• Zit jij ook altijd zo lang achter je computer dat je ogen er pijn van gaan doen? Heb jij ook zoveel last van hoofdpijn door het felle licht? Nikki is hier om je problemen op te lossen waardoor je nog langer achter je computer kan zitten!



    Ikzelf gebruik f.lux al een tijdje, maar toen het plotseling van mijn laptop verdween (idk, het was kwijt), merkte ik pas hoeveel ik eraan had. Daarom besloot ik dit programma met jullie te delen.

    Wat is dat magische f.lux dan en wat doet het?
    F.lux past je scherm aan het daglicht aan. Via de instellingen van het programma dat op de achtergrond werkt, kan je invoeren waar je woont en aan de hand van je locatie weet f.lux wanneer de zon ondergaat en zorgt het voor een warme gloed op je beeldscherm. Maar ook overdag kan je de sterkte handmatig aanpassen.
    In het begin zal het nogal vreemd zijn omdat je scherm oranje lijkt, maar al snel kan je niet meer zonder.

    Download het hier

    [ bericht aangepast op 2 maart 2015 - 21:31 ]


    Your make-up is terrible

    Wat is er gebeurd met gewoon de helderheid van het scherm aanpassen?


    quidquid excusatio prandium pro

    Hmmm klinkt handig maar ik weet niet of ik nou wel echt een oranje scherm wil inderdaad.x) Daarbij heb ik bijna nooit last van pijnlijke ogen/hoofdpijn/e.d


    You were born original, don't die as a copy.

    SolidSnake schreef:
    Wat is er gebeurd met gewoon de helderheid van het scherm aanpassen?


    Omdat f.lux het licht aanpast aan je omgeving en niet je scherm donkerder maakt. 8D


    Your make-up is terrible

    Mijn topics! Ik ga hier later even voor zitten om dit eens te gaan downloaden.


    26 - 02 - '16

    Ik heb het gedownload, maar moet ik hem nu op Bedtime zetten of op een van die anderen?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    Ik heb het gedownload, maar moet ik hem nu op Bedtime zetten of op een van die anderen?


    Waar staat bedtime?


    Your make-up is terrible

    Wow... dat oranje is wennen. Je merkte wel dat je ogen rust weten te vinden. ö Vreemd joh.


    I'm your little ray of pitch black.

    Michonne schreef:
    (...)

    Waar staat bedtime?


    Geen idee, ik krijg dat programma niet meer geopend en nu heb ik een heel oranje scherm;')


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik heb een Macbook. Deze doet dat automatisch. Maar wel interessant voor mijn oude laptop.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Ik heb een Macbook. Deze doet dat automatisch. Maar wel interessant voor mijn oude laptop.


    Ik heb ook een macbook. Waar staat dat van automatisch? Dit is irritant;')


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    (...)

    Geen idee, ik krijg dat programma niet meer geopend en nu heb ik een heel oranje scherm;')


    Klik op dat pijltje in je werkbalk, waar de rest van je programma's staan. Daar heb je een rondje met oranje en paars/blauw, dat is f.lux. 8D Als je op settings drukt, kan je je locatie instellen en daarbij ook de oranjeheid van je scherm.


    Your make-up is terrible

    Michonne schreef:
    (...)

    Klik op dat pijltje in je werkbalk, waar de rest van je programma's staan. Daar heb je een rondje met oranje en paars/blauw, dat is f.lux. 8D Als je op settings drukt, kan je je locatie instellen en daarbij ook de oranjeheid van je scherm.


    Ik heb een macbook, dus ik denk dat het iets anders werkt, maar ik als ik met de rechtermuis knop erop klik en dan op open klik, dan opent hij niet.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    (...)

    Ik heb ook een macbook. Waar staat dat van automatisch? Dit is irritant;')

    Weet ik niet waar dat staat eigenlijk. Ik heb hem standaard op laag staan, maar wanneer het heel licht wordt door bijvoorbeeld de zon die op mijn scherm schijnt, licht mijn scherm en toestenbord mee op zodat ik alles zeker goed kan zien.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik had daar voor mijn bril last van, maar lang leven blue filter in mijn bril :Y)


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik ben er eigenlijk echt niet overuit of ik dat wel fijn zou vinden. (heb een paar foto's opgezocht)
    Maar ik heb eigenlijk weinig last van vermoeide ogen of hoofdpijn.

    Is het echt zo'n hemels verschil dat ik het moet proberen? :3

    [ bericht aangepast op 2 maart 2015 - 22:17 ]


    Let the Night embrace you