• RPG aanvragen.

    Tegenwoordig vallen alle RPGs zo snel dood, en eigenlijk is het allemaal zo zinloos geworden. Eerst iets verzinnen, het op gang brengen, rollen schrijven, en uiteindelijk is de hele RPG dood binnen een paar weken.
    Daarom is mijn idee om voortaan, om een RPG te mogen openen, een mailtje te moeten sturen naar de moderators, net zoals met schrijfwedstrijden. De moderators kunnen het idee goedkeuren en kijken of er niet al teveel RPGs lopende zijn. Misschien dat de RPGs het hierdoor wat langer volhouden en het niet zo zinloos is om zoveel werk te steken in iets wat zo snel al dood is.

    Wat vinden jullie hiervan?

    Uiteindelijk heeft Angmar een nieuw topic geopend om het te hebben over RPG problemen en oplossingen ervoor te zoeken. Link naar dat topic: klik!


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 10 feb 2015 - 16:02 ]

    Ik ben...


    “A queen will always turn pain into power.”

    Michonne schreef:
    (...)

    Ik denk dat een gecontroleerd 'karma' systeem veel beter zou werken. Dat je iemand ratings kan geven op basis van hun wegblijven of juist actief zijn in een RPG.


    Dit is best een goede!


    - God only knows

    Ik vind dit niet echt een fijn idee. Het grootste probleem zit hem namelijk vooral in het feit dat er heel veel users zijn die het gewoon leuk vinden om rollen aan te maken en niet serieus overwegen of ze wel of niet aan een verhaal willen meeschrijven.

    Ik vind eigenlijk dat er hier best eens iemand naar mag kijken. Ik weet dat MSV/RPG'en een manier van schrijven is die je nooit zal kunnen verbieden, maar men mag er best wel eens bij stilstaan dat mensen die rollen voor de fun aanmaken het uiteindelijk voor andere gemotiveerde schrijvers vergallen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Michonne schreef:
    (...)

    Ik denk dat een gecontroleerd 'karma' systeem veel beter zou werken. Dat je iemand ratings kan geven op basis van hun wegblijven of juist actief zijn in een RPG.


    Dat is ook wel een goede ja, maar dan heb je ook weer de kansen dat mensen iemand die ze niet nodig expres een lage rating geven.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Merlyn schreef:
    (...)

    Dat is ook wel een goede ja, maar dan heb je ook weer de kansen dat mensen iemand die ze niet nodig expres een lage rating geven.


    Daarom een gecontroleerd systeem.


    Your make-up is terrible

    Ik ben ook tegen het systeem in dat in de beginpost staat. Dat is enorm veel werk en nog steeds geen garantie. Dan gaat iemand alleen maar een beetje meer nadenken over zijn RPG, dat kan misschien wel inhoudelijk helpen. En dat is volgens mij ook te beperkend voor jullie, in jullie vrijheid.

    Kan iemand me meer wegwijs maken met dat ratingsysteem? Wat precies is het, waarop wordt er gestemd, welk nut zou het moeten hebben,...? =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Misschien is het ook een idee als er gewoon een maandlimiet is. Dat er vijf nieuwe verhalen gestart mogen worden per maand en dat deze door middel van een poll worden gekozen. Dan wordt men ook meteen gedwongen om goed over een idee na te denken en dan zijn er op den duur ook geen tienduizend verhalen meer waar driekwart niet of halfbakken aan meedoet.

    [ bericht aangepast op 9 feb 2015 - 23:35 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Scandal schreef:
    Ik ben ook tegen het systeem in dat in de beginpost staat. Dat is enorm veel werk en nog steeds geen garantie. Dan gaat iemand alleen maar een beetje meer nadenken over zijn RPG, dat kan misschien wel inhoudelijk helpen. En dat is volgens mij ook te beperkend voor jullie, in jullie vrijheid.

    Kan iemand me meer wegwijs maken met dat ratingsysteem? Wat precies is het, waarop wordt er gestemd, welk nut zou het moeten hebben,...? =)


    Er zijn echt enorm veel systemen voor, maar het allersimpelste is gewoon dat je iemand een plus of een min kan geven met een reden. Iedereen begint gewoon op 0 en als iemand je een positieve rating geeft, ga je omhoog en met een negatieve omlaag. Dus als je 10 positieve krijgt en 1 negatieve, sta je nog altijd op 9 plus.
    Het lijkt mij het slimste dat zulke ratings eerst langs iemand heen moeten die het controleren en goedkeuren, of dat je ratings kan melden omdat er niks van klopt en iemand uit nijd gewoon negatieve ratings gaat geven of omdat ze bevriend zijn, positieve ratings.


    Your make-up is terrible

    Michonne schreef:
    (...)

    Er zijn echt enorm veel systemen voor, maar het allersimpelste is gewoon dat je iemand een plus of een min kan geven met een reden. Iedereen begint gewoon op 0 en als iemand je een positieve rating geeft, ga je omhoog en met een negatieve omlaag. Dus als je 10 positieve krijgt en 1 negatieve, sta je nog altijd op 9 plus.
    Het lijkt mij het slimste dat zulke ratings eerst langs iemand heen moeten die het controleren en goedkeuren, of dat je ratings kan melden omdat er niks van klopt en iemand uit nijd gewoon negatieve ratings gaat geven of omdat ze bevriend zijn, positieve ratings.

