• Het grote Wordwar topic

    ”There is no greather agony than bearing an untold story inside you”
    -Maya Angelou



    Welkom in Het grote Wordwar topic, hét topic voor iedereen die opzoek is naar een flinke boost om te schrijven!

    Wat is de bedoeling:
    Het idee is dat iedereen een eigen doel stelt van een aantal woorden dat hij/zij die maand gaat schrijven. Dit mag aan één story zijn, maar ook aan meerdere. Daarnaast is het ook niet verplicht dat het een story is die op Quizlet staat en mag het zowel OP als Fanfic zijn, het genre maakt niet uit. Zolang het maar een verhaal is waaraan jij schrijft. Vervolgens zullen we allemaal een poging wagen dit doel te bereiken. Je kunt overleggen, tips aan elkaar geven en natuurlijk het belangrijkste van al: Wordwars organiseren. Iedere maand zal worden bijgehouden wie zijn doel haalt. Zodra dit je gelukt is, zal je naam een plekje krijgen op de lijst met “winnaars” van die maand. Wanneer je in 2015 elke maand je doel hebt gehaald, zul je een plekje krijgen op de zogenaamde “gouden lijst”. Zodra je een verhaal officieel hebt afgerond en verder gaat werken aan een ander verhaal, zul je een plekje krijgen op de zogenaamde “zilveren lijst”. Als laatste komt iedereen die dit jaar een woordenaantal behaalt van 100K of meer op de zogenaamde “bronzen lijst” te staan.

    Hoe doe ik mee:
    Ten eerste is het altijd mogelijk om mee te doen voor iedereen. Het enige wat je door hoeft te geven is: Je username, de story/stories waar je aan werkt en je doel voor die maand. Het is mogelijk je midden in een maand op te geven. Je doel kan je dan gewoon aanpassen aan de overige dagen. Alleen de laatste dag van die maand is dit niet meer mogelijk. Dan kan je je wel opgeven voor de volgende maand. Zodra je iets behaalt hebt, je doel, een afgerond verhaal of de 100K mag je dit doorgeven en zal je dat fel begeerde plekje op de bijbehorende lijst krijgen.

    Hoe worden de Wordwars georganiseerd en wat zijn het:
    Wordwars zijn zoals het woord het al zegt woordenoorlogen. Het is de bedoeling dat je in de aangegeven tijd, meestal een uur, zoveel mogelijk woorden schrijft. Het idee is dat je probeert de anderen die meedoen te overtreffen, zodat je extra motivatie hebt, hoewel het natuurlijk aan de andere kant niet om winnen gaat, maar om het feit dat je schrijft. Het is dus eigenlijk een slimme manier om je verhaal af te krijgen en elk behaalde resultaat is eigenlijk al een overwinning voor jezelf, elk geschreven woord is een schouderklopje waard.
    Het organiseren ervan is heel makkelijk. Heb je zin in een wordwar, dan kun je er gewoon eentje voorstellen in dit topic. Iedereen is dan vervolgens vrij om mee te doen. Aan het einde zegt iedereen even hoeveel woorden hij/zij geschreven heeft en kunnen jullie elkaar fijn complimentjes geven over hoe goed iedereen bezig is.

    Vanwaar dit topic en idee? Wat hebben we eraan:
    Ikzelf (en ik weet dat anderen hier ook wel eens last van hebben) moet af en toe echt ontzettend veel moeite doen om door te schrijven. De wordwars helpen om gewoon door te schrijven. Natuurlijk is er af en toe NaNoWriMo wat ontzettend motiverend is en is er ooit een Q-writers topic geweest dat helaas redelijk dood is, maar dat alles mis ik op het moment ontzettend. De bedoeling hiervan is dat iedereen op ieder moment van de dag de nodige boost kan krijgen. Je kan zelf beslissen welke maanden je meer of minder tijd hebt, maar wordt toch uitgedaagd om wel door te gaan en iedere maand in ieder geval iets te schrijven (door middel van de gouden lijst). Daarnaast is het mogelijk om aan meerdere verhalen tegelijkertijd te werken en mag je deze woordenaantallen gewoon optellen (hoewel je dan natuurlijk wel minder kans loopt om de zilveren lijst te halen, wat je dus motiveert om daadwerkelijk iets af te maken), wat bij NaNoWriMo toch niet helemaal de bedoeling is.

