• Een tijd terug poste ik al een keer over het feit daf het nooit echt lekker is gaan lopen tussen mij en mijn schoonmoeder, en nu, na twee jaar, weet ik eindelijk wat maakt dat ze me zo verschrikkelijk vind!

    Mijn vriend en ik hebben ongeveer een maandje terug een brief naar zijn ouders geschreven om op een goede en heldere manier over te kunnen brengen wat ons nou zo stoorde in de omgang, dat we hier graag aan willen werken en hebben ook gevraagd aan zijn ouders om hetzelfde te doen voordat we een gezamenlijk gesprek zouden voeren om eventuele struikelpunten uit de weg te kunnen ruimen en zo hopelijk een beter contact tot stand te kunnen brengen.

    De brief die we van zijn moeder, zijn vader mengt zich eigenlijk nooit ergens in, als antwoord kregen liet weinig aan de verbeelding over.
    Ik ben iemand die zichzelf niet snel blootgeeft aan mensen bij wie ik me niet op mijn gemak voel dus wanneer ik bij mijn schoonouders ben staak ik na drie pogingen mijn idee om een gesprek op gang te brengen, en dat vind ze niet kunnen, er zijn nog wel meer verwijten gemaakt maar het verwijt dat continu terugkomt is dit: ik. ben. dik.
    Dit is een feit en ga ik niet ontkennen. Nu beweeg ik wel gewoon, doe leuke dingen en zit daar niet de hele dag op mijn kont.
    Maar nu vriendlief vandaag bij z'n ouders was kwam het hoge woord eruit; ze walgt van me. Snapt niet dat hij tussen al deze lagen vet redenen heeft gevonden om verliefd op te worden, durft niet samen met me over straat omdat ze bang is aangestaard te worden en dan plaatsvervangende schaamte voelt. Ik ben iets vies en verschrikkelijks. Iets dat ze niet in haar omgeving wil hebben omdat ze er onpasselijk van word.

    En dan word je altijd verteld dat het innerlijk telt en dat ook al ik gezonder moet gaan worden en daar aan werken je goed bent zoals je bent.

    Ja vast. Niet dus. Ik ben walgelijk en er is geen enkele reden waarom mensen vrijwillig contact met me zouden willen.

    [ bericht aangepast op 15 juli 2015 - 17:35 ]


    In my life I had so many setbacks, but oh darling, recovery is so much better.

    De helft van je post is weg


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik denk dat een deel van je post weg is.


    -

    Alpheratz schreef:
    De helft van je post is weg

    ... denk ik dan.


    Niet meer.

    [ bericht aangepast op 15 juli 2015 - 17:35 ]


    -

    Alpheratz schreef:
    De helft van je post is weg


    Ik drukte halverwege per ongeluk op posten ;(


    In my life I had so many setbacks, but oh darling, recovery is so much better.

    Wauw, dat is verschrikkelijk om aan te moeten horen! Hoezo maak het uit dat je aan het dikke kant zit?! Je bent en blijft nog altijd een geweldige meid. Laat die mens je aub niet de grond in trappen. Dat verdien je niet.


    -

    Dat mens moet zich diep schamen. En maak je er niet te druk om, iedereen is mooi op zijn eigen manier. Innerlijk telt meer dan uiterlijk (:

    Wat!! Ik snao niet hoe iemand dat zo kan zeggen. Dta is echt niet aardig van der en dat verdient Niemand! jij dus ook niet1 You're perfect teh way you are
    Het hoort helemaal niet uit te maken. innerlijk si belangrijker. Al zien mensen dat wel eens niet zo, zoals de moede rvan je vriend helaas.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Dat is echt verschrikkelijk. Als je schoonmoeder mensen op basis van hun uiterlijk gaat beoordelen en niet kan zien dat haar zoon gelukkig met je is, dan vind ik persoonlijk niet dat ze de moeite waard is om er ook maar iets voor te doen. Laat haar je niet zeggen dat je niet zo goed bent als een ander, want dat ben je wel. Je bent in ieder geval al een stuk beter dan haar.


    What would Emma do?

    Dat is echt vreselijk, alsjeblieft laat die negatieve commentaar gewoon op zij liggen meid. Ik weet dat het niet simpel is, maar zo te horen heeft die moeder wat te veel vooroordelen. Het belangrijkste is dat je jezelf goed voelt in jouw vel en dat alles goed loopt met je vriendje ^^


    You save everyone, but who saves you?

