• • • •
    Heads up,
    • • •




    • • •
    Heels down.
    • • •


    • • • •

    Ergens in het Verenigd Koninkrijk, ligt een grote stal voor de meest getalenteerde dressuur ruiters en amazones. De mensen die hier hun opleiding mogen volgen zit vol met talent. Zij zijn grote beloftes voor de toekomst. Grote namen hebben hun opleiding hier gevolgd. Vanaf hun zeventiende leefjaar kunnen jongeren met veel talent zich aanmelden voor de stal. Wanneer zij door de messcherpe selectie weten te komen zitten zij twee jaar in hun voorbereiding. In de voorbereiding zitten aan het begin van het eerste semester zo'n 30 leerlingen. Naarmate de tijd vordert, vallen er mensen af, omdat zij simpelweg niet meer genoeg punten weten te behalen, of te weinig vooruitgang boeken. Door de loop van het tweede jaar, wanneer de ruiters en amazones achttien jaar oud zijn, vallen er nogmaals tien mensen af. En als er minder mensen afvallen, wordt er een selectie van de tien besten gemaakt, waarin de beste ruiters en amazones terecht komen. Zij zijn de Elite. Meestal zijn het vijf jongens, en vijf meiden. Aangezien deze in aparte klassen worden getraind, komen ze meestal pas als klas bij elkaar in de Elite. Deze Elite volgt de opleiding nog minimaal twee jaar. In dit RPG volgen we de Elite die voor hun eerste jaar in de Elite zitten.

    • • • • 
    VOL!
    Girls
    Eleutheromania • Alexandra Caelie Siarah McDavon • 1.2
    Mangata • Annalise Alisha Annabelle Linton • 1.7
    Quivers • Cécile Willa Phoebe Ross • 1.1
    Meraki_ • Chloë Jones • 1.3
    Komorebi_ • Castus Yaffa Loena Komorebi • 1.11

    Boys
    Sobremesa • Tobias Augustus Prescott • 1.8
    Zephyr • Jared Dimitrov Castillo • 1.7
    Bain • Malachy Hunter Levi • 1.2
    Trohman • Antoine Matthieu Tallon • 1.11
    Wiarda • Jonathan Charlie Yates • 1.7

    Trainers
    Zephyr • Gabriël Johnson • 1.11
    DarkAng3l • Killian Aiden Brendan Sterling • 1.7