    Wat als ik vals speel:
    Natuurlijk is het mogelijk om dingen door te geven die helemaal niet waar zijn, zodat je op die lijst komt te staan. Ik ga dit ook niet allemaal controleren om de simpele reden dat de enige die je voor de gek houdt, jijzelf bent. Je liegt dan voornamelijk tegen jezelf, gezien dit ook voor jezelf bedoelt is. Ons heb je er verder niet mee.

    ______________________________________________



    Deelnemers:
    Username:

    Lily_Evans
    Lizor
    JamesPotter
    Wiarda
    Trohman
    Shippings
    Kardashians
    Zweinstein
    Angmar
    Daggers
    Hanji
    Aelyn
    Fereale
    Michonne
    serein
    Solangelo
    Reigns
    Square
    Krory
    Sempre
    Emrys
    Daryl_Dixon
    Shipping
    Davon
    StephenFry
    CrowIey
    McKagan
    liesbeth4
    Derks
    Jingim
    Kreynta
    Volantis
    Feanor
    Dorne
    Caffeine
    Naesse
    Dunedain
    Madrugada
    Story/stories:

    The Mystery Behind the Mask & Schimmenspel
    Crazy • Sirius Black
    ?
    Suikerbloesems
    Moreel Kompas
    Blauw bloed
    Just Saying
    Glarry. & Stand Alones - 2015
    Luotisade & Q-verhalen
    A YouTube Story † Jack Harries
    Fallen Melody
    ?
    A Cinderella story
    Scharlaken Wachters
    ?
    De Schrijfster & Six Degrees of Seperation - Sterek
    Zwarte Dagen & Metanoia » Dylan O'Brien
    ?
    Als Bloed opdroogt & Koningin van Vuur
    Until lambs become lions
    Dear World
    Bad Romance & The Diary of Helena Ravenclaw
    British Voice • One Direction & Troebel Water
    Magic from the Moon
    The Bookie
    Zwijgen is goud
    Executie
    Stille Winterrozen
    ?
    Mede Onmogelijk Gemaakt door Quizlet?
    ?
    Hidden Blossom
    De verloren prinsessen
    Schaduwval & Quizletstories
    De doornen van Rose
    Q-verhalen
    ?
    One cup of love, please
    Doel Februari:

    10K
    15K
    2,5K
    8K
    7,5K
    -
    25K
    5K
    25K
    ?
    7K
    7,5K
    8K
    10K
    8K
    5K
    10K
    ?
    5K
    ?
    ?
    10K
    10K
    50K
    10K
    ?
    ?
    5K
    ?
    20K
    10K
    15K
    5K
    15K
    15K
    ?
    50K
    10K

    Totaal in 2015:

    30,1K
    40,6K (10,6K)
    3,2K
    7,5K
    0
    -
    28,9K (21,8K)
    5,4K
    28,6K (20,4K)
    3,7K
    9,8K (2,7K)
    7,9K
    7,8K
    15K
    6K
    0
    12K (3K)
    4K
    5,2K
    2,4K
    5,1K
    5K
    14,4K (7,5K)
    33,5K (15,4K)
    15K
    2,4K
    3,5
    5K
    0
    30,1K (15K)
    10,8K
    8,2K
    1K
    14,5K (4K)
    14,8K
    5,4K
    0
    2,8K (2,8K)

    ______________________________________________



    Winnaars van 2015:

    Januari:
    Fereale
    Kardashians
    Reigns
    Davon
    Caffeine
    Naesse
    Zweinstein
    Hanji
    Krory
    Lizor
    StephenFry
    Shippings
    Aelyn
    Wiarda
    Angmar
    liesbeth4
    serein
    Dorne
    Jingim
    Michonne
    Trohman
    Lily_Evans

    Februari:

    Maart:

    April:

    Mei:

    Juni:

    Juli:

    Augustus:

    September:

    Oktober:

    November:

    December:




    ______________________________________________



    De Gouden lijst (iedere maand zijn/haar doel bereikt):
    De Zilveren lijst (verhaal/verhalen afgerond):
    Unforgettable - Jingim
    De Bronzen lijst (100K bereikt):

    ______________________________________________


    Algemene tips en tricks voor wanhopigen:

    -Maak van je Wordwar een Random Woorden Wordwar: Hierbij geef je elkaar een random woord wat de ander dan in zijn aankomende stukje moet verwerken. Zelfs al lukt het je uiteindelijk niet het woord er daadwerkelijk in te verwerken, dan heb je toch weer wat geschreven. Jullie mogen elkaar dus wanneer jullie willen woorden geven of om woorden vragen.

    -Gebruik de coole kitten site voor extra motivatie: Klik voor om de zoveel woorden een "kittige" beloning voor je harde werk.(mocht het te afleidend werken, ga dan onmiddellijk weer over naar word c; )

    -Gebruik een SelfControl programma om afleidende sites te blokkeren. Zo voorkom je dat je tijdens het schrijven rond gaat dwalen op het internet (ook handig bij huiswerk c;). Voor de mac: Klik. Voor de pc: Klik

    -Maak een gebeurtenissen schema voor je gaat schrijven. Je kan er altijd vanaf wijken, maar mocht je vastlopen, dan weet je in ieder geval waar je naartoe moet werken.

    -Bij moeilijke beslissingen kan je altijd een randompicker van internet gebruiken om de beslissing voor je te nemen.

    -Schrijf door, misschien lijkt je stukje even prut, maar uiteindelijk kom je dan in een stuk terecht dat een stuk makkelijker schrijft. Het aanpassen van het stuk zogenaamde prut gaat dan vaak veel makkelijker. Je hoeft er dan immers alleen nog een mooi geheel van te maken met het stuk erna.

    -Neem af en toe een welverdiende pauze waarbij je iets heel anders doet. Ga even een blokje om met de hond, zing en dans belachelijk mee met een vrolijk nummer, stofzuig je kamer en ga vervolgens weer door. Niemand kan 24/7 schrijven, dus even vastlopen is heel normaal.

    -Raak nooit in paniek als je woordenaantal dramatisch laag is. Iedereen heeft wel eens een dipje. Rustig blijven en door schrijven (en dat rijmt ook nog eens) c;





    ______________________________________________


    De grote eind War januari 2015 is gewonnen door de Onverschrokkenen!

    Welkom bij de 1e Grote eind War! Van 25 januari tot en met 30 januari zal deze plaatsvinden. In die periode zullen twee teams strijden voor de eer door zoveel mogelijk woorden te schrijven. De 31e zal dan een officiële telling gedaan worden om het winnende team van januari 2015 te bepalen.
    Je hiervoor opgeven is heel simpel: plaats een reactie met "Ik wil mij graag opgeven voor De grote eind War" in prachtig dik gedrukt groen en ik zet je op de lijst van deelnemers. Opgeven kan vanaf nu t/m de 23e. De 24e zullen door middel van een random picker van internet de teams worden samengesteld en dan kan om precies 00:00 de strijd beginnen.
    Je geschreven woorden aantal doorgeven is ook heel simpel. Stuur een pb met als het onderwerp de naam van je team en in de pb zelf je geschreven tekst. Stuur nooit meerdere keren dezelfde tekst en pb mij niet elk uur een luttele honderd woorden. Dan wordt ik pissig en geloof mij, dat heb je liever niet. De stukken tekst die je opstuurt moeten natuurlijk op 25, 26, 27, 28, 29 of 30 januari geschreven zijn. Opsturen kan tot 31-01-15 10:00.