    Ugh ugh ugh, ik haat zoiets. Wat naar voor je. D:
    Dat mens zou zich ten diepste moeten schamen. Zoiets hoor je niet eens te denken, want het is volkomen belachelijk om iemand wegens zijn of haar uiterlijk op die manier te veroordelen, maar het ook nog hardop zeggen is wel het laagste punt van lage dingen. Wat ja joh, waarom zouden mensen die niet perfect slank zijn enige vorm van zelfvertrouwen mogen hebben? Never mind dat iedereen ongeacht gewicht ook gewoon een mens is met gevoelens. Bleh, bah.
    Ik snap dat dit kan overkomen als nogal een klap, maar laat je niet door dat soort mensen naar beneden halen. De moeder van je vriend klinkt als een perfect voorbeeld van iemand waar je nooit naar zou moeten luisteren. Je bent nog steeds goed zoals je bent en het is wel degelijk nog steeds het innerlijk dat telt. Geef die ene persoon niet de macht om je aan alles te doen twijfelen, want het klinkt niet alsof ze iets heeft gedaan om dat te verdienen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Wauw. Dat meen je toch niet?

    Jemig, ik vind dat echt niet kunnen. Zeker niet als je er ook wat aan probeert te doen - niet dat het wel had gekund als dat niet zo was. Natuurlijk zijn er mensen die anderen beoordelen op hoe ze eruit zien en of ze wel die ultimate topmodel look hebben die in deze tijd verwacht wordt, maar als ze je echt kent en mollig zijn een reden vindt om niet van gehouden te kunnen worden... dat is gewoonweg onmenselijk en kan echt niet. Het spijt me om dit zo te zeggen, maar het lijkt me een verschrikkelijk mens.

    Maar het is de waarheid - wat maakt uiterlijk eigenlijk uit? Ik weet zeker dat de meeste mensen liever een mollig iemand die een goed hart heeft als vriend hebben dan iemand die stikdun is maar wel gemeen.

    Laat haar je alsjeblieft niet naar beneden halen - jij kan er niets aan doen dat je niet de dunste bent en het is geen reden, absoluut geen reden, om niet van gehouden te worden. Niet naar luisteren en probeer het van je af te zetten, hoe moeilijk dat ook moet zijn.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Dankjulliewel allemaal voor de lieve reacties, dat doet echt goed (: Het is gewoon erg moeilijk te verkroppen dat iemand zo'n diepgewortelde afkeer van mr heeft en dit op alle mogelijke manieren laat blijken. Ik doe echt mijn best erboven te staan maar dat is op dit moment niet heel makkelijk, gelukkig waaien die buien wel weer over. Dankjulliewel voor de steun <3

    [ bericht aangepast op 15 juli 2015 - 18:42 ]


    In my life I had so many setbacks, but oh darling, recovery is so much better.

    Jezus wat een kutreden om iemand te haten zeg. Het is natuurlijk gewoon onzin, je bent niet walgelijk of weerzinwekkend en gelukkig ziet je vriend dat ook. Ik vind het een heel vreemde reactie en dat zij het persoonlijk niet aantrekkelijk vind is tot daar aan toe, maar dat ze niet kan snappen dat hij wel iets in jou ziet (EN JA DAT ZIET HIJ TERECHT) slaat echt nergens op. Ik val niet op blonde mensen, maar ik vind het niet weerzinwekkend als iemand anders dat wel doet??

    Kop op meisje, sta boven haar ongegrond haat!


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    No, you're not disguisting. Je schoonmoeder is degene die een bril moet dragen of aan een nieuwe bril toe is.

    Het is belachelijk dat ze je afwijst vanwege je uiterlijk. Je bent zoveel meer dan dat! En je vriend ziet dat gelukkig in, maar je schoonmoeder kennelijk niet. Terwijl je schoonmoeder vast en zeker ook niet perfect is. Ze klinkt me althans verre van perfect in de oren.
    Ga nu niet bij de pakken neerzitten, alsjeblieft. Je schoonmoeder is slechts één persoon die jou kennelijk niet mooi vind. En dat kan, smaken verschillen. Zij is niet de persoon waarmee je een relatie hebt.
    En er zijn heel veel mensen die jou wél mooi vinden, inclusief je vriend. Laat je schoonmoeder alles nu niet bederven omdat zij nu eenmaal een kronkel in haar hersenen heeft.

    Je bent wél mooi. Ik weet het zeker. Ik heb je dan wel nog nooit in het echt gezien, maar ik weet zeker dat je een knap meisje bent. Laat je schoonmoeder praten, en koop haar een bril voor haar verjaardag. Misschien ziet ze het dan eindelijk wél dat je het waard bent en dat je helemaal niet zo afschuwelijk bent. Want dat ben je niet, verre van.

    <3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Wat een belachelijke reactie zeg. Hoe kortzichtig kan iemand zijn! Misschien had ze haar zoon graag met een superslank meisje gezien, maar om je daardoor meteen niet te mogen, dat slaat nergens op. Lijkt me dat zij geen enkele fatsoenlijke reden heeft om jou niet te mogen, en dat jij er genoeg fatsoenlijke redenen hebt om haar niet te mogen.

    Hoe heeft je vriend er trouwens op gereageerd?