• Mijn usernaam is veranderd in Jugendstil. Grote kunststroom in de jaren 1890 en 1914, die ook wel Art Nouveau wordt genoemd. Jugendstil is een van mijn favoriete kunsstromingen, die zich kenmerkt door haar innovatie. Enkele voorbeeldjes:




    Aubrey Beardsley:







    Wat is jullie favoriete kunststroming?


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Nog meer zinloze ruimte

    [ bericht aangepast op 16 maart 2015 - 22:02 ]


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Gaaf! Op het moment heb ik een beetje een hekel aan alle kunststromingen omdat ze op school door mijn strot worden geduwd bij kunstgeschiedenis, maar misschien mede daarom heb ik nog altijd een vage neiging naar het dadaïsme, als een soort stille fuck you naar kunstgeschiedenis (en gewoon een fuck you naar de kunst op zich, wat ik ook wel een grappig idee vind). :Y)

    [ bericht aangepast op 16 maart 2015 - 22:11 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Jugendstil schreef:
    Thanks guys! Voorkeuren voor heel veel verschillende kunststijlen merk ik haha. Veel van de dingen die genoemd zijn vind ik ook erg mooi (prerafaëlitisch, barok, impressionisme, realisme, rococo, pop art en art deco kan ik allemaal waarderen).

    @Inge dit is de Duitse en Oostenrijkse naam (goh onverwachts) en is vernoemd naar het tijdschrift Die Jugend geloof ik. Art Nouveau wordt vooral gebruikt in Frankrijk en België en verder heeft het nog veel meer namen in andere landen (Modern Stil in Rusland, Liberty style in Engeland, Secession wordt ook gebruikt in Oostenrijk)


    Ja, haha, zoiets ontdekte ik ook via Wikipedia. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan