    Ik moest verplicht een taak maken met een Facebookaccount, echt klote, en toen heb ik een computer op school gebruikt, nepmail, nepnaam en geen foto.


    Laptop, en ja ik herken het. Ik heb ongeveer een halfjaar geleden Facebook verwijderd maar nu pas merk ik hoe hard mensen social media nodig hebben qua school en in het echte leven. Alsof men niet zonder kan. :Y)


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Rawhide schreef:
    (...)

    Laptop, en ja ik herken het. Ik heb ongeveer een halfjaar geleden Facebook verwijderd maar nu pas merk ik hoe hard mensen social media nodig hebben qua school en in het echte leven. Alsof men niet zonder kan. :Y)


    Dat vind ik dus echt klote. FB is een VRIJETIJDSbesteding, geen werkinstrument.-.-'
    De eerste de beste leerkracht die me verplicht FB aan te maken kan echt mijn kloten kussen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Tbh? Ik heb niets te verbergen. Van mij mogen ze... Ja klinkt hypocriet, maar ik maak me er niet zo een zorgen om. Zo lang ze me maar niet op straat gaan volgen en mij vertellen wat ik moet doen heb ik er geen moeite mee. Ik negeer de reclame toch en nogmaals, ik heb echt niets te verbergen. Maar ben denk ik de enige die daar zo over denkt haha.


    Life is hard and then we die

    Het blijft internet.. alles is openbaar.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Wel jammer dat ook Whatsapp verbonden is aan Facebook en dat dus alles wat je via Whatsapp bespreekt ook openbaar wordt..


    - God only knows

    Isimat schreef:
    Wel jammer dat ook Whatsapp verbonden is aan Facebook en dat dus alles wat je via Whatsapp bespreekt ook openbaar wordt..


    Ik neem niet aan dat het zo op Facebook staat, of bedoel je dat niet.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Jonty schreef:
    (...)

    Ik neem niet aan dat het zo op Facebook staat, of bedoel je dat niet.


    Nee, bedoel meer dat ze dat dus ook allemaal in kunnen zien.


    - God only knows

    Isimat schreef:
    Wel jammer dat ook Whatsapp verbonden is aan Facebook en dat dus alles wat je via Whatsapp bespreekt ook openbaar wordt..


    Ik snap dus niet hoe whatsapp verbonden is aan Facebook ._.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered