• • • •
    Heads up,
    • • •




    • • •
    Heels down.
    • • •


    • • • •

    Ergens in het Verenigd Koninkrijk, ligt een grote stal voor de meest getalenteerde dressuur ruiters en amazones. De mensen die hier hun opleiding mogen volgen zit vol met talent. Zij zijn grote beloftes voor de toekomst. Grote namen hebben hun opleiding hier gevolgd. Vanaf hun zeventiende leefjaar kunnen jongeren met veel talent zich aanmelden voor de stal. Wanneer zij door de messcherpe selectie weten te komen zitten zij twee jaar in hun voorbereiding. In de voorbereiding zitten aan het begin van het eerste semester zo'n 30 leerlingen. Naarmate de tijd vordert, vallen er mensen af, omdat zij simpelweg niet meer genoeg punten weten te behalen, of te weinig vooruitgang boeken. Door de loop van het tweede jaar, wanneer de ruiters en amazones achttien jaar oud zijn, vallen er nogmaals tien mensen af. En als er minder mensen afvallen, wordt er een selectie van de tien besten gemaakt, waarin de beste ruiters en amazones terecht komen. Zij zijn de Elite. Meestal zijn het vijf jongens, en vijf meiden. Aangezien deze in aparte klassen worden getraind, komen ze meestal pas als klas bij elkaar in de Elite. Deze Elite volgt de opleiding nog minimaal twee jaar. In dit RPG volgen we de Elite die voor hun eerste jaar in de Elite zitten.

    • • • • 
    VOL!
    Girls
    Eleutheromania • Alexandra Caelie Siarah McDavon • 1.2
    Mangata • Annalise Alisha Annabelle Linton • 1.7
    Quivers • Cécile Willa Phoebe Ross • 1.1
    Meraki_ • Chloë Jones • 1.3
    Komorebi_ • Castus Yaffa Loena Komorebi • 1.11

    Boys
    Sobremesa • Tobias Augustus Prescott • 1.8
    Zephyr • Jared Dimitrov Castillo • 1.7
    Bain • Malachy Hunter Levi • 1.2
    Trohman • Antoine Matthieu Tallon • 1.11
    Wiarda • Jonathan Charlie Yates • 1.7

    Trainers
    Zephyr • Gabriël Johnson • 1.11
    DarkAng3l • Killian Aiden Brendan Sterling • 1.7