    Regels
    -Alleen bedoeld voor deelnemers van Het grote Wordwar topic.
    -Wanneer je meedoet, blijf je meedoen tot het eind.
    -Het is niet mogelijk over te stappen naar het andere team, ze worden willekeurig gemaakt.
    -Alleen verhalen tellen voor het woorden aantal. Samenvattingen/plot uitwerkingen/rollen etc. tellen niet.
    -Bij verlies, geef dan niet elkaar de schuld.
    -Ruzie of alles wat dit uitlokt is ten strengste verboden, dit is een vriendschappelijke Wordwar.
    -Woorden aantallen kunnen alleen doorgegeven worden door geschreven stukken naar mij te pben, zo wordt valsspelen zoveel mogelijk voorkomen.
    -Ik ben objectief scheidsrechter en tel alleen mijn woorden mee bij een oneven aantal, zo zal er altijd een gelijk aantal mensen per team zijn.
    -Winnen doe je voor de eer, verliezers kent dit topic niet.
    -Meedoen is niet verplicht.

    De Onverschrokkenen hebben gewonnen!:
    De Onverschrokkenen:
    1. Emrys
    2. Gibbs
    3. Kreynta
    4. Caffeine
    5. Naesse
    6. Lizor
    7. Jingim
    8. Rider
    Woordentotaal: 28213
    De Heldhaftigen:
    1. Corporalki
    2. StephenFry
    3. Allonsy
    4. OakenshieId
    5. Beatus
    6. Davon
    7. Fereale
    8. HelenaRavenclaw
    Woordentotaal: 18984


    De grote eind War februari 2015!
    -Wordt georganiseerd door Krory & Jingim

    We beginnen ook deze maand aan een Grote Eindwar! Deze keer zal deze plaats vinden van 22 februari t/mt 27 februari. De 28ste wordt dan weer de officiële telling gedaan en daarmee het winnende team van februari 2015 bepaald.
    Opgeven gebeurd weer op dezelfde manier als de vorige maand. Plaats een reactie met "Ik wil mij graag opgeven voor De grote eind War" in mooi dik gedrukt groen en strijd mee voor de eer! Opgeven kan t/m 20 februari, waarna 21 februari de team gemaakt worden en om 0:00 de grote eind war kan beginnen!

    De telling gebeurd hetzelfde als vorige maand. Stuur Krory in een pb je woorden toe, welke je op 22, 23, 24, 25, 26 en 27 februari geschreven hebt. Opsturen kan t/m 28 februari 10:00. Het onderwerp graag duidelijk, met de naam van je team in het onderwerp.
    Tevens gelden dezelfde regels voor deze eind war.

    Regels
    -Alleen bedoeld voor deelnemers van Het grote Wordwar topic.
    -Wanneer je meedoet, blijf je meedoen tot het eind.
    -Het is niet mogelijk over te stappen naar het andere team, ze worden willekeurig gemaakt.
    -Alleen verhalen tellen voor het woorden aantal. Samenvattingen/plot uitwerkingen/rollen etc. tellen niet.
    -Bij verlies, geef dan niet elkaar de schuld.
    -Ruzie of alles wat dit uitlokt is ten strengste verboden, dit is een vriendschappelijke Wordwar.
    -Woorden aantallen kunnen alleen doorgegeven worden door geschreven stukken naar mij te pben, zo wordt valsspelen zoveel mogelijk voorkomen.
    -Ik ben objectief scheidsrechter en tel alleen mijn woorden mee bij een oneven aantal, zo zal er altijd een gelijk aantal mensen per team zijn.
    -Winnen doe je voor de eer, verliezers kent dit topic niet.
    -Meedoen is niet verplicht.


    Deelnemers:

    ______________________________________________


    Ik wens jullie allen veel schrijfplezier en heel veel succes!



