• Hoi, toevallig strandde ik op iets op het internet en dat trok mijn aandacht namelijk wel. Ik heb wel ervaring met het feit dat dingen zo nu en dan op onverklaarbare wijze verplaatsen of verdwijnen en nooit meer terugkomen, of dat dingen als deurklinken ineens omhoog bewegen (mijn deurklink kan naar boven en naar beneden) terwijl ik alleen thuis ben. Een paar keer werd ik wakker en zag ik dat iemand naar me keek vanuit een hoekje van mijn kamer en daar zat te wachten tot ik wakker zou worden, dat soort dingen(na een seconde of 10waren we weer weg) Wat ik somehow best een fijne gedachte vond, want het voelde als bescherming en ik heb nooit slechte ervaringen gehad hiermee. Over nachtmerries ga ik maar niet beginnen haha daar kan ik een boek over schrijven, maar als je toch kijkt waar mensen allemaal in geloven vandaag de dag valt mijn mond echt open. Eindeloze lulverhalen waarin dingen gebeuren die gewoon ECHT niet kunnen, ja oké wie ben ik om te zeggen wat wel en niet mogelijk is natuurlijk, maar wanneer iemand schrijft dat ze een groot zwart grommend monster voor haar zag en gillend wegrende, trek ik toch mijn twijfels. Dit is echter nog niet alles, de reacties die mensen plaatsen. Dingen als met bepaalde kruiden door het huis gaan ect. Of dat ze stukken uit de bijbel gaan quoten over demonen, kom op zeg. Ik ben nooit bang geweest voor de dingen die zo nu en dan gebeuren en ik ga niet mijn tijd verspillen aan van die treurige rituelen, mochten het geesten of demonen zijn laat ze lekker die zoeken ook gewoon een lekker plekje om te kunnen wonen of rondspoken of hoe je dat wil noemen. Maar om nu te komen tot de aard an dit topic; hoe denken jullie hierover? Menen de mensen op deze forums dat nou serieus of is de helft van de mensen gewoon labiel en wil de rest hen graag zieken? Ik vond het wel een leuk discussiepunt, ik vraag me dit echt af. (Mocht je het vragen, ja ik heb wel eens glaasje gedraaid, in mijn huis, "alleen" omdat mijn vrienden niet wilden en ja het werkt inderdaad maar als je gewoon vriendelijk blijft gebeurt er niets ergs. Toch geloof ik daar ook niet volledig in want het voelt niet alsof je je eigen hand beweegt, maar het gebeurt wel...)


    I can only live without writing, if I'm living in the world I write about

    Lothbrok schreef:
    Ja, ik geloof in demonen en ik geloof ook dat je ze op een Bijbelse manier kunt verjagen. Ik verwacht niet dat iemand die zelf niet gelooft dat ooit zal begrijpen, maar ik vind het wel een beetje respectloos klinken, zoals Donar ook al zegt. Ik vind het eerder onvoorstelbaar dat je bovennatuurlijke ervaringen meent te hebben, maar de acties die daar tegen gevoerd worden (of dat nou met Bijbelteksten of kruiden is) onzinnig vindt.

    Maar goed. In alle eerlijkheid moet ik bekennen dat ik jouw topics met een korreltje zout neem na je 'onderzoekje' van de vorige keer. :')

    Dit is zeker weer zo'n onderzoekje van je?


    16 - 09 - '17

    Caffeine schreef:
    Ja, I'm a believer.


    No belieber?
    Ghehe, I had to do it, sorry bae.


    Om eventjes OT te blijven: Jeetje, wat was het irritant lezen. Zou je de volgende keer van alinea's gebruik willen maken, alsjeblieft?
    Ik vind het verder behoorlijk raar dat jou al die dingen is overkomen maar dat je de verhalen van anderen niet gelooft. Zo krijg ik sterk de neiging om jou te vertellen dat ik jou ook dan totaal niet geloof.

    Maar dat doe ik niet. Ik mag dan wel in geen van dit allen geloven, maar dat is meer omdat ik het zelf nooit met eigen ogen heb gezien/gevoeld/meegemaakt. Dus kan ik niet oordelen of het waar is of niet.
    And I strongly suggest you do the same. In plaats van vertellen dat je andermans verhalen niet geloofd, terwijl je het zelf niet eens hebt meegemaakt en dus eigenlijk niet kunt oordelen.
    Maar goed, that's my opinion I guess. xd


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik ben een wiccan, ik geloof in hekserij en alles, ook in demonen en geesten :'). Ik raad je aan om met brandende salie door je huis te lopen, ook al vind je het nog zo stom. Het reinigt je huis wel.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Lothbrok schreef:
    Ja, ik geloof in demonen en ik geloof ook dat je ze op een Bijbelse manier kunt verjagen. Ik verwacht niet dat iemand die zelf niet gelooft dat ooit zal begrijpen, maar ik vind het wel een beetje respectloos klinken, zoals Donar ook al zegt. Ik vind het eerder onvoorstelbaar dat je bovennatuurlijke ervaringen meent te hebben, maar de acties die daar tegen gevoerd worden (of dat nou met Bijbelteksten of kruiden is) onzinnig vindt.

    Maar goed. In alle eerlijkheid moet ik bekennen dat ik jouw topics met een korreltje zout neem na je 'onderzoekje' van de vorige keer. :')

    Ik geloof in demonen enzovoorts ja. Ik geloof ook in God, dus persoonlijk zal ik mensen best geloven als ze zeggen dat ze slechte geesten weg hebben gejaagd met bijbelse teksten. Maar ja, als iemanddie vroeger niks van geloofde, kan ik best begrijpen waarom je die verhalen als fantasie verhalen zou aanzien. Maar toch vind ik dat er respect moet zijn voor gelovige mensen.


    -

    Lothbrok schreef:
    Ja, ik geloof in demonen en ik geloof ook dat je ze op een Bijbelse manier kunt verjagen. Ik verwacht niet dat iemand die zelf niet gelooft dat ooit zal begrijpen, maar ik vind het wel een beetje respectloos klinken, zoals Donar ook al zegt. Ik vind het eerder onvoorstelbaar dat je bovennatuurlijke ervaringen meent te hebben, maar de acties die daar tegen gevoerd worden (of dat nou met Bijbelteksten of kruiden is) onzinnig vindt.

    Maar goed. In alle eerlijkheid moet ik bekennen dat ik jouw topics met een korreltje zout neem na je 'onderzoekje' van de vorige keer. :')


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Emison schreef:
    Ik geloof in demonen enzovoorts ja. Ik geloof ook in God, dus persoonlijk zal ik mensen best geloven als ze zeggen dat ze slechte geesten weg hebben gejaagd met bijbelse teksten. Maar ja, als iemanddie vroeger niks van geloofde, kan ik best begrijpen waarom je die verhalen als fantasie verhalen zou aanzien. Maar toch vind ik dat er respect moet zijn voor gelovige mensen.


    Ik weet dat dit in principe niks met het topic te maken heeft maar hier wil ik op reageren.
    Ik respecteer mensen die geloven, zolang zij ook maar respecteren dat ik niet geloof. Ik heb namelijk vaak genoeg gehad dat er tegen mij is gezegd dat ik een vreselijk mens ben omdat ik god niet erken. Laatst begon er een man in de bus tegen iemand anders te schreeuwen omdat ze een boterham at zonder te bidden.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Blackthorn schreef:
    (...)

    Ik weet dat dit in principe niks met het topic te maken heeft maar hier wil ik op reageren.
    Ik respecteer mensen die geloven, zolang zij ook maar respecteren dat ik niet geloof. Ik heb namelijk vaak genoeg gehad dat er tegen mij is gezegd dat ik een vreselijk mens ben omdat ik god niet erken. Laatst begon er een man in de bus tegen iemand anders te schreeuwen omdat ze een boterham at zonder te bidden.

    Dat, veel te vaak meegemaakt ._.


    Seasons will change, but I shall remain

    Blackthorn schreef:
    (...)

    Ik weet dat dit in principe niks met het topic te maken heeft maar hier wil ik op reageren.
    Ik respecteer mensen die geloven, zolang zij ook maar respecteren dat ik niet geloof. Ik heb namelijk vaak genoeg gehad dat er tegen mij is gezegd dat ik een vreselijk mens ben omdat ik god niet erken. Laatst begon er een man in de bus tegen iemand anders te schreeuwen omdat ze een boterham at zonder te bidden.

    Blackthorn schreef:
    (...)

    Ik weet dat dit in principe niks met het topic te maken heeft maar hier wil ik op reageren.
    Ik respecteer mensen die geloven, zolang zij ook maar respecteren dat ik niet geloof. Ik heb namelijk vaak genoeg gehad dat er tegen mij is gezegd dat ik een vreselijk mens ben omdat ik god niet erken. Laatst begon er een man in de bus tegen iemand anders te schreeuwen omdat ze een boterham at zonder te bidden.


    Wauw. :'D
    Ach ja. Van elke religie zijn er overenthousiastelingen die niet goed weten hoe ze een ander moeten respecteren, helaas.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik geloof er niet echt in. Mensen kunnen veel beweren, maar volgens mij gebeurt het allemaal in hun hoofd. Al kan ik natuurlijk niet veel meer daarover zeggen, aangezien je daar meer biologische en psychologische kennis over moet hebben.

    Ik ben het hier echter wel mee eens:

    Michonne schreef:
    Wauw, ik vind je flink hypocriet, om eerlijk te zijn. :'D Je gelooft zelf wel in dingen die anderen net zo goed absurd vinden en dan ga je dat soort dingen over anderen zeggen. Zo neem ik je niet snel serieus over alles wat je zegt.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Blackthorn schreef:
    (...)

    Ik weet dat dit in principe niks met het topic te maken heeft maar hier wil ik op reageren.
    Ik respecteer mensen die geloven, zolang zij ook maar respecteren dat ik niet geloof. Ik heb namelijk vaak genoeg gehad dat er tegen mij is gezegd dat ik een vreselijk mens ben omdat ik god niet erken. Laatst begon er een man in de bus tegen iemand anders te schreeuwen omdat ze een boterham at zonder te bidden.

    Oke.. Wauw. Volgens bijbel hebben we wel een taak om mensen over God te vertellen maar dat schreeuwen is wel een stapje te ver :s
    Ik snap waar je reactie vandaan komt. Kijk naar hoe religie homoseksuelen aanpakken. Zit ik dan te denken: 'het zijn ook maar mensen hoor.'
    Wat ik wil zeggen is: ja, er zijn mensen die geloof slecht aanpakken en mensen eerder pijn doen dan helpen. Maar we zijn allemaal nog lang niet zo.


    -

    Zweinstein schreef:
    (...)

    No belieber?
    Ghehe, I had to do it, sorry bae.

    Ik vind het erger dat je me bae noemt :').


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Caffeine schreef:
    (...)
    Ik vind het erger dat je me bae noemt :').


    Zegt de persoon die mij 'Poepie/Poep' noemt. :'D


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •