• Dat was een van mijn goede voornemens voor dit jaar, in een poging even van de suikerrijke drankjes af te blijven. Op 1 februari ben ik daar dus mee begonnen (want tja, met Oud en Nieuw wilde ik ook een beetje genieten, en bovendien is februari de kortste maand) en nu het maart is, kan ik met trots zeggen dat het me is gelukt! Ondanks het feit dat ik in de eerste week flink met mijn neus op mijn verslaving werd gedrukt (nog nooit had ik meer zin gehad in versgeperst sinaasappelsap en chocolademelk dan toen), heb ik trouw alleen maar water en thee zonder honing of suiker gedronken. Iets waar ik stiekem toch best trots op ben. :Y)

    Het mooiste is zelfs die vier weken blijkbaar genoeg waren om de verslaving uit mijn systeem te krijgen, want toen ik vandaag om 00:10 uur vol spanning mijn eerste langverwachte slok cola weer nam, kwam ik vrijwel direct tot de conclusie dat het hartstikke ranzig spul is. :') Ook heb ik vandaag weer twee supermarktsmoothies gehad die flink tegenvielen, dus voorlopig blijft het lekker bij water en thee voor mij. Wat zal mijn tandarts tevreden zijn. :')

    Hebben hier mensen ook nog van dat soort voornemens? Of zijn er meer mensen die zijn gestopt/geminderd met slecht drinken/eten?


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Go Jip! En nou ja, ik drink eigenlijk sowieso alleen water. Ik houd niet zo van de meeste soorten frisdrank en ik zie thee nog steeds als warm water met een smaakje.

    Ik had wel een voornemen om meer fruit te gaan eten, maar dat is tot nu toe een klein beetje gefaald. Ik geef mijn rooster met vierdaagse weekend de schuld, want op een of andere manier is het gemakkelijker om ergens in mijn dag een stuk fruit te plannen als ik niet zo laat ontbijt dat ik tot het avondeten niets anders meer hoef. :x


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ikke! Alleen het lukt op het moment nog niet zo goed. Ik heb in december en januari iets minder gesport en gefietst en ik begin nu weer met meer bewegen. Daarbij is het niet de warmste periode, dus mijn lichaam schreeuwt steeds naar eten. Ik houd het wel op zich goed vol qua "gezondheid" van mijn eten. Ik pak eerder een boterham of crackertjes of een bakje yoghurt met appeltjes dan dat ik meteen naar alle koekjes en snoep in onze kast grijp. Dat heb ik inmiddels al heel goed onder bedwang. Verder ben ik ook al behoorlijk gelimiteerd qua drinken, omdat ik best veel water drink en verder alleen lichte aanmaaklimonade, melk en thee. Frisdranken (met name met koolzuur) vind ik onderhand echt smerig, want die drink ik al maanden niet meer.
    Ik hoop alleen dat ik steeds weer meer ga fietsen en minder met de bus zodat mijn lichaam dat extra zetje krijgt. En ik denk dat ik binnenkort weer echt diehard aan mijn nuldieet ga beginnen, want het is echt nodig.

    Maar ontzettend goed bezig, Jip. Ik weet hoe het is als je goed bezig bent (dat was namelijk bij mij zo vóórdat december begon x'D ) en dan voelt echt goed. En nu alle koekjes en snoepjes vervangen voor komkommer en wortel en dan ben je er helemaal vanaf, haha. ^^

    [ bericht aangepast op 1 maart 2015 - 23:53 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Haha, ik zou t wel willen proberen.

    Maar dan wel melk erbij, want anders lukt t sowieso niet haha (ik ontbijt met havermout en daar zit melk in en ik drink er altijd nog een glas melk bij dusja)

    En ipv kraanwater spa geel. Hm, ik ga t denk ik gewoon proberen :)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Gefeliciteerd, da's mooi!


    16 - 09 - '17

    Ik heb net besloten moment of weakness dat ik het ook ga doen. Alleen water en thee maar wel thee met suiker want anders lust ik het niet, lol. :') Echt vet dat het je gelukt is. :Y)

    Nice. Ik drink normaal gezien veel water. Maar omdat ik altijd honger heb, heeft mijn moeder mij geadviseerd drinken te drinken met meer inhoud, zodat dat ook wat wegneemt van de honger, dus ben ik meer fruitsap gaan drinken. Toch zal ik voorlopig ice tea blijven drinken, daar ben ik super verslaafd aan. Al lang.
    Toch jammer dat er in thee theïne zit, wat ook aanslaat op je tanden. ;) Alsnog beter dan suikers, haha.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Wow, super dat je het hebt kunnen volhouden! Ik probeer wel vaker minstens een fles water van 1L of 1,5L op te hebben op 1 dag. Dit alleen op schooldagen, dan neem ik zo'n fles mee. Thuis drink ik nog wel frisdrank. Ik weet niet hoe, maar ik voel het wel dat mijn lichaam gezonder is als ik al het water op heb op 1 dag.