    • • • •

    De gang van zaken en de omgeving
    De leerlingen verblijven met zijn allen in een groot gebouw, je kan het een soort internaat noemen. Als je bij het stallencomplex wilt komen moet je de weg oversteken, al is deze niet druk en rijden er zelden auto's. In het internaat heeft elke leerling zijn eigen kamer. De kamer van iedere leerling bevat een bureau, een kledingkast, een boekenplank en een bed. Iedere leerling heeft gewoon een basiskamer, maar de meesten zullen deze hoogstwaarschijnlijk naar hun eigen stijl hebben aangepast. In principe zijn er vijf aparte huizen op het internaat waar de leerlingen verblijven. Een is voor de eerstejaars, een voor de tweedejaars, een voor het eerste Elite-jaar, een voor het tweede Elite-jaar en een voor de mensen die na hun opleiding langer blijven om verder te trainen. De eigenaren van de stallen wonen boven de kantine. Per huis zijn er ook twee Trainers aanwezig, die onder andere er voor zorgen dat er elke avond eten op tafel staat. Ook hebben de leerlingen hun eigen badkamer. De badkamer hebben een bad, douche, toilet, wastafel, een spiegel en twee kastjes waar onder andere handdoeken en douchespullen bewaart kunnen worden. De woonkamer is de plek waar de leerlingen zich bevinden als zij niet in de stallen te vinden zijn. Ook worden hier eventuele toespraken gehouden. Op de tv worden meestal wedstrijden vertoont, of de leerlingen hun rijden zelf. Hier wordt ook besproken wat zij kunnen verbeteren, nadat zij kritisch naar hunzelf op film hebben gekeken.
    De stallen zij altijd netjes onderhouden. Er staan vele paarden, zowel van de leerlingen, als paarden van de eigenaren van de stal, en paarden van de trainers. Er zijn twee dressuurbakken binnen, en er is er eentje buiten. De bakken hebben een afmeting van 20x60 meter, aangezien dit de officiële rij-arena afmetingen zijn voor de hogere dressuur. Op het terrein zijn zo'n 20 kleine paddocks te vinden, van 15x15 meter, in deze paddocks mogen maximaal vier paarden tegelijk staan. Ook zijn er drie grote paddocks van 100x60 meter, hier mogen maximaal 30 paarden in staan, alhoewel het liever gehouden wordt bij twintig paarden. Er is ook een groot weiland, van 300x300 meter. Hier mogen in principe alle paarden staan. De stallen begeven zich erg dicht bij het bos, waardoor er makkelijk en regelmatig buitenritten gemaakt kunnen worden. Het stallencomplex is vrij besteedbaar voor de leerlingen.
    De leerlingen hebben in hun Elite-jaar toestemming om zelfstandig te trainen. Er is ook een algemene training, een keer per dag, en er worden regelmatig buitenritten gemaakt. De leerlingen rijden op een standaard dag zo'n 3 uur. Zondag is een rustdag, waarop slechts een lange buitenrit gemaakt wordt, en ze soms met de trailer ergens heen gaan om bijvoorbeeld over het strand een lange buitenrit te maken. De leerlingen mogen in de zes dagen dat zij training hebben om de dag zelfstandig trainen, wat maximaal een uur mag duren. Natuurlijk gelden vrijheidsdressuur en longeren niet onder deze regel. De leerling mag zelf bepalen wanneer hij of zij dit doet, en of hij/zij dit überhaupt doet met zijn/haar paard. De paarden staan in de nacht op stal en overdag in principe in de paddock of de grote weide. Tussen elke keer rijden moet minimaal twee uur rust zitten voor het paard, het opzadelen en verzorgen zit hier niet bij inbegrepen. De algemene trainingen zijn op maandag, woensdag en vrijdag om vier uur in de middag en duren tot half zes. Hierna worden de paarden verzorgd en gaan zij naar stal. De leerlingen eten en kletsen nog even, en tussen acht uur en half negen gaat de groep nog op buitenrit, wat anderhalf tot twee uur duurt. Op deze dagen kunnen de leerlingen dus in de ochtend trainen. Op dinsdag, donderdag en zaterdag beginnen de algemene trainingen om negen uur 's ochtends. Deze duren dan tot half elf. Om twee uur wordt er een buitenrit gemaakt van anderhalf uur, en 's avonds kunnen de leerlingen nog zelf trainen als zij hier behoefte tot hebben.
    Als de leerlingen wedstrijden hebben (wat maximaal een keer in de twee weken voorkomt) wordt deze dag/worden deze dagen aangepast aan het wedstrijdschema. Op deze dagen hebben de leerlingen dan slechts een wedstrijd, en mogen zij verder ook niet trainen. Natuurlijk zijn zij nog wel vrij om een buitenrit te maken voor of na de wedstrijd, maar er wordt niks meer georganiseerd in de vorm van rijden.
    De leerlingen rijden op het moment ongeveer Z2 dressuur (zwaar 2, Nederlandse klassen) en trainen natuurlijk hard om verder te komen.
    De leerlingen in de Elite hebben geen lessen meer, zoals je die op een normale school hebt. Bij hen draait het om de paarden en het leven daar.


    • • • •

    Regels stallen en internaat
    • De stallen zijn vrij te betreden, maar wees er netjes.
    • Om zes uur wordt er gegeten. Er wordt niet op je gewacht dus als je te laat bent ben je te laat en zal je zelf moeten zorgen dat je iets eet.
    • Ga netjes om met je paard en je spullen. Wij ruimen het niet voor je op. Er wordt verwacht dat je je paard dan ook goed verzorgt voor- na- en tijdens het rijden.
    • Gooi geen afval weg op het stallen terrein.
    • Sta op tijd op om je paard te voeren, dit wordt enkel op zondag gedaan door ons. De rest van de dagen zal je zelf je paard moeten voeren.
    • Mest de stal van je paard minimaal drie keer per week uit, waarvan minimaal een keer grondig (al het stro/zaagsel er uit en nieuw stro/zaagsel er in).
    • Ga netjes met elkaar om.
    • Schreeuw, ren en vecht niet in de stallen. Als je dit echt zo nodig moet doen doe je dat maar ergens anders, maar niet in de stallen of bij de paarden.
    • Om half twaalf zijn alle lichten uit en is iedereen in zijn eigen kamer.
    • Geen jongens en meiden bij elkaar op hun kamer.
    • Luister naar de aanwijzingen en waarschuwingen.
    • Houd je aan de regels.


    • • • •

    Regels RPG
    • Minimaal 150 woorden per post. dit is makkelijk te halen.
    • Het is niet toegestaan om andermans personages te besturen wanneer jij geen toestemming hebt van diegene
    • Rollen moeten minimaal 800 woorden zijn, en worden goed- of afgekeurd. Als deze afgekeurd wordt staat hier een reden bij .
    • Geen ruzie buiten het RPG, de personages mogen ruzie hebben ja, maar de spelers niet!
    • Houd het gezellig.
    • Reageer met regelmaat.
    • Denk goed na of je mee doet, ik wil niet dat de RPG na een week al dood is.
    • Houd je aan de regels.
    • Reserveringen blijven vier dagen staan.
    • Alleen ik (Goya) open de nieuwe topics. Als ik geen topic kan opnemen zal ik vragen of iemand anders dit wil doen. Als ik een week lang niet online ben geweest, dan mag er door degene met de laatste reactie een nieuw topic worden geopend.
    • Houd jongens en meisjes een beetje gelijk.
    • Wees realistisch, een relatie kan niet in een dag al ontstaan.


    Klik hier als je dingen wilt weten over de paardensport en de omgang met paarden, of als je wilt weten welke rassen waarvoor geschikt zijn.

    Begin
          We beginnen op de tweede dag van de Elite, de leerlingen zijn gisteren aangekomen en het is nu 3 September, een maandag. We beginnen 's ochtends, het is zo'n uur of zeven en over een half uur begint het gezamenlijke ontbijt. De meiden slapen overigens op de eerste verdieping, de jongens op de tweede, en het eten en al die shizzle is op de begane grond ^^ Tijdens het ontbijt zullen de trainers het programma van het komende jaar en hun verwachtingen van de leerlingen op tafel leggen en de leerlingen zullen hun eventuele vragen beantwoorden, daarna hebben zij een vrije ochtend, waarop zij mogen trainen, of iets voor henzelf doen.

    [ bericht aangepast op 15 feb 2015 - 21:04 ]


    take me back to the basics and the simple life

    Castus Yaffa Loena Komorebi



    "My horse is my everything."


    Nadat ik naar de trainers heb geluisterd schiet mijn hand de lucht in. "Zou ik in een paddock mogen rijden?" vraag ik. Tja, de buitenbak is bezet, dus daar kan ik niet heen. En om met Misha buitenritten te maken... Dan moeten er andere paarden bij zijn. "En als er geen paddocks vrij zijn, mag ik dan een buitenrit maken? En als er iemand mee wil, mag die dan mee?" Ik ratel aan een stuk door. Nu nog afwachten. Ik staar naar mijn bord, waar nog een stuk brood op ligt. Ik neem de laatste hap in mijn mond. Ik ben benieuwd wat ik mag doen. Vooral nu het een vrije ochtend is. Er zijn vast een heleboel die graag willen rijden. Ik hoop vurig dat ik iets kan doen met Misha, want anders wordt ze chagrijnig. Als ik een buitenrit mag maken, dan het liefste met Chloë. Misha vindt Romano het liefste van de paarden, dus dat is wel een mooie combi. Ik zie een vriendschappelijke band met Chloë, dus dat is ook wel leuk. Misschien kunnen we dan springen of iets anders, zoals dressuur. Ik zie het wel.

