• Het is een mooi verhaal over de liefde van een vader, maar tegelijk ook verdomd zielig hoe een moeder haar eigen kind zo behandeld. D:



    Samuel Forrest kreeg slechts enkele uren na de geboorte van zijn zoon Leo een onverwacht ultimatum van zijn Armeense vrouw en haar familie. Hij moest kiezen tussen zijn huwelijk of zijn zoontje dat met het syndroom van Down geboren was. Zijn gezinsgeluk verdween daarmee als sneeuw voor de zon.
    De moeder en haar familie hadden het kind meteen na de bevalling verstoten. Ze weigerden zelfs maar naar haar kind te kijken of hem aan te raken. Volgens Samuel wordt een kindje met het syndroom van Down volgens haar cultuur als een schande voor de familie gezien.

    Samuel - die oorspronkelijk uit Nieuw-Zeeland komt- mocht na Leo's geboorte niet meteen naar zijn vrouw. ,,De verloskundige wandelde de kamer uit met een klein bundeltje", vertelt de kersverse vader aan nieuwszender ABC News. ,,Ze had zijn gezicht bedekt en het personeel liet me niet bij hem."

    Probleem
    De dokter vertelde Samuel dat er een groot probleem was met zijn zoon. Op dat moment kreeg de man te horen dat zijn zoontje het syndroom van Down had.

    Samuel was in shock, maar kwam het nooit bij hem op om het kind af te staan. Zeker niet toen hij zijn zoontje in de armen nam: ,,Ik keek naar hem en zei hij is prachtig, hij is perfect en ik ga hem absoluut houden."

    De reactie van zijn vrouw, met wie hij toen 18 maanden getrouwd was, had hij echter niet verwacht.,,Ik kreeg een ultimatum. Ze zei dat als ik hem zou houden, ze de scheiding zou aanvragen."

    Forrest was naar verluidt niet op de hoogte van de gebruiken in Armenië. ,,Wanneer zo'n kind hier geboren wordt, zullen ze je zeggen dat je het niet hoeft te houden", verklaart hij. ,,Mijn vrouw had haar beslissing al genomen en dat gebeurde allemaal achter mijn rug."

    Steun
    Een week na de geboorte van hun zoon, vroeg Leo's moeder de scheiding aan en was hij niet meer welkom in de familie.

    De alleenstaande vader is van plan met zijn zoon terug naar Nieuw-Zeeland te verhuizen en richtte een GoFundMe-pagina op met de titel 'Bring Leo Home'. Intussen werd daar al meer dan 140.000 dollar gestort.

    Samuel is naar eigen zeggen sprakeloos door de stortvloed aan steun. ,,Leo heeft geluk dat hij zoveel steun krijgt van duizenden vrienden van over heel de wereld", aldus de vader.

    Kansen
    Het geld zal gebruikt worden om een huis in Auckland te vinden en om Leo later alle kansen te bieden op school. De vader wil verder een deel van het geld gebruiken om ouders met gehandicapte kinderen in Armenië te helpen. ,,We willen de overschot ook delen met het enige weeshuis in Armenië dat regelmatig achtergelaten baby's met het downsyndroom opneemt en andere organisaties die deze kinderen helpen", zegt hij.


    Bron


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Ik vind het echt erg dat het in hun cultuur als een schande gezien wordt. Dat kind kan er zelf ook niet aan doen dat het zo geboren wordt. Het is en blijft een mens, zoals ieder ander, alleen ietsje anders.
    Echt mooi van die vader dat hij tenminste wel om zijn kind geeft en bereid is er voor te zorgen.


    16 - 09 - '17

    Elk mens is en blijft het zelfde. Een syndroom of iets anders, verandert dit niet. Zo onbegrijpelijk dat die moeder het kind direct geweigerd heeft.. maar gelukkig heeft die vader dat niet gedaan ;d.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wat een verhaal... Dan denk je leuk een gezin op te bouwen, gebeurt zoiets. Ik vind het ook behoorlijk raar dat die vader niet eens op de hoogte was van die beslissing en die gebruiken.

    [ bericht aangepast op 6 feb 2015 - 17:31 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Reigns schreef:
    Ik vind het echt erg dat het in hun cultuur als een schande gezien wordt. Dat kind kan er zelf ook niet aan doen dat het zo geboren wordt. Het is en blijft een mens, zoals ieder ander, alleen ietsje anders.
    Echt mooi van die vader dat hij tenminste wel om zijn kind geeft en bereid is er voor te zorgen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Verschrikkelijk dat er nog steeds mensen zijn met zoveel onbegrip. In ieder geval heeft dit jongetje geluk met zijn vader - ik zou er niet aan moeten denken wat er anders van hem zou moeten zijn geworden. Echt, mensen die niet bereid zijn een gehandicapt kind te accepteren en met net zoveel liefde op te voeden als ze dat met een kerngezonde baby zouden hebben gedaan, zouden gewoon helemaal geen kinderen moeten krijgen. Waarbij ik ook naar bepaalde mensen binnen mijn eigen familie kijk, ugh.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Verschrikkelijke reactie van de moeder en haar familie.

    En erg mooi van de vader, zo'n mensen verdienen dus respect.


    Queer zijn is gewoon alles

    Respect voor die vader!
    Ik vind het een mooie baby die zeker de kans verdient op een goed leven <3


    26 - 02 - '16

    Die vrouw staat natuurlijk onder heel veel druk door haar cultuur en haar familie, dus gelukkig heeft dat jongetje zijn vader nog. Wat enorm inspirerend verhaal heeft hij, en de mensen die hem helpen, door dat geld te verzamelen en te gebruiken voor die jongen in Nieuw-Zeeland en voor dat tehuis daar.


    Your make-up is terrible

    Dat is juist wat ik niet kan begrijpen. En ook nooit zal begrijpen. Hoe kan een cultuur mensen zo erg brainwashen?


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer