• Net als iedereen ben ik op zoek naar een titel voor een nieuw verhaal. Eindelijk heb ik dan inspiratie! (bedankt hoorcollege)

    Dit is de voorlopige samenvatting:

    Nuo woont in een klein bergdorpje in een fantasy land gebaseerd op het oude China. Dit land wordt onder andere bewoond door draken, waarvan wordt geloofd dat ze geluk brengen en geneeskrachtige magie bezitten. Als in haar dorp de pest uitbreekt, wordt ze door haar adoptieve oma, de leider van het dorp, gevraagd op zoek te gaan naar de rode draak die volgens de legenden het dorp beschermd. Maar deze draak is al jaren niet gezien en heeft zich teruggetrokken in de bergen. Nuo begint aan een lange en gevaarlijke reis om de draak te vinden en haar dorp te redden. Maar ook de drakenkeizerin, de keizerin van het rijk, heeft gehoord van haar zoektocht en doet een beroep op haar om het rijk te helpen verlossen van de op tijgers rijdende stam die zint op de rijkdommen van het land. Ze komt voor een moeilijke keuze te staan. Moet ze haar dorp en iedereen waar ze van houdt redden of het rijk? Voor beide tikt de klok.

    Ik had al een aantal titels bedacht, en ik hoopte dat jullie willen stemmen in de poll beneden. Alvast bedankt!

    Edit: met overwegende meerderheid is het Draken brengen geluk geworden. Iedereen hartstikke bedankt voor het stemmen!
    De story staat ondertussen online en die kun je hier vinden.

    [ bericht aangepast op 20 feb 2015 - 22:45 ]

    Welke titel moet ik kiezen

    21.5% (14 stemmen)
     
    Rode Draak

    16.9% (11 stemmen)
     
    De zoektocht naar de rode draak

    21.5% (14 stemmen)
     
    Red Dragon

    40.0% (26 stemmen)
     
    Draken brengen geluk


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Eruka schreef:
    Ik vind zelf Nederlandse titels voor Nederlandse verhalen vaak juist mooier dan Engelse (al zijn er genoeg uitzonderingen). Ik heb gestemd op "Draken brengen geluk", omdat dat inderdaad nieuwsgierig maakt. "Rode draak" zegt niet veel en lijkt naar mijn mening eerder een titel te zijn voor een verhaal dat niet over draken gaat. "De zoektocht naar de rode draak" klinkt naar mijn mening weer te omschrijvend en niet geheimzinnig/verrassend genoeg.

    Wil je me een berichtje sturen wanneer je begint? Ik ben toch wel benieuwd(:


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    M00N schreef:
    Draken brengen geluk vind ik erg mooi, het wekt bij mij nieuwsgierigheid op (:


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.