    [ bericht aangepast op 9 maart 2015 - 18:40 ]


    all because i liked a girl

    CÉCILE "CILE" WILLA PHOEBE ROSS ~ RIJBROEK ~ SWEATER





    Nadat ik uiteindelijk mijn ontbijt zonder pardon naar binnen had geschransd, gezien ik abnormaal veel honger had gehad, en aandachtig mijn gehoorgangen had geopend voor de pratende trainers verlaat een kleine zucht mijn mond. Dit was het dan, de Elite. Het zou absoluut niet niks worden, geen sprake van.
    Ik stap naar de trainer toe die zojuist zijn woordje had gedaan, om hem vervolgens nogal stilletjes te vragen of ik permissie kon krijgen om in een paddock met Anaklysmos te gaan rijden. Geduldig wacht ik op antwoord, wat absoluut niet mijn ding is. Echter stellen de anderen momenteel ook ontzettend veel vragen, en hoe zeer ik vaak ook helemaal niks om de mensheid kan geven, ik wilde deze man ook zijn rust gunnen, gezien hij het absoluut nog zwaar zou gaan krijgen de komende dagen, weken, maanden, zelfs jaren.
    Kort schiet mijn blik naar achteren, naar de plek waar Jared zich bevindt. Ik voel mijn wangen rood worden en laat mijn blik dan ook direct terugschieten naar de man die zich voor mij bevindt.


    I don't know if life is greater than death — but love was more than either

    GABRIËL       JOHNSON.



    I CAN ACCEPT FAILURE, EVERYONE FAILS AT SOMETHING.
    BUT I CAN'T ACCEPT NOT TRYING.



          Nadat een van de leidinggevende eindelijk besloten had de uitleg te geven aan alle leerlingen, barstte de hel los. Vrijwel alle bakken zouden bezet zijn en in nood zouden de meeste blijkbaar de paddocks nemen, dus zou hij wel in de weides aan de gang gaan met Supernatural en Monster nadat hij een poging had gedaan nogmaals een zadel op het dier zijn rug te krijgen. Als zijn been mee zou werken kon hij er misschien voor een klein uurtje op klimmen, al werd het hoogstwaarschijnlijk minder gezien hij ook nog de kracht moest vinden om overeind te blijven staan bij het afzadelen. Hij zou eerst wel gewoon een paar uur op het hek gaan zitten in de hoop Natural naar zich toe te krijgen.
          Voor een moment draaide hij zich om naar een meisje dat vroeg om toestemming in een van de bakken te mogen rijden. 'Maar natuurlijk, ga je gang. Misschien kan je een andere ruiter erbij vragen, gezien er veel vraag is naar de bakken, maar zolang er nog een bak vrij is vind ik het prima.' Ondertussen kwam hij overeind op zijn krukken en keek hij even rond.


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    (Tegen wie heeft Gabriel het? Misschien kan je de haarkleur ofzo er bij zetten, aangezien d'r drie mensen om een bak/paddock vroegen?)


    take me back to the basics and the simple life

    (Cecilé)


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    CÉCILE "CILE" WILLA PHOEBE ROSS ~ RIJBROEK ~ SWEATER





    De trainer waaraan ik zonet nog had gevraagd of ik in een paddock mocht gaan rijden gaf mij permissie om dit ook daadwerkelijk te doen, echter raadde hij wel aan om een ander mee te vragen, gezien we anders bakken en paddocks te kort zouden komen.
    Jared is de eerste die in mijn gedachten naar boven komt, echter heb ik zo het idee dat ik het volledig ga verprutsen in zijn bijzijn. Ook schiet dan Annalise haar naam door mijn gedachten, gezien zij natuurlijk één van mijn beste vriendinnen is. Ik besluit echter om voor de eerste optie te gaan, en stap na deze keuze dan ook op Jared af. Ik laat mijn handen in de zakken van mijn rijbroek glijden, om hem dan verlegen aan te kijken. "Ehm, hey, zou jij eh, samen met mij in een paddock willen rijden?" Ik voel de blos op mijn wangen alsmaar erger worden, en het idee dat ik het nu al aan het verprutsen ben staat mij absoluut niet aan.


    I don't know if life is greater than death — but love was more than either

    Chloë Jonesrijbroek sweater
    You see a beast, but I see my best friend



    Wanneer mijn horloge me waarschuwt dat het iets voor half acht is, druk ik het alarm uit en loop ik naar de keuken. Bijna iedereen is er al en snel ga ik op een lege stoel zitten. Snel leg ik een boterham op het bord dat voor me staat, maar voordat ik een hap kan nemen, begint een van de trainers een praatje te houden. Ik leg het brood weer op het bord en luister aandachtig naar wat de trainer te vertellen heeft. Als de man uitgesproken is schiet de hand van één van de andere meiden uit dit jaar meteen omhoog, Alexandra. Ze vraagt of zij en Toby, de jongen naast haar. Ik begin ondertussen gewoon mijn brood naar binnen te proppen. Binnen een paar minuten heb ik de boterham helemaal naar binnen gepropt en ik pak nog een appel. Ik haal het klokhuis er uit, maar eet hem nog niet op. Nog meer mensen vragen of ze ergens mogen rijden en ook ik steek mijn hand op. Aangezien we 's ochtends iets voor onszelf mogen doen of zelf trainen, ben ik van plan een buitenrit te maken, als er anderen zijn die mee willen natuurlijk. "Mag ik een buitenrit maken?", vraag ik dan, wanneer het iets stiller is geworden. Ondertussen laat ik mijn blik over de anderen glijden. Ik weet niet met wie ik het liefste zou gaan. Ik weet dat Romano het wel goed kan vinden met Misha, maar ook met de andere paarden kan ze wel goed opschieten volgensmij. Ik weet alleen niet hoe goed Romano het kan vinden met de andere mensen in mijn jaar. Geduldig wacht ik op het antwoord op mijn vraag, terwijl ik langzaam de appel opeet.


    be gay do crimes

    Castus Yaffa Loena Komorebi



    "My horse is my everything."


    Ik wacht geduldig op het antwoord van de trainers. Naarmate de tijd verstrijkt heb ik door dat het te druk is om mij te hebben verstaan. Gezien mijn redelijk zachte stem... Langzaam sta ik op en loop ik naar een trainer. Ik vraag mijn vraag opnieuw. "Zou ik een buitenrit mogen maken?" Ik wacht zo geduldig mogelijk af. Ondertussen laat ik mijn blik over de anderen heen glijden. Daar zie ik Chloë, Alexandra, Jared, Cécile en Toby. Met wie zou ik het liefste rijden? Anaklysmos is misschien niet zo'n goede combi met Misha, dus Cécile valt af. Jared en Cécile gaan waarschijnlijk samen rijden dus Jared valt ook al af. Dan heb je nog Alexandra, met haar kan ik niet goed op schieten dus ook Alexandra valt af. Tja, ik denk dat ook Toby en Alexandra samen gaan rijden. Dus nog een optie, Chloë. De enige met wie ik tot nu toe een behoorlijk gesprek heb gevoerd. Zal ik haar vragen? Ik denk van wel, mits ik permissie kan krijgen om een buitenrit te maken. Ik denk het wel.


    all because i liked a girl

    Killian Aiden Brendan Sterling
    *** Onyx Knight - Trainer ***


    De stortvloed kwam haast gelijk toen ik klaar was met spreken. Alexandra was de eerste. "Mag ik zo naar de buitenbak? Samen met Toby? En anders naar een lege paddock?" Hier zou ik nooit aan gaan wennen vermoedde ik. "Maakt me niet uit, zolang jullie maar met elkaar opschieten en geen ongelukken maken."
    Ik was amper klaar met antwoord geven of ook Malachy was daar gezet. "Heeft u toevallig iets van lees of kijk materiaal voor springen of eventing op het hoogste niveau? Ik kan het hopelijk zelf trainen en heb deze vakantie veel training gehad, maar extra informatie is altijd heel erg prettig." Bij die vraag betrok m'n gezicht een beetje. Ik wist wel het een en ander af van springen, ik had het tijden zelf gedaan. "Ik denk dat deze school in de eerste plaats een is voor dressuur Malachy." Ik had in jaren niet meer echt gesprongen en ergens vond ik dat springen op hoog niveau niet echt gepast was met paarden die voor een hoog niveau in dressuur getraind waren. "Is het niet beter om het springen en de eventing over te laten aan de ruiters die daarop trainen en het te houden bij nu en dan een klein sprongetje en zelf verder te trainen op je dressuur, waarvoor je hier toch bent?" Het was niet dat hij niet mocht springen van me, maar ik betwijfelde of we daar het materiaal voor hadden eigenlijk. Misschien genoeg voor een paar kleine sprongen, maar zeker niet voor deftige training op een redelijk niveau.
    Een tel keek ik naar Gabriël toen hij me hielp met de vragen naar rijplekken van allemaal, die opeens tegelijk binnen leken te stromen. Dit zou iets zijn waar we dit jaar aan zouden moeten gaan werken. Afspraken maken en met elkaar leren praten en afspreken van wie waar en wanneer rijd. Wij zouden er immers niet altijd zijn om hun handje vast te houden.
    "Mag ik een buitenrit maken?" Ik hoorde zachte stem van Chloë half van achter een appel komen. Een tel knikte ik. "Maar wees voorzichten en neem eventueel iemand mee, voor mocht er wat gebeuren." Liever dat ze met twee waren. Het was in mijn ogen toch een stuk veiliger dan alleen op pad te gaan. Je wist immers maar nooit. Even keek ik naar Castus die met dezelfde vraag kwam. "Waarom gaan jullie anders niet samen op pad?" Het leek een goede oplossing, al had ik eigenlijk eerlijk gezegd geen idee of de twee met elkaar konden opschieten. Ik hield me niet bepaald bezig met de onderlinge relaties tussen de leerlingen, dan was ik met niets anders meer bezig dan dat bijhouden.
    Even keek ik nog de groep rond. "Ik ben in de stallen voor het komende half uur en daarna terug te vinden in de binnenbak voor training. Mocht er nog iets zijn." Kalm draaide ik me om en liep richting deur. Na dit kippenhok had ik even nood aan een iets kalmere omgeving. Met de klink nog in m'n hand keek ik toch nog even om. "Ow en schrijf ook maar op jullie programma dat we dit jaar toch even gaan werken aan leren plannen met elkaar en zelfstandigheid. Ik voel me nu net een kleuterjuf aan wie de kindjes vragen of ze mogen spelen met vingerverf of met de poppen, de manier waarop jullie niet zelfstandig even kunnen bedenken wat wel en niet kan."


    "Nothing is True. Everything is Permitted"

    Castus Yaffa Loena Komorebi



    "My horse is my everything."