    • • • •

    De gang van zaken en de omgeving
    De leerlingen verblijven met zijn allen in een groot gebouw, je kan het een soort internaat noemen. Als je bij het stallencomplex wilt komen moet je de weg oversteken, al is deze niet druk en rijden er zelden auto's. In het internaat heeft elke leerling zijn eigen kamer. De kamer van iedere leerling bevat een bureau, een kledingkast, een boekenplank en een bed. Iedere leerling heeft gewoon een basiskamer, maar de meesten zullen deze hoogstwaarschijnlijk naar hun eigen stijl hebben aangepast. In principe zijn er vijf aparte huizen op het internaat waar de leerlingen verblijven. Een is voor de eerstejaars, een voor de tweedejaars, een voor het eerste Elite-jaar, een voor het tweede Elite-jaar en een voor de mensen die na hun opleiding langer blijven om verder te trainen. De eigenaren van de stallen wonen boven de kantine. Per huis zijn er ook twee Trainers aanwezig, die onder andere er voor zorgen dat er elke avond eten op tafel staat. Ook hebben de leerlingen hun eigen badkamer. De badkamer hebben een bad, douche, toilet, wastafel, een spiegel en twee kastjes waar onder andere handdoeken en douchespullen bewaart kunnen worden. De woonkamer is de plek waar de leerlingen zich bevinden als zij niet in de stallen te vinden zijn. Ook worden hier eventuele toespraken gehouden. Op de tv worden meestal wedstrijden vertoont, of de leerlingen hun rijden zelf. Hier wordt ook besproken wat zij kunnen verbeteren, nadat zij kritisch naar hunzelf op film hebben gekeken.
    De stallen zij altijd netjes onderhouden. Er staan vele paarden, zowel van de leerlingen, als paarden van de eigenaren van de stal, en paarden van de trainers. Er zijn twee dressuurbakken binnen, en er is er eentje buiten. De bakken hebben een afmeting van 20x60 meter, aangezien dit de officiële rij-arena afmetingen zijn voor de hogere dressuur. Op het terrein zijn zo'n 20 kleine paddocks te vinden, van 15x15 meter, in deze paddocks mogen maximaal vier paarden tegelijk staan. Ook zijn er drie grote paddocks van 100x60 meter, hier mogen maximaal 30 paarden in staan, alhoewel het liever gehouden wordt bij twintig paarden. Er is ook een groot weiland, van 300x300 meter. Hier mogen in principe alle paarden staan. De stallen begeven zich erg dicht bij het bos, waardoor er makkelijk en regelmatig buitenritten gemaakt kunnen worden. Het stallencomplex is vrij besteedbaar voor de leerlingen.
    De leerlingen hebben in hun Elite-jaar toestemming om zelfstandig te trainen. Er is ook een algemene training, een keer per dag, en er worden regelmatig buitenritten gemaakt. De leerlingen rijden op een standaard dag zo'n 3 uur. Zondag is een rustdag, waarop slechts een lange buitenrit gemaakt wordt, en ze soms met de trailer ergens heen gaan om bijvoorbeeld over het strand een lange buitenrit te maken. De leerlingen mogen in de zes dagen dat zij training hebben om de dag zelfstandig trainen, wat maximaal een uur mag duren. Natuurlijk gelden vrijheidsdressuur en longeren niet onder deze regel. De leerling mag zelf bepalen wanneer hij of zij dit doet, en of hij/zij dit überhaupt doet met zijn/haar paard. De paarden staan in de nacht op stal en overdag in principe in de paddock of de grote weide. Tussen elke keer rijden moet minimaal twee uur rust zitten voor het paard, het opzadelen en verzorgen zit hier niet bij inbegrepen. De algemene trainingen zijn op maandag, woensdag en vrijdag om vier uur in de middag en duren tot half zes. Hierna worden de paarden verzorgd en gaan zij naar stal. De leerlingen eten en kletsen nog even, en tussen acht uur en half negen gaat de groep nog op buitenrit, wat anderhalf tot twee uur duurt. Op deze dagen kunnen de leerlingen dus in de ochtend trainen. Op dinsdag, donderdag en zaterdag beginnen de algemene trainingen om negen uur 's ochtends. Deze duren dan tot half elf. Om twee uur wordt er een buitenrit gemaakt van anderhalf uur, en 's avonds kunnen de leerlingen nog zelf trainen als zij hier behoefte tot hebben.
    Als de leerlingen wedstrijden hebben (wat maximaal een keer in de twee weken voorkomt) wordt deze dag/worden deze dagen aangepast aan het wedstrijdschema. Op deze dagen hebben de leerlingen dan slechts een wedstrijd, en mogen zij verder ook niet trainen. Natuurlijk zijn zij nog wel vrij om een buitenrit te maken voor of na de wedstrijd, maar er wordt niks meer georganiseerd in de vorm van rijden.
    De leerlingen rijden op het moment ongeveer Z2 dressuur (zwaar 2, Nederlandse klassen) en trainen natuurlijk hard om verder te komen.
    De leerlingen in de Elite hebben geen lessen meer, zoals je die op een normale school hebt. Bij hen draait het om de paarden en het leven daar.


    • • • •

    Regels stallen en internaat
    • De stallen zijn vrij te betreden, maar wees er netjes.
    • Om zes uur wordt er gegeten. Er wordt niet op je gewacht dus als je te laat bent ben je te laat en zal je zelf moeten zorgen dat je iets eet.
    • Ga netjes om met je paard en je spullen. Wij ruimen het niet voor je op. Er wordt verwacht dat je je paard dan ook goed verzorgt voor- na- en tijdens het rijden.
    • Gooi geen afval weg op het stallen terrein.
    • Sta op tijd op om je paard te voeren, dit wordt enkel op zondag gedaan door ons. De rest van de dagen zal je zelf je paard moeten voeren.
    • Mest de stal van je paard minimaal drie keer per week uit, waarvan minimaal een keer grondig (al het stro/zaagsel er uit en nieuw stro/zaagsel er in).
    • Ga netjes met elkaar om.
    • Schreeuw, ren en vecht niet in de stallen. Als je dit echt zo nodig moet doen doe je dat maar ergens anders, maar niet in de stallen of bij de paarden.
    • Om half twaalf zijn alle lichten uit en is iedereen in zijn eigen kamer.
    • Geen jongens en meiden bij elkaar op hun kamer.
    • Luister naar de aanwijzingen en waarschuwingen.
    • Houd je aan de regels.


    • • • •

    Regels RPG
    • Minimaal 150 woorden per post. dit is makkelijk te halen.
    • Het is niet toegestaan om andermans personages te besturen wanneer jij geen toestemming hebt van diegene
    • Rollen moeten minimaal 800 woorden zijn, en worden goed- of afgekeurd. Als deze afgekeurd wordt staat hier een reden bij .
    • Geen ruzie buiten het RPG, de personages mogen ruzie hebben ja, maar de spelers niet!
    • Houd het gezellig.
    • Reageer met regelmaat.
    • Denk goed na of je mee doet, ik wil niet dat de RPG na een week al dood is.
    • Houd je aan de regels.
    • Reserveringen blijven vier dagen staan.
    • Alleen ik (Goya) open de nieuwe topics. Als ik geen topic kan opnemen zal ik vragen of iemand anders dit wil doen. Als ik een week lang niet online ben geweest, dan mag er door degene met de laatste reactie een nieuw topic worden geopend.
    • Houd jongens en meisjes een beetje gelijk.
    • Wees realistisch, een relatie kan niet in een dag al ontstaan.


    Klik hier als je dingen wilt weten over de paardensport en de omgang met paarden, of als je wilt weten welke rassen waarvoor geschikt zijn.

    Begin
          We beginnen op de tweede dag van de Elite, de leerlingen zijn gisteren aangekomen en het is nu 3 September, een maandag. We beginnen 's ochtends, het is zo'n uur of zeven en over een half uur begint het gezamenlijke ontbijt. De meiden slapen overigens op de eerste verdieping, de jongens op de tweede, en het eten en al die shizzle is op de begane grond ^^ Tijdens het ontbijt zullen de trainers het programma van het komende jaar en hun verwachtingen van de leerlingen op tafel leggen en de leerlingen zullen hun eventuele vragen beantwoorden, daarna hebben zij een vrije ochtend, waarop zij mogen trainen, of iets voor henzelf doen.

    [ bericht aangepast op 15 feb 2015 - 21:04 ]


    take me back to the basics and the simple life

    [Dit is geen MT bericht, ikke posten]


    I don't know if life is greater than death — but love was more than either

    [Yeah, Ik ga zo posten]


    -

    -Oh Fack. Ik was dr weer js niet bij met mn hoofd. Titel van de RPG vergeten :') weet iemand hoe je het veranderd?-


    take me back to the basics and the simple life

    Whoopwhoop, ik ga zo lekker posten c:


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    CÉCILE "CILE" WILLA PHOEBE ROSS





    De warme adem van Anaklysmos in mijn haren doet mij mijn ogen openen, en een lichte grijns siert mijn lippen als ik Anaklysmos' hoofd over mijn lichaam heen gebogen zie. "Goedemorgen, Ana." Ik streel zachtjes het neusje van het dier, en geef er dan zachtjes een kusje op. Het paard betekende veel voor me, ik had haar tenslotte al vanaf haar veulen-zijn.
    Dit was trouwens één van de vele ochtenden dat ik wakker werd in haar stal. Waarschijnlijk had ik vannacht weer een nachtmerrie gehad, en wanneer dat het geval was was Anaklysmos' stal altijd mijn toevluchtsoord geweest. Ik ga rechtop zitten, en begin ondertussen rustig de stukjes stro uit mijn haren en van mijn kleding te plukken. Ana bleef me maar aanstaren, met haar o zo doordringende blik. "Wat wil je van me, Ana." Ik vraagde het, maar ik wist het antwoord al.
    Ik schoof de staldeur open en haal uit mijn meegenomen rugzak een bloedrode appel. Anaklysmos begon enthousiast te hinniken, wat mij deed glimlachen.
    Ik schoof de staldeur weer open, en wanneer ik in de stal was schoof ik hem dicht. Ik stak mijn open hand met de appel op mijn handpalm naar Anaklysmos uit, en in één enkele hap had het dier de appel naar binnen gewerkt. Ik streelde Ana haar hoofd kort, en knuffelde deze daarna voorzichtig. "Alsjeblieft, meis."

    [ bericht aangepast op 11 feb 2015 - 17:58 ]


    I don't know if life is greater than death — but love was more than either

    Goya schreef:
    -Oh Fack. Ik was dr weer js niet bij met mn hoofd. Titel van de RPG vergeten :') weet iemand hoe je het veranderd?-


    [Even aan een moderator vragen (:]


    -

    Mangata schreef:
    (...)

    [Even aan een moderator vragen (:]


    -Via PB?-


    take me back to the basics and the simple life

    [dit is geen mt bericht]


    be gay do crimes

    [zeker geen mt berichtje. Ik post later vanaaf wel, eerst nog wat frans uitpluizen]


    "Nothing is True. Everything is Permitted"

    [MT, ik ben totaaaal niet eerst de kunst aan het afkijken, hoor. x)]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    [mt]


    Bowties were never Cooler

    Alexandra Caelie Siarah McDavon


    "Don't treat a horse like a human. It's a horse. Not a human. Treat it like a horse. Gentle, and with respect."


    Met een zucht ontwaak ik uit de stilte die heerst in het gebouw. Gisteren was ik weer aangekomen, en eigenlijk al op het moment dat ik Sacra de trailer uitlaadde overspoelde een grote golf van vreugde me. Onderhand was ik al een uurtje wakker, een pingelde ik rustig op mijn gitaar. De slaap moest mijn lijf nog uittrekken, en dat had ik opgelost met wat rustige muziek. Zachtjes leg ik mijn gitaar weg, het was nu ongeveer zeven uur, en ik besloot dat het wel tijd was om me een te gaan kleden, en om naar beneden te gaan. Niet veel later heb ik me omgekleed naar een beige rijbroek, met blauw-witte paardrijd kousen en een losjes blauw hemdje. In mijn arden rust mijn camera, en even snel kijk ik de foto's door. Ik wil zometeen, na het ontbijt en na het voeren van de paarden, wat vrijheidsdressuur gaan doen met Sacra, en natuurlijk wat foto's maken om vervolgens na te gaan tekenen. Met een grijns op mijn gezicht loop ik mijn kamer uit, en loop ik richting Anna's kamer, Cile is waarschijnlijk in de stal in slaap gevallen, wat haar regelmatig gebeurt, dus ik ben er aan gewend om gewoon naar Anna te lopen. De deur gooi ik zonder enige aankondiging open en sla mijn armen wijd uit, om ze vervolgens over elkaar heen te vouwen, mijn kin een beetje op te tillen, en afkeurend naar het bed, waar Anna duidelijk nog ligt te slapen, te kijken.
    "Geachte mevrouw Annalise Linton, van Alex heb ik vernomen dat ze graag wil dat u uit bed komt." zeg ik, vanaf -ze graag wilt, roep ik het, en ondertussen sta ik vlak naast haar. Dit is over het algemeen een manier waarop wij elkaar wel vaker wakker maken. Waarom weet ik niet, ik weet slechts dat het zo is


    take me back to the basics and the simple life

    Jonathan Charlie Yates



    Toch is het iedere keer weer wennen, besef ik me als de eerste waterstralen van de douche tegen mijn borst spatten. Het water moet nog opwarmen en mijn slaperige kop protesteert hevig bij het idee om nog één seconde langer onder zo'n ijsstraal te staan, maar hopelijk kan het water wél de laatste vleugen slaap uit mijn hoofd spoelen. Na een zomer lang eindeloos te hebben uitgekeken naar terugkomen op stal, dit keer als Elite, moet ook ik toegeven dat zomers thuis hun voordelen hebben. God, ik mis uitslapen nu al.
    Pas tegen de tijd dat ik in mijn gewone spijkerbroek en een oud, versleten shirt naar beneden ga, is mijn hoofd helder genoeg om het besef goed door te laten dringen. Je zit bij de Elite, Charlie. Je hebt het geflikt. Wat jaren geleden nog zo onwerkelijk had geklonken, is nu gewoon echt. Écht echt. Plotseling vliegen er zoveel enthousiaste vlinders (of eigenlijk eerder sprinkhanen, of vliegen, of andere insecten die een heel stuk wilder en sneller kunnen vliegen dan vlinders) door mijn maar dat ik geen trek meer heb, maar na twee volle jaren is het mij inmiddels ook wel duidelijk dat het geen slim plan is om het eerste ontbijt te missen, dus laat ik mezelf maar op de bank in de woonkamer vallen tot dat ontbijt ook werkelijk begint.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.


    Malachy Hunter Levi
    Ik was altijd vroeg wakker, een uurtje of half 6 was niets vreemds, zelfs al had ik nog een beetje een jetlag van onze, Danshy en mijn, vakantie in Australië. Ik had mijn eeuwige zwarte skinny aan met een band t-shirt en een zwart vest. Mijn afgetrapte gympen had ik eronder aan, zoals altijd. Mijn uiterlijk was eigenlijk nooit mijn hoogste prioriteit. Ik droeg wat ik fijn vond zitten, en wat ik leuk vond, en wat anderen vonden was pech. Mijn krullen had ik wel uitgeborsteld, maar ik stond toch om 6 uur op stal. Dan had ik gewoon wat tijd om Danshy nog wat te vertroetelen met de deur open, zonder dat ik op hoefde te passen of er anderen in de buurt waren. Mijn muziek stond zacht op op mijn mobiel, Good Charlotte, All Time Low, Greenday, heerlijk. Hij had genoten van het poetsen en zoals normaal wat aan mijn krullen staan happen. Het was niet kwaad bedoeld maar ik was blij dat ik wilde pluizige krullen had en geen stijl haar, want anders had hij me vaker dan eens in mijn hoofd gebeten. Ik kroelde nog wat met hem, maar toen ik geluiden hoorden van anderen, wat betekende dat het een uurtje of 7 zou zijn, was het toch tijd om hem buiten te zetten, voor hij mensen zou verwonden. Ik deed hem rustig zijn halster om en aaide nog even over zijn neus. In onze vrije tijd zou ik gaan kijken of we wat meer konden oefenen met hoge hindernissen. Het probleem werd dan wel dat hij over het hek van de weides kon springen en dat wilde niemand. Cécile was bezig met haar paard, waardoor ik maar een andere weg koos, om de blootstelling aan andere paarden en mensen zo klein mogelijk te maken. "Rustig, mate. Dan krijg je vanavond wat koffie, mate." Het was vreemd, maar mijn paard hield van koffie, dus als hij goed zijn best deed kreeg hij een paar slokjes van me, caffeine vrij natuurlijk. Hij brieste zacht en knabbelde wat aan mijn shirt, terwijl ik hem naar de achterste kleine weide bracht. Daar zou hij veilig staan. Ik zette hem erin zonder halster, gewoon dat niemand ook maar in de verleiding kwam het een kans te geven hem te pakken. Ik drukte hem nog een kus op zijn neus en kriebelde achter zijn oor, terwijl hij nog wat naar mijn krullen hapte. Daarna liet ik hem gaan en sloot het hek zo, dat ik er stroom op kon zetten en hij er niet uit kon. Daarna liep ik terug naar het gebouw met het halster over mijn schouder, om daar zo te gaan eten. Misschien dat er nog wat te doen was voor het ontbijt, maar tot dan ging ik gewoon op mijn kamer zitten gitaarspelen, want ik had toch niets anders te doen met Danshy al helemaal verzorgd en bijna klaar om te gaan. Alleen nog opzadelen, maar dat zou ik mooi in de weide doen. Minder stress en minder slachtoffers, ik was niet helemaal gek.

    [ bericht aangepast op 11 feb 2015 - 19:35 ]


    Bowties were never Cooler

    Killian Aiden Brendan Sterling
    *** Onyx Knight - Trainer ***



    Zwijgend borg ik de spullen die ik net gebruikt had terug op. Reeds voor dag en dauw was ik opgestaan en naar de stallen getrokken. Een oude gewoonte om een aantal van de dagelijkse klusjes van de baan te hebben voor de dag echt begon. Dit betekende dat Onyx reeds een vers gemeste box had en hij ook net voorzien was van zijn ontbijt. Zelf moest ik ook nog eten, maar dat kon even wachten. Het was gewoon een gewoonte geworden om de paarden eerst eten te geven, voor ik zelf wat te eten nam. Misschien ergens iets dat ingebakken was zodat ze ook in alle rust konden ontbijten? Ik had er eigenlijk geen idee van. Even liep ik nog langs de box van de zwarte hengst, voor ik terug in de richting van het woonhuis liep.
    Een snelle blik op m'n horloge terwijl ik de weg over stak vertelde me dat het rond de klok van 7 was en ik hoopte dat de meeste het ondertussen nodig hadden gevonden om uit hun bed te komen. Het jaar was dan misschien pas begonnen, maar dat wilde niet zeggen dat ik het fijn zou vinden als de kantjes er nu al afgelopen zouden worden. Iedereen droomde ervan om het hoogste niveau te bereiken en ik wist uit ervaring dat dat niet gebeurde in je bed, maar door hard werk en een hoop discipline.
    De tikkende hielen van m'n laarzen op de vloer kondigden m'n terugkomst in het verblijf aan. Even verdween ik nog in m'n kamer voor ik naar de keuken liep op zoek naar koffie en een ontbijt. De anderen zouden vast ook wel gaan verschijnen. Het was de eerste dag, dus dat wilde zeggen dat er vast en zeker het een en ander gezegd moest worden en misschien afspraken gemaakt. Ik had zo het idee dat sommige het al heel wat vonden om in deze klas te zitten, maar in mijn ogen begon hun training eigenlijk pas en hadden ze nog een lange weg te gaan. Met een tas koffie in m'n hand en een map met papieren naast me op tafel plofte ik op een stoel, wachtend op de rest.


    "Nothing is True. Everything is Permitted"