• Hallo Quizletterssssss,

    Ik ben op internet wat aan het rond zoeken over vooropleidingen die je nodig zou moeten hebben voor het NFI(als je die nodig zou moeten hebben), maar ik kan er niet veel over vinden. Zelfs niet op de site zelf.
    Waarom ben je daar naar opzoek?;
    Ik ben hier naar opzoek, omdat, als ik niet aangenomen wordt op de opleiding waarvan ik vandaag een intakegesprek heb gehad (en deze voor mijn gevoel niet goed gegaan is), ik mij namelijk aan wil gaan melden voor het NFI academy, mits het mogelijk is.

    Nu wil ik hier graag even hulp bij en dan is mijn vraag of jullie mij willen helpen.
    De vragen:
    Welke vooropleiding of welk niveau heb je nodig voor je aan het NFI deel kunt nemen.
    Kun je er zomaar binnen komen of moet je ook 'gescand' worden op lichamelijke dingen.
    Welke verwachtingen zijn er.

    Als je zelf nog iets wil toevoegen dan zou ik dat zeer op prijs stellen.

    Alvast bedankt (:

    [ bericht aangepast op 25 maart 2015 - 19:27 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Wat voor functie zou je willen hebben op het NFI? Een laborant heeft een heel andere vooropleiding gehad dan een patholoog

    Overigens gok ik dat ze niet scannen op lichamelijke dingen aangezien scans zonder indicatie een boel geld kosten en niks of te veel opleveren. Een keuring zou kunnen maar lijkt me onwaarschijnlijk

    [ bericht aangepast op 25 maart 2015 - 19:40 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    Wat voor functie zou je willen hebben op het NFI? Een laborant heeft een heel andere vooropleiding gehad dan een patholoog

    Overigens gok ik dat ze niet scannen op lichamelijke dingen aangezien scans zonder indicatie een boel geld kosten en niks of te veel opleveren. Een keuring zou kunnen maar lijkt me onwaarschijnlijk


    Ik wil echt het gaan onderzoeken van lijken na een misdaad of het onderzoeken van plaats delict. Ik weet dat het twee verschillende dingen zijn, maar ik vind die twee kanten erg interessant.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Padeladelalala schreef:
    (...)

    Ik wil echt het gaan onderzoeken van lijken na een misdaad of het onderzoeken van plaats delict. Ik weet dat het twee verschillende dingen zijn, maar ik vind die twee kanten erg interessant.

    Dat eerste heet een patholoog anotoom. Ik zocht net "patholoog opleiding" op en kwam een heleboel hits tegen, ook een MBO-versie. Dat tweede is een forensisch of technisch recherche. Misschien dat je nu verder komt met deze namen? Al geloof ik dat forensisch onderzoeker een HBO-opleiding is. Ik ben er namelijk zelf ook geïnteresseerd in geweest ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Padeladelalala schreef:
    (...)

    Ik wil echt het gaan onderzoeken van lijken na een misdaad of het onderzoeken van plaats delict. Ik weet dat het twee verschillende dingen zijn, maar ik vind die twee kanten erg interessant.


    Het eerste wordt voor zover ik weet uitgevoerd door pathologen, wat een artsenopleiding is. Om dat te doen zou je dus eerst een WO studie geneeskunde moeten doen van 6 jaar. In het ziekenhuis wordt een patholoog ondersteund door niet-artsen, volgens mij met een HBO opleiding. Onderzoeken van plaats delict vereist volgens mij een HBO studie, hoewel ik dat niet zeker weet.


    quidquid excusatio prandium pro

    Khan schreef:
    (...)
    Dat eerste heet een patholoog anotoom. Ik zocht net "patholoog opleiding" op en kwam een heleboel hits tegen, ook een MBO-versie. Dat tweede is een forensisch of technisch recherche. Misschien dat je nu verder komt met deze namen? Al geloof ik dat forensisch onderzoeker een HBO-opleiding is. Ik ben er namelijk zelf ook geïnteresseerd in geweest ^^


    Heel erg bedankt, ik ga er zo meteen op zoeken (:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.