    De trainer waaraan ik het heb gevraagd geeft me permissie. Ook heeft hij Chloë permissie gegeven. Hij kijkt van Chloë naar mij. "Waarom gaan jullie anders niet samen op pad?" vraagt de trainer. Het blijkt wel dat hij niet weet of wij goed met elkaar op kunnen schieten. Ik aarzel of ik Chloë moet vragen. Aan de ene kant zou ik het heel graag willen, maar aan de andere kant juist niet. De trainer loopt naar de deur en legt zijn hand op de klink. Ik luister naar wat hij nog te zeggen heeft. Ik vind het niet zo interessant, je moet toch altijd toestemming vragen? Uiteindelijk besluit ik alleen op pad te gaan. Dan kan ik Misha misschien kalm houden om niet te gaan bijten naar Chloë. Het feit dat Misha Chloë zou bijten, lijkt me geen prettig idee. Ik kijk even naar Chloë en zeg: "Ik ga alleen op pad, want ik wil liever niet dat Misha jou gaat bijten." Ik draai me naar de deur en ga er door heen. Opweg naar de stallen. Het duurt niet lang of ik ben bij de stal van Misha. Ze staat met haar oren in de nek te suffen. Het lijkt alsof mensen haar wouden aaien. Ik lok haar met een worteltje. "Brááf." zeg ik zacht. Ik ga haar stal in en begin met poetsen.


    all because i liked a girl


    Malachy Hunter Levi
    Ik wachtte geduldig op de reactie van de trainer, maar kreeg een reactie terug, die me toch wat in het verkeerde keelgat schoot. Ja, dit was een dressuur school, maar ik had thuis verdomme zilveren en bronzen medailles gehaald op het een na hoogste niveau met eventing. Ik ging dan ook iets anders staan om hem een misschien wel iets te brutale opmerking te maken. "Heeft u de afgelopen jaren wel opgelet met waarmee ik bezig was. Ik heb deze kans aangegrepen, maar alleen omdat Danshy niet goed is in dressuur. Het is een crosspaard. Ik zou niet om meer informatie vragen als ik het niet zou gebruiken om uiteindelijk op het hoogste niveau te geraken, wat nu niet lukt omdat hij weigert 1.50 of hoger te springen. Ik weet dat hij het kan, maar hij vertikt het. Van de zomer kreeg ik namelijk 1.50 en 1.60 wel voor elkaar zolang er een trainer in de baan stond, maar niet als ze er niet was. Daarom vroeg ik u voor informatie, omdat u er waarschijnlijk meer van weet dan ik." zei ik. Intussen kwamen Cloë en Cactus met de vraag of ze buiten mochten rijden. Ugh, trutjes. Als ik nu een brief zou krijgen voor een springschool wist ik het wel. Kijk, ik mocht Jared enorm veel, samen met nog wat anderen, maar zeker deze twee zou ik niet missen. Killian liep weg met nog een opmerking dat we samen moesten plannen en niet als kleine kinderen alles moesten vragen. Dan deed ik dat ook maar. Ik hobbelde naar de stallen en haalde Danshy's spullen bij zijn box, samen met een borstel. Ik stapte zijn stal in en kroelde wat met hem, waarna ik het laatste vuil van zijn lichaam borstelde. Ik had hem dan wel gepoetst, mijn kneus wist altijd weer vies te worden. Daarna zadelde ik hem op en maakte de martingaal vast aan de singel. Bij dressuur mocht ik hem niet gebruiken, maar tijdens de cross en het springen wel, en hij werd er gewoon een stuk onderdaniger van. Ik maakte ook zijn borststuk vast en deed als laatste het hoofdstel in. Zo zag hij er weer tiptop uit, in mijn ogen dan. manen los, glimmende ogen. Als laatste deed ik zijn peesbeschermers om en springschoenen aan. Ook deze hoorden niet thuis in de dressuur, maar zonder sprong ik niet, voor Danshy's veiligheid. Hierna deed ik mijn eigen bodyprotector aan en mijn cap op. Ik mocht een zweepje gebruiken bij de cross, maar deed dit nooit. Hij was voorwaards genoeg van zichzelf en weigerde op het parcours buiten eigenlijk nooit, zolang het geen gewone sprongen met balken waren. Ik nam hem nog zonder verdere woorden mee naar buiten, om hopelijk ver genoeg weg het bos en de bergen in te zijn als de twee trutjes het bos in kwamen voor hun plezierritje.


    Bowties were never Cooler