• Tegenwoordig worden er steeds meer ebooks gelezen, maar nu was ik eigenlijk wel benieuwd hoe de meningen hier verdeeld zijn. Lezen jullie liever papieren boeken of ebooks?

    Vul hier de poll in. Laat gerust ook een reactie in het topic of onder de poll achter waarom =)

    [ bericht aangepast op 17 april 2015 - 23:26 ]


    “Love is a contradiction.”

    Papier, sowieso papier. Dat geeft me meer het gevoel van echt lezen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Papier, altijd papier. Ik ben verschrikkelijk ouderwets daarin.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    E-books hebben een hoop voordelen - in de eerste plaats natuurlijk al dat er geen bossen voor hoeven te worden neergemaaid - maar mijn voorkeur blijft toch uitgaan naar echte boeken. Dan is het verhaal toch net wat tastbaarder. En ik ben het met Giles eens dat de geur belangrijk is. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Papier, want papier lees veel fijner en je kan het in een boekenkast stoppen.


    Seasons will change, but I shall remain

    Papier. Ik wil soms boeken eerst e-book lezen voor ik ze koop, maar vaak haal ik ze gewoon uit de bieb als ik ze graag wil lezen, maar er geen geld aan wil uitgeven voor het geval ze tegenvallen.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik ben het eens met Inge/Square. :')


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Sablier schreef:
    Papier, altijd papier. Ik ben verschrikkelijk ouderwets daarin.


    Queer zijn is gewoon alles

    Papier, dan heb je echt iets in je handen en niet een platte tablet. Het voelt ook echter en ik kan me zo veel meer verdiepen in een verhaal.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    + Technologie is goed, maar het mag niet te overheersend worden.(:


    Queer zijn is gewoon alles

    Sablier schreef:
    Papier, altijd papier. Ik ben verschrikkelijk ouderwets daarin.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Ik gebruik nooit eBooks. Maar ze lijken me eigenlijk behoorlijk stom. Straks doen we alles nog met een schermpje. Het voelt minder echt en technologie moet inderdaad niet te overheersend worden (ook al gaat dat wel gebeuren en is het deels al zo.).


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Papieren boeken.
    Ik krijgt echt vreselijk hoofdpijn als ik lang via een beeldscherm moet lezen.
    Daarom heb ik ook zo'n hekel aan digitale school examens


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Papier

    Gewoon papieren boeken. Die kan ik dan in m'n boekenkast zetten en vol trots aan iedereen laten zien (krul)


    take me back to the basics and the simple life

    Papier. M'n vader heeft een ebook en het enige moment dat ik dat handiger vind is als we op vakantie gaan. Ik moet altijd een grote boodschappentas meenemen, aangezien voor 3 weken er minimaal 10 boeken meegaan.
    Met papier heb ik ook altijd dat als ik 't boek weer opensla ik me weer herinner waar ik dat voor het eerst/laatst gelezen heb, of iets wat gebeurde toen ik dat boek bij me had. Daarnaast is het niet afhankelijk van stroom :]


    If a writer falls in love with you, you can never die