    Belangrijke mededelingen:
    1. Om je totaal aantal woorden in 2015 te updaten kan je iedere zaterdag (of vrijdag avond als je zaterdag geen tijd hebt) je woorden aantal plaatsen. Doe dit dik gedrukt en in het oranje. Zo kan ik het iedere zondag ochtend makkelijk updaten. Het is niet erg als je het een keer vergeet. Dan geef je het gewoon die week erna weer op en is het weer up to date. Geef het niet meer dan 1 keer door. Anders wordt het een zooitje. Natuurlijk mag je het na de update wel even zeggen als ik je per ongeluk over het hoofd heb gezien.
    2.Oké, op deze manier is het voor mij onmogelijk om de totalen te updaten, want er is een discussie gaande over of we nou totalen per maand zouden moeten rekenen wat nu niet het geval is, of het totaal van 2015 zoals we nu doen. Aangezien sommige computers van users nog een kolom erbij niet zo'n goed idee vinden, maak ik er gewoon een pol voor aan en dan kunnen jullie op één van de twee stemmen. Dan moet je dus óf je doel zelf bijhouden, óf zelf bijhouden of je de 100K dit jaar al hebt bereikt.

    Hier kan je stemmen!



    Er is nog geen uitslag hoe we het nu gaan doen. Ik wil wel proberen om het zo te doen:

    Maandtotaal februari:
    Jaartotaal 2015:


    Dus als iedereen het exact zo door zou willen geven, werk ik morgen bij. Gebeurt dat niet, dan wachten we nog even een weekje op de stemmen.


    [ bericht aangepast op 17 feb 2015 - 11:10 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 17 feb 2015 - 16:52 ]


    Happy Birthday my Potter!

    MT ik begin vandaag weer met schrijven


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Kardashians schreef:
    Ik schrijf ondertussen ook aan een fanfic maar twijfel zo erg of ik het spreken in het Engels doe of niet. Ik verzin het in mijn hoofd in het Engels maar het staat raar als ik het in het Engels schrijf maar Nederlands is zo sullig. Dilemma hahaha!

    Kun je dan niet gewoon de hele story in het engels schrijven of is je engels daar niet goed genoeg voor?
    Persoonlijk vind ik nederlands geschreven engels gesproken niet zo fijn vinden, maargoed, dat is mijn mening^^


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    MT


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Kreynta schreef:
    (...)
    Kun je dan niet gewoon de hele story in het engels schrijven of is je engels daar niet goed genoeg voor?
    Persoonlijk vind ik nederlands geschreven engels gesproken niet zo fijn vinden, maargoed, dat is mijn mening^^


    Dat klinkt best logisch ja! Thanks!


    ' Nyctophilia '

    Wilt iemand van vijf tot half zes? ^^

    Shipping schreef:
    Wilt iemand van vijf tot half zes? ^^


    Ja, ik wil wel.


    -

    Shipping schreef:
    Wilt iemand van vijf tot half zes? ^^


    Me too!


    ' Nyctophilia '

    Net op tijd, succes!


    ' Nyctophilia '

    Iemand van half zes tot zes?


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Ik stop nu; ik krijg last van mijn duim :c Ik heb uiteindelijk 836 woorden geschreven.


    -

    Davon schreef:
    Iemand van half zes tot zes?


    Ik doe gelijk weer mee, ben lekker op gang!


    ' Nyctophilia '

    Kardashians schreef:
    (...)

    Ik doe gelijk weer mee, ben lekker op gang!

    Ik tel mijn totaal straks op.


    ' Nyctophilia '

    Mt


    What would Emma do?

    Ik had 690 woorden, waar ik best wel tevreden mee ben. c:

    Later vanavond ga ik misschien nog wel meedoen, ik heb eerst training.

    Ik stop ietsjes eerder want ben klaar met een hoofdstuk en mijn inspiratie moet weer terugkomen haha
    Wauw, in een uurtje 916 woorden! Awesome!


    ' Nyctophilia '