    En wat kun je dan uiteindelijk met die ratings? Je kunt mensen met een lage rating niet weigeren in je MSV of RPG, neem ik aan?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Angmar schreef:
    (...)
    En wat kun je dan uiteindelijk met die ratings? Je kunt mensen met een lage rating niet weigeren in je MSV of RPG, neem ik aan?


    Je kan wel zeggen dat je een rating van ten minste plus 1 of zo moet hebben om een RPG te starten.


    Your make-up is terrible

    Michonne schreef:
    (...)

    Je kan wel zeggen dat je een rating van ten minste plus 1 of zo moet hebben om een RPG te starten.

    Oh, zo. Ik vind het wel een goed idee. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Angmar schreef:
    Misschien is het ook een idee als er gewoon een maandlimiet is. Dat er vijf nieuwe verhalen gestart mogen worden per maand en dat deze door middel van een poll worden gekozen. Dan wordt men ook meteen gedwongen om goed over een idee na te denken en dan zijn er op den duur ook geen tienduizend verhalen meer waar driekwart niet of halfbakken aan meedoet.


    Hier ben ik het niet mee eens. Een user mag ook meer dan 5 nieuwe stories per maand opstarten, dus waarom mogen meerdere users dan niet samen meer dan vijf nieuwe RPGs/MSV openen? Daarnaast is al eerder aangegeven dat het vaak gewoon aan de mensen ligt die mee doen. Als er dan maar vijf per maand worden opgestart, dat verandert er naar mijn idee niet veel aan en het is ook niet veel anders dan het idee in de beginpost.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Michonne schreef:
    (...)

    Je kan wel zeggen dat je een rating van ten minste plus 1 of zo moet hebben om een RPG te starten.

    Maak je dan geen vicieuze cirkel? Dan gaat iedereen kiezen voor +1 en de mensen die +1 hebben, die kunnen dan meedoen, maar iedereen daaronder niet. (Dat mag eigenlijk al niet volgens een regel, je moet alles openzetten voor heel Q). En op den duur vind iedereen het leuker om met mensen te RPG'en die er echt wat van kunnen en dan vind je misschien nog amper RPG's met een lage ratingdrempel.

    Als die ratings dan echt de drempel zouden zijn voor mee te mogen doen, dan ben ik er niet zo voor. Want iedereen mag in principe meedoen.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Maak je dan geen vicieuze cirkel? Dan gaat iedereen kiezen voor +1 en de mensen die +1 hebben, die kunnen dan meedoen, maar iedereen daaronder niet. (Dat mag eigenlijk al niet volgens een regel, je moet alles openzetten voor heel Q). En op den duur vind iedereen het leuker om met mensen te RPG'en die er echt wat van kunnen en dan vind je misschien nog amper RPG's met een lage ratingdrempel.

    Als die ratings dan echt de drempel zouden zijn voor mee te mogen doen, dan ben ik er niet zo voor. Want iedereen mag in principe meedoen.


    Alleen op een RPG te kunnen openen, niet om mee te doen, want dat is gewoon buitensluiten en dat mag natuurlijk niet.


    Your make-up is terrible

    Angmar schreef:
    Misschien is het ook een idee als er gewoon een maandlimiet is. Dat er vijf nieuwe verhalen gestart mogen worden per maand en dat deze door middel van een poll worden gekozen. Dan wordt men ook meteen gedwongen om goed over een idee na te denken en dan zijn er op den duur ook geen tienduizend verhalen meer waar driekwart niet of halfbakken aan meedoet.

    Een soortgelijk idee is afgewezen. Dat was het idee dat er een persoonlijk limiet zou komen op het aantal lopende RPG's per persoon. Maar dat is te vrijheidbeperkend. Dit is een beetje soortgelijk. Het is toch ook niet leuk als je 5 leuke stories hebt lopen, maar er een aantal moet stoppen omdat er een één of andere regel is die zegt dat je maar max 3 lopende stories mag hebben.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Merlyn schreef:
    (...)

    Hier ben ik het niet mee eens. Een user mag ook meer dan 5 nieuwe stories per maand opstarten, dus waarom mogen meerdere users dan niet samen meer dan vijf nieuwe RPGs/MSV openen? Daarnaast is al eerder aangegeven dat het vaak gewoon aan de mensen ligt die mee doen. Als er dan maar vijf per maand worden opgestart, dat verandert er naar mijn idee niet veel aan en het is ook niet veel anders dan het idee in de beginpost.

    Er verandert dan juist veel. Als de users kunnen kiezen tussen vijf of vijftig concepten, zijn de verhalen veel actiever en zullen ze veel minder snel doodbloeden.
    Ik vind niet dat je dit gelijk kan stellen aan het maken van stories. Als je je klakkeloos inschrijft, zit je écht anderen in de weg en bederf je het plezier van een ander. Met je stories moet je dat allemaal lekker zelf weten, maar in een RPG en MSV werk je niet alleen en staat het groepsproces voorop en niet het individuele proces.

    Het verschil met de beginpost is in ieder geval dat je de moderators niet met veel extra werk opzadelt, want iedereen presenteert zijn eigen idee en dat zou eventueel ook een groepje users kunnen doen.


    Every villain is a hero in his own mind.