• Hey,
    dit is misschien een beetje een rare vraag, maar ik heb laatst bij de Primark zo'n thee thermoskan/beker gekocht. Zie voor plaatje:


    Nu heb ik hem al een paar keer gewassen en gebruikt, maar die deksel blijft nog altijd heel erg naar plastic smaken (I know, dit klinkt raar). Het geeft mijn thee een hele vieze bijsmaak. Nu vroeg ik me af of jullie dit ook herkennen en wat jullie ertegen doen, dus, als je tips hebt om van die vieze smaak af te komen hoor ik het graag!
    Thanks!

    [ bericht aangepast op 18 feb 2015 - 21:22 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    -
    wtf verkeerde topic

    [ bericht aangepast op 19 feb 2015 - 3:13 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    Ik heb dezelfde beker en ik had hier in het begin inderdaad ook last van. Op dit moment staat hij naast mij, gevuld met thee, dus ik heb even geproefd om te checken, maar ik proef het niet meer. Ik heb hem op dit moment iets meer dan een half jaar, en ik weet niet precies wanneer de plastic smaak wegging (ik denk wel vrij snel, anders zou ik hem denk ik na een paar weken niet meer gebruikt hebben omdat ik geïrriteerd was door het smaakje) dus bij mij is het na verloop van tijd (en regelmatig afwassen, ik zet hem gewoon in de vaatwasser (zonder dat rubbertje dan, dat ben ik al lang kwijt)) gewoon verdwenen.
    Verder vind ik het echt een geweldige beker trouwens, hij ziet er superleuk uit en houdt mijn thee makkelijk een paar uur warm c:


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Ik heb hem de hele nacht in de thee laten staan en de binnenkant is helemaal bruin en vies :'D Dus ik heb hem maar weer ff in de vaatwasser gezet.

    @Kreynta: Hmm, oké. Het kan opzich ook dat rubberen ding zijn, maar ik ben bang dat ie gaat lekken als ik dat ding eraf haal, of is dat niet zo?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Ik heb hem de hele nacht in de thee laten staan en de binnenkant is helemaal bruin en vies :'D Dus ik heb hem maar weer ff in de vaatwasser gezet.

    @Kreynta: Hmm, oké. Het kan opzich ook dat rubberen ding zijn, maar ik ben bang dat ie gaat lekken als ik dat ding eraf haal, of is dat niet zo?

    Ik heb echt geen idee wat je er aan kunt doen.
    Maar ik ben wel benieuwd of een nacht met thee heeft geholpen voor de smaak ;p Heb je er al thee uit gedronken vandaag?


    Inspiration can hit you any time

    Dat rubberen ding is voor lekkage tegen te gaan. ;)

    Ik heb ook zo'n beker, maar die is al best oud. Ik had geen last van zo'n smaak, maar ik had dan ook voor ik hem gebruikte een uur in de afwasbak gelegd met een sodatablet. Plastic drinkflessen en thermosflessen reinigen we af en toe eens met een sodatablet, dan is het helemaal proper vanbinnen. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Constantine schreef:
    (...)
    Ik heb echt geen idee wat je er aan kunt doen.
    Maar ik ben wel benieuwd of een nacht met thee heeft geholpen voor de smaak ;p Heb je er al thee uit gedronken vandaag?

    Nee, vanavond pas. Na het eten gaat de vaatwasser pas aan, haha.

    @Scandal: Hmmm ja, kan ik ook proberen als de thee niet heeft geholpen! Dankje.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    De beker heeft geen vieze smaak meer, de deksel nog wel. Ik ga die rubberen band er maar afslopen...


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...