• De stelling van deze week luidt:
    De Publieke Omroep moet worden afgeschaft.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Eens. Publieke omroep is inmiddels meer een commerciele zender met staatssteun.


    quidquid excusatio prandium pro

    Mylintis schreef:
    Oneens. Ik zou niet begrijpen waarom de publieke omroep zou moeten worden afgeschaft. Naar mijn mening zijn er vaak interessante documentaires en programma's te zien en het is een verademing dat er niets door reclame onderbroken wordt. En waar zou ik anders Wie is de mol moeten kijken? :')

    SolidSnake schreef:
    Eens. Publieke omroep is inmiddels meer een commerciele zender met staatssteun.
    Daar heb je een punt. Maar ik vind de zender altijd nog een stuk fijner dan commerciële zenders zoals VTM.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    SolidSnake schreef:
    Eens. Publieke omroep is inmiddels meer een commerciele zender met staatssteun.


    Met het fijne voordeel dat er dus geen reclames zijn om de tien minuten.


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Retrouvailles schreef:
    (...)

    Met het fijne voordeel dat er dus geen reclames zijn om de tien minuten.

    True, hoewel geen reclame tijdens de Lord of the Rings vreselijk was (in de tijd zonder interactieve tv en glasvezel).


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Overkill schreef:
    O helll no. Dan hou je binnen een mum van tijd alleen nog maar commerciële flut programma's als 'sterren doen x' en 'Hollands next x' over.



    Precies wat ik dacht


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Fennec schreef:
    (...)
    True, hoewel geen reclame tijdens de Lord of the Rings vreselijk was (in de tijd zonder interactieve tv en glasvezel).


    Haha, dat kan ik wel begrijpen, ja. ^^


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Avarosa schreef:
    Uhm nee. Dat is de enige zender zonder reclame.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Ik snap niet helemaal waarom je ee programma zonder reden af zou schaffen. Of heb ik iets gemist?

    Star_Writers schreef:
    Ik snap niet helemaal waarom je ee programma zonder reden af zou schaffen. Of heb ik iets gemist?


    De openbare omroep is geen programma, ik wert niet goed hoe ik het moet uitleggen, maar de VRT os de openbare omroep in Vlaanderen.


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Mijn antwoord: Don't you dare om het af te schaffen!
    Pak Flikken Maastricht niet van me af, ja.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Square schreef:
    Oneens. De Publieke Omroep heeft een functie die niet kan worden overgenomen door commerciële zenders, want ze zenden dingen uit met een ander doel dan het trekken van zoveel mogelijk kijkers om de hoogste winst te behalen. Ik wil me niet eens voorstellen hoeveel heftiger gedramatiseerd het achtuurjournaal zou zijn als het een paar jaar door een commerciële zender werd overgenomen. :')


    Hart van Nederland much?
    Maar dit is precies wat ik wil zeggen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Shore schreef:
    Mijn antwoord: Don't you dare om het af te schaffen!
    Pak Flikken Maastricht niet van me af, ja.


    Jonguh, je krijgt er een Amerikaanse versie van terug, veel meer ontploffingen en drama enzo. (krul)
    Jk.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Star_Writers schreef:
    Ik snap niet helemaal waarom je ee programma zonder reden af zou schaffen. Of heb ik iets gemist?


    Het kost een hoop geld?

    Commerciele zenders betalen alles zelf. De Publieke omroep betaalt alles van belastinggeld. In principe hoort de PO een platform te geven aan verschillende stromingen in de samenleving, door bijvoorbeeld christelijk programma's uit te zenden die niet op een commerciele zender kunnen verschijnen. Ook is het een platform voor de regering om informatie te verspreiden naar de bevolking.
    AVRO, KRO en EO kunnen bijvoorbeeld in Nederland programma's betalen en uitzenden met steun van de regering. Hoeveel zendtijd ze krijgen is afhankelijk van hoeveel leden ze hebben. Doordat ze geen winst hoeven te draaien zijn ze in staat om dingen uit te zenden die niemand anders wil/kan uitzenden doordat het niet rendabel is.


    Volgens Wikipedia kostte de PO in 2011 bijvoorbeeld bijna 800 miljoen euro. Da's toch best veel geld.


    quidquid excusatio prandium pro

    Mij maakt het niet heel veel uit wat er met de publieke omroep gebeurt. Als er nog veel mensen zijn die er naar kijken zou ik het gewoon laten bestaan.


    *floats away*