• RPG aanvragen.

    Tegenwoordig vallen alle RPGs zo snel dood, en eigenlijk is het allemaal zo zinloos geworden. Eerst iets verzinnen, het op gang brengen, rollen schrijven, en uiteindelijk is de hele RPG dood binnen een paar weken.
    Daarom is mijn idee om voortaan, om een RPG te mogen openen, een mailtje te moeten sturen naar de moderators, net zoals met schrijfwedstrijden. De moderators kunnen het idee goedkeuren en kijken of er niet al teveel RPGs lopende zijn. Misschien dat de RPGs het hierdoor wat langer volhouden en het niet zo zinloos is om zoveel werk te steken in iets wat zo snel al dood is.

    Wat vinden jullie hiervan?

    Uiteindelijk heeft Angmar een nieuw topic geopend om het te hebben over RPG problemen en oplossingen ervoor te zoeken. Link naar dat topic: klik!


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 10 feb 2015 - 16:02 ]

    Ik ben...


    “A queen will always turn pain into power.”

    Michonne schreef:
    (...)

    Alleen op een RPG te kunnen openen, niet om mee te doen, want dat is gewoon buitensluiten en dat mag natuurlijk niet.

    Persoonlijk vind ik het nog steeds dan wel vrijheidbeperkend. Want als je dan een te lage 'score' hebt, mag je er geen openen. Dat hebben we ook niet voor stories, dat je pas een story mag beginnen als je een bepaalde rating hebt.
    Daarbij, volgens mij valt die rating dan nog wel te omzeilen door gewoon een nieuw account aan te maken. =S

    Ik ben er zelf (nog) niet van overtuigd. Maar ik zou ook graag dan andere mods graag horen over het raten.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Een soortgelijk idee is afgewezen. Dat was het idee dat er een persoonlijk limiet zou komen op het aantal lopende RPG's per persoon. Maar dat is te vrijheidbeperkend. Dit is een beetje soortgelijk. Het is toch ook niet leuk als je 5 leuke stories hebt lopen, maar er een aantal moet stoppen omdat er een één of andere regel is die zegt dat je maar max 3 lopende stories mag hebben.


    Ik vind het aantal lopende RPG's per persoon iets geheel anders. Men kan er nu nog voor kiezen om aan 5 of aan 20 verhalen mee te doen, hoor. Alleen niet in één maand en iedereen die hier zelf aan meedoet weet dat zoveel toch niet haalbaar is om actief bij te houden. Als de RPG's en MSV's zouden lopen zoals het hoort, is tien verhalen wel de max per jaar.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Angmar schreef:
    (...)

    Ik vind het aantal lopende RPG's per persoon iets geheel anders. Men kan er nu nog voor kiezen om aan 5 of aan 20 verhalen mee te doen, hoor. Alleen niet in één maand en iedereen die hier zelf aan meedoet weet dat zoveel toch niet haalbaar is om actief bij te houden. Als de RPG's en MSV's zouden lopen zoals het hoort, is tien verhalen wel de max per jaar.


    Lol, sorry, maar dat vind ik echt nergens op slaan :'x

    [ bericht aangepast op 9 feb 2015 - 23:51 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Angmar schreef:
    (...)

    Ik vind het aantal lopende RPG's per persoon iets geheel anders. Men kan er nu nog voor kiezen om aan 5 of aan 20 verhalen mee te doen, hoor. Alleen niet in één maand en iedereen die hier zelf aan meedoet weet dat zoveel toch niet haalbaar is om actief bij te houden. Als de RPG's en MSV's zouden lopen zoals het hoort, is tien verhalen wel de max per jaar.

    Ik was misschien niet specifiek genoeg, maar ik herinner me dat de suggestie over het aanmaken van RPG's ging, niet over meedoen. Dus mijn excuses dat ik daar misschien onduidelijk in was.

    Ik zou het gewoon heel jammer vinden moesten we regels moeten maken dat je maar maximum aan zoveel RPG's mag meedoen/aanmaken. Dan zou ik me ook zo nazi vinden ofzo, zo controlerend.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik dat een oplossing zou zijn om echt een tijdslimiet op reserveringen te zetten, eentje waar ook echt op gelet wordt. Ik denk dat dat ook al aardig helpt. Ik merk heel vaak dat het gewoon te lang duurt voor alle rollen zijn ingevuld, sommige niet worden ingevuld en mensen die wel netjes op tijd hun rol hebben ingevuld interresse verliezen.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Scandal schreef:
    (...)
    Persoonlijk vind ik het nog steeds dan wel vrijheidbeperkend. Want als je dan een te lage 'score' hebt, mag je er geen openen. Dat hebben we ook niet voor stories, dat je pas een story mag beginnen als je een bepaalde rating hebt.
    Daarbij, volgens mij valt die rating dan nog wel te omzeilen door gewoon een nieuw account aan te maken. =S

    Ik ben er zelf (nog) niet van overtuigd. Maar ik zou ook graag dan andere mods graag horen over het raten.


    Bij dit hele onderwerp hangt het er sowieso vanaf wat je belangrijker vindt: de "vrijheid van de user" of dat het concept van de RPG's en MSVs niet gewoon verdwijnt, want hier zijn echt wel behoorlijke frustraties door ontstaan, ondanks de "vrijheid van de user".
    Het individu mag dan wel wat worden beperkt, maar uiteindelijk is iedereen die deelneemt aan MSV's en RPG's er wel bij gebaat.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Cijfers geven aan elkaar om te beslissen 'hoe actief' je bent en daarna geen RPG mogen open?
    Kom op, dit is een openbare website waar iedereen z'n ding op zou moeten kunnen doen. Sommige RPG's gaan snel dood, anderen niet. Dat heeft verschillende oorzaken, niet alleen door de personen die hem opstarten of die er aan mee doen.


    Scandal schreef:
    (...)
    Ik was misschien niet specifiek genoeg, maar ik herinner me dat de suggestie over het aanmaken van RPG's ging, niet over meedoen. Dus mijn excuses dat ik daar misschien onduidelijk in was.

    Ik zou het gewoon heel jammer vinden moesten we regels moeten maken dat je maar maximum aan zoveel RPG's mag meedoen/aanmaken. Dan zou ik me ook zo nazi vinden ofzo, zo controlerend.


    Ik denk dat je je echt geen nazi hoeft te voelen. xD
    Weet je, ik begrijp echt wel dat maximums instellen niet leuk is, maar 95% van de aangemaakte RPGs loopt gewoon vast. Wat er ook besloten wordt, het kan zo onderhand niet slechter worden. Wat hebben we eraan als er iedere maand dertig verhalen verschijnen, waarop slechts een paar zich inschrijven en nog minder daadwerkelijk meedoen? Dan kun je toch gewoon beter de vijf beste ideeën eruit filteren, zodat die gewoon goed gaan lopen omdat ten eerste het concept interessant genoeg is en omdat ten tweede er voldoende mensen meedoen, ook als er toch nog mensen afvallen?
    Voor je het weet is de maand om, kun je een eventueel afgewezen idee beter uitwerken en is er weer een nieuwe kans.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Angmar schreef:
    (...)

    Ik denk dat je je echt geen nazi hoeft te voelen. xD
    Weet je, ik begrijp echt wel dat maximums instellen niet leuk is, maar 95% van de aangemaakte RPGs loopt gewoon vast. Wat er ook besloten wordt, het kan zo onderhand niet slechter worden. Wat hebben we eraan als er iedere maand dertig verhalen verschijnen, waarop slechts een paar zich inschrijven en nog minder daadwerkelijk meedoen? Dan kun je toch gewoon beter de vijf beste ideeën eruit filteren, zodat die gewoon goed gaan lopen omdat ten eerste het concept interessant genoeg is en omdat ten tweede er voldoende mensen meedoen, ook als er toch nog mensen afvallen?
    Voor je het weet is de maand om, kun je een eventueel afgewezen idee beter uitwerken en is er weer een nieuwe kans.


    Wat heb je aan elke maand dertig stories die maar een paar abo's hebben en nog minder dan dat gelezen worden? In stories word je niet op creativiteit beperkt, waarom dit dan wel bij RPG's en MSV's?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Merlyn schreef:
    (...)

    Wat heb je aan elke maand dertig stories die maar een paar abo's hebben en nog minder dan dat gelezen worden? In stories word je niet op creativiteit beperkt, waarom dit dan wel bij RPG's en MSV's?

    Dat heb ik al eerder uitgelegd. Met stories houd je geen rekening met anderen, bij RPGs en MSVs moet je dat wel doen.
    Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom men steeds op stories terugvalt, want RPGs en MSVs zijn iets heel anders. Als jij een concept hebt uitgedacht, tien mensen schrijven zich in en uiteindelijk stoppen acht er na twee pagina's mee omdat ze ook nog negen andere verhalen hebben waar ze zich ook maar voor hebben ingeschreven, zijn andere mensen daar de dupe van.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Is het niet een idee dat een RPG-idee een bepaalde rating moet hebben voor hij uberhaupt open mag?
    Dus je presenteert een idee dat vervolgens een minimum aan positieve reacties (of stemmen via een poll, het is maar wat het handigst is) moet krijgen, voor er een rollentopic open mag. Dan hebben mensen er beter over na gedacht en dan is het ook niet mogelijk dat er wel honderd keer zo vaak een RPG/MSV geopend wordt dan fatsoenlijk wordt afgerond.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Hohenheim schreef:
    Is het niet een idee dat een RPG-idee een bepaalde rating moet hebben voor hij uberhaupt open mag?
    Dus je presenteert een idee dat vervolgens een minimum aan positieve reacties (of stemmen via een poll, het is maar wat het handigst is) moet krijgen, voor er een rollentopic open mag. Dan hebben mensen er beter over na gedacht en dan is het ook niet mogelijk dat er wel honderd keer zo vaak een RPG/MSV geopend wordt dan fatsoenlijk wordt afgerond.