    Ik wil een tuin vol egels

    Dankjulliewel! ^^

    Khan schreef:
    Ikke! Alleen het lukt op het moment nog niet zo goed. Ik heb in december en januari iets minder gesport en gefietst en ik begin nu weer met meer bewegen. Daarbij is het niet de warmste periode, dus mijn lichaam schreeuwt steeds naar eten. Ik houd het wel op zich goed vol qua "gezondheid" van mijn eten. Ik pak eerder een boterham of crackertjes of een bakje yoghurt met appeltjes dan dat ik meteen naar alle koekjes en snoep in onze kast grijp. Dat heb ik inmiddels al heel goed onder bedwang. Verder ben ik ook al behoorlijk gelimiteerd qua drinken, omdat ik best veel water drink en verder alleen lichte aanmaaklimonade, melk en thee. Frisdranken (met name met koolzuur) vind ik onderhand echt smerig, want die drink ik al maanden niet meer.
    Ik hoop alleen dat ik steeds weer meer ga fietsen en minder met de bus zodat mijn lichaam dat extra zetje krijgt. En ik denk dat ik binnenkort weer echt diehard aan mijn nuldieet ga beginnen, want het is echt nodig.

    Maar ontzettend goed bezig, Jip. Ik weet hoe het is als je goed bezig bent (dat was namelijk bij mij zo vóórdat december begon x'D ) en dan voelt echt goed. En nu alle koekjes en snoepjes vervangen voor komkommer en wortel en dan ben je er helemaal vanaf, haha. ^^


    Dat klinkt in ieder geval al als erg gezond eten! Die koekjes wil ik inderdaad ook nog aanpakken, maar ik vrees dat dat een iets moeilijkere opgave gaat worden. Mijn verslaving aan suikerdrankjes was al een redelijke opgave, maar dat is nog niets vergeleken met mijn automatisme rond junkfood. Ik heb voor maart als doel om geen chocolade meer te eten, kleine stapjes. :')


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ah, echt onwijs knap van je dat je het hebt volgehouden.
    Ik drink toch bijna alleen maar water. Eigenlijk alleen als ik uiteten ga of in het weekend frisdrank.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Wanderings schreef:
    Ik heb net besloten moment of weakness dat ik het ook ga doen. Alleen water en thee maar wel thee met suiker want anders lust ik het niet, lol. :') Echt vet dat het je gelukt is. :Y)


    Come to the water side. We have... well, water. En thee. :')


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Dankjulliewel! ^^

    (...)

    Dat klinkt in ieder geval al als erg gezond eten! Die koekjes wil ik inderdaad ook nog aanpakken, maar ik vrees dat dat een iets moeilijkere opgave gaat worden. Mijn verslaving aan suikerdrankjes was al een redelijke opgave, maar dat is nog niets vergeleken met mijn automatisme rond junkfood. Ik heb voor maart als doel om geen chocolade meer te eten, kleine stapjes. :')

    Haha, ik weet het. Toen ik nog net bezig was met mijn nuldieet, toen hadden we eens taart. Kruimelvlaai en bijna iedereen had een stukje in de kamer. En ik had het toen echt moeilijk, niet normaal. Maar ik was naderhand echt trots op mezelf dat ik niks had gepakt.
    Succes alvast!


    Deep inside, I've never felt alive

    Haha ik heb wel eens geprobeert cola af te kicken. Alleen was toen onbewust verslaafd geraakt aan veel te sterke koffie met veel te veel suiker.. Bovendien pleurde ik en vaak chocola en marshmellows en vanille in. Ik dronk hier dan ong 2 liter van per dag. Toen iemand dit zo opmerkte beseffte ik dat 1 glas cola per dag misschien toch beter was..


    There is nothing I need, except the function to breathe

    Ik ben enorm verslaafd aan koffie - zonder melk/suiker, dat vind ik echt vreselijk walgelijk - en heb meerdere pogingen gedaan om af te kicken, wat me niet lukte :Y). Wel ben ik van mijn frisdrank verslaving af. Gatverdamme wat is dat vies, nep spul zeg.

    Heel goed dat het je is gelukt, en ook echt knap ^^.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Mooi gedaan!
    Om de een of andere reden drink ik thuis steeds frisdrank, maar op kot/school drink ik thee, water en af en toe een fruitsap (momenteel roze pompelmoes). Ik koop dan wel eens frisdrank, maar dan ligt het weken in de kast en daarna staat het vaak nog 3-4 weken open in de koelkast. :')

    Momenteel heb ik rond de 150 theezakjes hier zeker liggen, haha. =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik probeer van mijn chocoladeverslaving af te komen, erg lastige opgave :'D Wat is je geheim om het vol te houden?