    Het idee van een RPG kan nog zo goed zijn, als hij uiteindelijk dood gaat lopen dan is dat niet tegen te houden. Nu denk je ook eerst na 'dit is leuk, hier steek ik tijd in om een rol te maken'.


    Angmar schreef:
    (...)

    Ik denk dat je je echt geen nazi hoeft te voelen. xD
    Weet je, ik begrijp echt wel dat maximums instellen niet leuk is, maar 95% van de aangemaakte RPGs loopt gewoon vast. Wat er ook besloten wordt, het kan zo onderhand niet slechter worden. Wat hebben we eraan als er iedere maand dertig verhalen verschijnen, waarop slechts een paar zich inschrijven en nog minder daadwerkelijk meedoen? Dan kun je toch gewoon beter de vijf beste ideeën eruit filteren, zodat die gewoon goed gaan lopen omdat ten eerste het concept interessant genoeg is en omdat ten tweede er voldoende mensen meedoen, ook als er toch nog mensen afvallen?
    Voor je het weet is de maand om, kun je een eventueel afgewezen idee beter uitwerken en is er weer een nieuwe kans.

    Ik heb net echt een gek idee. Misschien moet er gewoon een topic gemaakt worden waarin iedereen 'oplossingen' kan opperen voor frustraties rond RPG. Want zoals je net al zei: wat voor mij misschien vrijheidbeperkend als modzijnde overkomt, is het inderdaad misschien niet voor een RPG'ende user. En dat we dan eens al die 'oplossingen' kunnen bespreken. Misschien zelfs aan de hand van een poll zodat we dan ook echt weten of jullie het te vrijheidbeperkend vinden of niet.
    En daarbij, de ratings of de limiet kunnen misschien maar enkele van de miljoenen creatieve oplossingen zijn.

    Of om volledig grondig te zijn, zou je eerst alle frustraties moeten verzamelen (nog niet debatteren) en wanneer je denkt dat het volledig is, dat je dan overgaat tot mogelijke oplossingen (zonder vooroordelen, dus nog niet debatteren) en wanneer gedacht wordt daarin volledig te zijn, dan kan het debat geopend worden en alles besproken worden. :Y)

    Of nog een gekker idee. Jullie doen helemaal zelf de analyse en wat jullie het beste vinden, komt er uiteindelijk uit als een ongeschreven regel zoals die [300 woorden]. Of jullie maken er een topic van met richtlijnen van zoals volgens mij dat ene wetboek van MSV (of vergis ik me?). En dan hoeven de mods zich niet te bemoeien (alleen misschien helpen alles op orde te krijgen en het proces te begeleiden) en dan voel ik me geen regelmakende modnazi. :Y)

    Volgens mij is het laat aan het worden en krijg ik het te hoog in mijn bol ofzo. :')


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Ik heb net echt een gek idee. Misschien moet er gewoon een topic gemaakt worden waarin iedereen 'oplossingen' kan opperen voor frustraties rond RPG. Want zoals je net al zei: wat voor mij misschien vrijheidbeperkend als modzijnde overkomt, is het inderdaad misschien niet voor een RPG'ende user. En dat we dan eens al die 'oplossingen' kunnen bespreken. Misschien zelfs aan de hand van een poll zodat we dan ook echt weten of jullie het te vrijheidbeperkend vinden of niet.
    En daarbij, de ratings of de limiet kunnen misschien maar enkele van de miljoenen creatieve oplossingen zijn.

    Of om volledig grondig te zijn, zou je eerst alle frustraties moeten verzamelen (nog niet debatteren) en wanneer je denkt dat het volledig is, dat je dan overgaat tot mogelijke oplossingen (zonder vooroordelen, dus nog niet debatteren) en wanneer gedacht wordt daarin volledig te zijn, dan kan het debat geopend worden en alles besproken worden. :Y)

    Of nog een gekker idee. Jullie doen helemaal zelf de analyse en wat jullie het beste vinden, komt er uiteindelijk uit als een ongeschreven regel zoals die [300 woorden]. Of jullie maken er een topic van met richtlijnen van zoals volgens mij dat ene wetboek van MSV (of vergis ik me?). En dan hoeven de mods zich niet te bemoeien (alleen misschien helpen alles op orde te krijgen en het proces te begeleiden) en dan voel ik me geen regelmakende modnazi. :Y)

    Volgens mij is het laat aan het worden en krijg ik het te hoog in mijn bol ofzo. :')


    Ik denk dat het nooit kwaad kan om er gewoon over te praten met iedereen die eraan mee doet, haha. :Y)


    Every villain is a hero in his own mind.

    Even naast de kwestie, ik heb het topic verplaatst. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury